Café

48219 inlägg · 1042 ämnen

Valet 2022

2369485 · » Till forumet


Sv: Valet 2022
Vombat: Jag har klarat mig hur bra som helst utan vaccinet. Mycket bättre än folk jag känner som tog det. Jag vet om folk som fått alla möjliga sjukdomar nu efter vaccinet och det är inte folk i pensionsålder. Känns konstigt om allt skulle vara en slump..

Det är du som måste börja se på verkligheten ur ett annat perspektiv, allt är inte konspirationsteorier som du tror och alla som höjt blicken sitter inte och dricker nocco i mammas källare. Fram tills dess så kommer du ses som en "dåre" från Luleå bland en allt större och växande del av befolkningen i det här landet
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Vombat: Jag kunde nästan ha räknat ut att det är en miljödåre jag har att göra med. Du tjänar alltså pengar på klimatbluffen och därför förstår jag att du slår vakt. Jorden är miljarder år gammal. Vad är det som bidrar till eller orsakar "naturkatastroferna"? Du som är påläst.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Gäsp: Finns det bilder på Magda från 2002 så tar jag gärna emot dem så jag kan jämföra. :)
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Clay.2: Du tycker att alla som är emot den negativa och våldsamma utvecklingen i landet bara kan flytta? Hur tänker du egentligen?
Låst ämne

Sv: Valet 2022
puffe2:

Ja var nästan säker på att det skulle bli såhär, trots att jag skrev att man skulle hålla god ton klarar inte vuxna människor av att diskutera politik, känsligt ämne.

Kanske skall jag be om ursäkt för att jag startade denna också

Kan någon forumledare stänga den här tråden. Diskussionen kan vi ha via bubblor
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Per Bolund ska personligen få dra min Tuk-Tuk från Medborgarplatsen till närmsta pub på Söder. Kan bli några piskrapp om det går för sakta.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna:
MP bindel? Nyss var jag Sosse... Bestäm dig
Jag är def inte MP men miljö hör till mitt jobb. Har säkert läst mer fakta än dig i det ämnet.
Men att diskutera med en verklighetsfrånvänd SD är lönlöst så jag ger upp...
Avslutar med en sanning. Miljoner har dött av klimatrelaterade olyckor senaste decennierna och det blir värre. Miljoner dog av covid. Men du tror att det inte finns en klimatkris och att covidvaccin som knappt dödat nån är JÄTTEFARLIGT 🤔 Tur att du tar välgrundade och faktabaserade beslut i ditt liv. 👍
Återigen kom ut ur mammas källare och läs oberoende fakta...
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Villervalla:
Säger vi inte samma sak nu?

2006: Majoritetsregeringen Alliansen
2010: Minoritetsregeringen Alliansen
2014: Minoritetsregeringen S + MP
2018: Minoritetsregeringen S + MP sedan endast S

Det verkar som att citatet "Det spelar ingen roll, det är förjävligt i alla fall" tyvärr kan vara applicerbart.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Pinaceae: Värre än så faktiskt, vi har haft borgerlig majoritet i riksdagen i 16 år, 4 mandatperioder men allt är sossarnas fel ändå. Nu snackar vi faktaresistens delux.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Villervalla:

"
Tyvärr vet inte folk hur Sveriges politik fungerar, många verkar tro att det är regeringen som har makten, fel. Det är riksdagen som har makten och regeringen verkställer riksdagens beslut.

Under nästan de hela två senaste mandatperioderna har det varit en högerbudget som lagt grunden, tänk på det ni som skriker.
"

Letade länge efter det här inlägget. Kul att se att någon har koll på läget, sju till därutöver.

En ytterligare sak att tillägga är att Sverige haft en minoritetsregering under de tre senaste mandatperioderna. Vilket fått tillföljd att många av de beslut som fattats av den senaste majoritetsregeringen inte kunnat åtgärdas.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Icing-Ove: kindberg som justitie- o finansminister då
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Hahaha sant 🤣 Men Magda har ju vart 20 år yngre också kom tillbaks när du sett de bilderna!
Låst ämne

Sv: Valet 2022
puffe2: Får Vicepresident Ove stöta på President Eva? Hon är ju så fin! Vore kul om vi kunde leda Jämtland in i framtiden. Bryta oss loss och äntligen bli fria.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Undrar om denna tråd brunnit upp innan valet, bara en vecka kvar. Nattvard blir en kantarellmacka och en Eriksbergs Karaktär(rekommenderas som ypperligt alternativ till nattvardsvin)
Låst ämne

Sv: Valet 2022
puffe2: Hon gick väl bara efter sin bibel. :)
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Gäsp: Hade "lyckan" att se det på internet. Magda är 20 år äldre...
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Fnys, enligt högern(Ebba i alla fall) så är Jorden bara 5.000 år gammal typ, så flera miljarder år är fake news.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
KulaShaker: Eva Röse gav mig, JonteD, KRB, Clay och Puffe och andra varsin rytmenpinne för att att få bli vicepresident...
Låst ämne

Sv: Valet 2022
KulaShaker: Eva Röse,

Yngwe Gamlin var min favorit
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Det kändes som du inte gillade våra politiker och Sverige inte är ett bra land nu ?!
Är det inte så man gör när man inte gillar nåt och vill han nåt bättre ..
…en del gör det när dom fått någ av sitt land hur det styrs !
Låst ämne

Sv: Valet 2022
KulaShaker: Du tycker inte det är trovärdigt att det ligger mycket pengar och politik bakom den sk "klimatkrisen"? Är det trovärdigt för dig att jorden är flera miljarder år gammal och att det förekommit flera istider?
Låst ämne

Sv: Valet 2022
puffe2: skulle även kunna tolerera en kvinna då. Republikens nationalsång kanske?

www.youtube.com/watch?v=2jAP70VnJUc
Låst ämne

Sv: Valet 2022
puffe2: Vem är president där nuförtiden?
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Icing-Ove: Fast jag har oerhört svårt med nuvarande president. Störta henne och in med Wassberg
Låst ämne

Sv: Valet 2022
puffe2: Jämtland bör bli ett eget land. Jag rider in i Östersund på en grekisk sandåsna.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Att diskutera på bra nivå,. för mej är det att man har sakliga argument. Sedan kan mottagaren tycka helt annorlunda och då framför man sina egna argument sakligt.

Härinne beter ju sej folk så illa så man tror det är en riksdagsdebatt. Ska Hockeysnack nedlåta sej till skitkastning a la riksdagen o valtjafset. Nej tack, enligt mej. Vi borde vara bättre än så. Vi bör vara ett föredöme för pöbeln i riksdagen
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Lyssna på min låt nedan...
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Du börjar skicka PM, att jag var en idiot, jag svarade.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Villervalla: Du har inte varit så trevlig du heller.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Jasså du har haft lyckan att se Ebba utan smink? Hur fick du omkull na? Vi kan väl ändå enas om att hon ser bättre ut än Magda även osminkad.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
puffe2: Hittade en skön låt som alla på forumet kommer gilla...Kommer köra den på repeat.

www.youtube.com/watch?v=d4Qt0quijyA
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Villervalla: Haha, bra sagt, exakt så.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
puffe2: Det gör han via PM ändå.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
puffe2: Tycker det diskuteras på en bra nivå, inget att hetsa upp sig över.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
puffe2: Har du sett vad han skriver?
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Nu blir du personlig igen, försök argumentera lite vuxet i stället, fakta utan att försöka förminska någon. Hur svårt ska det vara?
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Lövensupporter… Inte intellekt nog att bygga ett trovärdigt resonemang. Sorgligt, gå tillbaks till Youtube, tack.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
KulaShaker: Klimatförstörande dryck. Vi kommer nog alla att dö nu.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
mattias - 74: Är du nöjd med din tråd nu? Den blev verkligen 'bra', haha
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Icing-Ove: Vad dricker du till dina dillchips?
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Det är det enda jag håller med dig om, hon ser ut att tillhöra samma utomjordiska liv som Charlotte Perrelli.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Tänk, detsamma har jag varit med om under hela mitt 65-åriga liv! Fantastiskt, vilket sammanträffande.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Clay.2: Då ska han flytta till Trump-republikanernas USA, Shangri-La för alla förnekare.

Hör man en åsikt som inte passar är det fake news, forskning är fake blablabla. . Bara att gläfsa och skälla när fakta saknas . Ny demokrati 2.0
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Icing-Ove: Det påståendet får du nog utveckla en del om det ska bli begripligt.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Icing-Ove: Det olustiga är att jag vet om flera personer som drabbats av olika obehagliga sjukdomar i år och det är inte människor i pensionsålder, slump eller inte?..
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Clay.2: Är du på riktigt? Ska jag flytta från mitt hemland Sverige som en gång var det fridfullaste landet på jorden för att politiker och svenska folket fått för sig att köra landet i botten på 20-30 år? Det var det dummaste hittills Clay! Norge, Danmark, Finland, Island är alla tryggare länder än Sverige för att ta några exempel. Men hela västvärlden har i mångt och mycket "drabbats" av samma problem.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Vombat: Man har hittat gräs och jord i gamla borrkärnor i isen på Antarctica vilket tyder på att det är solaktiviteten som styr och inte World Economic Forums agenda.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Klåparna: Klimatförnekare, vaccinationsmotståndare och SD:are känns som ”check” på allt…
Låst ämne

Sv: Valet 2022
Vombat: Vet du hur gammal Jorden är? Det har kommit och gått istider. Tror du att människan som använt olja i 100 år påverkat jorden till den graden att vi går mot en global katastrof? Du anar inte hur mycket pengar som ligger bakom den sk "klimatkrisen". Allt är en bluff och det tjänas enorma summor på den. www.friatider.se/1100-forskare-deklarerar-det-finns-ingen-klimatkris

Ta av dig MP-bindeln.
Låst ämne

Sv: Valet 2022
mattias - 74: Röstar på ett parti för att partiledaren är "snygg", sjukt anser jag. Ebba är inte så snygg utan smink.
Låst ämne

2369485 · »