Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!

NuMo:

Klart du får rätt för din bild.

Salle: Perfekt.

NuMo: Tackar!

Med pågående evenemang i åtanke så vill jag se en JPS-Lotus. Bonuspoäng om två dylika finns på bilden.

Salle: www.shardlow.net/jpslotus/87/87-lotus2004-2.jpg

Får jag bonuspoäng nu?

Salle: NÄr vi ändå är inne på F1.

Jag vill se en bild på en fd ABBA-trummis när han kör racerbil på Monacos gator.

Frisco: Ok, då är det väl bäst att man uppfyller en önskan igen...

Då vill jag se en bild på ett sjölejon.

Frisco: Skall vi ge oss med F1 efter detta...

[bild]www.gpracing.net192.com/cars/images/1981-MON-Borgudd-ATS.jpg[/bild]

Men du nämnde ABBA. Jag vill se ABBA i "kattdräkterna".

Paddan: Jag vet att det inte är "en bild på ett sjölejon" men kunde inte låta bli att minnas lite från San Fransisco.[url=www.qedata.se/bilder/gallerier/kalifornien/sjolejon.jpg] Denna bild skulle jag kunnat tagit själv[/url] fast jag skrattade som f-n så bilden hade nog inte blivit lika skarp. Dom låter förjävligare än dom luktar,

Salle: Tackar, tackar, nå vad sitter det i? Önska!

Paddan: Jag vill se ABBA i "kattdräkterna".

Salle: En snäll variant.

www.raffem.com/images/Abba/jfjf.JPG

Frisco: Snäll eller inte så är den godkänd.

Salle: Oki. Jag trodde på mer utkläddhet. Fast det var kanske en hårdrocksgrupp jag tänkte på.

Jag vill se en ABBA relaterad bild" från Dalhalla.

Kan väl även säga att jag kommer att bedöma den på ungefär samma sätt som Harrysson gjorde när de skulle sjunga om minst 2 bilder i Så ska det låta.

Frisco:

[bild]www.dalhalla.se/bilder/2005/abba.jpg[/bild]
[url=www.dalhalla.se/svensk/2005/050730.shtml]ABBA - The Show[/url]

Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.

Salle: Ska vi sluta godkänna, underkänna bilder?

Den bilden du har lagt ut är ju en reklambild för ABBA - The Show som ska vara på Dalhalla i sommar. Bilden du lagt ut måste vara från något annat ställe eftersom de inte spelat på Dalhalla ännu.

Frisco: Harryson brukade ju släppa igenom det mesta så jag trodde att detta skulle gå bra. Fast jag glömde kanske säga vilka 2 bilder jag menade innan jag "sjöng ut". :-)

Salle: Men Harrysson brukar ju godkänna det hela. Jag fick ju inte ens chansen.

Jaja.

Önska.

Frisco: Jag ursäktar mig för min framfusighet. :-)

Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.

Frisco: Rätt torn men fel namn. Vi skyller på den tyska dubbningen.

[url=www.aviewoncities.com/sf/coittower.htm]Coit Tower[/url] är dess rätta namn och tornets topp är utformat som munstyckena som användes på den tiden.

Varsågod att önska.

Salle tycker att du vinner den hära tråden nästa jämt ju =).
Jag har aldrig vunnit men jag har bara försökt en gång på största flygplanet då jag hade fel tydligen

Kvinnohund: Inte så konstigt att du aldrig vunnit om du gissat en gång och då gissade fel.

Alla: Brandstationer var det. Jag vill se en utomhusbild på Brandstationen som Greger var chef på.

Kvinnohund: Det är inte så svårt att vinna egentligen. Det gäller bara att vara först med rätt bild. :-) Men om du vill så kan jag ge lite tips & trix. Det hjälpte Sannes som var lite uppbragt (ungefär som du nu) för några veckor sen.

Sen är det ju inte så många som "tävlar" ibland. Som jag och Paddan igår som i princip bytte bilder med varann.

Salle:

Lite uppbragt, det var mer än så kan jag meddela.

Då jag har med proffs att göra när det gäller bildletande så kommer jag alltid att vara på efterkälken.

Frisco: Här får du en väsentlig del av Katarina Brandstation. Det får duga, jag tänker inte skämma bort dig.

Jag vill en Slovensk kuststad med medeltida karaktär. Gärna en bild tagen från havet där man ser en kyrka tillägnad helgonet vi kallar St Göran.  

El Maco: Det är ju en lykta och ingen brandstation. Den ser ut så här: personal.inet.fi/private/tomas.karlsson/katarina_brandstation.JPEG

Men ok då. Varsågod att önska! Va, har du också redan gjort det?

POFFA VAR ÄR DU! ORDNINGEN ÄR KATASTROFAL!

Frisco: Jajajaja, googla iväg till Istrien nu och leta gamla venetianska kuststäder på bild.

El Maco: En chansning...

[bild]www.europcar.si/images/ljubljana.jpg[/bild]

Kan det vara rätt kyrka man ser 2 kyrktorn av till vänster (närmast kullen) rent utav?

El Maco:Jag chansade fel. Ljubjana är ju ingen kuststad. Så här kommer en rättelse på din önskan.

[url=www.econ.muni.cz/~hlousek/slo_photos8/000041.jpg] St George-kyrkan i Piran [/url]

Frisco:
"POFFA VAR ÄR DU! ORDNINGEN ÄR KATASTROFAL!"

Och jag som inte ens deltagigt i att röra till det...

Är det här den populäraste gästboken?

Kvinnohund: Nej Timråboken är mest populär.

Salle: Perfekt!

Jag hamnade i Piran i somras helt oplanerat. En jättefin liten stad. Vad vill du se då?

El Maco: Jag vill se en Kalmarbyggd bil i dess normala(ste) arbetsmiljö. Bonuspoäng om Roland Rosenberg är chaufför och yrkesutövare.

Salle: När kommer Saltkråkan då?

Om det här duger så vill jag se Stig Järrel i rollen som "pedagogisk fåraherde"

Paddan: Nix. Nobben. Nope. Näh. Allt detta skulle jag vilja säga om ditt bidrag men jag gjorde bort mig. Skulle skrivit nånting om post eller postutdelning i min önskan.

Önska får du men apselut inga bonuspoäng för då skulle det sett ut nåt så här... [url=www.angelfire.com/folk/tjorv/Sw/Index.html] Klicka på "I Arbete" till vänster [/url]

Paddan: En sann förebild för dig i din yrkesroll

Apropå yrken skulle jag vilja se en någorlunda anständig utvikningsbild på en kvinna som tidigare arbetat på ett amerikansk noterat energibolag som gick i backen med en rejäl smäll.

Salle: Tack för den länken, vilken veritabel pop-upfestival som utbröt.

El Maco: Hmmm, min egen länk verkar inte funka helt korrekt heller. Lägger in en bild på Caligula direkt.

El Maco: Nu när de flesta gått och lagt sig så...

[bild]www.strangepersons.com/images/content/4641.jpg[/bild]
Hon skall vara fd Enronist enligt [url=www.strangepersons.com/content/item/4641.html]http://www.strangepersons.com[/url]

Om detta godkänns så vill jag se skivomslaget till den singel vars singel-baksida så snyggt flätades in i singel-framsidan på 2 globenkonserter i början av oktober 1990.

Salle: bidraget godkänns såklart även om du gärna får komma med fler Enron Girls.

Däremot har jag ingen aning om vad det är för singel du vill se. Länkar till en massa singlar tills vidare.

Verkar tungt på skivomslagsfronten...

Jag kan ge denna ledtråd:
Låten på baksidan är en gammal cover (bla Rolling Stones) som handlar om en resa mellan Vindarnas Stad och Änglarnas Stad.

Salle: www.thefirstcut.net/depbeh1.jpg

Riksväg 66 går annars mellan Ludvika och Västerås.

Frisco: Såja. Vassego!

Salle: Tackar.

Skivomslag vat det. Vi fortsätter på det temat.

Jag vill se ett annat skivomslag..

Frisco:

Skivohmslag var det beställt, eller?

Poffa: HAHA!!!!

Önska på!

Frisco:

Okej, då vill jag se en bild ritad av Lasse Åberg.

« · 531966 · »