Salle: Jepps, det var skosnöret jag sökte efter. En riktigt trivsam TV-serie när det begav sig, vill jag minnas. Ja, på den tiden då det bara fanns två kanaler att se i dumburken. Heja monopol-TV!
Dream Team: Eddie körde som alla TV/Film-deckare omkring i en cool bil. Vaddå, är inte en Ford Cortina (Taunus) Mk3 Estate med vinyltak från slutet av 70-talet coolt? Nåväl för att fortsätta min tanketråd så leder detta mig till att se en Ford Torino från en annan känd TV-deckarserie.
Salle: När "the original" TV-serie var som mest på i det då extremt odigitaliserade TV-sverige var ju Strasky & Hutch-hypen bland kids i allmänhet i det närmaste total. Den serien plus "larmet går", "alias Smith and Jones" och "den osynlige mannen", var ju saker det helt enkelt inte var möjligt att leva utan! Minns att jag hade en sån där Torino dels som byggmodell sen givetvis som vanlig leksaksbil. Himlen var nära, någon..? ;-)
Vi fortsätter bil- och -70-talstemat! En bild på en Ford Mustang Shelby GT500 Fastback, årsmod -69, som står parkerad i vad som ser ut som en rondell, är vad jag vill se!
Salle: What? Ja, jag är heller ingen expert på Mustanger, så jag kan givetvis ha fel. Men rubriken till bilden sa att det var en sån som jag skrev tidigare...
Dream Team & Frella: Ingen ordning alls. Det där är ju som om man skulle önska en Volvo 164E och man godkänner en 144 GL. Och jag som trodde att du Dream Team hade lite koll åtminstone.
Salle: Jo, Mustanger gör sig väl bäst i andra färger, inget snack. Nån expert på Forrdar är och har jag aldrig varit. Folks hemsidor ska man väl bevisligen inte alltid lita på, för här har uppenbarligen ett tydligt fel begåtts! Rätt ska vara rätt - Frella, din bild kan således inte godkännas. Eftersom du var först att posta en "korrekt" Shelby, Salle, går turen över tilll dig.. ÖNSKA!
Dream Team: Skall man införskaffa en Mustang, då har jag både hört och läst mig till att en 67a skalöl man köpa. Ni som kommer ihåg pappers 10an ? En sådan skall man hålla upp mot hästen på framskärms sidorna. Då skall dom vara lika lång. Då är det den rätta 67an och den har tydligen ett bra adra hands värde. Typ kan annvändas istället för pensionsförsäkring.
Per HApps: Nja , nog för jag brukar vara snäll . Men det var ju just flammorna jag ville se , helst lackade. Så jag kan inte godkänna din bild , leta vidare .
[bild]www.firstpersonquiz.com/jpgs/theme_shoestring.JPG[/bild]