Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!

Ojjj! Så där stor var inte bilden på [url=www.hotellet.has.it]http://www.hotellet.has.it[/url] där jag "tog" den ifrån.

DrOctagon:

Det får godkänt.

DrOctagon: Man måste trycka på en siffra i vänsterkanten för att bussarna skall uppenbara sig!

Tjohej.

Jag vill se ett hus på Stationsvägen 1 i Vansbro kommun - Dala Järna

Poffa: Duger bra!

DrOctagon:

Om denna duger så vill jag se en bild på en buss målad i Byberg & Nordins färger.

Poffa: Tack

Ett förtydligande - jag har missat ett a - rätt eftersökt objekt är:

Emmaljunga Twin Cerox

Nu måste tävlingsledningen styra upp lite, märker jag. Den korrekta lösningen på Salles önskan lämnades av DrOctagon. Därför är det en Emmljunga twin cerox som gäller som önskning.

Metal Guru: Nä stopp där. JAg har önskat eftersom jag presenterat ett godtaget svar.

Håll er till reglerna nu!!

Så det är fria önskningar igen..?
Då vill jag se en flaska läskeblask. Av just märket "Läskeblask".

Då får väl jag önska då -

Jag vill se en Emmljunga twin cerox (d.v.s. en syskonbarnvagn)...

knaskamilla: Inget fel alls, enligt min mening, jag lade bara in en video av ett annat format än DrOctagon

knaskamilla: Ser ingen Lissabon bild i hans inlägg, bara en video.

Paddan och Frisco:

Jag fattar inte riktigt, vad är det för fel på DrOctagons bidrag?

Paddan: Om din videobild blir godkänd så vill jag lägga ut denna bilden: sakhado.9online.fr/lisbon2.html som är tagen från denna sidan: sakhado.9online.fr/lisbonne.html

Salle: Mitt bidrag är denna fina Video2000-maskin.

Min önskan, om bilden godkänns, är en bild från stadsdelen Alfama i Lissabon

Salle: VAd sägs 1978 är väl OK...

DrOctagon:

[bild]www.quasimondo.com/archives/wallboy.jpg[/bild]

[url=www.quasimondo.com/bragolincryingboy.php]Här är en sida med massa tåriga ungar[/url] spana speciellt in den längst ner på sidan. Kitsch will make you happy...

Jag vill se en riktigt gammal och STOR video. Ju äldre, större, fler LED-displayer och uddare videosystem desto bättre.

DrOctagon: JAg vill lägga till att kostnären skall vara G Bragolin alt. en hötorgskopia av ngt av hans verk.

El Maco: Kanon - jag vill se en hötorgsmålning med ett gråtande barn.

El Maco: På hennes hemsida så fanns hela serien (7bilder).

Bäst är nr 4/7 Williamsburg NY vs Morgongåva Uppland. Tyvärr kan man inte klistra in bilden pga copyrights.

[url=www.linaphoto.com]Klicka på "theme", "williamsburg vs sweden"[/url]

DrOctagon: Okejdårå. Med tvekan godkänd. Vad vill du se?

Här är en bild på williamsburg och svensk bondhåla.

El Maco: Vad sägs om det här? Bild = kartbild.

Visserligen ingen bondhåla men eftersom du skrev gärna så torde det inte vara en förutsättning.

El Maco: Är det inte dags för en New York-bild igen? Jomenvisst. Jag vill se en bild från Bedford Avenue i Williamsburg, Brooklyn. Gärna ihopklippt med ett foto från en svensk bondhåla.

Paddan: Om du återvinner Difzis önskan från tredje februari återvinner jag Portellos lösning

Salle: Jomenvisst, en rosa elefant i bildformat är min önskan.

Paddan: Den godkänns.

Antar att önskan om den rosa elefanten är den som gäller nu då.

Salle: Ok, då gör jag ett nytt försök

Paddan: Första kan jag inte godkänna på nån punkt. Den andra skulle jag kunna godkänt på kämpa med vilt djur men det är ju fel "person" som gör det. Du är på rätt väg men du får nog läsa min önskan lite noggrannare.

Salle: Eller kanske den här.

Salle: Är det här något som skulle kunna tänkas bli godkänt?
I sådana fall vill jag se en bild på en rosa elefant.

Salle: Jo, jag insåg ju att jag var ett antal årtionden för tidig i min tro att det var BP som fanns där då. Det torde väl vara just Shell, som du nämner, som var först just där med att sälja soppa (?).

Frisco: Njae, de rörelser som går att finna där i dagsläget är väl lite mer åt det ohälsosammare slaget. Ja, iaf den effekt som blir av det man kan inhandla där..

Nån annan som vet?

På tal om mackloggor, här är mina topp-3, rent utseendemässigt:

1:

2:

3.

Frisco:

[bild]www.friskaviljor.y.se/backe.gif[/bild]

Jag vill se en bild (foto finns nog inte) på John Paul Clayton i "bråk" med ett eller flera vilda djur precis som hans mer kände far brukade göra.

Salle & Frisco:

Jag håller med er i detta. På bilden ser man en skylt med en ring och en text som skär genom ringen i vänster och höger båge. Om jag inte missminner mig så hade mackägaren i Lugnvik en sådan liggande inne i sin "Gör det själv"-hall. I så fall skulle det kunna stå "Petrol" på den.

Här kan nog Lumber Jack rätta mig, han har säkert också gått omkring där inne och tittat på någon gammal skrothög som skulle renoveras till nyskick.

Dream Team: Rörelser i bankhuset? Njae. Då är jag helt borta. Friskis och Svettis kanske?;-)

Dream Team: Vet ej om det står GULF på skylten. Jag och Salle tycker inte att det påminner om någonting.

Kan det vara en STANDARD skylt?
web.telia.com/~u47202555/bolag.html

Något snabbar, enklare.
Jag vill se en bild på Paradiskullen. Där finns det ju faktiskt X antal bensinmackar vid bromsplan (som för närvarande inte finns alls).

Dream Team: Jag och frisco har pratbubblat om detta ett tag nu. Det är INTE en BP då inte loggan stämmer. Gulf startade sälja bensin i Sverige 1937 och ESSO 1939 så dom kan det vara. Jag personligen tror att det är en Shell-mack (1912-) då bilden tas om det är nån av kedjorna.

[url=web.telia.com/~u47202555/bolag.html]Fakta om Sveriges Bensinförsäljare[/url]

Frisco: Pluspoäng om du vet vad det är för rörelse(r) som finns i den gamla bankbyggnaden idag..

Frisco: Helt riktigt, det var den bilden som jag var ute efter. 10 minuter, där ser man. Nästan väl länge det, med tanke på de övertydliga ledtrådar jag gav i mitt senare inlägg, men bra jobbat ändå till alla som försökt. Speciellt till de stackare som slet med att hitta en bild som nog inte gick att hitta (?)... ja, den där lilla skylten i höger bildkant säger väl kanske inte så mycket om att det även finns en bensinmack på bilden, vilket jag då först hade för mig att man gjorde. Visst står det GULF på den skylten, förresten? Inte BP, som macken hette under -70 och första hälften av -80-talet. Att det fanns en SE-bank på orten råder det då inga tvivel om.

Frisco, varsågod att önska.

Dream Team: Nu har jag letat och letat och letat i ca 10 minuter.

minnen.sundsvall.se/pls/bilder/minnen.GET_FOTO_stor?ID=1021

knaskamilla: Faktiskt har jag använt min simultanförmåga och surfat och lärt mig räkna till 10 på tyska. Säger som Ice Cube - Today was a good day.

Dragan 2k: Förstod det, attans också! Ja, att jag lyckats förstöra någons dag med mitt misstag! Förlåt, förlåt...

Sannes: Jadu, jag har nog ingen annan vettig förklaring, eller nån som håller (?) än just ålderskrämpor. Dock lär det bli väl enkelt att hitta den bild jag söker nu, skulle jag tro...

Dragan 2k:

Se det positivt - du har säkert sett en massa nya saker och lärt dig något nytt under dessa tio timmar.

Dream Team: Neeeeeeejjjj! Nu har jag suttit här och letat efter den bild som du eftersökte klockan 11:28. Jag har således letat febrilt i drygt 10 timmar. Nu måste jag börja om på nytt. Tragiken är stor.

Dream Team:

Inte undra på att jag inte hittade någon passande bild. Jag får se om jag lyckas bättre nu istället.......(Är tveksamt men jag gör ett försök)

Förvirringen beror på att du börjar bli gammal, eller?! :)

Sannes: Yep, helt säker. Med tanke på att jag bodde ca. 100 m därifrån som liten palt torde det inte råda några större tvivel om den saken.. ;)

Dock måste jag få be om att ställa om min fråga, eller revidera vad för bild jag är ute efter. På den bild jag visste fanns att hitta, trodde jag även att BP-macken gick att se. Nu när jag kommit hem och tittat efter ser jag att man ser väldigt lite av just själva macken, och därför är det nog också ganska  svårt att hitta den på nätet. 

Men på samma bild står även att läsa "Sundsvalls Enskilda Bank". Så min nya önskan, om den nu bifalles (?), är alltså en bild på Sundsvalls Enskilda Bank, i Timrå kommun, ja, och den bilden torde vara rätt så gammal (och alltså även innehålla en skylt från gamla BP), om nu någon ramlar över den..

Ursäkta min temporära (??) förvirring!

Dream Team:

Jag har letat och letat men inte hittat någon BP-mack i Timrå. Är du helt säker på att det verkligen har funnits en där? :))

Jag vill se en bild på gamla BP-macken på Köpmangatan i Timrå, gärna före 1970. Nuvarande Statoil, alltså. Inget fusk med nåt tråkigt vykort nu, utan the real thing ska det va.

« · 530568 · »