1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18377 inlägg · 1109 ämnen

FBK - VF 23/9, 19:00

1281428 · » Till forumet


Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Olle: okeej... fattar inte vad jag har sagt som är så konstigt?
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
lu93rowa: Det borde införas en åldersgräns för användandet av sarkasm...
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Olle: det tycker jag också, det var en väldigt ful tackling.
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
lu93rowa: Du menar att han inte skulle be om ursäkt om det var med avsikt? Jag tror inte heller att det var med avsikt men jag tycker fortfarande han ska få en rejäl avstängning. Jag har redan förklarat varför jag tycker så.
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Olle: han skulle inte be om ursäkt på telefon om de inte va med vilje
se länk!
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
lu93rowa: Jag reagerar över att du tror att en sådan kraftfull bentackling kan vara SÅ oskyldig. Jag tror kanske att Pikarainen har för avsikt att tackla hårt i det läget men jag tror inte att han har för avsikt att skada. Jag tror inte heller att pebben ville bentackla sönder Paulssons karriär men faktum är att hans agerande på isen försätter honom i en position där han potentiellt kan avsluta Paulssons karriär. Detsamma tycker jag inte gäller för Pikarainen.

Vad du ber om är en symbolisk avstängning på ett par matcher eftersom du tycker att pebben är oskyldig men att det är tråkigt att Paulsson blir skadad.

Vad jag ber om är ett straff som motsvarar allvaret i en sådan tackling som pebben utför. Man kan inte potentiellt avsluta folks karriärer utan att få ett kännbart straff, precis som Spud säger.


Spud: Precis. Sen tycker jag inte att man åker, med benet man har tyngdpunkt på, på det sättet som pebben gör i det läget. Paulsson ändrar kanske riktning lite men inte tillräckligt för att ursäkta den där smällen.

Vidare så sjönk pebben REJÄLT i min bok efter att han ställer sig och hoppar i frustration mot domaren, jag tycker att det är fullständigt respektlöst mot Paulsson som ligger och vrider sig i smärtor, gör man en sån där grej, hur oavsiktligt det än må vara, då står man och håller igen käften och skäms.
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Olle: och föresten så menar jag 1-2 mer matchers avstängning än han redan har, han fick ju 1 redan så de blir ca 3 st.
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Olle: vafan jag har sagt att han ska ha en avstängning, så fattar inte din kommentar. Blev du sur för att jag sa att pikkarainen gjorde en ful tackling med vilje?
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Olle: Jag håller med, man är ansvarig för allt som man orsakar på isen, är man sist på pucken innan den glider över linjen får man målet även om man själv hade tänkt slå en passning. Knätacklar man sönder någon får man en lång avstägning även om man menade att det skulle vara en shysst checking.
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
lu93rowa: jag förstår varför du går under epitetet "troll". Du är sjuk om du tror att en sån karriärsdödande bentackling bör sluta i allt annat än en längre avstängning.

Edit: Förresten. Ovanstående uttalande var i hårdaste laget. Jag nöjer mig med att säga att jag är sjukt less på att debattera uppenbara faktum med individer som aldrig ens haft skridskor på fötterna. Jag ursäktar dig med att du omöjligen kan ställa dom båda fallen i paritet med varandra eftersom du har för lite kunskap inom ämnet "hockey". Jag ångrade att jag öht svarade på ditt inlägg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Olle: jag tycker pebben ska ha 1-2 machers avstängning men pikkarainen gjorde sin äckliga tackling med vilje iaf.
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
lu93rowa: Mäntyeelläämä fick ju hjärnskakning, tycker du att pebben borde gå fri efter att potentiellt ha avslutat Paulssons säsong?

Om det finns någon rättvisa så blir pebben avstängd absolut MINST lika länge som Boumedienne. Och då är det verkligen i underkant.
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Fysisk hockey: vadårå? va ju inte bara pebbens fel direkt...
han kunde inte vika undan och paulsson blev tacklad pga att han skulle vända och akta sig, annars hade det aldrig blivit sådär.
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Bafucin: Det gick som jag befarade. VF blev förnedrade i tre matcher och hade allt att vinna vilket de också gjorde och det tack vare ett fantastiskt bra målvaktsspel alternativt FBK´s oförmåga.
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Hoppas att Pebben får en lååååååång avstängning....
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Svanru:Imponerande eller inte...det räckte till seger mot FBK i alla fall....
Kommentera

Sv: FBK - VF 23/9, 19:00
Bengt: Det blir göör tufft VF imponerar 0-0 mot AIK skrämmer verkligen.
Kommentera

FBK - VF 23/9, 19:00

Hemmapremiär och det mot VF! Svårt att toppa det så här i början av säsongen.

Jag har precis köpt biljetter och bokat hyrbil då det bär av från Göteborg på torsdag. Tack för flextidens möjligheter!

Mitt tips lyder 3-1 till FBK. Förhoppningsvis är FBK mer vakna från start.

Kommentera

1281428 · »