NuMo: Tackar!
Med pågående evenemang i åtanke så vill jag se en JPS-Lotus. Bonuspoäng om två dylika finns på bilden.
Frisco: Ok, då är det väl bäst att man uppfyller en önskan igen...
Då vill jag se en bild på ett sjölejon.
Frisco: Skall vi ge oss med F1 efter detta...
[bild]www.gpracing.net192.com/cars/images/1981-MON-Borgudd-ATS.jpg[/bild]
Men du nämnde ABBA. Jag vill se ABBA i "kattdräkterna".
Paddan: Jag vet att det inte är "en bild på ett sjölejon" men kunde inte låta bli att minnas lite från San Fransisco.[url=www.qedata.se/bilder/gallerier/kalifornien/sjolejon.jpg] Denna bild skulle jag kunnat tagit själv[/url] fast jag skrattade som f-n så bilden hade nog inte blivit lika skarp. Dom låter förjävligare än dom luktar,
Frisco:
[bild]www.dalhalla.se/bilder/2005/abba.jpg[/bild]
[url=www.dalhalla.se/svensk/2005/050730.shtml]ABBA - The Show[/url]
Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.
Frisco: Jag ursäktar mig för min framfusighet. :-)
Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.
Frisco: Rätt torn men fel namn. Vi skyller på den tyska dubbningen.
[url=www.aviewoncities.com/sf/coittower.htm]Coit Tower[/url] är dess rätta namn och tornets topp är utformat som munstyckena som användes på den tiden.
Varsågod att önska.
Kvinnohund: Det är inte så svårt att vinna egentligen. Det gäller bara att vara först med rätt bild. :-) Men om du vill så kan jag ge lite tips & trix. Det hjälpte Sannes som var lite uppbragt (ungefär som du nu) för några veckor sen.
Sen är det ju inte så många som "tävlar" ibland. Som jag och Paddan igår som i princip bytte bilder med varann.
Salle:
Lite uppbragt, det var mer än så kan jag meddela.
Då jag har med proffs att göra när det gäller bildletande så kommer jag alltid att vara på efterkälken.
Frisco: Här får du en väsentlig del av Katarina Brandstation. Det får duga, jag tänker inte skämma bort dig.
Jag vill en Slovensk kuststad med medeltida karaktär. Gärna en bild tagen från havet där man ser en kyrka tillägnad helgonet vi kallar St Göran.
El Maco: En chansning...
[bild]www.europcar.si/images/ljubljana.jpg[/bild]
Kan det vara rätt kyrka man ser 2 kyrktorn av till vänster (närmast kullen) rent utav?
El Maco:Jag chansade fel. Ljubjana är ju ingen kuststad. Så här kommer en rättelse på din önskan.
[url=www.econ.muni.cz/~hlousek/slo_photos8/000041.jpg] St George-kyrkan i Piran [/url]
Salle: Perfekt!
Jag hamnade i Piran i somras helt oplanerat. En jättefin liten stad. Vad vill du se då?
Salle: När kommer Saltkråkan då?
Om det här duger så vill jag se Stig Järrel i rollen som "pedagogisk fåraherde"
Paddan: Nix. Nobben. Nope. Näh. Allt detta skulle jag vilja säga om ditt bidrag men jag gjorde bort mig. Skulle skrivit nånting om post eller postutdelning i min önskan.
Önska får du men apselut inga bonuspoäng för då skulle det sett ut nåt så här... [url=www.angelfire.com/folk/tjorv/Sw/Index.html] Klicka på "I Arbete" till vänster [/url]
Paddan: En sann förebild för dig i din yrkesroll
Apropå yrken skulle jag vilja se en någorlunda anständig utvikningsbild på en kvinna som tidigare arbetat på ett amerikansk noterat energibolag som gick i backen med en rejäl smäll.
El Maco: Nu när de flesta gått och lagt sig så...
[bild]www.strangepersons.com/images/content/4641.jpg[/bild]
Hon skall vara fd Enronist enligt [url=www.strangepersons.com/content/item/4641.html]http://www.strangepersons.com[/url]
Om detta godkänns så vill jag se skivomslaget till den singel vars singel-baksida så snyggt flätades in i singel-framsidan på 2 globenkonserter i början av oktober 1990.
Salle: bidraget godkänns såklart även om du gärna får komma med fler Enron Girls.
Däremot har jag ingen aning om vad det är för singel du vill se. Länkar till en massa singlar tills vidare.
Verkar tungt på skivomslagsfronten...
Jag kan ge denna ledtråd:
Låten på baksidan är en gammal cover (bla Rolling Stones) som handlar om en resa mellan Vindarnas Stad och Änglarnas Stad.
NuMo:
Klart du får rätt för din bild.