Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Salle: Då önskar jag en bild på Mika Häkkinens fabulösa omkörning av Michael Schumacher samtidigt som de varvar en annan förare som möjligtvis kan vara Olivier Panis eller Jaques Villeneuve eller någon helt annan. Minnet sviker mig.

Karin: Omkörningen skedde på SPA-banan btw.

Karin: Här ser vi Häkkinen på insidan av Schumacher. Bakom Mika kan vi skymta Ricardo Zonta som säkert ficklov att byta kalsingar efter denna ursnugga och oväntade manöver.

[bild]digilander.libero.it/Paolinomclaren/foto/sorpas.jpg[/bild]

Lägger till en bonusbild som kanske förklarar smeknamnet "The Flying Finn"

[Bild]digilander.libero.it/Paolinomclaren/foto/mikafly.jpg[/bild]

Jag vill se en gammal (före andra världskriget ger bonuspoäng) tiotusenkronors sedel.

Salle: Jag skymtar honom knappt men den är godkänd. Bonusbilden är för övrigt tagen på en träning inför Australiens GP på Adelaidebanan 1993. Mika kör då sitt första år för McLaren i en MP4-8. Visst stämmer det? Tittade på den för bara ett litet tag sedan.

Salle: Det här var en lätt tävling. Du får bilder på en sedel både före och efter WWII.

hem.passagen.se/sedel/1940/10000kr-1939.jpg

hem.passagen.se/sedel/1940/10000kr-1958.jpg

Karin: Glömde bort att passagenlänkar inte fungerade, men du hittar säkert vägen ändå.

Salle: Jag önskar mig en bild på fartyget Vinga Helena.

Karin: Du får 2 bilder för att jag är för trött att välja en av dom.

[url=www.laskowsky.de/Tankschiffe/cVinga_Helena-06.jpg[En grå dag i handelsflottan[/url]

[url=www.hasenpusch-photo.de/bilder/s_tanker_chemie_produkt/Vinga%20Helena%20(251002-2).jpg]Flitens lampa lyser även på natten[/url]

Jag vill se en Spitfire. Men den skall byggd helt i metall (till skillnad från många replicor som i mångt och mycket använder trä och plast/polymerer) och byggd på 90-talet eller senare. Länk till sidan skall bifogas för verifikation.

För trött för att få länkarna rättt också... Ni klarar nog av att få fram bilderna själva för nu skall jag knoppa in.

Salle: Det är rätt skuta. Väntar med spänning på din önskning.

Frisco:
Jag vill se en Spitfire. Men den skall byggd helt i metall (till skillnad från många replicor som i mångt och mycket använder trä och plast/polymerer) och byggd på 90-talet eller senare. Länk till sidan skall bifogas för verifikation

Poffa: räcker 150??

Salle: Ok då, en Spitfire i metall från nittiotalet var det.

Salle: Finfina bilder. Den där gråa dagen i handelsflottan var rätt trevlig vad jag minns. Fick en fin färd genom Kielkanalen under dagtid för en gångs skull. Lotsen och rorsmännen vi fick för den genomfärden var också ovanligt trevliga, vilket antagligen berodde på att vi lät dem lyssna på radiosändningen från en fotbollsmatch de var intresserade av. Lotsen firade vinsten eller sörjde förlusten (jag är inte så haj på tyska) genom att smygröka en cigarett på poppen medan han väntade på att vi skulle rigga landgången (något som inte är så smart på ett tankfartyg).

Paddan: Bra försök men ett mynt byggs inte. Det präglas eller gjuts.

Gör om, Gör rätt...

Salle: [Gör om, Gör rätt...]

Menar du din meterbreda länk då eller?

Frisco: För breda länkar och för höga loggor... Väx upp du med och skaffa en stor skärm. :-)

Salle: Ok, det är inget fel på dina länkar som du la in Idag kl. 01:00 ;-)

Salle: Eller är det en bil du vill se?

NuMo: Med risk för förvirring. Det är ingen riktig Spitfire utan en stor modell, så stor att det finns en variant med 2-sits cockpit (tandem).

Ähh det är en replica helt enkelt.

NuMo: Då jag missat i mina garderingar så får jag väl godta din Spitfire MkI av märket Triumph.

Jag ville dock se en sån här:

[bild]www.supermarineaircraft.com/Images/About/gpjones%201a.jpg[/bild]
[url=www.supermarineaircraft.com/About.htm]Supermarine Aircraft Spitfire MkXXVI[/url]

Salle: Jaha, då så. Fick för mig att jag visat en sådan där, ungefär.

Jag vill se ett abborrskelett.

NuMo:
Det vill jag också. Det är bara att stoppa in huvudet och kika.
Varsågod!

NuMo:
Ja, jag hade nog underkänt min bild, han hade ju lite för mycket, eh, 'kött på benen' så att säga.

För prick ett år se'n låg jag på ett hotell i Cameroon Highlands på andra sidan jorden. Jag sov, ivrigt försökandes få en vettig dygnsrytm i kroppen inför ett jobbärende kommande övermorgon.
Telefonen ringde. Ett meddelande om att Mora var i elitserien. Det var inte hög IQ på det jag tänkte eller svarade. Se'n hade jag svårt att somna om.
På morronen tog jag en promenad i den "svenska" sommarvärmen, och irrade från jordgubbsodlingarna, snirklade in bland teodlingarna.
Jag flinade mest hela tiden.

Jag vill se en teodling därifrån igen.

NuMo:
Det här är bilden som jag hade. Men din är minst lika mycket teodling - med en bonustext över området dessutom.

Skulle ni backpacka i sydostasien, och värmen skulle bli för jobbig rekommenderar jag en två-tre dagar här. Svensk sommarvärme, fjärillar och jordgubbar.
Extremt exotiskt, och svinkallt. är den lokala uppfattningen.
Break, tycker vi.

Bollen tillbaka till numo.

Metal Guru: OK.

Jag vill se en bild på "Papillon" och hans tatuerade fjäril. Endast orginalet gillas

NuMo:

[bild]stevemcqueenweb.free.fr/images/papillon.jpg[/bild]

Om detta är riktigt så vill jag se en annan fånge som på ett annat sätt slogs för sin frihet en cool film. Dock var det i en storstadsdjungel som flykten utspelade sig. "Dont call me Snake..." är en ledtråd.

Salle: Gör ett försök....

Chief: Kunde du inte hittat en coolare bild på Snake Plissken???

Men om NuMo (bara) godkänner min fjärilsbild så ger din ormbild dig klartecken att önska.

Salle: Tyvärr. Du har hittat en bild på skådespelaren Steve McQueen. Det är bara en "replica" alltså.

NuMo: Okej, det syns dåligt (han var väl lite till åren och bilden är svartvit), men nog är det en tatuering va? Eller är det bara hår...?

Chief: Kanske skulle lägga in länken också...

Chief: Helt rätt. "Papi" Henri Charrière med tillhörande tatuering, långt uppe på halsen nästan.

Och så var bollen din.

NuMo: Woho! My wish is your command...

Själv är jag inte så avancerad, jag nöjer mig med en bild på Brian Fitkin "in action" tillsammans med Dolph Lundgren.

Chief: Skit. Det betyder att jag måste komma på något avancerat igen.

www.stockholmskarate.com/main.htm

NuMo: Jepp. Så sätt igång, vi förväntar oss nåt riktigt klurigt.

Chief: Hmm?

Ja, då vill jag ha en bild av planeten Anarres.

NuMo:
i och för sig en bild tagen på Anarres.

Om du behöver en karta.

Sådärja.
Nu är vi kompletta.
Markbild, karta och översikt.

Metal Guru: Mycket bra. Jag lägger ändå ut en riktigt avslöjande bild på Anarres, taget från den bördiga planeten Urras.

therem.net/images/covers-leguin/dispossessed.jpg

Varsågod.

Hoppas att den här länken går att lägga ut då

images.google.se/imgres?imgurl=http://therem.net/images/covers-leguin/dispossessed.jpg&imgrefurl=http://therem.net/covers-leguin.htm&h=325&w=198&sz=41&tbnid=ddcTRacR-nIJ:&tbnh=113&tbnw=69&start=1&prev=/images%3Fq%3DThe%2Bdispossessed%26hl%3Dsv%26lr%3D

Metal Guru: Mycket bra. Jag lägger ändå ut en riktigt avslöjande bild på Anarres, taget från den bördiga planeten Urras.

therem.net/images/covers-leguin/dispossessed.jpg

The Dispossessed, © 1974
Avon, 1975

Din tur.

NuMo:
Eftersom jag inte kan hitta på nåt klurigt vill jag se en Belkin-dongel.

Metal Guru:

Nu är ju detta en Belkin dongle, men det kanske är rätt det också.

ha!
den lyser ju till och med blått, fast den är oinkopplad!
bollen är din, Poffa:

« · 534877 · »