Café

Grupper · 49979 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Rock'n'roll var det...

Dream Team: Då tar vi nått lättare , det Norska kanon rockbandet Glueifer.

Alisandali: "Jag tyar inte längre..." Ja, som en på ett senare stadium berest man hävde ur sig, en gång i tiden. Liknelsen är i vilket fall tydlig. Jag tyar således inte att ge fel längre. Det exempel på kloster som jag har finns på länken nedan.

ÖNSKA! 

Dream Team:
"ett ställe där man men viss garanti kan tänka sig finna en munk"

Dream Team: Vete fan om man törs skicka in några mera kloster , folk kan ju tro att jag blivet religiös på gamla dar .
Det här klostret är iallafall byggt på en bergskreva , men du ser bara ena sidan inte mittimellan :).

Alisandali: Och jag måste ge dig bock i kanten igen, attans också! ;)
Nu vet jag om att jag påtalade min generositet vid de bilder man hittar, ja, lite felmarginal tillåts, alltså. Men vad jag saknar med all önskvärd tydlighet på den senaste bilden är själva klippskrevan. Att det är en klippa eller ett berg, det går inte att ta miste på, men det är alltså skrevan som vill jag åt. 
Hm... ojdå, undrar vad Knas säger nu.. ;)

Bilden på den där ruinen är närmast hittills. Ja, du ser ledtråden i bild, s.a.s. Kom igen nu och lös fallet före kommisarie Snok!

Dream Team: Försöker igen .

Alisandali: Nja, det där var en alltför bred klippskreva. Är det ens en klippskreva, förresten? Det ser mer ut som en dalgång..

Alisandali: Nej, det där är ju en ruin av ett gammal kloster (eller nåt?), det ser man tydligt. Nåt mer levande vil jag ha!

Dream Team: Är det det här du är ute efter??
Fast det verkar vara "lite" förfallet.

Paddan: Tack. Eftersom jag är så förbenat långsur (?) vill jag gå tillbaka till ett tidigare "ämne" vad gäller önskningar. De som hängt med vet vad jag menar. Ja, inte en bild på en Munk, eller en munk som håller låda eller vad han nu pysslar med. Däremot ett ställe där man men viss garanti kan tänka sig finna en munk (med litet m) - ett kloster som är byggt i vad som ser ut som en klippskreva. Det vill jag se!

(OBS! Utrymme lämnas härmed för viss marginal i svaret..)

Dream Team: Det verkar som att det blir din tur att önska en bild!

Paddan: Ja, för att bekräfta namnet bifogar jag även sidan jag tog bilden från.

Alisandali: Här är han också: www.hockeysnack.com/user/files/20/nn.jpg

Paddan: här är han.

Paddan: 69.93.183.37/889/77/upload/p2579751.jpg Han ligger längst under, jag lovar.

Paddan: Här är det kallt för Niklas.. brrr...

AD: Hmm.. jag missade visst den lilla och blott obetydliga del som innehöll arkadspel i din önskning..? Inte ens nära, den här gången! ;)

AD: Ojdå, tack, då vill jag se en bild på Niklas Nordgren

Paddan: Helt rätt, önska
Dream Team: Nu har du fallit på mållinjen två ggr men ge inte upp :P

AD:

Dream Team: Nja det där är Game & Watch varianten. Jag vill inte vara petig men jag sa att jag önskar en bild på arkadspelet. Fortsätt leta så hittar du det :)

Salle: Ajdå, då skyller jag på den sida där jag hittade den där bilden efter att ha sökt på " US Air Force" +aerobatics +tight formation

Dream Team: En skarpare bild, här!

Paddan: Nu flyger du för lågt Paddan.
Blue Angels är US Navy inte US Air Force. Dom är mer kända och flyger större, tyngre F-18 Hornets, istället för Thunderbirds F-16 Fighting Falcons som är mycket mindre och smidigare.

Salle: Då vill jag se en bild på ett arkadspel med en Apa och en Snickare(nu känd som rörmokare) från tidigt 80-tal.

AD: Aerobatics är den tävlingsform som man kan se på flygshower mm. Aero-Acrobatics sammansatt helt enkelt.

Bilden är självklart godkänd och önskningen din.

Kolla in den här länken och läs Remark-texten.
[url=www.airliners.net/open.file/905387/L/]Thunderbirds flyger lite för tajt[/url]

Salle: Äh, det får väl bli några flygplan i en färgsättning som måste vara inspirerad av Renaults F1-team ;)

Salle: Jag vet inte om det är en Aerobaticsgrupp(Vet inte äns vad det är ;) ) men här är en bild som stämmer in på resten: www.military.cz/usa/air/in_service/aircraft/tbirds/tbird_dia.jpg

Frisco: Jag skrev att tavlan var mer tveksam i detta fallet. :-)

Junior Världsmästaren Linus Sundström i Minigolf :-) på P3 i detta ögonblick.

Dream Team: [Humor kommer man långt med. Det får bli kontentan av det hela]

Exactly. Humor är en del av allting. Ibland kan tom. bilder bli underkända med humor. Vi gratulerar väl Salle som fick rätt och att han tycker att tavlan var tveksam får vi väl koppla ihop med tävlingsinstinkt.

Frisco:

Jag anser att önskningen är ganska exakt. Däremot kan jag hålla med dig om att det var lite tråkigt att underkänna bilden med den motiveringen. Sedan är det ju som Dream Team säger, att "tavlan" är diskutabel. Tycker det ser mer ut som ett papper.

87bth01: Jag ger mig. Mitt syfte var nu inte alls att gnälla på att jag inte fick rätt. Dock är det ju som Frisco säger, att man flera gånger tänkt sig nåt helt annat när man formulerat en önskning i den här tråden, men frågeställningen har ändå blivit öppnen och iom det gett ett utrymme för helt andra saker än det som just var tänkt från början. Humor kommer man långt med. Det får bli kontentan av det hela.

Frisco: Ja Dream Teams Munk är solklar men tavlan var väl mer tveksam i detta fallet.

Jag vill se en bild på Amerikanska Flygvapnets Aerobaticsgrupp i tät formation. Minst 4 flygplan skall det vara och ju tätare formation desto bättre.

87bth01: När önskningen inte är exakt får man allt ge sig för den som lägger in en bild. Humor och flexibilitet har fäljt denna tråden sedan starten. Det är nog därför den levt så länge också.

Frisco, Dream Team:

Egennamn skrivs i svenskan med versal begynnelsebokstav, såsom i "Munk". Nu var det emellertid inte en person med namnet Munk jag sökte, utan en munk. Därav användandet av endast gemener. Ingen tankeläsning behövdes, däremot basala kunskaper om det svenska språket.

87bth01: Du önskade en bild på en munk, det fick du. Vad tavlan beträffar är det förstås tycke och smak som avgör vad som är rätt, men begär du en munk och får en Munk, vari ligger då felet, förutom det du själv tänker?

87bth01: Men hallå där. Svårt med tankeläsning. Man måste vara flexibel när man är önskare.

Dreamteam: underkänt; jag ville ha en munk, inte en vid namn Munk.

Salle: Godkänt. Önska!

87bth01: Monk Painting Sacred Image
[bild]www.gomang.org/hcraft_files/monkpaintingsss.jpg[/bild]

87bth01: Här är en person vid namn Munk som skriver på någon form av tavla som han håller i handen.

Dream Team:
tack för bilden på baben, inte dum alls

Salle: Ja, jo, det var väl precis det jag gjorde. Men om man inte fixar att koppla samman "farmerlips" med motorsport, hur ska man då greppa att man också hittat rätt, fast man egentligen inte vet? ;)

Dream Team: Om du googlar "farmerlips" så är första träfen detta.
[url=www.pgdakar.com/farmerlips/index.shtml]http://www.pgdakar.com/farmerlips/index.shtml[/url]. Team Farmerlips är PG´s fan, supporter och stödklubb.

Dream Team:

"Sponsrande nattklubb
PG berättar också om en rolig episod som inträffade före starten i går.
En av hans konkurrenter, spanjoren Jose Emanuel Perez, kom fram till PG och undrade vad Farmerlips egentligen betyder. Perez som inte förstår kopplingen till svenskans bonnläppar förklarade att han och hans mekaniker hade kommit fram till att de röda läpparna på dekalen måste betyda att det är en nattklubb som sponsrar PGs ökensatsning.
PG beskriver att han var sugen på att låta spanjoren tro att han hade fritt inträde till nattklubben, men han valde att berätta sanningen om sin egen supporterklubb Team Farmerlips.

Teamkänsla
På PGs hemsida framgår det att namnet spånades fram under en resa till Gotland Grand National av Göran Stormberg med viss hjälp av Tybert Stenman och PG Lundmark.
De kände sig som tre bondläppar från Norrlands inland som skulle ut i stora världen och tävla. De flesta konkurrenterna körde för ett team och det ville trion från Arvidsjaurs MS också göra.
"Efter stor tankemöda så insåg vi att vårt team bara kunde ha ett namn, nämligen lag bondläppar. Efter en stor arbetsinsats där expertis med akademisk bakgrund tillkallades översattes lagnamnet till det mera EU-anpassade Team Farmerlips".

Salle: Svårtolkat det där med "Farmerlips", tycker jag. Men du får gärna förklara.. ;) Japp, en sann hjälte, i ordets rätta bemärkelse!

Dream Team: Carla var ju ur-stockholmare. Han kan väl inte platsa i Farmerlips. Fast hjälte på 2 hjul är han ju dock.

« · 568223 · »