Café

Grupper · 50051 inlägg · 1048 ämnen

Roliga länkar

Sv: Roliga länkar
mok: Man har ju släppt hans böcker i lite konstig ordning här i Sverige. Den som kommer nu är väl den som han skrev först. Jag tror inte att han har skrivit flera noveller än dom fyra som nämnts.

piff: Rätt bra bok, fast jag tyckte att slutet inte riktigt höll en lika hög kvalitet.

Stigsson: Ja det har man börjat inse men är rätt nöjd att man kan lägga dom runt 20 snåret och sen iaf att dom sover tills man själv går o lägger sej- Var värre när dom vaknade hela tiden så man inte fick nån tid alls :)

mok: Hela natten utan barn är en önskedröm fortfarande och då har mina hunnit bli 3 och 6 år nu.

Stigsson: hehe flrstår inte alsl vad du syftar på :) Nej skall bli enormt skönt när minstingen flyttar till sitt rum börjar närma sej det nu. Även om den äldste inte alltid sover hela natten så får man iaf sovrummet för sej själv.

Stigsson: Har han skrivit något mer man borde läsa? Ser annars fram emot filmen som kommer snart.

Stigsson:
Låter också som en bok som man bara inte kan släppa. Härligt!

mok: Ahh, den där natten när barnen för första gången flyttar ut ur sovrummet till eget rum.

Det är så mycket verksamhet som blommar upp på nytt då, sånt som man nästan glömt bort hur man gjorde. ;-)

piff: Hämtat från bokia.se

"När the National Security Agencys oslagbara dator hittar en kod den inte kan forcera kallar man in sin bästa kryptoanalytiker, den brillianta Susan Fletcher. Det hon upptäcker sänder chockvågor genom maktens korridorer. NSA hålls som gisslan - inte med hjälp av vapen utan med en kod som är så komplex att om den släpps fri skjuts hela USA:s underrättelsetjänst i sank.

Susan Fletcher fångas i en härva av hemligheter och lögner, och hon slåss för att rädda NSA som hon har ett starkt förtroende för. Efter att ha förråtts av alla får hon inte bara slåss för sitt land utan också för sitt liv. Till sist förstår hon att hon även slåss för att mannen som hon älskar ska få behålla livet.

Org. titel: Digital Fortress"

piff: Visst e det tufft men som tur är ger det en mycket positivt med.

piff: Det är väl den jag snackar om. "Gåtornas palats" släpps i handeln 2/6.

mok:
Tufft liv att vara pappa!

Dan Browns första bok från 1996 ska snart släppas på svenska.
Digital Fortress har jag för mej att den heter.
Någon som har en aning om vad den handlar om?

Stigsson: Jasså kanske något man får kika på sedan då.

piff: Jag sjuk? Inte en chans.... jodå dom sover men då sover ju oftast jag med :) Jag föredrar att läsa bok i sängen innan man skall sova och det går icke når minstingen sover i vårt rum ännu. Men sen så!!!

mok:
Brukar inte de sova på nätterna? Eller när du är sjuk och de är på dagis?

mok: Själv ger jag mig snart på nästa bok av D.B. Gåtornas palats släpps i juni.

piff: 5 minuter över? Med 2 små hemma 3 och 1 år? Skojar du :)

Albert Hall: Föredrar böcker precis av dom skälen som du anger.

Albert Hall:
Länge leve tegelstensböcker!!!

mok:
Om du helt plötsligt får fem minuter över och börjar läsa den prioriterar du den före mycket annat skulle jag tro. Eller så försöker du göra något annat samtidigt som du sticker ner näsan i boken.
Hur det nu ska gå....

mok:

Jag gav mig på min första ljudbok häromveckorna. Nitton timmars inläsning som jag lade in i min mp3 spelare. Jag blev inte så förtjust i det trots att det fanns många fördelar som att man kan lyssna medan man gör annat som den största.

Anledningen till att jag inte blev så förtjust var att jag ibland upptäckte att jag tappat koncentrationen under en minut eller två och missat en del. Det händer ju även när jag läser bok och då går man snabbt tillbaka och ser var det inträffade och fortsätter. Fast det var mycket svårare och bängligare att göra så med ljudbok.

Sen var det heller inte kul den natten jag råkade somna och på morronen upptäckte att jag lyssnat ut bokfan samt att batteriet i spelaren var urladdat.

Stigsson: Jo den ligger och väntar på att jag skall öppna den och ta tag i den hemma.... finner inte ro och tid bara.

Albert Hall: Hmm, var Micke Ljungberg också scientolog precis som Tom Cruise? Själv tycker jag att Änglar och Demoner var en bättre läsning än Da Vinci koden, fast den senare var ju mer kontroversiell.

Nä, om man kanske skulle ge sig på Bibeln, Maos lilla röda och Taxeringskalendern. De sägs ju vara riktiga kioskvältare de också. 

mok: Cirkelns mitt är också bra. Rekomenderas.

piff: Tinitus tror jag inte drabbar dej direkt mer med lurar nepps,

Albert Hall: Jo dom skrev ju detta i media precis som du säger. Konspirations teorier hit o dit o visst börjar man undra hur det står till när man läser boken men det är ju bara en bok och att ta sitt liv bara för det är nog att finna en för lätt lösning på dety problemet. Så läs på du.

Albert Hall:
Möjligt, kommer inte ihåg det tyvärr.
Men om jag vågar mej på den vågar nog du!
Man tappar inte direkt livslusten om du tror det.

mok:
Jag har hört talas om dem ;) men efter att min fick en knäpp av okänd orsak så har jag slagit fast vid att all teknik är emot mej och kommer alltid vara. Så jag håller fast vid de manickerna som inte vill mej illa.
Dessutom är det väl så att om man lyssnar med lurar så löper man större risk att drabbas av tinitus än om man lyssnar vanligt?

piff:

Var inte Da Vinci koden en av anledningarna till att Mikael Ljungberg (brottaren) spårade ur fullständigt? Jag har i alla för mig att jag läst det nånstans. Det är anledningen till att jag inte vågar ge mig på den i alla fall...

piff: Stor CD spelare?... du e efter din tid nu kör man MP3 spelare :)

mok:
Det skulle se ut; En stor CD spelare med på stranden och hög volym för att överrösta alla ungar som springer omkring. Allt slutar med att det är knäpptyst på stranden och att alla ligger omkring högtalarna och lyssnar spänt ;)
Finns även att låna på biblioteket 60 meter härifrån, men tack iaf!

piff: Alltiod svårt att leva upp till 2 så bra böcker men man får ge den en chans. Har dom på ljudbok annars :)

mok:
Den håller inte riktigt samma höga klass som de andra två men riktigt bra den med!
Ska sattsa på att läsa om de tre i sommar.

piff: Hade grymt svårt att lägga ifrån mej dessa böcker och har köpt i cirkelns mitt men ej hunnit påbörja den ännu.

mangan:
Då borde du göra det!
Både änglar och demoner och da vinci koden som är uppföljaren till den första är riktigt bra!

Paddan: Jag har inte läst nån bok av Dan Brown.

Paddan: Äh, nu kom jag ju på vad boken hette. Angels and Demons var ju titeln.

Salle: Ambigram är kul, hade för mig att jag hört talas om det tidigare och kom på att det var när jag läste den där berömda boken av Dan Brown som alla läst. I länken hittar du verk av killen som skapade ambigrammen till den boken.

mok: touché!

Metal Guru: Ähh du e bara avsundsjuk att du inte har en så fin GPS med sådan personlig prägel som vi har :)

Linnea:

Om jag vet var jag startade, och vet vart jag ska brukar jag inte behöva GPS.

(ja, jag vet precis hur ni menar - så ni behöver inte förklara noggrannare WWS GPS) 

Metal Guru: Om man vet vart man startade och vart man ska, vilket man förhoppningsvis gör, och säger: " Det är en väderkvarn på höger sida och och en kohage till vänster" så vet han precis. WWS GPS är fantastisk=) Nästan lite dampvarning..; ))

mangan:

När ni ringer er GPS, hur förklarar ni då var ni är nånstans om ni inte vet det? För om ni redan visste behövde ni ju inte någon vägvisarhjälp.
Lite orienteringens moment 22, typ.

mangan: Hahaha.

westerlind: Hade han ringt vår GPS hade han fått reda på vem som bodde där också.

mangan: Äh, nu skämtar du väl? Dragan såg gröna hus överallt sist vi träffades.

Metal Guru: Vi i WildWestSupport använder oss av en livs levande GPS. Man kan ringa honom vilken tid som helst och han vet exakt hur du ska köra. Bara att ge lite info om ungefär var du är så kommer svaret att: "om 800 meter kommer du att se ett grönt hus på höger sida. Därefter kör du 1,4 kilometer för att sedan svänga vänster in på väg 64. Därefter"... osv.
Oslagbart.

Metal Guru:
Själv använder jag Statoils gratis kommunkartor, förnämliga instrument - om man kan tänka själv.

« · 711471 · »