Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Salle: Dom släppte Sandinista bara för att slippa kontraktet med (om jag nu minns rätt) CBS . Dom hade skrivet ett avtal på ex antal lp:en , och trippeln räknades som tre lp.en .

Salle:
första clash är bäst,
har alltid gillat police and thieves.

Friman SR: "Sandinista!" är ett potpurri i med gamla singlar, reagge, punk & skräp och är ett Clash-(trippel)album som ALDRIG borde ha släppts om du frågar mig. Men den kom ju där i kövattnet av London Calling som du riktigt säger.

Salle: Ett fösök till Clashkronologi.... "Sandinista" var väl efter "London Calling"? Men den kanske du inte tycker var kommersiell eller....?

JD: Absolut , och även den bästa . På dom senare skivorna finns det guldkorn , men dom håller inte hela vägen.
ÖNSKA.

Alisandali: Fresh fruit for rotten vegetables var väl den första fullängdaren ?

Salle: Vi fortsätter på punktemat , fast över till andra sidan pölen .
Vi se omslaget till Dead Kennedys försa lp-skiva .

Salle: My bad. Det var ju Give Em Enough Rope som var det. Combat Rock var ju den kommersiella skivan efter London Calling. Jag skämmes lite nu.

Alisandali: Den lite mediokra skivan emellan den underbara 1:a skivan Clash City Rockers och mästerverket London Calling är helt rätt. Önska!

Salle: Combat Rock kommer här.

JD: Vi fortsätter punkhjälte-temat. Jag vill se 4 britter hukande på ett järnvägsspår.

Salle: Ajamän..

Alisandali: Då vill jag se en tröja med Billy Bragg som motiv.

Helg Ernest: Jag framhålla HD??? Det hoppas jag inte att det kunde tolkas som. En Briggs & Stratton är ju mer modern. När HD skulle utveckla en "modern" motor till V-Rod så höll dom ju på att gå bet ordentligt. Till slut så betalade dom DYRA pengar för att Porsche skulle gå in och styra upp det hela. När dom släppte skiten sen så skröt dom om "Den Porsche-utvecklade motorn". Porsche hotade med stämning över detta då dom inte ville ha nåt som helst samröre med den motorn.

Anekdoten då jag ändå är på G.
Jag var på väg från Karlstad till Övik på min Suzuki 750. Strax söder om Falun så börjar jag möta skaror av HD-burna män(niskor). Som trevlig prick jag är så hejar jag på MC-vis men INGEN hälsade tillbaka (utom ett pensionärspar på en BMW som på nåt sätt hamnat mitt i en sån skara). Jag svänger in på en mack i Falun för att släcka min och hojens törst. På andra sidan pumpen jag stannar vid står 3 HD´s med förare. Dom skulle precis till att lämna macken men jag hann ta av mig hjälmen och nicka artigt emot dom. Då sa en "jävla japanskit" och dom andra 2 skrattade rått osså drog dom på sig pottorna och for iväg. Jag tankade, drack lite och satt nån minut i skuggan av macken då det var VARMT den dagen. Hela stoppet tog väl en 10 minuter. När jag svänger kosan norrut igen så får jag, efter ca 500, syn på 3 st HD´s som står parkerade på bron över ÖStanforsån (?). 2 av förarna sitter på knä på var sin sida om bakhjulet på en av hojarna och skruvar med nånting. Då kunde jag inte låta bli att sakta in ordentligt och när jag passerade så skrek jag "Vem sa nåt om skit???" gav dom fingret osså hissade jag trottlarna och försvann. Jag hade ett leende på läpparna hela vägen till Hofors tror jag.

JD: Den är godkänd , önska vidare JD.

Alisandali: Pang på....

Frella: Tack för det , och då vill jag se en bild på en Saab i ett krocktest .

Alisandali: Duger alldeles utmärkt. Fall på knä!

På länken finns bildspel med ljud från deras stödspelning på Pipeline.

Frella: Duger den här , var enda jag hittade med någon huvudbonad .

Dream Team: Ja vi kör väl på den jag aldrig fick igenom senast då. Vill se pastor Fahlberg predika iförd "predikarhatt".

Salle: Och du framhöll HD ?
Pratar du inte mot dig själv nu ?
Världens segaste V twin , motorkonstruktion sedan 1912 eller nått sådant.
pressar du dom värmenyper den bakre cylindern.

Det är därför " Japankopiorna" har vattenkylning ( c :

Frella: Den andra funkade bättre, ja. Oj vilken röra, och även om det säkert finns värre exempel kan jag inte annat än att ge godkänt.

[url=www.fetarts.com/Articles/Artwork/rotary%20traffic%20jam.jpg]Rondeller[/url] (Kansas City, här) är annars ordentligt överskattat för att få trafiken att flyta bättre...

Varsågod att önska!

Dream Team: Tror den andra är bättre...eller så kan jag helt enkelt inte länka bilder =)

Frella: Det enda på den bilden som verkar tajt var väl just att se bilden.. ;-)
(eller ser du den?)

Frella: Eller denna...

Dream Team: Här ser väl halvtajt ut?

Salle: Då jag följer mina raster på mitt jobb pliktskyldigt (?) har jag blivit en önskan skyldig. Dek kommer här - jag vill se en bild på en, i ordets rätta bemärkelse, riktigt ordentlig trafikstockning.

Alisandali: Det roliga med hembyggda HD´s är ju att dom får bygga ihop dom så många gånger. Sen att man måste ha en följebil som plockar upp alla delar som ramlar av är ju bara pittoreskt. :-) Jag har en självupplevd anekdot om detta jag kan dra nångång.

Helg Ernest: Man kan inte rejsa med en motorcykel som väger 390kg hur mycket vrid den än har. Att den dessutom är hög som ett hus och med samma tyngdpunkt gör den inte till en kurvmaskin precis. Att man sen kan köra "fort" (och 250 är inte fort i dagens gat-MC-värld) med den rakt fram är ju så gott som irrelevant. Men tuff ser den ju ut iallafall.

Dream Team. Önskningen är fortfarande din.

Alisandali: Läste du vridmomentet ?

Helg Ernest: Och den hojen jag visade , byggs bara i 1 ex .
Den bygger man själv ,.
Blev inte särskilt impad på prestandan på "din" hoj , på 4 cyllar borde man få ut mera än en Harley på 2 .

Chief: En sådan har man nog inte råd med.
De tillverkas bara i 250 ex.

Chief: Här får du lite mer data och en vettig hemsida
ENGINE Motor
Type/No. of cylinders DOHC four-stroke, transvers in-line four-cylinder
Cooling system liquid cooling
Materials aluminium alloy (engine), magnesium alloy (oil sump),
fairings made of carbon fibre
Crankshaft precision-balanced
Displacement 1,998 cc
Bore/stroke 86/86 mm
Valves 16, (hydraulic lash adjustment)
Turbocharger Schwitzer, max. charge pressure 0.9 bar, operates smoothly at an engine speed of 2000 rpm
Intercooler charge-air cooling
Compression ratio 9,0 : 1
Fuel unleaded
Oil capacity / Grade 5 litres, synthetic high-performance oil, SAE 20W50
Engine control Electronical Münch Motor Steuerung with Lambda Sonde
Camshaft drive toothed belt
Carburation electronic fuel injection
Cold start device automatic cold start via ECM
Exhaust-emission control closed-loop-controlled metal-carrier catalytic converter
. Motor
Power output 260 bhp (191 kW) @ 5,650 rpm
Max. revs 8,500 rpm
Torque 380 Nm (38,47 mkp) @ 3.500 rpm

Helg Ernest: Jag står nog fast vid att jag föredrar Alis hoj. :)

Chief: Så här skall en race hoj se ut !

Alisandali: Den får min röst iaf. :)

Salle: Måste bara visa hur en riktig hoj ser ut , för mycket " risbrännare" just nu .
Här är en hoj värd namnet , en HD panna 50/60 talsmotor och lätt ombyggt .

Så ser en RIKTIG motorcyckel ut .

Dream Team: Och här är alternativbilden.

[bild]www.ducati.com/clinica_mobile/images/slide/S_19.jpg[/bild]

Önska!

Salle: Graziano Rossi på sin hoj, [url=www.pagine70.com/vmnews/archivio/grossi.jpg]här![/url]

Det har ju snart gått de 24 så jag får väl visa upp vad jag önskade.

[url=www.moto-station.com/cgi-bin/photos/imageLeech.cgi?source=IF&ct=1129118274&file=/Fonds_ecran/Motos/Motos_serie_plus_de_125/Yamaha/Yamaha_gamme_2006/Yamaha_YZF-R1_st1gz.jpg][bild]http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2006/Yamaha_YZF-R1_st1pz.jpg[/bild][/url]

Det är R1:an som är till höger och den vänstra "klassikern" är Kenny Roberts (Sr) Yamaha TZ 500 från slutet av 70-talet.

Jag fortsätter motorcykel-temat. Jag vill se en bild på Valentino Rossis pappa (på motorcykel) alternativt Valentino själv i armarna på hans mor.

Paddan: Du är närmare men det där är Rossis Yamaha M1.

Alisandali: Tyvärr, inte en siffra rätt förutom att det var en Yamaha R1.

Alisandali: Jag skulle kunna tänka mig att det är den här som Salle vill se.

Salle: Jag vet ingenting om klassiskt racelackade Yamahas , men chansar vilt igen , på att det är en Redbulllackad hoj du vill se .

Vilka otroligt vackra moppar ni bjuder på.
Visst var med t.o.m -74 som det gamla baklyset hängde med. Den nyare lampan blev en estetiskt tillbakagång.

Poffa: Nu snackar vi skidåkning !
Festa på skalet är OK.
Sist jag var där hade Vin & Sprit (Systembolaget)
Kurs där. Vi vet ju alla att det inte är ett mansdominerat arbete.
Kanska kul faktist. Ingen idée att bjuda någon på nått i baren iallafall.
Men man fick bra råd vad man skulle dricks.
Införskaffade ett par Carving skidor i våras och tänkte dra upp till Björnrike och testa dom. Men tidsbristen gjorde att dom han stänga backarna.
Sprit och skidåkning hör inte ihop. Sist jag var till Tänndalen var det -27 på toppen, fickpluntorna gick varma. När jag kom till puckelpisten och bara "brassade" rakt över exploderade ena binningen. Plasten tålde inte kylan. Så det vart färdigåkt sedan. Så jag fick ha after skii i 2 dagar.
Det vart nästan jobbigt.

Dream Team: Fin men den hade lite "lite" effekt. Kolla in [url=www.topplocksverkstan.se/tvatakt.htm]denna[/url] som bänkats till +15hp på bakhjulet. Mäktigt!

Då vill jag se nåt annat med hög effekt & två hjul. Den klassiskt racelackade Yamaha R1 som INTE kommer hit till Sverige (Europa?) nästa år.
Ledtråd: Laguna Seca.

Salle: Den håller måttet, helt klart! I stort sett samma "trimpaket" som på den [=url]web.telia.com/~u53102403/ks507520.jpg]Zündapp[/url] som jag hittade.

Saxat från länken nedan;

"Detta är absolut ingen värsting, men en bra allround motor som gör 100 blås med 15/36 drevning, jag har 15/38 för tillfället och den gör 92 km/h exakt.
Recept:
5vxl motor från 1975, portmatchat vevhus mot cyllen, hårdare kopplingsfjädrar ( ett måste )
Superterm 70 cc portad till 10 000 rpm
Bing 22 mm
KS 100 original luftburk
Ducati CDI t-syst
Expansionskammare ( enklaste pipan med rak header )beräknad till 10 000 rpm"

Önskningen är din!

Dream Team: Då testar vi denna.

[url=66.109.98.101/szknu/sidor/szkhojar/szk747/dapp5_stor.gif]Henry Lindholms "dapp"[/url] som rätt drevad borde klara 100.

Finns som 5:e moppe på [url=66.109.98.101/szknu/sidor/szkhojar/szkhojar.asp]denna sida[/url]

Salle: En vacker moped (och Saab V4 i bakgrunden) som garanterat går väldigt fort. Detta till trots kan jag inte godkänna bilden, då motorn som du själv säger inte har 5 växlar. Att söka efter en något nyare motor är ett tips.

« · 593475 · »