Frisco: Den inloggningen har jag då problem med. Vad är medlemsnamn? Är inte det samma namn som syns i när jag tävlar??? Försöker jag hämta lösen via medlemsnamn+epost så hittas inte medlemsnamnet... Jag grejar alltså inte att logga in. Ehuru gör jag då???
Hej rusTIK_, Du är anmäld till tävlingen 'Håkkysnakk' på vetgirig.nu Länk: www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4831 Du får ett e-post meddelande när tävlingen startar.
Förra gången så flöt det bara på med mail vid tävlingsstart, denna gång så har jag alltså inte ens fått mailet de tjötas om ovan.
Friman SR: Säkert att du inte missat något mail om den här sista ligan? För jag vet att Frisco väntade på att du skulle anmäla dig till den, eftersom du enligt rankingen från den förra ligan borde tillhöra Div 1 denna säsong.
Men eftersom du aldrig anmälde dig, så släppte han på resten av folket. Så det enda du kan göra nu är att jobba dig upp genom seriesystemet igen, vad jag kan förstå...
Gidde: Nej jag har inte missat något mail... Se mitt inlägg här i boka 17.01 så ser du en bekräftelse på att jag borde vara anmäld och jag har inte fått något mail efter det som skulle säga något annat....
Frisco, du bör ha koll... red ut detta är du hygglo...
Jamen, den ligan du skriver om där är ju inte ens aktuell längre.
Däremot vet jag att Frisco skickat mail till de som var med förra gången, för att byta till denna liga istället. Finns massor med info om varför osv i den här tråden någon vecka bakåt om du vill läsa.
Och det mailet bör du fått i din brevlåda här på HS antar jag... Av Frisco alltså..
Friman SR: Jag har skrivit ett tiotal inlägg här på HS. Jag har mailat dig på Vetgirig och även minst två mail till din home.se adress. Anser mig inte kunnat gör mer än så.
Det går inte att ändra serieindelning i efterhand.
Jag skickar till de som ska vara med i högsta ligan först. De som anmäler sig först kommer högst upp. Ska försöka lösa detta. Fast det kommer väl att ta några dagar.
Så tala inte om adressen för nån annan ännu.
/ / Frisco
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det gjorde jag efter alla konstens regler och efter det så fick jag då detta "svar":
XXXXXXXXXXXXXxxxxx
Hej rusTIK_, Du är anmäld till tävlingen 'Håkkysnakk' på vetgirig.nu Länk: www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4831 Du får ett e-post meddelande när tävlingen startar.
Jag lovar och svär att jag EJ fått mer än ovanstående mail....
- Jag bör ju vara anmäld.... - Vad mer skulle JAG ha gjort? Säg inte nu att det på HS stått andra statuter... - Var är felet? - Ehuru kommer jag ikapp tävlandet?
Lycka till i tävlandet, jag önskar jag kunde få vara med jag me...;-)
Du kan inte räkna med att jag läser dina tiotal inlägg på HS. Och som sagt så har jag enbart två inlägg med vetgiriganknytning i min mailkorg. Ett från frisco.se och ett från vetgirig.nu...
Du säger att du skickat MINST två mail till min home.se adress. Kolla med någon "Mail Deamon" så du inte sluntit för jag vill så gärna vara med och tävla ju...
Det hjälper inte nu när ligan är igång ändå, utan anmäl dig i Division 4 och jobba dig upp igen. Det går ju snabbt, det är ju två matcher i veckan, och till Divison 4 kan man ju anmäla sig fortfarande...
Jag måste säga att det är enormt hemmabetonat så här långt. Man kunde tro att hemmaplan inte hade så stor betydelse i frågesport, men statistiken säger något helt annat. Idel hemmatriumfer i div II t ex.
Wayne Gresky: Just nu är mitt specialområde luddiga elevomdömen. Men ett tag var Boktipset ett måste, nästan lika mycket ett måste som Hem till Gården är idag.
Wayne Gresky: Jag tror vi har blivit totalt lurade. Kolla vem som leder div 1. Han kunde väl åtminstone ha väntat lite grand med att dra iväg till ledningen? Det hade iaf sett snyggare ut... ;-))
Frisco: Varför inte joina mig och Gresky i Duellen på Vetgirig.nu? Tror det är några andra från HS som också är därinne och härjar ibland. Mer allmänbildande frågor förstås, men det borde väl passa dig? Eller är du en ren sportnörd? :-)
Huge: Brukar inte duellera så mkt. Men jag mötte ALisandali häromdan. Just nu har jag en computter istället för en dator. Jag gillar utmaningar bättre. Och då absolut inte nödvändigtvis frågor av sportkaraktär.