Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Alisandali:
vi från Mora skulle gärna vilja se en Volvo Amazon kombi med en Rockaxel på takräcket.

Metal Guru: Jasså okej hehe då vet jag :P ^^

Metal Guru: Kan du precisera lite bättre ? Rock axel ?
Menar du ett axelvadd , Axel Rose eller delad bakaxel ?

En kort förklaring till varför en bild som inte på något sätt hör hemma här helt plötsligt, och utan mitt medgivande på något sätt likväl dök uppp här.

Tidigare idag letade vi som vanligt bilder i den här tråden. Det byttes alla möjliga bilder på bl.a STORA truckar, lastbilar med stora träd och grävmaskiner. De bilder som undertecknad la ut gjordes på så sätt att jag först valde att spara ner dom till min hårddisk, och därefter la jag ut dom i mitt filarkiv. Sedan var det som alla förstår väldigt enkelt att göra en direktlänk till de inlägg jag sedan ville ha den aktuella bilden i. Så långt fungerade allting problemfritt. När sedan en av våra skribenter frågade varför jag ej lagt ut bilderna med dess korrekta webbadress, med skälet att det litegrann sabbade syftet med hela "hitta bilden"-konceptet. D.v.s att man i den stora mängd bilder som läggs ut i den här tråden, ibland finner en ännu oupptäckt guldgruva med spännande bilder, eller nåt.

Sagt och gjort, det skulle väl inte vara nåt problem alls att fixa det. Jag visste ju på vilken sida jag hittat bilderna från början, att lägga ut en av bilderna skulle ju omedelbart också göra så att den indernetadress som efterfrågades lades ut även den. Trodde jag...........

Jävlar vilken tur att jag inte gjorde på det sättet i det första läget. Ja, att jag valde att först spara ner bilderna och den vägen lägga ut dem förhindrade ju att samma sak hände redan tidigare. Men nu hände det ju i alla fall, vilket förstås är fruktansvärt beklagligt! Jag kan inte anat än att be så oerhört mycket om ursäkt för att det blev så fel som det nu blev. Jag hoppas också att alla förstår att jag INTE gjorde detta med flit. Vad skulle jag tjäna på det??? Att bilden helt plötsligt ändrades, från att vara en stor och fet gul truck, uppallad på två röda långtradare, till en nazistsymbol kan jag omöjligt begripa! Mycket märkligt och återigen, mycket beklagligt.....

Dream Team:
Som andra part i denna sörja måste jag påpeka att efter moderatorerna har plockat fram saxen, och tagit bort alla meddelanden med direktlänkar, så har tråden - så här på slutet - blivit något 'skruvad' att följa.
Ha överseende med oss. Vi är inte så disträ som det ser ut som.

Att vissa siter på Internet inte gillar att man direktlänkar är ett känt fenomen. De brukar då visa en och samma bild, som på olika sätt talar om att "det finns en bild på vår site, men vi vill hellre att ni surfar runt för att hitta den (och ser lite sjysst reklam under tiden) istället för att bara kika på bilden och se'n försvinna". Tripoid är ett exempel på en site som gör så här, som vi sett tidigare i denna tråd.

mine.nu's webmaster har gjort på samma sätt.
Dock är hans sätt att säga ovanstående på lite mer, eh, direkt. Man får den tyska flaggan från andra världskriget mitt i plytet, med svastika och allt.

Sedan gjorde vi (DreamTeam och undertecknad) några tappra försök att komma runt flaggan, för att visa en truck - däribland fick de som hängde med i svängarna se riksführerns fana vara präktigt inbäddad i Hockeysnacks ramverk.

Sorry dudes and dudettes - vår avsikt var inte att hålla en politisk manifestation med grumliga undertoner, vår avsikt var att visa ett fordon som skulle gjort vägvärkets platschef grön av avund.
Shit happens, helt enkelt.

Åter till ordningen. Amazon? Rockaxel?

Som moderator och någon form av "tävlingsledare" så går jag då in och styr upp detta. Tydligen så har då mine.nu ett skript som ersätter direktlänkade bilder med en nazistsymbol. Därför vill vi inte se några sådana länkar från och med nu.

Alisandali, det är du som skall önska, så bombs away please!

Helg Ernest:
Rock-Axel var (kan han vara kvar i livet?) en lokal förmåga i Mora som lirade gura som en gud - i Jimi Hendrix anda. Han kompgrabbar (Arne B och Mats Ö) blev senare komp bakom Yngström i Sky High.

Thomas Axelsson's största hit var den instrumentala "Välkommen till Helvetet", som till och med nådde vinyl på en RadioDalarna samplingsplatta. Tyvärr mixades den sönder av tekniker som inte kände till elementär populärmusik.

Men - som sagt - en väldigt lokal förmåga.

Metal Guru: Axel lever troligtvis fortfarande men är sedan länge intagen på Säters hospital. Snacka om en grym talang som trillade lite för långt över den tunna linjen.

Eftersom ingen hittat bilden jag sökte , så ger jag nästa önskning till den som önskar först.

Alisandali:
Då önskar jag att se ett riktigt vårtsvin i läderkavaj.

Men om Alisandali ska slippa 50 armhävningar så måste du visa den bild du tänkt dig, utan att gå omvägen över förkrigsflaggor o.dyl.

Metal Guru: Tänker slippa armhävningar , räcker med att torska mot Brynäs med 4-1 .
Amazon med bakaxel på takräcket i länken.

muzze:

bättre länk här

www.soka.nu/stefan/ safari/vartsvin.jpg

muzze:

Funkade tydligen inte i forumet.

muzze:
det funkar om du inte använder det där extra mellanslaget:

soka.nu/stefan/safari/vartsvin.jpg

Metal Guru:

Var det godkänt då??

muzze:
jag hade i.o.f.s tänkt mig den här formen av vårtsvin i läderkavaj, men eftersom mitt vårtsvin (på just det här fotot) har lika mycket läderkavaj som ditt, är jag böjd att ge dig godkänt.

så, make your picwish heard!

Metal Guru:

Då vill jag se en registreringsskylt på ett motorfordon med åtminstone bokstäverna från mitt hockeylag på.

muzze: Här finns en regplåt som stämt än bättre OM ni fått tummenur 5 år tidigare.

[url=www.olavsplates.com/foto/nl_fb-hv-66.jpg]HV 66[/url]

Salle:
Detta måste väl vara i enighet med önskan..?

Salle:

kanon jag tänkte i o f s på denna

www.olavsplates.com/foto/nl_19-74-hv.jpg

men din är ju lika bra önska på.

muzze: Tack! Då vill jag se en bild på litet litet träd.

muzze:
credit för din önskan - mycket svår att googla fram på ett musklick!
mer lite krångliga/kluriga önskningar.

Metal Guru: Inga problem att googla den önskningen. "registration plate HV" gjorde susen.

Salle:

Litet träd.

Bättre ett träd i handen än 20 i skogen kanske...

www.bonsaisite.com/mini-trident-14cm.jpg

muzze: Gammalt fint djungelordspråk det där. Önska på!

Salle:

En klättrande hockeyspelare önskas på bild

muzze:

[bild]www.czabe.com/backup/Volume%2013/domi_caption.jpg[/bild]

På länken kan man läsa olika "slogans" till Domis upptåg.

[url=www.czabe.com/backup/Volume%2014/domi_results.htm]"Lemme show you how wet YOUR wife was last night."[/url]

Salle:
Fast det syns inte på bilden att han klättrar.
Godkäns inte

muzze: Misstänkte det. Men tanken var god.

Salle:

Japp, försök igen

asch, Salle:
fördärvar du mina illusioner?

Kom igen nu den kille jag tänker på lämnade HV för finländskt spel i år.

muzze: Kan det möjligtvis vara denna...?

AM:

Godkänns.

Your wish.

Då önskar jag att jag får se pentryt på en seamaster 33.

muzze: Perfekt, önska på.

AM:

I den stad där mitt favoritlag huserar finns flera andra hockey lag i de lägre divisionerna. Det finns även en annan hockeyhall än den där det spelas Elitishockey. Jag vill se en bild på denna "arena"

Alisandali:

Utmärktbild på HC Dalens hemmahall Smedjehov eller som det en gång hette Parcahallen

Din tur

muzze: Ta en ishall till när vi ändå håller på .
Vill se en ishall som fyllde 30 år den 12/9 -04 .

muzze: Rätt och din tur att önska igen.

Alisandali:

Jag vill se en stor vedhög bakom en kunglig vedkap

Frisco:

Och det kungliga namnet KS 650 som kapen på bilden heter är välkänt i rojalistiska kretsar??

Nej, gör om

muzze:

Vi tar det en gång till med lite redigering

Eftersom jag inte kommer kunna leverera den bild i eftermiddag som bevisar vad jag sökte visar jag den bild jag hade tänkt mig nu istället.
www.lantbruksnet.se/lyckseleplat/vedkap.htm
(Oskar det är ett kungligt namn alltså en kunglig vedkap)

Men för enkelhetensskull godkänner jag Friscos bild.
Den kapar kanske kungligt bra vad vet jag.

FRISCO: Make a wish

muzze: Eftersom jag var närmast så önskar jag en alternativ bild som nästa bild.

Jag vill alltså se en alternativ bild.

« · 581016 · »