Djurgården Hockey

6763 inlägg · 782 ämnen

Truppen inför säsongen 2004/05

« · 391387 Till forumet


Truppen inför säsongen 2004/05
Samtidigt som man har tappat poängmakare som Pettersson,Hedström, Lintner så har man fyllt på med en härlig mix av gammalt och ungt.

Skall bli väldigt spännande att se vad Robert Nilsson går för efter ett struligt fjolår och samtidigt skall det bli kul att se Ölvestad tillbaka på svensk mark.
Kan man nu hitta en fullgod ersättare till Rönnqvist så har man en mycket spännande trupp på papperet och kan vi slippa skador på nyckelpelare (läs Knutsen, Linkan mfl) så ser det riktigt bra ut.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Jag håller med dig! Det här kan bli riktigt bra.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Martino:
Björn Melin väljer nu mellan att spela med Djurgården kommande säsong eller att flytta till Finland och spel med IFK Helsingfors.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Okej. Det har ju pratats och skrivits om att Djurgården inte skulle ha råd med Melin, är det rent skitsnack eller?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Martino:
Man skall inte tro på allt som skrivs i media ;)
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Man ska istället tro på dig Frasse, du brukar ofta ha rätt :-)
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Hur blir det med Björn Melin? Vad är absolut senast nytt?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Patrik L:
Absolut senaste nytt ja det vet nog bara Björn och hans agent.
Men enligt vad jag fick höra under den gågna helgen var att han valde mellan Djurgården och IFK Helsingfors
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Har alltså DIF fortfarande forwardsplatser kvar? Ni har väl redan 13 stycken? Anger eller Melin tar sista platsen?

Lintner stannar...eller?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Patrik L: Linter stanner inte ;(
sen ska Anger till DIF??
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Patrik L:
Det skall in minst en forward till och om detta blir Melin eller Anger skall jag låta vara osagt.
Lintner blev klar för Fribourg igår och kommer alltså inte spela med Djurgården i vinter.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Hur ser du på läget inför kommande säsong för DIF då? Håller ni samma klass som föregående säsong eller lite bättre? Vad tror du?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Patrik L:
Svårt att bedömma en trupp som ännu inte gått på is eller för den delen spelat någon match.
Dock känns truppen intressant samtidigt som man som supporter önskar sig en riktig måltjuv samt en klassmålvakt innan truppen spikas.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Du vill alltså inte se Björn Bjurling som första keeper?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Patrik L: kolla länken så får du se Djurgårdens trupp i dagläget. Vi håller bättre än vår vår klass ifjol. För det första byter vi inte ut hela truppen igen, så vi har ett bra samspel från start och för det andra har vi smasika nyvärvda spelare.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Patrik L:
Jodå det är inget fel på Björn, men han behöver en backup av klass .
Inget lag kan nå riktigt långt utan en bra målvakt och även om Björn mer än väl håller klassen så kan man aldrig gardera sig mot skador.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Hela 21 spelare kontrakterade och vi är bara i början av maj! De senaste åren har truppen inte spikats förrän i september. Det är nästan så att jag känner mig blåst på silly season =)

Det som i dagsläget saknas i truppen är förutom en stabil back-up till Bjurling en back med offensiva kvalitér. Nu verkar både Nord och Lintner försvinna och hitills har bara Franzén värvats. Min tro och förhoppning är annars att Johny Oduya ska få en offensivare roll än han hade förra säsongen. Visst spelade Oduya stundtals opolerat den föregående säsongen, framför allt i början, men jag tycker att han växte alltmer in i elitseriekostymen ju längre serien gick. Oduya visade i Hammarby att han är en bra offensiva back med ett snitt på nästan en poäng/match, vilket är riktigt bra för en back även om det då handlade om allsvensk hockey.

Någon som vet hur det blir med torpedhockeyn vara eller icke nästa säsong?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Självklart Frasse behöver ju Björn en back-up men en kille som Magnus Eriksson tex borde väl vara bra nog? Eller?


HV har den fina situationen att man har en andremålvakt i Ahl som mer än gärna stöttar Liv och nöjer sig med inhopp då och då. Han har sådant HV-hjärta den gode Bosse att han tycker det är inspirerande att bara finnas med utan krav på matcher. Men givetvis kan han ju heller inte kräva det då Liv är 2 klasser bättre.....

Vem blir andremålvakt i DIF, Frasse?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Patrik L:
Magnus Eriksson är inte en spelare för Djurgården med tanke på hans svaga psyke.
Min gissning är att Djurgården kommer satsa en yngre förmåga ifrån Stockholms området.
Man komemr dessutom plocka upp Rikard Östlund och låta denne få prova på spel i ES.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Rikard östlund är först och främst tänkt som tredje keeper, eller har jag missat ngt?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
difzi:
Mycket riktigt så är Rikard tilltänkt som 3:e målvakt.
Skulle dock inte bli förvånad om han får hoppa in och spela en eller två matcher under säsongen.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Ok, åd hade man rätt :)
Med största sanolikhet kommer han att få spela 2-3 matcher i ES. Men om nu Djurgården av ngt skäll inte hittar en andra keeper, skulle han då få bli de?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
difzi:
Man skall aldrig säga aldrig men det vore att chansa lite väl mycket.
Nog för att Rikard är talangfull och kommer bli en stormålvakt framöver, men att förlita sig på att han skulle kunna axla manteln som en 2:e keeper känns inte helt rätt.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: kanske inte, bara någon tacke som for upp i huvudet på mig. men hur Djurgården egentligen ngn målis pågång? har iaf inte hört ngt..
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Enligt den här artikeln i Mora Tidning väljer Melin nu mellan DIF, Mora och MIF...
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Oscar: så det är typ den första klubben som hör av sig som får honom??
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Oscar:
Skulle bli mycket förvånad om Mora har råd med Melin.
Enligt uppgift så vill han (med all rätt) ha ordentligt betalt och det är just därför som det har dragit ut på tiden.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Tror faktiskt att han kommer komma till DIF, inte för att vara elak mot m Mora nu, men Melin kommer ifrån ett bra lag som é regerande mästare å nu ska han till ett lite lag som Mora? tror någ att de blir DIF för hans del,,vi har ju inte heller ekonomiskt bra, men bättre än Mora skulle jag tro...
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Melin tackade igår nej till Djurgårdens kontraktsförlsag och det verkar bli MIF som får beskåda Björns namnteckning.
Mora erbjöd Melin mellan 50-60000 i månaden och Djurgården erbjöd 850000 plus bonusar.
Vad MIF erbjuder är för mig okänt men rykterna gör gällande att Björn vill ha ett kontrakt värt 100K i månaden.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Är han så bra så att han är värd 100k? och Var har MIF hittat alla pengar?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
65Selander: Det måste vara Percy som är på G......men var han får pengarna ifrån förstår jag icke....
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: ja tror då inte han går till mora iaf ;)
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Hm...Björn gjorde 7 mål och 11 assist på 47 matcher i grundserien. Är det en 100k-spelare?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
difzi:

Ja du har nog rätt i frågan om ekonomi, dif har bra mycket bättre.
Mora kan nog mer jämföra sig med timrå när de gick upp i eliten.
Det känns tufft för mig att säga men Jag och Mora får morra i botten träsket av eliten.
Men å andra sidan så kan man nog inte kräva mer av en nykommling.
Hur som haver så är det hockeyfeber i mora, och det ska bli kul att få finbesök...

GOOOOOOOO MOOOOOORA

Morr Morr Morr
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Roberto Loungo till DIF via en NHL strejk?
Titta på länken---> www.expressen.se/index.jsp?d=751&a=133229
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
DIF: skulle inte vara så dumt å få honom =) men blir han då första keeper?? lite onödigt å ha honom som andra om de nu blir stekj å vi får honom...
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Carina:
Nej jag tycker inte att Melin är värd den typen av lön.
Är man en av de "hetaste" spelarna på marknaden så kan man tydligen begära hur mycket som helst i lön.
Vill dessutom Percy (med sin peningstarka kamrater) i ryggen punga ut den typen av pengar för Melin ja då är det inte konstigt att Björn väljer att flytta till Malmö istället för Stockholm.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Erbjöd DIF Melin 850.000 plus bonusar för ett år eller 85.000/månaden plus bonusar?
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Patrik L:
Vad Djurgården erbjöd Björn Melin i lön är inte längre intressant då han redan tackat ja till ett kontrakt med Malmö Redhawks.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Tycker det är synd att vi inte tog vara på chansen att ta Melin. Melin är en hård tacklingsvillig forward som skulle passa perfekt in i Djurgårdens spelsystem som torped!. Melin som själv uttalade sig i expressen för ca. 1 månad sedan om att han ville spela i Djurgården till nästa säsong. Men tyvär var DIF tvugna att tacka nej på grund av ekonomin.

SYND!!!
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
DIF: Jo de é jävligt synd ;/ vi fans kanske kan stödja föreningen på ngt sett, så inte samma sak händer..
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Är Richard Lintner definitivt "körd" för DIF? Det har gått att läsa i diverse tidningar att han ska spela för Fribourg nästa säsong men ännu verkar inte detta ha bekräftats.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Oscar:
Richard kommer att spela för Fribourg nästa år .
Kommentera



Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Enligt uppgift så är Mattias Tjärnqvist på gång att signera ett kontrakt med Djurgården.
Dallas Stars är endast intresserade av att erbjuda honom ett två vägs kontrakt , löpande över ett år.
Vilket har gjort att Mattias funderar på att flytta hem igen.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse:
Tjärna JR vore helt klart en förstärkning, inget snack om den saken, men borde inte ledningen i första hand prioritera en backförstärkning? Wikegård sa i "Sundin är inte välkommen till DIF"-artikeln i Expressen förra veckan att han inte räknar med Björn Nord kommande säsong.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Oscar:
Enligt Tommy Engsträm så är man övrens med tre stycken spelare om spela med Djurgården vid en eventuell lockout.
En av dessa är Marcus Nilsson och min gissning är att de andra två är Niklas Kronwall samt Daniel Tjärnqvist.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse:
Vid en eventuell NHL-lockout är enligt Wikegård Daniel Tjärnqvist, Marcus Nilsson och Nils Ekman mest aktuella för spel i DIF. Dessutom är sannolikheten stor att Marcus Ragnarsson väljer att flytta hem, men om honom lär DIF få hård konkurrens av i första hand Brynäs och Almtuna.
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
Frasse: Det skulle inte vara så dumt nä att få hem honom =)

Men varför skulle inte Sundin få spela för Djurgården?!
Kommentera

Sv: Truppen inför säsongen 2004/05
difzi:
Att Expressen går ut och skriver att Djurgården "Inte" vill att Sundin skall spela med dem vid en eventuell lockut är ren lögn.
Dessvärre så har Mats själv aviserat att han inte är intresserad av att spela i Sverige utan att hans förhoppningar är att det blir spel i NHL.
Kommentera

« · 391387