Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Eddie Shoestring välkänd för oss lite äldre i allafall.

[bild]www.firstpersonquiz.com/jpgs/theme_shoestring.JPG[/bild]

Dream Team: Aaah.Nashville Pussy - ett riktigt skitigt och bra rockband from the U.S. of A

Salle:
Lika som bär är ju poppis nu.

Salle: Jepps, det var skosnöret jag sökte efter. En riktigt trivsam TV-serie när det begav sig, vill jag minnas. Ja, på den tiden då det bara fanns två kanaler att se i dumburken. Heja monopol-TV!

Nu går jakten efter signaturmelodin......

Önska!

Dream Team: Eddie körde som alla TV/Film-deckare omkring i en cool bil. Vaddå, är inte en Ford Cortina (Taunus) Mk3 Estate med vinyltak från slutet av 70-talet coolt?
Nåväl för att fortsätta min tanketråd så leder detta mig till att se en Ford Torino från en annan känd TV-deckarserie.

Salle: Äh, det var väl en småtöntig bil.

Salle: Var inte det en önskning i repris?

Paddan: Jag ser ju inte bilen för alla 70-talsfrillor. Inte godkänt.

Dream Team: Är det? Åh fan! Kan det ha varit under min bredbandexil i somras för då hängde jag inte med så bra?

Salle: Ja, det verkar så. Undertecknad postade iaf följande inlägg för nästan precis en månad sedan (med Starsky & Hutch-bilen i självklar åtanke):

Friman SR: Nu så! Något senare än SJ, men bara lite. Hur är det möjligt? Nåväl, jag får lägga skulden på min jobbiga förkylning, eller nåt.

Jag vill se en bild på en 1976 Ford Gran Torino!
Dream Team @ Timrå, hockeykulturens vagga2005-08-20 23:42

Dream Team: Se på f-n. Men då håller min semester-ursäkt i alla fall.

Fick du se den bil jag önskar mig så måste det ju vara hur enkelt som helst att fixa min önskning så att detta kan fortsätta.

Salle: Ja, det torde väl vara en sån här du är ute efter. Utan -70-talsfrissor! ;-)

Dream Team: Helt riktigt. Bonuspoäng för "blåljus"-bubblan på taket.

Önska!

Salle: När "the original" TV-serie var som mest på i det då extremt odigitaliserade TV-sverige var ju Strasky & Hutch-hypen bland kids i allmänhet i det närmaste total. Den serien plus "larmet går", "alias Smith and Jones" och "den osynlige mannen", var ju saker det helt enkelt inte var möjligt att leva utan! Minns att jag hade en sån där Torino dels som byggmodell sen givetvis som vanlig leksaksbil. Himlen var nära, någon..? ;-)

Vi fortsätter bil- och -70-talstemat! En bild på en Ford Mustang Shelby GT500 Fastback, årsmod -69, som står parkerad i vad som ser ut som en rondell, är vad jag vill se!

Dream Team: Eller ja, vi fortsätter nästan -70-talstemat, i vilket fall... det kanske var en sen modell av -69:a... ;-)

Dream Team: En sånhär?

Vill se en bild på Pastor Fahlberg

Frella: Har du provat att öppna länken? Jag ser ingen bild, gör du?

Dream Team: Testar igen

Frella: Funkar om du kopierar länkadressen...klickar du på länken så byter den länkadress...

Frella: Den första länken funkade i alla fall för mig.

Dream Team: Jag ser en lila Boss Mustang 429. Ingen Shelby så vitt jag kan förtälla

Frella: Funkar! Önska!

Salle: Enligt länken jag kikade på skulle det vara en sån iaf, kan inget om bilar, så det kanske stämmer =)

Dream Team: Vill se en "predikande" Pastor Fahlberg.

Salle: What? Ja, jag är heller ingen expert på Mustanger, så jag kan givetvis ha fel. Men rubriken till bilden sa att det var en sån som jag skrev tidigare...

Märkligt!

Dream Team & Frella: Ingen ordning alls. Det där är ju som om man skulle önska en Volvo 164E och man godkänner en 144 GL. Och jag som trodde att du Dream Team hade lite koll åtminstone.

[url=www.carmemories.com/cgi-bin/viewzoom.cgi?image=3693]Här är en Shelby GT 500 -69.[/url] Notera bla avsaknaden av scoop på huven som är Boss:ens kännetecken. Sen lackar INGEN en GT500 lila.

Dream Team: Här är en sida med alla Mustanger av 69/70-tals modellår.

[url=bradbarnett.net/mustangs/timeline/69-70/69/]The Mustang Source[/url]
Studera väl och begrunda sedan din hädelse. Hur skall jag kunna somna efter ett sånt här blafemiskt betende.

Salle: Jo, Mustanger gör sig väl bäst i andra färger, inget snack. Nån expert på Forrdar är och har jag aldrig varit. Folks hemsidor ska man väl bevisligen inte alltid lita på, för här har uppenbarligen ett tydligt fel begåtts! Rätt ska vara rätt - Frella, din bild kan således inte godkännas. Eftersom du var först att posta en "korrekt" Shelby, Salle, går turen över tilll dig.. ÖNSKA!

Salle: Haha.

"Studera väl och begrunda sedan din hädelse. Hur skall jag kunna somna efter ett sånt här blafemiskt betende"

Det där måste vara veckans, nej årets nej seklets citat. Det ska jag använda mig av så ofta jag kan.

Underbart.

Dream Team: Skall man införskaffa en Mustang, då har jag både hört och läst mig till att en 67a skalöl man köpa.
Ni som kommer ihåg pappers 10an ?
En sådan skall man hålla upp mot hästen på framskärms sidorna. Då skall dom vara lika lång. Då är det den rätta 67an och den har tydligen ett bra adra hands värde. Typ kan annvändas istället för pensionsförsäkring.

Dream Team: Denna häst är det som skall vara i samma size som gammla pappers 10an

Salle: Uppenbart är att mitt liv efter detta aldrig kommer att vara detsamma. Undrar om jag någonsin kan se mig själv i ögonen igen? Jag tvivlar....

Avbön, syndernas förlåtelse... vad finns det att göra?

Dream Team: Jag kunde inte somna så jag knäppte in mig hit igen och se, abolitionen är i full gång.

Då vill jag se en känd hockeyspelare från Nynäshamn då den orten varit på tapeten härinne i caféet.

Dragan 2k: Vassego!

Helg Ernest: En 64½:a står sig rätt bra dom med. Och 65:ans Fastback likaså och den är ju snyggare.

Sov gott!

Salle: Här kommer Kenta Nilsson.

Alisandali:

Mycket bra.. Önska!!!

Alisandali: Visst! Önska!

Salle: Då går vi tillbaka till bilar.
Jag vill se två stycken polisbilar av märket Volvo Amazon, en kombi och en sedan på samma bild.

Alisandali: Jag försöker igen.

Magnus: Perfekt , din tur att önska .
Hoppas du tar en bild som finns den här gången.

Alisandali: Då ska vi se, då vill jag se en vy över Stenshuvud från söder.

Magnus: Måste ju bli den här då.

Alisandali: Bra bild! Take it away.

Magnus: Vi återgår till bilarna , vill se en Trabant med lackade eldsfammor .
Men det duger också om ni hittar en brinnande Trabant.

Alisandali: Denna ser ut att vara helt "eldlackerad".

Alisandali:
www.amos-blaetter.de/jk/Trabi-sw.jpg
Denna hade så heta flammor att den brann upp

Per HApps: Nja , nog för jag brukar vara snäll .
Men det var ju just flammorna jag ville se , helst lackade.
Så jag kan inte godkänna din bild , leta vidare .

Alisandali: Vad var det för fel på Magnus bild då???

Salle: Att inte Robert Svehla sitter i Trabanten, kanske..? ;-)

Dream Team: rofl

« · 578897 · »