Café

Grupper · 49814 inlägg · 1046 ämnen

Melodifestivalen

Sv: Melodifestivalen
westerlind:

"Hall i Luleå, sjunger de enligt min tv"

Jag har också tänkt på det. Äntligen har jag fått en schlagerfestivallåt som hyllar mig. Det är jag värd.

Nä, nu har jag allt övertrakkaserat Melodifestivalen tråden...rackarns mig...;-) Men om nu Grekland vinner igen, kommer de då ha råd att arrangera festivalen näst år igen???? Det är ju lixom viktigt med ekonomi oxå..

Ja, vad fasen, låt Lordi vinna då så är det Finlands problem nästa år....;-)

Sa jag Halleluja rock'n'roll eller????.....;-)

Friman SR: Sen för att peta in en pinne i brasan.... Tomas Ledin driver inget som helst rocktåg, rocktåget är "Where The Action Is"......

Om det skiter sig med Lordi, då tar man till sig detta....

Where The Action Is Line Up:

BACKYARD BABIES
THE HELLACOPTERS
MILLENCOLIN

27 July Strömstad, Gästhamnen + The Soundtrack of Our Lives
28 July Huskvarna, Folkets Park + The Soundtrack of Our Lives
29 July Linköping, Folkets Park + The Soundtrack of Our Lives
30 July Örebro, Brunnsparken + The Soundtrack of Our Lives
3 August Malmö, Folkets Park + The Soundtrack of Our Lives
5 August Göteborg, EM-festen + C. Aarmé
8 August Söderbärke, Folkets Park + The Hives
9 August Stockholm, Skansen + The Hives

Köp biljett, jag tror det blir schlagers......;-)

Dream Team:

Jag gillar inte Carolas utstrålning. Men man kanske ser den annorlunda om man inte ogillar henne rakt igenom. Och så gillar jag inte att hon låter jämnårig med Amy Diamond i vissa partier av låten. Plus att hon, som sagt, såg otroligt fånig ut när hon framförde låten i torsdags.

mattias - 74: Det var dumt av mig att jiddra om osynlig nedan, Carola är vacker att se på men hon ska helst vara tyst... ja, hon sjunger vackert, men hon ska inte prata, hon ska vara tyst...

Dream Team:

Carola är då överdriven med sitt sätt att visa opp sig. Leendet är patetiskt och så pratar hon som en fjant

knaskamilla: "(och ja, han har en väldigt bra sångröst och utstrålning också)"

Båda dessa saker kännetecknar väl Carola med, eller?

westerlind: Appropå parlör.. evighet = eternity, invincible = oövervinn(e)lig, invisible = osynlig

Tänk, jag tycker faktiskt Carola sjunger invisible och inte invincible som kanske är den närmsta översättningen till evighet och då blir ju vips Carola helt osynlig....

Ser man i syne då kan man banne mig höra i hörne oxå.... heja Lordi säger jag......;-)

knaskamilla: Nej, att fel låt skulle vinna vore väl högst osannolikt. Speciellt med tanke på att Sverige väl skickat fel låt från början. Carolas låt är väl halvvass mest tack vare hennes otroliga röst. Nu verkar det väl vara lite sisådär med statusen på den. Igen, får man säga, för det var väl lite sisådär redan i den svenska finalen. 

För egen del så hoppades jag att BWO hade tagit sig vidare. Att skicka iväg en schlagerlåt enligt gammalt svenskt märke funkar tyvärr inte längre. Schlagern är död, läge leve schlagern, eller nåt. BWO´s låt, och ett flertal andra finallåtar, Andreas Jonsson bland dessa, hade nog kunnat vinna Eurovisionsfinalen. Med Carola törs vi kanske hoppas på en topp-fem placering som bäst. Trösten mitt i bedrövelsen är väl att vi inte kan åka ur i år iaf.

Portello:

För att jag gillar Martin Stenmarck (och ja, han har en väldigt bra sångröst och utstrålning också) och gillade hans låt.

knaskamilla: Helt ärligt.Höll du på Martin Srenmarck för hans utseende eller föe att du gillade låten?

slashpuppie:

Jag vill inte att det ska gå bra för Sverige. Inte när vi tävlar med dryg-Carola och en kass låt, i alla fall. Varför skulle jag vilja det? Nä, nästa gång svenskarna röstar fram rätt låt, då ska jag heja på Sverige igen. (Nu verkar det iofs inte vara omöjligt att rätt låt egentligen skulle ha vunnit, om inte röstningen (som vanligt) hade krånglat...vilket nästan gör det ännu värre.)

jag tror bestämmt att Rumäniens bidrag blir topp 3. "Tornero" är riktigt klatschig och sätter sig som ett tuggummi i håret...

Behöver jag gå in på Carl-Ola vs. Lordi?

Heja Finland för fan!!!

Friman SR:
Nu blev det nog felstavat: "Hall i Luleå" sjunger de enligt min tv. Men vem som kan bli glad av det förstår jag inte.

mattias - 74: Om du tittar på länken...

mattias - 74: Texten... Rock'n'roll halleluleja... det räcker långt det...;-)

Karoliina:

Nån som har texten till Lordis låt så man kan sjunga med och headbanga ikväll =)

ernie eagle: haha Latex vs Botox. Med grekiska rättsprocesser och som huvudtema i seriösa BBC Worlds rapportering från Eurovisan har arbetslaget Lordi redan vunnit stort, oberoende av kommande placering. (Skivkontrakt i femton länder säger dagens blaska.)

mok: Att tro man är förmer än andra är väl ett vanligt beteende bland fanatiskt religiösa människor. Blää.

ernie eagle:

Jävla dansbandsfjolla. Hårdrock är alltid bra =)

Lordi ska vinna, de är en befrielse (men det ordet har nog det religiösa hycklet Carola redan tagit patent på så det kanske jag inte skulle ha använt..;-)... Låt Lordi vinna, om inte annat för att se gigantiska kliv i glädjeyra i gigantiska platåskor om sångaren nu ens törs ta några steg i glädjeyra, jag vill att han gör det...;-) Nej, Lordi är befrielse, rock'n'roll är oxå schlager schka ni veta.......

ernie eagle: Just därför skall Lordi vinna :)

wap.hockeysnack.com
ernie: Det kanske blir Grekland igen, den låten är en bland de bättre. Lite häftigt skulle det vara om Finland vann men det blir väl nåt sånt där konstigt östland som tar hem det hela. De länderna har ju en förmåga att rösta på varandra. Vi i Norden skulle ha haft ett par länder till, då jädrans...:-)
Gonatt!

ernie eagle: Vinner Lordi så kan man definitivt lägga ned hela konceptet sedan. För då har de fullständigt spårat ur.

Heja Loa Falkman!

Symfonin är en skön dänga.

mattias - 74: Skönheterna och odjuren =).

mok:
Diva, javisst. Men jag tycker inte att det är på ett negativt sätt..
Hon om någon respekterar sina konkurrenter.
Självklart måste man ju tro på sig själv om man ska komma nånstans, men det är två olika saker.

:)

mattias - 74: Det finns bara två moraliska vinnare och det är Cypern eller Ryssland.

mok: aaaa

Daladans: Sångröst har hon ghelt klart men hon är en upphausad diva i vilket fall som helst som tror hon är förmer än andra.

Chief: Lordi tar hela skiten, vilka hjältar :-)

Det var värst vad alla här är emot Carola..
Säga vad man vill om henne, men utstrålning och sångröst har hon garanterat.

Rock on..

Dream Team:

Jag håller med dig. Jag kan inte påminna mig om att jag någon gång läst eller hört att Sverige INTE tillhört favoriterna till slutsegern. Nej, det brukar pratas om den enorma publikrespons som svenskarna fått under repetitionerna etc, etc.

Imorron ska jag ligga och läsa en god bok under finalen. (Även under hockeysemin, även om den bara är hälften så ointressant.) Understundom kommer jag nog att lyfta blicken och kolla TV:n. Den enda gången jag riktigt kommer att engagera mig är när Lordi spelar. Om jag råkar titta när Carola vrålar kommer jag antagligen att kräkas. Om jag orkar engagera mig tillräckligt ska jag absolut rösta på Lordi. Hårdrock, humor och hetta. Jag och min jobbarkompis råkade lyssna på låten idag i bilradion och vi var överens, låtjäveln kommer att bli en hit oavsett placering.

Dream Team: håller med du.

Nu var jag inte i Svea rike under alla melodifestivaler i vintras så jag vet ingenting om alla låtar. Nu tycker jag inte att det är världens bästa låt, men hon har bra röst och bra energi o det vinner man mycket på i dessa sammanhang. Nu tror jag inte hon vinner iofs.

Jag gillade inte Martins låt förra året, tyckte den var görkass, men bara för det hoppas jag ju inte han ska komma sist. Varför det? Han sjöng ju för Sverige och jag vill ju det ska gå bra för Sverige. Men alla tycker vi ju olika...

knaskamilla: Tala om för mig vilken svensk artist som inte haussats upp inför finalen i Eurovision Song Contest?

knaskamilla:

upphaussad med botox..?

Dream Team:

Jag är inte bitter, jag tycker bara att det är helt galet att vi skickar Carola med en kass låt när vi kunde ha skickat Andreas Johnsson med en bra låt. Dessutom är hon så jävla upphaussad.

Dream Team: Det sägs att Carola blev så inspirerad av Lordis show att hon planerar något liknande, fast i hennes fall innebär det att uppträda utan smink och utan botox

knaskamilla: Varför låter du så bitter?

Martin Stenmarck, välkommen tillbaka, allt är förlåtet!

knaskamilla:

För en gångs skull är vi överens om nånting =)

Åh, vad jag satt och hoppades att Carola inte skulle gå vidare till finalen. Det hade varit HELT underbart. Fan, hon låter ju som ett barn i vissa delar av sin låt, och scenshowen var mest bara pinsam. Dessutom är det en dansbandslåt (fast en sådan har vi iofs vunnit ESC med tidigare, var det någon som påminde mig om).

Bara att hoppas att hon floppar i finalen nu i stället. Heja alla andra länder!

mok: Äh, det är ju såna bidrag man minns. Gillade speciellt dansen av den flintskalliga killen. Eller om det var ett mentalt sammanbrott... Island var också mycket, eh, underhållande. Men ingen slår min favorit från Österrike för några år sen, Alf Pöyer. Schlager kan vara riktigt underhållande ibland. :)

Men Lordi är givna, klockrent! :)

Metal Guru: Brukar "missa" eller snarare skita i sådant men ville gärna se Lordi o rösta på dom allt för att ingen sk schlager skall vinna :)

Metal Guru: LORDI!

mok:
Jag är glad att jag än en gång 'missat' allt ni gaggar om.
Jag har ju mina cd's med Hayseed Dixie att ty mig till.

Sannes: Igår var första gången nånsin jag spanade på melodifestivalen och första gången jag röstade med för den delen. Lordi fick givet den rösten. Skulle som sagt vara en dröm om Lordi vann och Carola floppade totalt på lördag. Skulle nästan vilja se den omröstningen men har viktigare saker för mej. Får b nån rösta för mej iaf.

Tyckte annars det fanns otroligt mycke skräp typ Litauen eller vad det var.

We are the winners
We are, we are!
We are the winners
We are, we are!

We are the winners of Eurovision
We are, we are! We are, we are!
We are the winners of Eurovision
We are, we are! We are, we are!

So, you gotta vote,
Vote, vote for the winners
Vote, vote, vote for the winners

Hur bra var den texten då? Försöker dom sej på att påverka vårt undermedvetna? Funkade sådär....

Paddan: Carola kom vidare förut för sin kristna tro, nu är det silikon och botox och hjärntvättning.

Sannes: Den här hemmavideosnutten såg jag för någon månad sedan, då trodde jag inte direkt att det var en schlagerfestivallåt.

DIForever:

Ja man kan ju hoppas

mattias - 74:

Jag hoppas att Lordi vinner hela skiten, och att Carola floppar... men det lär ju inte hända :)

« · 718909 · »