Café

Grupper · 49917 inlägg · 1048 ämnen

Tv-tipset

Sv: Tv-tipset
Titel: Populärmusik från Vittula

Tid: 21:00 - 23:05

Svensk dramakomedi från 2004. Handling: Matti och Niila växer upp i Pajala nära gränsen till Finland och drömmer om den dag de kan lämna byn, för Stockholm eller världen. De kämpar mot vuxna som vill bestämma över dem, mindervärdeskomplex, allmän tristess och en känsla av instängdhet. I rollerna: Niklas Ulfvarsson, Max Enderfors, Björn Kjellman, Göran Forsmark, Carina M Johansson, Sten Ljunggren, Lennart Jähkel, Jarmo Mäkinen. Regi: Reza Bagher. Originaltitel: Populärmusik från Vittula. Rek fr 11 år.

På kanal 5

Just nu visar SVT1 den underbara filmen Blazing Saddles, eller Det våras för Sheriffen som den heter på svenska.

65selander: Tackar, hade ju glömt bort att jag skulle komma ihåg att Black Books var en riktigt sevärd serie. Men nu kom jag ihåg att jag tyckte det.

Slänger in en [url=tvlinks.voodeedoo.org]länk[/url] på en sida som har ett uppbåd utav program som ni kan se på er dator.

Paddan: Precis vad jag sade igår med när man såg det :)

Wow, de där FBI verkar ju riktigt bra... i varje fall i Prison Break... Tänk att efter någon knapp dags draggning i en flod hitta just den hårddisk man letar efter. Hade de där killarna letat efter Palmemördaren hade han varit fast efter mindre än en vecka. 

westerlind: Ahh, är det så enkelt ;-)

westerlind: förökar ni er?

westerlind: Med rätt försiktighetsåtgärder antar jag, för preventiv mediabevakning måste väl prioriteras...

Red-line: Stäng radion, sätt på teven.

Det låter jättetrevligt med alla dessa gamla serier, men hur än jag gör (kanalsökning, radering+kanalsökning) så hittar jag inte dessa kanaler. Vad gör jag för fel?

Paddan: Eller uppföljare var väl en bättre beskrivning på serien Kessler

Dream Team: Jepp, det är den riktiga Hemliga Armén vi talar om. Den serie som fick en spin-off som, om jag inte minns fel, hette Kessler.

Paddan: Vi snackar alltså den riktiga "Hemliga armen"? Det är nog en av mina favoritserier all time. Jag kommer fortfarande ihåg hur de olika episoderna började, ja, hur man hade filmat inledningen, alltså.

Paddan: Vilken tur att man har den kanalen så man kan slippa se på skiten.

mattias - 74: Man skulle ha haft TV4 Guld, ikväll kan man ju först se första avsnittet av I CLAVDIVS för att sedan fortsätta med första avsnittet av Hemliga Armén.

Tycho:

Då var det första avsnittet av Dallas avklarat och man satt som på nålar trots att man zappade mellan den och Ishockeyn ! JR är verkligen ELAK, undrar om han har haft med FBK och göra :)

mattias - 74:
Handlar om två syskon under andar världskriget som sprider flygblad på ett universitet. Blir tagna av gestapo och blir förhörda gång efter gång. Riktigt intressant att se hur systern tacklar förhörsledaren!.
Absolut värd att se!

Red-line:

Jag älskar De niro, men i American History X är han fetbra Norton !!

mattias - 74: Det är en av mina favoritfilmer. Edward Norton är en grymt bra skådespelare!

mattias - 74: Älskar den filmen... MMM

piff:

Den har jag nog inte sett tror jag, vad är det för film!

Edward Nortons roll som Nazist i American History X är också nånting som gör att man vill se den filmen om och om igen!

mattias - 74:
Ja den filmen är riktigt bra!
En annan som också är bra men som inte kan kallas klassisk än är Sophie Scholl.

Helg Ernest:

Riktigt bra film du ger förslag på, frågan är om man orkar vara vaken så länge nu i förkylningstider =)

Min absoluta favoritfilm är dock Nyckeln Till Frihet! Tror aldrig jag tröttnar på den filmen!!

El Maco: Ja, jag tycker den är "kung" , men det är väll myten om Kaiser Soze som har ett finger med i spelet.
Tydligen när den hade premiär 95 så pratade i princip hela västvärlden om Kaiser Soze.

Helg Ernest: Topp fem av filmer jag sett. Lätt överspel av ett par av de fem gangstrarna men manus är fantastiskt. Genombrott för Kevin Spacey och Benicio del Toro.

I natt är det Kaiser Souce !!!! 00:50 TV4
Världen mest om,talade man.

Se och njut "Ungjävlar" så skall en slipsten slipas.

Oscarsbelönad amerikansk thriller från 1995 med bland andra Kevin Spacey, Grabiel Byrne och Stephen Baldwin i rollerna.

Myndigheterna i New York får ett anonymt tips som leder till att fem av de vanliga misstänkta arresteras. Därefter inträffar en våg av våldsbrott som kulminerar i en båtexplosion i södra Kalifornien där 27 dödsoffer krävs. Bara två personer överlever, en handikappad bondfångare och en svårt bränd och livrädd ungrare. Polisen står utan ledtrådar till motiv eller misstänkta.

Förhörsledaren David Kujan (Chazz Palminteri) vet inte heller något om motivet till sprängningen men han anar vem som ligger bakom. Han har under flera år samlat bevis för att kunna åtala en före detta polis, Dean Keaton (Gabriel Byrne), och han är övertygad om att Keaton ligger bakom sprängningen.

Kujans enda källa till information är Roger "Verbal" Kint (Kevin Spacey), den ende som överlevde explosionen relativt oskadd. Kint hävdar att Keaton omkommit i explosionen och försöker leda in spåret på den legendariske Keyser Sose, en man vars namn sätter skräck även i de mest förhärdade brottslingar. Men vem är den mystiske Sose? Ingen levande person har sett hans ansikte och frågan är om han existerar över huvud taget.

hellge: Det var i högra hörnet.

[url=www.jkkonsult.se/nostalgi/Index.html]Se rad sju på denna Nostalgisida[/url]

Där finns även en hel del om andra fina TV-klassiker mm.

65selander: Tre delägare, Janos, Frasse och Hilding. Ett klassiskt småföretag. (=

Annars anser jag P3s program "Mammas nya kille" är det bästa som hänt humorn sedan killinggänget, precis i min smak. Speciellt den där Patrik med Pitedialekten, helt fantastiskt, eller den där som härmar Shanti Rooney.

www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=2399&Artikel=714908

prova kätterväggen eller mytomanen.

wap.hockeysnack.com
Det var inte småfötetageri, det var kollektivet som ägde bageriet :-)

65selander: Vadåra?

Tårtan, bageri, småföretagare. Ser du inte kopplingen? Heja Locke. images.google.se/images?hl=sv&q=john+locke&btnG=S%C3%B6k+bilder

Personligen tycker jag det är bäst runt mitten, där partiledarna håller på MoDo av gammal hävd. Kanke är det bra att stå på både höger och vänster ben för att få balans.

Poffa & Paddan:

Jag vidhåller att det var vänster. Fast jag kan ha fel.

Stigsson: "I Clavdivs" - ett program för oss verkliga muntergökar! ;-)

Stigsson:

Taskig tajming =)

Själv skulel jag vilja se Albert och Herbert igen !!

65selander: Och jag som har kämpat så för att få en kopia av Claudius och så när jag äntligen lyckats så dyker den upp på TV. Typiskt.

Paddan: Jaaa Fönster mot TV-världen med Åke Vadvillni, nostalgi.

Paddan: Radiotips: Min röst kommer nu från vänster högtalare...... Min röst kommer nu från en obestämd plats i rummet.

Jag saknar stereokontrollerna.

hellge: Nog för att SVT var, och i viss mån fortfarande är, väldigt vänstervridet... men det var i höger bildhörn som den där triangeln blinkade.

Själv vill jag se repriser på Fönster mot TV-världen och Tekniskt Magasin

hellge: Var det inte i höger hörn det blinkade?

hellge: Tårtan är nog inte politiskt korrekt att visas längre :-)

Professor Drövel kan du se här (se länk)

Om de ändå kunde visa Doktor Krall, Tårtan och Professor Drövels hemlighet, där har vi kultur.

Det här var på den tiden det blev en liten vit trekantig blinkande sak uppe i vänster bildhörn när det startade ett program på den andra kanalen.

65selander:

Ja vad är claudius för nånting?Har faktikst inte hört talas om det programmet!

mattias - 74: Guld kanalen verkar bli Guld också som serier som Hemliga Armen, Bläckfisken  samt Jag, Cladius me nni är väl för unga för Cladius ;-)

Idag är det premiär för Tv 4:as nya kanaler TV 4 Guld och TV 4 Komedi.

Och redan kan jag tipsa om Världesn bästa TV serie enligt mitt tycke som startar kl 2000 på Tv 4 Guld, nämligen DALLAS !

Serier som Kojak, skål och Miami Vice visas också!

Per HApps:
lysande!

claesw:
och den är i kväll samma tid och kanal

claesw:
och den är i kväll samma tid och kanal

That ´70s show , mån-fred kl 17:15 tv4
Seinfeld , mån-tors kl 22:50 kanal 5

Rekomenderas starkt!

Per HApps:
Del 2 ä n n u bättre möjligen tycker claesw.

« · 799308 · »