Salle: Ajaj, där går det verkligen att ta på ordet besvikelse. Eller kanske ilska är ett mer passande ord. Det var i vilket fall ett sjujäkla ståtligt kaplatorn som den tålmodige mannen använt förmodligen rätt många timmar till att bygga upp. Ja, detta innan sladdmarodören till TV-reporter var framme och sabbade allt...
Frank Drebin: Hector Savage. Från Detroit. Före detta boxare. Hans riktiga namn var Joey Chicago. Ed Hocken: Ja, just det. Han boxades under namnet Kid Minneapolis. Nordberg: Jag såg Kid Minneapolis boxas en gång. I Cincinnati. Frank Drebin: Nu tänker du nog på Kid New York. Han som kom från Philadelphia. Ed Hocken: Han dödades i ringen i Houston. Av Tex Colorado. Du vet, Arizona-Mördaren. Nordberg: Ja, just det, från Dakota. Jag kommer inte ihåg om det var norra eller södra. Frank Drebin: Norra. South Dakota var hans bror. Från West Virginia.
Världens roligaste film är tydligen utsedd. Läs dialogerna ( c :
Dr Rumack: Kapten, hur snabbt kan du landa? Flygkapten Clarence Oveur: Det kan jag inte säga. Rumack: Jodå, du kan säga det till mig, jag är läkare. Clarence Oveur: Nej, jag menar att jag inte riktigt vet. Rumack: Kan du inte försöka dig på en gissning? Clarence Oveur: Inte på två timmar minst. Rumack: Kan du inte gissa på två timmar? Clarence Oveur: Nej, jag menar att vi inte kan landa på två timmar.
Helg Ernest: nää, inte kul. Fnissar mera åt mina egna vurpor i skrivarkonsten. När ska jag lära mig att kolla efter vad jag knakkar ner utan att det alltid ska bli till en kakka...
Hmm, Stigsson: den där polisbilen ser farligt lik ut den bil jag körde omkring med i Mora nåt år, innan jag flyttade avsides. Men det var en Ford och inte en Saab. Men å andra sidan hade den en bakvänd Saab V4-motor i sig - så denna bildserie kanske bara är en nyinkarnerad form av min bil?
Herminator: tjiisus vilken otäcking. Jag satt och våndades med fredrik så att jag tillslut slutade andas. Morgongängets avmaskering räddade livet på mig med nöd o näppe :-o