Visst rockar det mer om dom än om Sven Gösta Jonsson, men det var trots allt en bild på honom jag ville se. Kanske har jag taskig syn men jag kan inte för min värld se att det är Petter Nilsson och Co på det kortet.
Och jag som tyckte jag tänkte till ordentligt när det gällde din bildönskan, och så var jag försent ute...jajaja, kanske har jag bättre lycka nästa gång.
knaskamilla: jaha. en framåtskådande orkester gav ut en platta sommaren 2001. den visade - förutom de glada musikerna - två exploderande wtc-torn. musikstilen tror jag heter ripp-rapp.
Angående bilden: Lägg märke till hur Ioan smort in sina fötter i konststensfett vid den senaste rymningen. Det är därför polisen håller honom i armarna.
Dream Team: Ska jag vara riktigt ärlig, så läste jag din önskan lite hastigt - och ersatte ditt 'stenbrott' med 'grusgrop'. Och då plötsligt min bild på banan igen. Tyvärr kan man ju inte editera sina plumpar - om man inte är jätteledare eller nåt sånt - och då får man göra det bästa av situationen. Ju.
Ioan Ursut var just grabben som slank ur de mest säkra cellerna hela tiden. T.ex genom ventilationstrummor som vi vanliga inte ens skulle få in våra fötter i. Medföljer gör en bild på den gode Ursut då Harry Haffa plockar hem honom igen.
Metal Guru: Det är lugnt det ;-) Hmm.. det var väl denne fascinerande karaktär som tack vare sin storlek, eller snarare bristen på just storlek, kanske, som kunde ta sig ut där väl knappt ett barn hade fixat att få plats. Jaja, tur var väl då att en stor grusgrop var helt fel miljö för honom att försvinna, till slut.
Dream Team: mitt inlägg var bara ett citat från vår mest rymningsbenägna rumän, sagt strax efter att denna dikt skrivits, en mörk och kulen hundtimme på ett nattskift - efter att jakten som pågått i radion slutligen nått vägs ände:
ioan -----
flykt jakt grusgrop slut
; inte alls ett krampaktigt försök att snika in en vinstbild. Inte då.
Metal Guru: Ja, vad är skillnaden? En sak är klar som jag ser det och det är att ett stenbrott nog är lite mer än bara ett hål i marken, som väl en krater kan beskrivas som. D.v.s, i motsats till ett stenbrott har ju kratern mycket sällan skapats med hjälp av människan, för att just ta tillvara sten, o.dyl. Ja, annat än bombkratrar då, t.ex.
knaskamilla: Precis så stort (och så litet, vad gäller lastbilar) som jag hade tänkt mig, vackert! Önska, kvinna!
Metal Guru: Det där är väl en krater och inte ett stenbrott? Alltså, jag är ute efter ett ställe där man bryter/brutit sten. På bilden kan det också gärna vara några lastfordon som mest ser ut som leksaksbilar. Och nej, södra halvklotet är inget definitivt krav, snarare en vägledning...
Dream Team: Detta är väl ett sjysst stenbrott? Visserligen bara så långt söderut som i Puch Arizona, men södra halvklotet var väl inget definitivt krav..?
Fint, då vill jag se en bild på ett stenbrott vars storlek är lite utöver det vanliga. Man skulle kunna ta i och säga att det är ett riktigt enormt stort stenbrott. Helst ska det finnas i ett land på södra halvklotet.
Kronblom: Jag ger rätt för den bilden, snäll som jag är. Dock var det ju inte riktigt en målning jag var ute efter i första hand. Nåväl, din önskan om en Puch Dakota är vad som gäller.
Fascinerande text på just den här hemsidan om lyxkryssaren. Svensk-engelska i en skön blandning..
"Gripsholm 23.1.51 Kära Anna. Vi äro på stora Atlanten. Det är ganska hög sjö. Gungar gör det må du tro. Vi expeckt to landa om Lördag. Här ser du dockan and stora skyskrapare i N.Y. hamn. Tack för allt lilla Anna. Kära hälsningar till er. Edna."
Tackar, nu fick jag facit och ser att du inte lurade mig.