mattias - 74: Du är en rookie, och är här för att lära. När gubbar som jag och Sandali trillar av pinn, ska du vara ryggraden i United. Så upp med hakan nu, och ta i lite extra nu under försäsongsträningen. Det ska smaka blod i munnen, då man får pricka ut Tuvalu på en blindkarta!
Ja, alla loggar är klara. Geoligan och Raketen finns i mitt filarkiv, Ligan är redan uppsatt tillsammsn med Geoligan. Cupen sitter Wayne och håller på :)
Kommer bli ev. text ändringar, inte hundra nöjd där än.
Utkast 2 Är litet mörkare i färgen och har lite annorlunda text. Vill fortfarande ha mörkare bakgrund, men min kära dator säger en sak och gör en annan. Personligen vill jag ha texten mer utstikande i mitten, mer likt som vi har på hockeysnack, men får inte till det än :)
Eller vad säger ni? Se länk för loggan
Kom med förslag så fixar jag de gärna under morgon dagen. Nu är det sova, Go natt!
Självfallet går den förbättra ;) Sådant kan man alltid ;) Frågan är snarare om jag vet hur jag ska gå till väga ;)
Mitt stora problem är förminskningen. Jag har lärt mig att jobba i högsta kvalité vilket jag gör, sedan är det bara förminska och anpassa efter behov. Men det va lättare sagt än gjort :)
De va målet att göra den identisk, men resultatet blev tyärr annorlunda. haha, har haft stora problem med att förminska den, det va bl a de bästa jag fick, o färgerna rök redan där, har litet mörkare i min kopia och sedan blev texten oläslig. Kan ha gjort ett idiotiskt mistag i steg alt. i min filosofi i bildredigering. Men ville också höra om den är accpterad eller ej innan jag fortsätter att bråka med datorn :)
difzi: Håller med. Om vi ska vara så nära HS-loggan, skall färgerna vara helt identiska. (Det ska det väl vara i vilket fall..?) Hockeysnackloggan har ju sina bokstäver lite välvda, ungefär som man använde lite vidvinkelobjektiv.
Pröva också att ge den en mindre area på en gång, så man inte trillar av stolen när man klickar upp den. Maximum filstorlek är specat till 20kB, och filformatet GIF.
Vem har sagt att jag är duktig på det? ;) Har rättat mig mycket efter HS layouten, fast ändrat lite i namnen. Ska bara bråka klart med filen, så lägger jag ut utkast 1 snart :)
Ett första utkast är nu klart för loggan. Än så länge är det HS - Geoliga som har fått en.
Mitt förslag är följa design av logga runt om i våra HS ligor på vetgirig, jag kommer göra för de tre återstående med. Hade tänkt göra olika förslag när jag väl kommer på de :)
Hade också tänkt mig någon form av omröstning, om det känns aktuellt, då kan fler ge sina bidrag :) Så kan vi rösta fram en logga alt fler. Vad sägs om detta?
Såja, nu är vi nere i Divison 4 i HS-Raketen. Tror jag trycker på knappen imorgon, och drar igång den.
De som hoppar med senare kommer ju ändå in i hanteringen snabbt, och dessutom kommer ju varje säsong bara att hålla på i tre dagar, så någon i division 3 kan ju faktiskt vara regerande mästare i slutet av nästa vecka! :)
Något att satsa på kanske för Frisco, Portello & AM! ;-)