Hitta bilden!
« Föregående · 565456 · Nästa » Till forumet
Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Här är en buss utan för Solvalla , men man ser ingen travbana.
Länkar:
http://www.bussmicke.se/Bussfoto/Bilder/Linjebuss/0100/Linjebuss_0168_Solvalla_Stockholm_910929.jpg
http://www.bussmicke.se/Bussfoto/Bilder/Linjebuss/0100/Linjebuss_0168_Solvalla_Stockholm_910929.jpg
Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Här är en till med fyra andra bussar i bakgrunden , även den från Solvalla.
Länkar:
http://www.bussmicke.se/Bussfoto/Bilder/Linjebuss/0100/Linjebuss_0168_Solvalla_Stockholm_910929.jpg
http://www.bussmicke.se/Bussfoto/Bilder/Linjebuss/0100/Linjebuss_0168_Solvalla_Stockholm_910929.jpg
Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Dags att sova , börjar bli trött .
Klistrar in samma länk två gånger ???
Men här är den andra.
Klistrar in samma länk två gånger ???
Men här är den andra.
Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Den första bilden hade räckt utmärkt. Varför görs inte bussarna sådär vackra numer?
ÖNSKA!
ÖNSKA!
Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Oket, då är det nog dags för ett rockband igen .
jag vill se Hellacopters.
jag vill se Hellacopters.
Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Då vill jag se en krognota från den nyöppnade krogen Movida i London. Notan ska vara på över 29.000 £ ..... När ni väl hittar den så kan man ju konstatera att en Red Bull kostar sisådär 69 skr styck......huha...
Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Har man inget bättre att göra med sina pengar så...=)
www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,687392,00.html
www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,687392,00.html
Sv: Hitta bilden!
Linnea: Nä, men vi får hoppas det inte drabbade någon fattig....
Jag kan inte låta bli att sätta in notan här så ni kan plutiflisera £ med 13.733 för att få svensk valuta så ni kan förundras lite....
Wish away...
Jag kan inte låta bli att sätta in notan här så ni kan plutiflisera £ med 13.733 för att få svensk valuta så ni kan förundras lite....
Wish away...
Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Då vill jag se en bild på Bush som ni tycker illustrerar hans slående intelligens.
Sv: Hitta bilden!
Linnea: På den här bilden försöker väl Bush själv skapa en illustration av något. Eller nej, han försöker nog mer ta bort något, vad det verkar. Honom själv, kanske...
Sv: Hitta bilden!
Linnea: Tackar som bockar. Då vill jag se en bild på en bössa. En äjj käjj 47, blir bra!
Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Då vill jag se ett par från Tyrolen klädda i traditionella kläder. T.ex ska det finnas en rakborste i hatten......
Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Rakborsten duger.... Men par, OK alla i orkesterna kanske har ett förhållande med någon annan där så att det kanske finns finns par där.... Fast jag får förtydliga mig och säga att jag vill ha En Herre och En Fru i Tyrolerkläder och där Herren ska ha rakborsten tydlig i hatten.. Det gör i.o.f.s inget heller om Damen oxå har en rakborste i hatten.....den behöver dock inte vara synlig.....;-)
Sv: Hitta bilden!
Friman SR: Nu så! Något senare än SJ, men bara lite. Hur är det möjligt? Nåväl, jag får lägga skulden på min jobbiga förkylning, eller nåt.
Jag vill se en bild på en 1976 Ford Gran Torino!
Jag vill se en bild på en 1976 Ford Gran Torino!
Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Mmm, kärlek. Jag har själv 2 bilar "i sämre skick", parkerad på gården...
Duger den?
[bild]www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=c2553_bg.jpg&user_id=3[/bild]
Duger den?
[bild]www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=c2553_bg.jpg&user_id=3[/bild]
Sv: Hitta bilden!
250kg kärlek: Två bilar? TVÅ? Hörde jag rätt? I sämre skick.. vafan! Vad gör det? Vilken läcker kärra! Och i dubbel upplaga, säger du.... nu blev jag trött.. ;-)
Your turn!
Do it! Do it!
Your turn!
Do it! Do it!
Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Ähh, jag har en förkärlek (som många andra), till jänkare. 2 stycken "halvdana" har jag, lägg därtill två klockrena.
Nu en bild av Rapports ankare, som Du/Ni ser det. Claes Elsberg borträknad.
Nu en bild av Rapports ankare, som Du/Ni ser det. Claes Elsberg borträknad.
Sv: Hitta bilden!
knaskamilla: Ja, jag tar nästan och förekommer 250kg och gör det. Han svarade för nån timme sen när jag frågade hur vi skullle göra att han skulle bekräfta det "officiellt" till mig, men det kan väl indirekt ses som att det är ok att jag önskar, då.
Då vill jag se en bild på den bil som världsmästaren i rally 1984 körde, och alltså även vann VM med. Gärna från Akropolisrallyt.
Då vill jag se en bild på den bil som världsmästaren i rally 1984 körde, och alltså även vann VM med. Gärna från Akropolisrallyt.
Sv: Hitta bilden!
Dream Team: www.urquattro.at/images/rallye/fzga2.jpg
Technische Daten
Motor: Fünfzylinder-Reihen-Turbo-Ottomotor OHC;
Zylinderblock aus Leichtmetall mit trockenen Graugußbuchsen,
Zylinderkopf aus Leichtmetall
Steuerung: 1 ohc, 2 Ventile pro Zylinder, Zahnriemenantrieb
Hubraum: 2133 ccm (möglich bis 2142 ccm)
Bohrung x Hub: 79,3 x 86,4 mm; max. 80,11 x 85,0 mm für A2
Verdichtung: 6,5 : 1
Leistung: 265 kW / 360 PS bei 7000/min; bei 1,9 bar: 294 kW / 400 PS
Max.Drehmoment: 450 Nm bei 4000/min; bei 1,9 bar: 491 Nm
Gemischaufbereitung: Bosch elektr.geregelte Einspritzung mit Pierburg-Teilen;
vier elektronische Steuergeräte im Cockpit, je 2 für Zündung und Einspritzung;
KKK-Abgas-Turbolader K26 oder K27; Ladeluftkühler;
Ladedruck (Überdruck) max. 1,9 bar über Bypassventil.
Zündanlage: Bosch, elektronische Zündung (s.o.)
Abgasanlage: verbesserter Abgaskrümmer mit zusätzlichem Schieber im
Abgasrohr
Kurbelwelle: Stahl, geschmiedet, gut für 8000/min;
sechsfach gelagert
Schmierung: Trockensumpf wie A1
Werkstoffe: wie bei A1
Kraftübertragung: permanenter Allradantrieb mit Teilsperrdifferential hinten
und neuem Getriebe (leichter und kürzer) ohne Zentraldifferential;
Antriebswellen: verstärkt;
Kupplung: elektro-hydraulisch betätigt;
Getriebe: Fünfgang-Synchrongetriebe
Fahrzeugaufbau: Grundstruktur wie bei A1 mit Überrollkäfigen von Matter;
Außen angeschraubte Verkleidungsteile; doppelter Lufteintritt links und
rechts vor den Hinterrädern für Bremsen und Differential;
Kunststoffe für vordere/hintere Deckel, Türen, eingeklebte Seiten- und Heckscheiben;
Mehrscheiben-Sicherheitsglas für die Windschutzscheibe (A1);
Frontspoiler geändert mit diversen Lufteinlaßöffnungen;
Innenausstattung: wie bei A1
Kraftstofftank: Kunststoff, feuersicher (Seeger & Hoffmann), 120 l Inhalt.
Radaufhängungen: gegenüber A1 vereinfachte Ausführung; wie A1
Stoßdämpfer, Federn: wie bei A1
Bremsen: wie bei A1
Räder und Reifen: wie bei A1; Ausnahme: max. 11J zulässig;
Werksvertrag bei Michelin;
Lenkung: wie bei A1
Elektrische Anlage: wie bei A1
Länge/Breite: wie bei A1, zulässige Breite genutzt;
Leergewicht: 1000 kg (Korsika) bis 1100 kg (RAC).
Höchstgeschw.: ca. 185 km/h (je nach Getriebeübersetzung)
Beschleunigung 0-100 km/h: ca. 4,5 sec.
Verbrauch: 35-47 l/100 km
Technische Daten
Motor: Fünfzylinder-Reihen-Turbo-Ottomotor OHC;
Zylinderblock aus Leichtmetall mit trockenen Graugußbuchsen,
Zylinderkopf aus Leichtmetall
Steuerung: 1 ohc, 2 Ventile pro Zylinder, Zahnriemenantrieb
Hubraum: 2133 ccm (möglich bis 2142 ccm)
Bohrung x Hub: 79,3 x 86,4 mm; max. 80,11 x 85,0 mm für A2
Verdichtung: 6,5 : 1
Leistung: 265 kW / 360 PS bei 7000/min; bei 1,9 bar: 294 kW / 400 PS
Max.Drehmoment: 450 Nm bei 4000/min; bei 1,9 bar: 491 Nm
Gemischaufbereitung: Bosch elektr.geregelte Einspritzung mit Pierburg-Teilen;
vier elektronische Steuergeräte im Cockpit, je 2 für Zündung und Einspritzung;
KKK-Abgas-Turbolader K26 oder K27; Ladeluftkühler;
Ladedruck (Überdruck) max. 1,9 bar über Bypassventil.
Zündanlage: Bosch, elektronische Zündung (s.o.)
Abgasanlage: verbesserter Abgaskrümmer mit zusätzlichem Schieber im
Abgasrohr
Kurbelwelle: Stahl, geschmiedet, gut für 8000/min;
sechsfach gelagert
Schmierung: Trockensumpf wie A1
Werkstoffe: wie bei A1
Kraftübertragung: permanenter Allradantrieb mit Teilsperrdifferential hinten
und neuem Getriebe (leichter und kürzer) ohne Zentraldifferential;
Antriebswellen: verstärkt;
Kupplung: elektro-hydraulisch betätigt;
Getriebe: Fünfgang-Synchrongetriebe
Fahrzeugaufbau: Grundstruktur wie bei A1 mit Überrollkäfigen von Matter;
Außen angeschraubte Verkleidungsteile; doppelter Lufteintritt links und
rechts vor den Hinterrädern für Bremsen und Differential;
Kunststoffe für vordere/hintere Deckel, Türen, eingeklebte Seiten- und Heckscheiben;
Mehrscheiben-Sicherheitsglas für die Windschutzscheibe (A1);
Frontspoiler geändert mit diversen Lufteinlaßöffnungen;
Innenausstattung: wie bei A1
Kraftstofftank: Kunststoff, feuersicher (Seeger & Hoffmann), 120 l Inhalt.
Radaufhängungen: gegenüber A1 vereinfachte Ausführung; wie A1
Stoßdämpfer, Federn: wie bei A1
Bremsen: wie bei A1
Räder und Reifen: wie bei A1; Ausnahme: max. 11J zulässig;
Werksvertrag bei Michelin;
Lenkung: wie bei A1
Elektrische Anlage: wie bei A1
Länge/Breite: wie bei A1, zulässige Breite genutzt;
Leergewicht: 1000 kg (Korsika) bis 1100 kg (RAC).
Höchstgeschw.: ca. 185 km/h (je nach Getriebeübersetzung)
Beschleunigung 0-100 km/h: ca. 4,5 sec.
Verbrauch: 35-47 l/100 km
Sv: Hitta bilden!
claesw: Nej, eller huur.. ;))
Frisco: Dagens WRC-bilar må vara vassare än dåtidens vad gäller rubbet, men speciellt snygga det är dom inte. Det är väl som bilar i allmänhet i dagens tider, helt enkelt. Linjerna som tidigare kännetecknat ett visst bilmärke tenderar att försvinna, vilket är synd, mycket synd. Quattron var ett monster i rallyvärlden när Audi plockade fram den, minns jag. Snudd på omöljig att slå, sett till den konkurrens som fanns under åren i början av -80.
Topp-fem av mina rallyfavoriter följer här:
[url=www.barryboys.co.uk/photos/ford%20RS200.jpg]1. Ford RS200[/url]
[url=www.specialstages.com/acatalog/rwsdelta_web.jpg]2. Lancia Delta HF[/url]
[url=www.specialstages.com/acatalog/rwspeugeot_web.jpg]3. Peugeot 206[/url]
[url=www.specialstages.com/acatalog/alpine_web.jpg]4. Renault Alpine A110[/url]
och slutligen en kär gammal trotjänare,
[url=www.motorsporten.dk/Galleri_2004/historisk-motorsport/rally/01_rally-monte-carlo/00_cph_gummikaj/Saab-96-V4[GummiKaj].jpg]5. Saab 96 V4[/url]
Frisco: Dagens WRC-bilar må vara vassare än dåtidens vad gäller rubbet, men speciellt snygga det är dom inte. Det är väl som bilar i allmänhet i dagens tider, helt enkelt. Linjerna som tidigare kännetecknat ett visst bilmärke tenderar att försvinna, vilket är synd, mycket synd. Quattron var ett monster i rallyvärlden när Audi plockade fram den, minns jag. Snudd på omöljig att slå, sett till den konkurrens som fanns under åren i början av -80.
Topp-fem av mina rallyfavoriter följer här:
[url=www.barryboys.co.uk/photos/ford%20RS200.jpg]1. Ford RS200[/url]
[url=www.specialstages.com/acatalog/rwsdelta_web.jpg]2. Lancia Delta HF[/url]
[url=www.specialstages.com/acatalog/rwspeugeot_web.jpg]3. Peugeot 206[/url]
[url=www.specialstages.com/acatalog/alpine_web.jpg]4. Renault Alpine A110[/url]
och slutligen en kär gammal trotjänare,
[url=www.motorsporten.dk/Galleri_2004/historisk-motorsport/rally/01_rally-monte-carlo/00_cph_gummikaj/Saab-96-V4[GummiKaj].jpg]5. Saab 96 V4[/url]
Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Själv kommer jag ihåg när Stickan skulle köra Quattro första gången på Svensk mark. Årtalet minns jag ej men det var i Bergslagsrallyt med start och mål i Ludvika. På väg in till besiktningen var det säkert drygt 100 personer som följde med och såg på quattron på nära håll under en timme. Minns själv att det var 6 extraljus på den. 3 på varje sida som en pyramid. Bara det var stort.
Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Tänkte väl det. Att jag skulle få önska alltså.
Jag vill se en spårvagn på Odenplan.
Jag vill se en spårvagn på Odenplan.
Sv: Hitta bilden!
Dream Team: Jepp. Det var en fin bild över Odenplan det. Det innebär alltså att Myggan hade rätt och får önska.
Sv: Hitta bilden!
Frisco: Du vet ju att storleken inte har någon betydelse. Jag önskar mig en bild på en katt
« Föregående · 565456 · Nästa »
Vi tar väl samma fråga fast i rätt tråd, då!
Då tar vi en bussbild igen. En bild på en buss som står parkerad vid en av våra större travbanor, vill jag se.