Café

Grupper · 50055 inlägg · 1048 ämnen
« · 592612 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Hitta bilden!
Frella: Det enda på den bilden som verkar tajt var väl just att se bilden.. ;-)
(eller ser du den?)

Sv: Hitta bilden!
Frella: Eller denna...

Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Här ser väl halvtajt ut?

Sv: Hitta bilden!
Salle: Då jag följer mina raster på mitt jobb pliktskyldigt (?) har jag blivit en önskan skyldig. Dek kommer här - jag vill se en bild på en, i ordets rätta bemärkelse, riktigt ordentlig trafikstockning.

Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Det roliga med hembyggda HD´s är ju att dom får bygga ihop dom så många gånger. Sen att man måste ha en följebil som plockar upp alla delar som ramlar av är ju bara pittoreskt. :-) Jag har en självupplevd anekdot om detta jag kan dra nångång.

Helg Ernest: Man kan inte rejsa med en motorcykel som väger 390kg hur mycket vrid den än har. Att den dessutom är hög som ett hus och med samma tyngdpunkt gör den inte till en kurvmaskin precis. Att man sen kan köra "fort" (och 250 är inte fort i dagens gat-MC-värld) med den rakt fram är ju så gott som irrelevant. Men tuff ser den ju ut iallafall.


Dream Team. Önskningen är fortfarande din.

Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Läste du vridmomentet ?

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Och den hojen jag visade , byggs bara i 1 ex .
Den bygger man själv ,.
Blev inte särskilt impad på prestandan på "din" hoj , på 4 cyllar borde man få ut mera än en Harley på 2 .

Sv: Hitta bilden!
Chief: En sådan har man nog inte råd med.
De tillverkas bara i 250 ex.

Sv: Hitta bilden!
Chief: Här får du lite mer data och en vettig hemsida
ENGINE Motor
Type/No. of cylinders DOHC four-stroke, transvers in-line four-cylinder
Cooling system liquid cooling
Materials aluminium alloy (engine), magnesium alloy (oil sump),
fairings made of carbon fibre
Crankshaft precision-balanced
Displacement 1,998 cc
Bore/stroke 86/86 mm
Valves 16, (hydraulic lash adjustment)
Turbocharger Schwitzer, max. charge pressure 0.9 bar, operates smoothly at an engine speed of 2000 rpm
Intercooler charge-air cooling
Compression ratio 9,0 : 1
Fuel unleaded
Oil capacity / Grade 5 litres, synthetic high-performance oil, SAE 20W50
Engine control Electronical Münch Motor Steuerung with Lambda Sonde
Camshaft drive toothed belt
Carburation electronic fuel injection
Cold start device automatic cold start via ECM
Exhaust-emission control closed-loop-controlled metal-carrier catalytic converter
. Motor
Power output 260 bhp (191 kW) @ 5,650 rpm
Max. revs 8,500 rpm
Torque 380 Nm (38,47 mkp) @ 3.500 rpm

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Jag står nog fast vid att jag föredrar Alis hoj. :)

Sv: Hitta bilden!
Chief: Så här skall en race hoj se ut !

Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Den får min röst iaf. :)

Sv: Hitta bilden!
Salle: Måste bara visa hur en riktig hoj ser ut , för mycket " risbrännare" just nu .
Här är en hoj värd namnet , en HD panna 50/60 talsmotor och lätt ombyggt .

Så ser en RIKTIG motorcyckel ut .

Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Och här är alternativbilden.

[bild]www.ducati.com/clinica_mobile/images/slide/S_19.jpg[/bild]


Önska!

Sv: Hitta bilden!
Salle: Graziano Rossi på sin hoj, [url=www.pagine70.com/vmnews/archivio/grossi.jpg]här![/url]

Sv: Hitta bilden!
Det har ju snart gått de 24 så jag får väl visa upp vad jag önskade.

[url=www.moto-station.com/cgi-bin/photos/imageLeech.cgi?source=IF&ct=1129118274&file=/Fonds_ecran/Motos/Motos_serie_plus_de_125/Yamaha/Yamaha_gamme_2006/Yamaha_YZF-R1_st1gz.jpg][bild]http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2006/Yamaha_YZF-R1_st1pz.jpg[/bild][/url]

Det är R1:an som är till höger och den vänstra "klassikern" är Kenny Roberts (Sr) Yamaha TZ 500 från slutet av 70-talet.



Jag fortsätter motorcykel-temat. Jag vill se en bild på Valentino Rossis pappa (på motorcykel) alternativt Valentino själv i armarna på hans mor.


Sv: Hitta bilden!
Paddan: Du är närmare men det där är Rossis Yamaha M1.

Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Tyvärr, inte en siffra rätt förutom att det var en Yamaha R1.


Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Jag skulle kunna tänka mig att det är den här som Salle vill se.

Sv: Hitta bilden!
Salle: Jag vet ingenting om klassiskt racelackade Yamahas , men chansar vilt igen , på att det är en Redbulllackad hoj du vill se .

Sv: Hjälp
Vf chefen: Ulf Söderberg - Lady Lady

Sv: Hitta bilden!
Vilka otroligt vackra moppar ni bjuder på.
Visst var med t.o.m -74 som det gamla baklyset hängde med. Den nyare lampan blev en estetiskt tillbakagång.

Sv: Hitta bilden!
Poffa: Nu snackar vi skidåkning !
Festa på skalet är OK.
Sist jag var där hade Vin & Sprit (Systembolaget)
Kurs där. Vi vet ju alla att det inte är ett mansdominerat arbete.
Kanska kul faktist. Ingen idée att bjuda någon på nått i baren iallafall.
Men man fick bra råd vad man skulle dricks.
Införskaffade ett par Carving skidor i våras och tänkte dra upp till Björnrike och testa dom. Men tidsbristen gjorde att dom han stänga backarna.
Sprit och skidåkning hör inte ihop. Sist jag var till Tänndalen var det -27 på toppen, fickpluntorna gick varma. När jag kom till puckelpisten och bara "brassade" rakt över exploderade ena binningen. Plasten tålde inte kylan. Så det vart färdigåkt sedan. Så jag fick ha after skii i 2 dagar.
Det vart nästan jobbigt.

Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Fin men den hade lite "lite" effekt. Kolla in [url=www.topplocksverkstan.se/tvatakt.htm]denna[/url] som bänkats till +15hp på bakhjulet. Mäktigt!

Då vill jag se nåt annat med hög effekt & två hjul. Den klassiskt racelackade Yamaha R1 som INTE kommer hit till Sverige (Europa?) nästa år.
Ledtråd: Laguna Seca.

Sv: Hitta bilden!
Salle: Den håller måttet, helt klart! I stort sett samma "trimpaket" som på den [=url]web.telia.com/~u53102403/ks507520.jpg]Zündapp[/url] som jag hittade.

Saxat från länken nedan;

"Detta är absolut ingen värsting, men en bra allround motor som gör 100 blås med 15/36 drevning, jag har 15/38 för tillfället och den gör 92 km/h exakt.
Recept:
5vxl motor från 1975, portmatchat vevhus mot cyllen, hårdare kopplingsfjädrar ( ett måste )
Superterm 70 cc portad till 10 000 rpm
Bing 22 mm
KS 100 original luftburk
Ducati CDI t-syst
Expansionskammare ( enklaste pipan med rak header )beräknad till 10 000 rpm"

Önskningen är din!

Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Då testar vi denna.

[url=66.109.98.101/szknu/sidor/szkhojar/szk747/dapp5_stor.gif]Henry Lindholms "dapp"[/url] som rätt drevad borde klara 100.

Finns som 5:e moppe på [url=66.109.98.101/szknu/sidor/szkhojar/szkhojar.asp]denna sida[/url]

Sv: Hitta bilden!
Salle: En vacker moped (och Saab V4 i bakgrunden) som garanterat går väldigt fort. Detta till trots kan jag inte godkänna bilden, då motorn som du själv säger inte har 5 växlar. Att söka efter en något nyare motor är ett tips.

Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Denna klarar väl alla kriterierna förutom att det fattas 2 växlar. Klicka på bilden.

[url=www.traderamotor.com/showObject.aspx?id=154378][bild]http://www.traderamotor.com/adPictures/normal/154378_1_normal.jpg[/bild][/url]

Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Tack för vänligheten! För egen del satt det just en Sachsmotor på den första moped jag ägde. Årsmodell okänd, men det lär ha varit sent -70 tidigt -80. Ja, då mopedåldern för min del infann sig där i mitten av -80-talet.

Nu blev jag nostalgisk. Mopedåldern var rolig. Då vill jag se en bild på en ordentligt vässad Zündapp. Motorn ska vara på 70cc och vara 5 växlad och kunna toppa nästan 100 knyck.

Sv: Hitta bilden!
Kickan: Har ingen aning vad det är för årsmodell på den där , men det är ingen mopedmotor .Draem Team har redan fått tagit över staffetpinnen.

Sv: Hitta bilden!
årsmodell. Ibland är fingrarna för snabba.

Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Vet int om det är rätt årsmodeel. Men du kanske vet?

Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Ähhh , vad fan . Jag godkänner din bild , fast den var mist 2 år för ny .Ni hittar en -49:a i länken.

Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard: Ja , + att den sitter monterad i en ram .
Men fortsätt leta , så kanske du finner rätt bild.

Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Här är en Sachsmotor årmodell 1938.


Sv: Hitta bilden!
65selander: Då vill jag se en mopedmotor av märket Sachs , en 40-tals motor i närbild utan moped . Alltså en "lös" motor .

Sv: Hitta bilden!

65selander:

Björnrike är inte ens i närheten av Skalet. Framför allt inte vecka 4 då det är Student Ski Week. Fest hela kvällen, upp tidigt för skidåkning och naturligtvis Jäger i småflaskor så man kan ta sig en återställare på väg upp i korgliften.


Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Stämmer önska på.

helg Ernest: Riket är inte helt fel det heller. Helvetesdalen var ett kärt tillhåll förut

Sv: Hitta bilden!
65selander: Jag tycker att backarna är mycket bättre i Björnrike ( c :

Sv: Hitta bilden!
65selander: Det måste vara den här bilden du vill se .

Sv: Hitta bilden!
Salle: Jag vill se Skalspassets nya stolthet "Pass Express" med en buss i bildens vänstra kant

Sv: Hitta bilden!
65selander: Vi har haft med den helsvarta Viggen från F4 men mig veterligen har aldrig [url=www.airliners.net/open.file/797215/L/]"Storsjöodjuret"[/url] önskats. Men hursomhaver är bilden rätt och således är önskan din.

Sv: Hitta bilden!
Salle: Har för mig att den har varit med förr men här kommer den

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Då vill jag se en republikansk Viggen med bestialisk anknytning.

Sv: Hitta bilden!
Salle: Jepp. Fort fort.

Önska!


Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Ja men texten finns ju inte i bilden utan på själva vykortet. Hmmm...

Ok då.

Jag vill se ett tåg som åker fram i hög fart med vacker snörök omkring sig.

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Jag ger dig rätt på den bilden , fast det var inte den jag ville se .
Vykortet som jag ville hittar du i länken.
Önska.

Sv: Hitta bilden!
Alisandali: www.simplonpc.co.uk/TT/peter_pan_1986_07.jpg


Skratta tre gånger + Nallenamn

« · 592612 · »