Café

Grupper · 49815 inlägg · 1046 ämnen

Melodifestivalen 08 sverige

Sv: Melodifestivalen 08 sverige
knaskamilla:

Ikväll skall TOM jag titta tro det eller ej.

Barnvakt :)

mattias - 74:

Missa inte Björn Gustafsson. Han kommer att vara det enda sevärda.

knaskamilla:
Helt sant,

knaskamilla: Han Emils kompis?

knaskamilla:

Jag skall se Carola =)

mattias - 74:

Jag hoppas att du förbereder dig innan, med kräkhink och sådär.

knaskamilla:
Prata inte illa om Carola, vi är faktiskt släkt. Ja det är sant

Per HApps:
Så är det du eller hon som brås på den andre..? ;0)

knaskamilla: Själv undrar jag var Haggen är. Han/hon/den/det visade ett onormalt stort intresse för Melodifestivalen förra lördagen.

knaskamilla:

hehe jag var ironisk men jag skall se spektaklet

Raporter säger att Sanna Nielsen + Häckvifterskan som visar sina underkläder har fått problem med sina röster, Detta kan bli en ljuvlig afton likväl höra 2st sångfåglar kraxa fram likt en skata sina sånger.....

Men vem som vinner.... Pizzabagarna från en stänk av orienten eller de brandröda Rongedals???

Paddan: Håll i er, här are the votes from the Stigsson family jury.

Betygsskalan är 1-3.

1. Ola - Love in stereo 10p (Mamma och pappa 3, 8åringen och 5åringen 2)

2. Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd 6p (8åringen och 5åringen 2, Mamma och pappa 1)

3. The Nicole - Razborka 8p (8åringen och 5åringen 3, Mamma och pappa 1)

4. Alexander Schöld - Den första svalan 7p (Pappa, 8åringen och 5åringen 2, Mamma 1)

5. Rongedal - Just a minute 11p (Mamma, pappa och 8åringen 3, 5åringen 2)

6. Sanna Nielsen - Empty room 7p (Pappa, 8åringen och 5åringen 2, Mamma 1)

7. Andra generationen - Kebabpizza slivovitza 10p (Mamma, 8åringen och 5åringen 3, pappa 1)

8. Johnson & Häggkvist - One love 11p (Mamma, pappa och 5åringen 3, 8åringen 2)

Sumering: Bidrag 5 och 8 till Globen och bidrag 1 och 7 till andra chansen.

knaskamilla:

Du får ta dig till Borlänge i sommar så du får se din älsking Håkan Hellström

ajon: vilka tror ni går vidare ikväll?

ajon:

Bara Lasse Lindh går vidare är jag toknöjd.

Bissett19: skulle vara skönt om Carola skulle bli utslagen.

ajon:

Det är nog lika stor risk som att Brynäs skulle vända på 0-5 nere i Linköping......

Lasse Lindh lät som en vuxenversion av Jimmy Jansson. Hon som sjöng nu såg ju inte alls läskig ut. Sångröst hade hon också.

knaskamilla:

Du menar falskröst hade hon oxå?

Bissett19: Hmm, utseende som Anders Tengnér och röst som Per Gessle, tja allt ska man tydligen vara med om. Den här killen är väl en sån där Idolidol, eller vad det kallas.

Bissett19:

Precis. Jag menade också att hon såg läskig ut. Bägge de grejerna hade den här Alexander också, läskigt utseende och falskröst.

knaskamilla:

Var det inte Jimmy Jansson?

knaskamilla:

O nu kom det två flintskallar som försöker låta som Mika.

Bissett19:

Fy fan nu tänker jag aldrig mer köpa Kebabpizza. Helvete vad uselt

Bissett19: Balkan nissarna har bra musik men texten suger Ansjovis.

65selander: Lite smart att ta med en sån där Klezmerliknande musik, borde kunna haft viss attraktionskraft hos öststatsländerna. Tycker själv dock att den gick lite för långsamt.

Dessutom så måste det väl vara svårt att trumma med spräckt trumskinn...

Det är alltid lika roligt att höra Carola försöka vara spontan i intervjuer, låter ofta som att hon läser innantill från ett papper.

Ja, herregud. Ola lät värsta 80-tal. Sanna var hyfsad, förutom att rösten inte riktigt höll. Och varför Andra generationen hade så konstig text är för mig oförståeligt, brukar inte de ha normala låtar?

Jag tror jag håller på bröderna.

knaskamilla: Hela gamla forna Jugoslaviska föreningenhar röstat. Men snälla Sverige ta bort Kristi brud.

65selander:

Det vore ju oerhört roligt om Carola och Andreas och inte kom vidare direkt. Tyvärr kommer det aldrig att hända.

knaskamilla: Håller med. Finns inte en cahans på världskartan att hon inte kommer vidare. Hon lever på sitt namn precis som Sjögren.

Fast om man stängde av alla telefoner för folk över 60 så kanske hon inte går vidare.

knaskamilla: Bedrövliga låtar. Kebaben går inte vidare, minuten och Carola till andra chansen, Sanna och Ola till finalen.

Sannas låt var väl bäst eller minst dålig.

ajon: nån som vet om vi måste kvala i år eller inte?

ajon: SAIK Ja de får vi hoppas :)

Hälge: En liten skräll ändå att det bara blev Andra Chansen för Kanvråla och han den där killen.

Paddan: hoppas att inte Carola går vidare i från andra chansen.

Paddan: Ja, kanske det.

Dåliga låtar överlag hur som helst.

Jag är nöjd med vilka som gick direkt till final. Tänk, tänk, tänk om inte Carola och Andreas klarar sig vidare från Andra chansen...vad roligt det vore!

knaskamilla: ja om inte dom går vidare bli jag en halev Modoit.

Hälge:
Men de var dom två bästa låtarna som gick direkt till final.

Sannes: Ja.

Rongedal, Rongedal och Nielsen: Tack, Sverige! Mainstream-Lindgren lyckades pricka in och ringa in båda finalisterna.

Häggkvist och Johnson: Lät mer som Johnson än som Häggkvist. Andreas Johnson har tidigare i Melodifestivalen haft med ett par bättre låtar än detta.

Skall dock ta och rekapitulera detta evenemang vid tillfälle (och tillfälle finns då SVT1, 2 och 24 repriserar detta nästan varje dag i en veckas tid). Missade de två första bidragen då jag satt och avnjöt de två första perioderna i Cloetta Plopp Center. Känns som att melodifestivalen lika gärna kunnat avgöras i Linköping redan idag -- då hade Brynäs sluppit denna förnedring.

Jahapp då fick vi höra 2st bidrag av hyfsat ok kvalitè, MEN vi har 2st låtar som luktar ganska plagiat av vissa andra låtar!
Sanna Nielsens låt låter ganska misstänkt likt Love Hurts , Sedan har vi Caravråla och Andreas lilla bidrag från U2 Pride " In The Name of Love".
Förstår inte hur man kan släppa igenom dessa 2 låtar som är plagiat till viss del!

Annars så var startfältet rätt botten inga sådana rejälla toppar som det vart tidigare!

Då tar vi Linköping next och chokald arenan, Tävlande som man kan vänta något av är tex Ainbusk, BWO, Caracola m.m.

Hälge:

Sanna Nielsens låt blir man glad av den kan vinna om den skickas som bidrag till ESC.

Det är ukraina klass på Christer Sjögrens låt därför ska han till ESC, så är det bara.

Gött också att predikerskan inte kom direkt till final. Har hon gjort någon låt i melodifestivalen där hon inte står och skriker i tre minuter och "glänser" med sitt oerhört fula vibrato.

Hur...hur kan man kalla sig "The Nicole"? Och stackars kvinna!

Jaha vad säger man.
BWO känns rätt så självklara att gå direkt till final, men sen kan det bli vem som helst.
Låt nr 4 var i alla fall den låten jag tyckte sämst om.

Nämen vad hände.....

Sannes: Ainbusk, no more... märkligt värre detta.

Dream Team:
Märkligt var ordet.
Nu hoppas jag på BWO och Isaksson. Fast de där colabrudarna kommer nog att bli farliga.

« · 984744 · »