Café

48368 inlägg · 1042 ämnen

Melodifestivalen

« · 719067 · » Till forumet


Sv: Melodifestivalen
mattias - 74: Dra åt h-e! din jävla hårdrocksidiot :) Du dissar dansband men jag dissar fan inte hårdrock. Tycker bara att formatet Eurovisionsschlager å hårdrock känns aniiingen krystat.

Jag är inte ett dugg förvånad öht att de kammade hem finalen. Det kan bara gåpå ett sätt när obildade tonårsslynglar runt om i Europa släpps ut i det fria och tillåts rösta.

Men sure, låten är det inget fel på i sig. Men moraliska vinnare i en sådan här tävling är ju annars Ryssland. Hade även feeling för Cypern men de gick ju inte vidare från semifinalen, tyvärr och sen fastnade jag även för Danmark.

STORT GRATTIS FINLAND! Nu stormar vi Helsingfors nästa år och bänkar oss i Hartwall Arena och ser spektaklet live vetja!

Vi kryssar oss över Östersjön och dricker oss i form och stöter på lättfotade damer i högklackat och kort-kort ;)

Sen får vi headbanga i pausen när Lordi spelar upp vinnarlåten!

CONGRATULATIONS SUOMI! THANKS FOR THE MUST CRUEL SHOW IN THE EUROVISION SONG CONTEST HISTORY EVER!

KIITOS!!!
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Friman SR:

Jag har inte sagt att du hatar ESC. Poffa gör det inte heller, men han röstade också på Lordi. Däremot lär ju massor som gör det ha röstat på dem också.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
wap.hockeysnack.com
Knas: Måste vara många som hatar tävlingen... Litauen är väl som H-höger när ni dansar "domarjävelns dans"
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
GävleLasse:

...och vilken chock det måste vara för alla finnar. Som bäst en sjätteplats -73 (var det väl?) tidigare.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
knaskamilla: Jag hatar inte ESC.... Jag vill bara få in lite rock'n'roll touch på arret.... Befrielse, Carola term, befrielse att Lordi vann tycker jag... Ähum, för den skull så får inte Tomas Ledin vinna nästa gång för det är ju ingen rock'n'roll.....;-) Jag skojar lite, du hajar va???........;-)
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Poffa: Tänk vilken känga till den finska artistkåren. Bedrövliga resultat år efter år, Sen skickar man ett gäng "monster" Å då vinner man..

Rock on!
Kommentera

Sv: Melodifestivalen

knaskamilla:

Jag är stolt att säga att jag röstade på Finland. De rockade i ordets rätta bemärkelse och de kommer att förändra synen på ESC i framtiden. Nästa år kommer många bidrag tillhöra det hårdare skiktet och generationsväxlingen kommer vara total. Både på de som är med och på de som tittar.

Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Inte särskilt konstigt att Finland vann. Alla som hatar ESC lär väl ha röstat på dem, eftersom de verkligen inte var schlager. "Skönt med lite riktig musik", gissar jag att fler än W:et och LJ tänkte.

Själv höll jag på Litauen. De var roliga.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
wap.hockeysnack.com
Har ngn mer än mig lite vibbar från Poison ang finnarna? (lite svårt att få överblick på en mobil)
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Hehehe... hela Europa är chockat. Pekka Heino tappar tråden... Carola konverterar till hårdrock nästa år...... Nej, kanske inte men Melodifestivalen kommer att rockas till nästa år, å det är bra det, å det, det, det är bergsäkert det....hehe...

Ett fyrfaldigt Lordi: Lordi. Lordi, Lordi, Lordi....Hakkapällääääää...;-)

ROCK'N'ROLL.......hehe.....;-)
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Ambroo:
Mina polare dom sa
-Hård de ska man va
Charles Bronson å Clint Eastwood
e våra ideal
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
wap.hockeysnack.com
Inte ens Jesus hade vunnit ikväll. Djingis Kahn som Tyskarna körde på sjuttiotalet hade vunnit ikväll. Äh va f-n världen är i rubbning och t.o.m Brynäs kan vinna guldet
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Portello:
Kul för han då, själv håller jag ett OS-guld en aning större.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Ambroo: Pekka blev rätt glad över den finska vinsten.Enligt honom var det här större an ett finskt VM-Guld i hockey.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Per HApps: Varför inte damma av Rasta Hunden och översätta mina polare till engelska?
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Hälge: Värdiga vinare helt klart. Får man gissa att nästa års tävling hålls i Hartwall Arena.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Lägg ner skiten, bojkotta, eller dela upp Sverige i en massa små nationer så kanske vi också har en ärlig chans att vinna...

Att sen Finland går och vinner är som att se Jesus gå på vatten, makalöst!
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Hälge:
Parodin är fullkomlig, fattas nu bara att The Kristet Utseeende representerar SWE nästa år.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Värdiga vinnare, helt klart. Carola gjorde inte bort sig som så många önskade/trodde. Litauen fick alldeles för många poäng.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
wap.hockeysnack.com
Slagern är död, länge leve showen. Fast när dom flesta ger Finnar höga poäng så är dom noga att vinna. Vilket dom gjorde..
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
65selander: Kan man säga de är klart redan eller?
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
wap.hockeysnack.com
Ur led är tiden,,, Finnarnarnas svar på King Diamond
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Per HApps: Kan ju hoppas !!!

,,/(ò_Ó),,/
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Per HApps: jo det är ju helt klart, men jag är inte förvånad att vi ligger högt upp.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
wap.hockeysnack.com
Hur i HELVETE kan Litauen få på poäng. Finnarna får inget VM guld men ligger bra till för Guld här. Bosnia var lite min favvo tillsammans med Armenien
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
slashpuppie:
Finnarna kommer att sopa hem hela skiten
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
att litauen ens fick 1 poäng....
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
gud: där är jag benägen att hålla med dig...

Jag har haft mina åsikter om Carola jag med en gång i tiden men har ändrat dem. Hon kanske har lite exter för sig men nån diva tycker jag inte hon verkar vara. Trevlig tjej som jag inte skulle ha nåt emot att han en konversation med...

Litar på att Hälge har bra omdöme.... förutom att han håller på fel lag dårå :S
Kommentera

Sv: Melodifestivalen

Hälge:

Hellre Carola alla dar i veckan än den tönten "vi" skickade förra året..

Men undra om det inte är Finlands tur denna gång att vinna..?? Klart det bästa bidraget av alla...

Kommentera

Sv: Melodifestivalen
slashpuppie: Jag håller med dig. Skitsamma hur en del tycker att hon är som person, det är väl inte därför hon är där och tävlar.

Jag har träffat henne en gång. Fantastiskt trevlig var hon då iaf.

Sedan är det alltid svårt att tävla i musik, men Finland, Grekland och Sverige var hyfsade låtar.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
88Lindkvist: Första gången jag röstat i en sån här tävling , och ja jag röstade på det enda alternativet : LORDI .
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Äh, jag gillar UK...tycker de ska vinna :)
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
slashpuppie:
En liten "jag mötte Lassie-grej". Men Frugan och Carola är tremänningar.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Friman SR: Lordi ska vinna!! tänk rock som spöar allt!
,,/(ò_Ó),,/

Carola va ju ifs inte dålig heller! men jag vill helst att lordi ska vinna!

Gillar fiol-solot i litauens bidrag starkt med! han som dansa är härlig ^^
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Nu tror jag inte att Carola vinner. Men efter att ha hört de flesta låtar så är den inte så himla dålig (Hon må va knäpp, barnslig o allt möjligt men sjunga kan hon och utstråling har hon)....Den gör sig bättre live än på radio...

Hur ofta är det egentligen som en bra låt som vinner???
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Å nu håller vi tummarna för Carola....... int ja.....Lordi....
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
varit mkt zappande ikväll för att kunna höra lite på varje låt :)
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Dream Team: Hon är från australien och det var inte så himla tokigt. men det var ju inte såå himla medryckande heller...
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
nyz: I brist på koll, i konkurrens med hockey-VM ska visst Tysklands bidrag kunna stå sig en bit. Nu väntar vi väl på att se hur Sveriges bidrag genomförs, och hur bra det håller jämfört med de övriga.

Heja Sverige!
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
slashpuppie: Framförandet var sämre idag än vad det var i torsdags... om det nu gör Lordi bättre eller sämre vet jag inte.

Håller fortsatt Rumänien som personlig favorit!
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
slashpuppie:
För första gången i mitt liv skall jag rösta, och självklart på finnarna.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Efter att ha sett Finlands bidrag så antar jag att folk vill att de ska vinna pga att de är så "annorlunda". För bra är de ju då inte ett dugg....
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
knaskamilla: Nu gäller ju som bekant inte huvudfrågan så mycket huruvida vi svenskar tål eller föredrar vårt bidrag så hemskt mycket. Det är upp till övriga Europa att bedöma hur pass bra vi håller i jämförelse. Det är vad jag menar till vår fördel.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Det är ju inte många som sjunger särskilt bra hittills.... Får ju säga att Carola är bättre än alla de som sjungit hittills....
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Danmark har också skickat en dansbandslåt, ser jag nu. Fast bättre än vår dansbandslåt. Den här skulle man ju kunna bugga till.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Albert Hall:

Jag känner inte att jag är norrbottning. Och jag kan svära på att ingen av mina vänner i Sthlm som förfasades lika mycket som jag över att hon vann är norrbottning heller.

När jag tänker på saken har jag inte heller hört någotn som tycker att det var rätt person som vann svenska uttagningen. Möjligtvis någon medelålders kvinna, kanske.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Dream Team:

Du har ju rätt. Vad vi svenskar tycker om den lismande, hycklande smilfinken har ju egentligen inte så stor betydelse. Det viktiga är ju att resten av Europa inte heller tål fanskapet.

Annars undrar jag hur sjutton hon kunde vinna den svenska uttagningen. Jag har faktiskt inte hört en enenda människa som tyckt att hon var bäst eller att hon hade bäst låt. Nej, oerhört många tycks precis som jag få kväljningskänslor och allmänt illamående när dom hör kombinationen Carola-låt.

Fast i och för sig har jag nog diskuterat detta bara med Norrbottningar när jag tänker efter, betyder detta kanske att vi har bättre smak än resten av Sverige, månne?
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
Dream Team: "Åt", i inlägget innan ska förstås bytas ut till om!
Kommentera

Sv: Melodifestivalen
knaskamilla: Åt någon bedöms se fånig ut hänger kanske ihop med att man redan på förhand har en bild som redan fastslagit just det. Detta kan förstås hänga ihop med saker hos denna person som man inte gillar, och då är "domen" förstås klar redan på förhand. 

Att vi svenskar som bekant nu inte får rösta på "vår" Carola ikväll kanske bara är till vår fördel, med det jag precis nämnt i åtanke, och då den absoluta majoriteten av den publik som är möjliga kandidater till att rösta på oss väl inte har dessa "bakgrundsfakta", eller vad jag ska kalla det. Om jag blir djup? Ja, kanske. Om jag har någon aning om vad jag pratar om? Nej, det har jag nog inte. Jag fabulerar nog mer hejvilt om något jag kan tänka att det stämmer.
Kommentera

Sv: Melodifestivalen

mattias - 74:

music & lyrics: Mr Lordi
arrangement: Lordi
performer: Lordi

Hard Rock Hallelujah!
Hard Rock Hallelujah!

The saints are crippled
On this sinners’ night
Lost are the lambs with no guiding light

The walls come down like thunder
The rocks about to roll
It’s the Arockalypse
Now bare your soul

All we need is lightning
With power and might
Striking down the prophets of false
As the moon is rising
Give us the sign
Now let us rise up in awe

Rock ’n roll angels bring thyn hard rock hallelujah
Demons and angels all in one have arrived
Rock ’n roll angels bring thyn hard rock hallelujah
In God’s creation supernatural high

The true believers
Thou shall be saved
Brothers and sisters keep strong in the faith
On the day of Rockoning
It’s who dares, wins
You will see the jokers soon’ll be the new kings

All we need is lightning
With power and might
Striking down the prophets of false
As the moon is rising
Give us the sign
Now let us rise up in awe

Rock ’n roll angels bring thyn hard rock hallelujah
Demons and angels all in one have arrived
Rock ’n roll angels bring thyn hard rock hallelujah
In God’s creation supernatural high

Wings on my back
I got horns on my head
My fangs are sharp
And my eyes are red
Not quite an angel
Or the one that fell
Now choose to join us or go straight to Hell

Hard Rock Hallelujah!
Hard Rock Hallelujah!
Hard Rock Hallelujah!
Hard Rock Hallelujah!

Rock ’n roll angels bring thyn hard rock hallelujah
Demons and angels all in one have arrived
Rock ’n roll angels bring thyn hard rock hallelujah
In God’s creation supernatural high

Hard Rock Hallelujah!

(hehe o vassego)

Kommentera

« · 719067 · »