Klart du inte måste tycka bra om honom. Ärligt talat tycker jag inte att du förtjänar att inse hans storhet.
Men ur ett icke subjektivt perspektiv var han garanterat inte sämst på festivalen...
Vad är det du inte ser något värde i? Att han gör massor av människor lyckliga?
Berätta förresten gärna vilka artister du tycker "verkligen kan göra det". Jag gissar att din största musikaliska idol är någon operasångare/-sångerska. Right?
Det hela handlar inte om att göra ett sämre framträdande än vanligt. Det är säkert ingen skillnad mot andra spelningar. Det hela handlar om en personlig värdering om vad som är bra oc vad som är dåligt. Jag tycker personligen att Hellström suger och ser inget värde i det han gör. Och vad är 10000 för siffra när det finns andra mer värdiga artister som har minst det dubbla. Hellström låter som en whiskysjuktupp, som inte gjort annat än krökat medan han skrivit text i köket en senkväll då majan va slut.
Han? Sjunga? De e fan en skymf mot dem som verkligen kan göra det.
Fredagens spelningar var av blandad kompott. Takida var klart bäst, största besvikelsen var Hanoi Rocks, kasst ljud och dåligt över huvud taget. Mest drag var det dock under synthbandet Vive la fete från Belgien som spelade. Har aldrig sett så många påtända besökare på en och samma gång.
Dessa synthare =)
Man hade lite och göra i diket kan jag säga!
Ikväll är det Thåström och Dark Tranquillity som gäller, sedan blir det att singla slant mellan Soilwork och Nationalteatern.
Jag ljög litegrann. Håkan fick mig att mjukna när han satt hos Luuk och berättade om hur han när han var yngre låg i buskarna i Stålmannen(?)dräkt och såg sina jämnåriga gå förbi och röka. Eller hur det nu var. Otroligt gulligt var det, i alla fall.
Fast sen såg jag honom uppträda (i TV, dårå), och då var jag fast.
Jag gillar också Håkan stenhårt. Jag undrar varför detta ylande om dålig sångröst plötsligt kommer? Har Uffe Lundell bra sångröst? Bruce? Många av hårdrockssångarna? Är Christer Sjögren bättre än alla dessa för att han han har bättre sångröst? Carola bör väl i så fall vara en av de bättre artisterna i världen? För att inte tala om alla operadivor dårå...
Enligt mig handlar minst lika mycket om känsla när man hör någon sjunga. Jag blir glad av att höra Håkan, speciellt live. Jag gillade för övrigt honom redan på Känn ingen sorg-tiden.
Alla kan sjunga. Visst, Håkan sjunger inte så rent som många andra artister (även om någon i dokumentären om honom och vis-Mats konstaterade att när han sjöng allsång sjöng han helt plötsligt rent), men han är jävligt bra ändå. Bra låtar, bra energi.
En gång i tiden avskydde jag honom (detta var på Känn ingen sorg-tiden). Det var innan jag hade sett honom uppträda.
mattias - 74: Jag tycker Håkan Hellström är en rolig personlighet bland artisterna. Många låtar är bra också. Sjunger inte alltid helt felfritt vad jag har förstått men jag tycker att det är bra i det stora hela och att känslan i sången är fantastisk.
Fast det var ju till Knas som jag skrev HÅKAN! då jag vet att hon verkligen gillar denna artist.
Undrar hur du kan anse att Håkan är Sveriges (antar att du menar inom Sveriges gränser, eftersom du bara nämnde svenska arister) mest överskattade artist. Minst 90% av befolkningen tycks ju hata honom. Det kan knappast räknas som överskattat.
Sepass. Förutom det självklara valet Håkan skulle jag nog ha försökt pricka in Timo Räisinen och Magnus Carlson. Annars var det inte direkt mycket att hänga i julgranen.
För er som inte vet vad ni skall göra kommande helg kan jag rekommendera att besöka Borlänge och årets upplaga av Peace And Love festivalen som ser ut att bli den bästa med artister som Thåström Lena Philippsson Patti Smith m.m
Klart du inte måste tycka bra om honom. Ärligt talat tycker jag inte att du förtjänar att inse hans storhet.
Men ur ett icke subjektivt perspektiv var han garanterat inte sämst på festivalen...
Vad är det du inte ser något värde i? Att han gör massor av människor lyckliga?
Berätta förresten gärna vilka artister du tycker "verkligen kan göra det". Jag gissar att din största musikaliska idol är någon operasångare/-sångerska. Right?