Raporter säger att Sanna Nielsen + Häckvifterskan som visar sina underkläder har fått problem med sina röster, Detta kan bli en ljuvlig afton likväl höra 2st sångfåglar kraxa fram likt en skata sina sånger.....
Men vem som vinner.... Pizzabagarna från en stänk av orienten eller de brandröda Rongedals???
Bissett19: Hmm, utseende som Anders Tengnér och röst som Per Gessle, tja allt ska man tydligen vara med om. Den här killen är väl en sån där Idolidol, eller vad det kallas.
65selander: Lite smart att ta med en sån där Klezmerliknande musik, borde kunna haft viss attraktionskraft hos öststatsländerna. Tycker själv dock att den gick lite för långsamt.
Dessutom så måste det väl vara svårt att trumma med spräckt trumskinn...
Ja, herregud. Ola lät värsta 80-tal. Sanna var hyfsad, förutom att rösten inte riktigt höll. Och varför Andra generationen hade så konstig text är för mig oförståeligt, brukar inte de ha normala låtar?
Jag är nöjd med vilka som gick direkt till final. Tänk, tänk, tänk om inte Carola och Andreas klarar sig vidare från Andra chansen...vad roligt det vore!
Rongedal, Rongedal och Nielsen: Tack, Sverige! Mainstream-Lindgren lyckades pricka in och ringa in båda finalisterna.
Häggkvist och Johnson: Lät mer som Johnson än som Häggkvist. Andreas Johnson har tidigare i Melodifestivalen haft med ett par bättre låtar än detta.
Skall dock ta och rekapitulera detta evenemang vid tillfälle (och tillfälle finns då SVT1, 2 och 24 repriserar detta nästan varje dag i en veckas tid). Missade de två första bidragen då jag satt och avnjöt de två första perioderna i Cloetta Plopp Center. Känns som att melodifestivalen lika gärna kunnat avgöras i Linköping redan idag -- då hade Brynäs sluppit denna förnedring.
Jahapp då fick vi höra 2st bidrag av hyfsat ok kvalitè, MEN vi har 2st låtar som luktar ganska plagiat av vissa andra låtar! Sanna Nielsens låt låter ganska misstänkt likt Love Hurts , Sedan har vi Caravråla och Andreas lilla bidrag från U2 Pride " In The Name of Love". Förstår inte hur man kan släppa igenom dessa 2 låtar som är plagiat till viss del!
Annars så var startfältet rätt botten inga sådana rejälla toppar som det vart tidigare!
Då tar vi Linköping next och chokald arenan, Tävlande som man kan vänta något av är tex Ainbusk, BWO, Caracola m.m.
Det är ukraina klass på Christer Sjögrens låt därför ska han till ESC, så är det bara.
Gött också att predikerskan inte kom direkt till final. Har hon gjort någon låt i melodifestivalen där hon inte står och skriker i tre minuter och "glänser" med sitt oerhört fula vibrato.
Jaha vad säger man. BWO känns rätt så självklara att gå direkt till final, men sen kan det bli vem som helst. Låt nr 4 var i alla fall den låten jag tyckte sämst om.
Ikväll skall TOM jag titta tro det eller ej.
Barnvakt :)