Café

Grupper · 49967 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Myggan & Frisco: Palm House, Kew Gardens lär väl passa in på era krav.

[bild]img1.travelblog.org/Photos/2144/9463/t/37676-Palm-House-1.jpg[/bild]

Salle: Efter hårdaoch tuffa förhandlingar har vi kommit överens om att önska en bild på ett hus som är byggdes i mitten av 1800-talet och i detta hus finns det palmer och huset är beläget i London.

Salle: Tack!...Vad kul. Vi kommer säkert överens om någon önskan. Men Frisco är på väg till Templet så ni får vänta ett tag på den.

Myggan & Frisco: Tillsammans så får ni godkänt. Kom överens om en önskan så är den eran.

Här är den bild jag hitta som var upphov till önskningen.

[url=www.lostlakemovie.com/gall/angel/Snowmobile.html]Angel Boris (potm juli 96) från filmen Lost Lake.[/url]

Salle:Jag vet inte om hon är en fd.playmate. www.chaseadventure.com/photos/images/karen-sexy-snowmobile.jpg

claesw: Vi fortsätter med Playboy-temat. Jag vill se fd playmate på en skoter. Självklart inget naket.

Salle:
Åh, tack för det!
ÖNSKA!

claesw: Här svalkar hon sig med mer än bara dryck. (ursäkta blåningen på nedre delen av bilden. Lite jpg-felkodning nånstans)

[url=www.101lifestyle.com/images/celebs/jenny_mcCarthy/jennymccarthy001.jpg]Jenny McCarthy[/url]

Apropå Jenny...
Inte visste jag att man kunde detektera silikon med en [url=www.born-today.com/Today/pix/mccarthy_jenny2.jpg]metalldetektor.[/url]

Dream Team:
Haha, du har rätt- jag såg det först nu- det är även officiellt ett 13-mannaband; Soul of Blues...

Men tack för din generositet-
jag önskar mig en bild på Jenny Mccarthy där hon svalkar sig med en läskande dryck.

claesw: Är dom inte 13 st. i den där orkestern? Jaja, jag orkar inte vara petig. Det får bli en önskan om "minst ett 12-mannnaband" istället ;-)

ÖNSKA!

Dream Team:

Dream Team: Nähä, inget napp såhär långt. Ja, iom att jag beger mig till Jönköping under eftermiddagen för att bevittna en bortaseger så tar jag och lägger ut en korrekt bild redan nu.

Det jag sökte efter var alltså en lastbil med Hesselman-motor. Det var en vanlig trotjänare på sin tid. Hesselman-motor innebär att bilen startas på bensin just innan den tuffar igång på diesel. I förarhytten sitter en liten spruta, en handmanövrerad bensinpump för ändamålet. Volvo, som var en av användarna, ville göra en bränslesnål motor. Man gjorde samtidigt en motor som bolmade blårök alldeles kollossal. Var fanns miljötanken på den tiden? ;-)

På bilden ser vi i vilet fall en Scania 35511, årmodell 1936, med Hesselman-motor.

Den som först visar en bild på ett 12-mannaband får önska vidare!

Salle: Nej, ingen hinderrivning i det här fallet. Jag skulle dock tro att den här flickan ändå får poängavdrag för just en vägran. Ska vi gissa på fyrrrra fel? ;-)

Då vill jag se en bild av en lastbil, men inte vilken lastbil som helst. Motorn som driver ekipaget ska ha de egenskaperna att den drivs med både diesel och bensin, fast inte samtidigt såklart.

Dream Team: Du rrrrrriverrr inte hindrrrret (OBS dålig Anderrrs Gerrrrnandt imitation). Önska!

Salle: En tydlig vägran, här.

Dream Team:

Men på alla andra gissningar lägger folk ut bilder som kan vara lika långt ifrån rätt bild som Leksand från ett SM-guld 2006? Tss.

knaskamilla: Jag tar inspiration av dig. Vi vill se en vägran.

knaskamilla: Är det utom allt rimligt tivel så att alla dessa personer och karaktärer du tar upp har bekräftats vara "ickesmarta"?

Detta kan ju kanske vara ett skäl till att ingen velat vinna tävlingen, som du uttrycker det. Ja, att det har varit svårt att finna någon som med säkerhet har de egenskaperna, alltså.

Salle:

Jag vägrar. Önska du.

knaskamilla: Gör nåt smart istället... Lägg in en ny önskan! :-)

Poffa:

Fortfarande lite samma tema.

Kort sagt: folk har nog inte varit intresserade av att vinna den här tävlingen, helt enkelt.

Poffa:

Lite samma tema.

Poffa:

Eller, jag skrev ju inte ens "person" i min önskan, så någon av typerna på den här bilden kanske?

knaskamilla:

Visa oss.

Alisandali:

Otroligt. Hur svårt kan det vara att hitta en bild på någon som inte är så smart?

knaskamilla: Nu har det gått 28 timmar och ingen bild än,,,,,,,,,,,,,,,,,

Helg Ernest: MS Sidewinder är inte bara fröjdepinnar utan även glädjeplattor och styrhjul...

Salle: Sidewinder är en joystick , så de så ! Från Bill Gates
Har själv en i min ägo.
Force feedback II

RödVit: Du kan dina flygtermer ser jag... NOT!!!

Flygplanet är en F15E inte en F16
Det som planet skjuter/släpper är ett värmebloss och inte nånRB-24 Sidewinder är en Air-to-Air-missil.
Flare är värmebloss på engelska medans folien man släpper för att lura radarn heter chaff.

Ja, du håller på fel lag! :-)

Mats Edström:
Kanske som alla vi andra..
En hockeykväll med förlust och
en dynamisk kväll med bourbon i ådrorna... :-))

Poffa:

Aha, då är det alltså Knas som har en hållhake på dej! Jag ber ödmjukast om ursäkt.

What have you done too deserve this?

knaskamilla:
Vill inte de...
Svaret på din önskning, måste ju va att se dig själv i spegeln... :-)
Missförstå mig rätt...

M.V.H

RödVit:

Herculesen dög INTE. Inte för någon av er.

Däremot så är det en F15 som sänder värmebloss, något som duger bra för mig.

RödVit:

Få se...RödVit...Timrå? Ja, då håller du på fel lag. Men det är okej, du kan säkert bli botad från det om du verkligen vill.

Poffa: Håller jag på fel lag eller?
Det är ju en F-16 som skjuter iväg en RB-24.. O de är ingen flare= folie..
Men nu dög Herculesen...
Bah, ha ert håll om ryggen...

Poffa:

Alltså kan man konstatera att stridsflygplan är sämre på att göra flares än vad...Hercules är.

Jag önskar mig en bild på någon som inte är smart.

knaskamilla:

Det där är ju en Hercules, återigen. Inget stridsflygplan. Men din F15 duger väl.

knaskamilla:

Don't push your luck.

Önska!

Den här kanske var lite coolare.

Poffa:

Jaha. Det kan ju vara bra att veta...

knaskamilla:

Bahf! Du stjäl ju mitt bredband. Jag längtar tills dess du får ditt eget. Dessutom har vi väl redan konstaterat att jag är för snäll och därmed så skulle jag nog aldrig sätta mina hot i verket.

Poffa:

Jag tror att du är rätt nöjd också. Något bra att hota med om jag blir för dryg.

Mats Edström:

Hörre du, jag tror nog knas är rätt nöjd med det där avtalet. Gratis tillgång till Internet medans hennes eget håller på att flyttas. Dessutom hjälpte jag henne installera det samt konfigurera datorn så att det skulle bli bra. Snacka om att man är för snäll, egentligen.

RödVit:

Hercules är inte ett stridsflygplan. Så det där får du inte rätt för.

Poffa:
Bara skit de här oxå.... eller?

knaskamilla: Har du råkat utför ett olagligt tvingande avtal här? Det luktar inte hallontårta över Poffas tilltag direkt. Behöver han tas under Herrens tukt och förmaning, tro?

knaskamilla:

Moahahaha!

Då vill jag se en bild på ett stridsflygplan som släpper ut "flares".

« · 608999 · »