Salle: Dom släppte Sandinista bara för att slippa kontraktet med (om jag nu minns rätt) CBS . Dom hade skrivet ett avtal på ex antal lp:en , och trippeln räknades som tre lp.en .
Friman SR: "Sandinista!" är ett potpurri i med gamla singlar, reagge, punk & skräp och är ett Clash-(trippel)album som ALDRIG borde ha släppts om du frågar mig. Men den kom ju där i kövattnet av London Calling som du riktigt säger.
Helg Ernest: Jag framhålla HD??? Det hoppas jag inte att det kunde tolkas som. En Briggs & Stratton är ju mer modern. När HD skulle utveckla en "modern" motor till V-Rod så höll dom ju på att gå bet ordentligt. Till slut så betalade dom DYRA pengar för att Porsche skulle gå in och styra upp det hela. När dom släppte skiten sen så skröt dom om "Den Porsche-utvecklade motorn". Porsche hotade med stämning över detta då dom inte ville ha nåt som helst samröre med den motorn.
Anekdoten då jag ändå är på G. Jag var på väg från Karlstad till Övik på min Suzuki 750. Strax söder om Falun så börjar jag möta skaror av HD-burna män(niskor). Som trevlig prick jag är så hejar jag på MC-vis men INGEN hälsade tillbaka (utom ett pensionärspar på en BMW som på nåt sätt hamnat mitt i en sån skara). Jag svänger in på en mack i Falun för att släcka min och hojens törst. På andra sidan pumpen jag stannar vid står 3 HD´s med förare. Dom skulle precis till att lämna macken men jag hann ta av mig hjälmen och nicka artigt emot dom. Då sa en "jävla japanskit" och dom andra 2 skrattade rått osså drog dom på sig pottorna och for iväg. Jag tankade, drack lite och satt nån minut i skuggan av macken då det var VARMT den dagen. Hela stoppet tog väl en 10 minuter. När jag svänger kosan norrut igen så får jag, efter ca 500, syn på 3 st HD´s som står parkerade på bron över ÖStanforsån (?). 2 av förarna sitter på knä på var sin sida om bakhjulet på en av hojarna och skruvar med nånting. Då kunde jag inte låta bli att sakta in ordentligt och när jag passerade så skrek jag "Vem sa nåt om skit???" gav dom fingret osså hissade jag trottlarna och försvann. Jag hade ett leende på läpparna hela vägen till Hofors tror jag.
Salle: Och du framhöll HD ? Pratar du inte mot dig själv nu ? Världens segaste V twin , motorkonstruktion sedan 1912 eller nått sådant. pressar du dom värmenyper den bakre cylindern.
Det är därför " Japankopiorna" har vattenkylning ( c :
Salle: Då jag följer mina raster på mitt jobb pliktskyldigt (?) har jag blivit en önskan skyldig. Dek kommer här - jag vill se en bild på en, i ordets rätta bemärkelse, riktigt ordentlig trafikstockning.
Alisandali: Det roliga med hembyggda HD´s är ju att dom får bygga ihop dom så många gånger. Sen att man måste ha en följebil som plockar upp alla delar som ramlar av är ju bara pittoreskt. :-) Jag har en självupplevd anekdot om detta jag kan dra nångång.
Helg Ernest: Man kan inte rejsa med en motorcykel som väger 390kg hur mycket vrid den än har. Att den dessutom är hög som ett hus och med samma tyngdpunkt gör den inte till en kurvmaskin precis. Att man sen kan köra "fort" (och 250 är inte fort i dagens gat-MC-värld) med den rakt fram är ju så gott som irrelevant. Men tuff ser den ju ut iallafall.
Helg Ernest: Och den hojen jag visade , byggs bara i 1 ex . Den bygger man själv ,. Blev inte särskilt impad på prestandan på "din" hoj , på 4 cyllar borde man få ut mera än en Harley på 2 .
Salle: Måste bara visa hur en riktig hoj ser ut , för mycket " risbrännare" just nu . Här är en hoj värd namnet , en HD panna 50/60 talsmotor och lätt ombyggt .
Poffa: Nu snackar vi skidåkning ! Festa på skalet är OK. Sist jag var där hade Vin & Sprit (Systembolaget) Kurs där. Vi vet ju alla att det inte är ett mansdominerat arbete. Kanska kul faktist. Ingen idée att bjuda någon på nått i baren iallafall. Men man fick bra råd vad man skulle dricks. Införskaffade ett par Carving skidor i våras och tänkte dra upp till Björnrike och testa dom. Men tidsbristen gjorde att dom han stänga backarna. Sprit och skidåkning hör inte ihop. Sist jag var till Tänndalen var det -27 på toppen, fickpluntorna gick varma. När jag kom till puckelpisten och bara "brassade" rakt över exploderade ena binningen. Plasten tålde inte kylan. Så det vart färdigåkt sedan. Så jag fick ha after skii i 2 dagar. Det vart nästan jobbigt.
Då vill jag se nåt annat med hög effekt & två hjul. Den klassiskt racelackade Yamaha R1 som INTE kommer hit till Sverige (Europa?) nästa år. Ledtråd: Laguna Seca.
"Detta är absolut ingen värsting, men en bra allround motor som gör 100 blås med 15/36 drevning, jag har 15/38 för tillfället och den gör 92 km/h exakt. Recept:
5vxl motor från 1975, portmatchat vevhus mot cyllen, hårdare kopplingsfjädrar ( ett måste ) Superterm 70 cc portad till 10 000 rpm Bing 22 mm KS 100 original luftburk Ducati CDI t-syst Expansionskammare ( enklaste pipan med rak header )beräknad till 10 000 rpm"
Salle: En vacker moped (och Saab V4 i bakgrunden) som garanterat går väldigt fort. Detta till trots kan jag inte godkänna bilden, då motorn som du själv säger inte har 5 växlar. Att söka efter en något nyare motor är ett tips.