1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18328 inlägg · 1109 ämnen

Grattis till SM-Guldet 2006

714066 · » Till forumet



Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
vad?????
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
mattias - 74: Joho! Man "trycker ned" en knapp, när man släpper den stannar den kvar eller "åker upp" igen :)
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
"WALLE" till rappershvill? till sin käre vän Christian Berglund nön söm vet??
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Frisco:

Man vet ju inte om knappen åker ner eller opp! Brinner ett ljus ner eller opp?
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
mattias - 74: När jag trycker ner caps lock åker den upp igen.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
ekispower_92:

HA NER CAPS LOCK =)
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
GÖTT ATT ROBIN JONSSON STANNAR ÄR VIKTIG FÖR LAG BYGGET!!"
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
FBK.S NORDA NÄRA SWHIZH NU HOPPAS HAN STANNAR HAN ÄR TVUNGEN ATT BESTÄMMA SIG DENNA VECKAN!!!!!
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
eltifoso:

"Det jag är tveksam till är om A-laget någon säsong spelat i grönt, men vår vän Kalitzki får väl svara."

Då har Kalitzki svarat.

Enligt honom så är det grönt, vitt och guld som är orginalet.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Sibbe: haha gulligt
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
hehe, var bara tvungen att lägga in denna länk...

Ständigt dessa bruise brothers, nu utomlands =)
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Frisco:
"En makalös röra med regnbågens färger som jag ser det. Tycker det är fruktansvärt tråkigt när klubbar inte alls bryr sig i klubben egentliga färger och klubbmärken. En klubbfärg ska inte röras och inte ett klubbmärke heller. Färjestads färghistoria är så makalös så att den måste vara pinsam för alla inblandade.

"Jag menade inte Färjestad när det gällde klubbmärket."

Jag håller med dig, så där kan inte FBK hålla på. Varje förening med självaktning är naturligtvis stolt över sitt klubbmärke och ändrar inte det lite hit och dit. Råkade hitta den här länken, som visar ett oerhört avskräckande exempel:

Se länk >>
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Poffa: Kommer faktiskt inte ihåg, men nu när jag ser de där röda dräkterna 87-92 igen, alltså de är ju för fula alltså.Aldrig mer rött säger jag bara *hoppas*
Klubbmärket i en enfärgvit, huvva.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006

eltifoso:

När vi snackar vita och gröna, är det inte dräkterna från 83-85, de som är svartvita i PDF:n?

Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Poffa: Ett hett tips är att dräkterna inte ser ut som de gör i år när höstsäsongen startar. Själv är jag lite förtjust i de blå från 73? Fast visst Lilagult känns ju mest FBK eftersom de haft den kombinationen under sisådär 20 av de 25 år jag följt dom.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Poffa: tack tack, det trixet gjorde susen.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
eltifoso: Ha ha kollar hemsidan nu på lagfotona där är alla i Lilagult ända ner till 1994laget, ändock har jag sett dem i grönt, mysteriet tätnar. Ska personligen kolla detta på plats på fredag då jag är där nästa gång.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Frisco: Ja våra juniorer ja, de ser jag ju på både träningar och match. Fast BJ lirar i Lilagult, tyvärr.

Det jag är tveksam till är om A-laget någon säsong spelat i grönt, men vår vän Kalitzki får väl svara.

Tack ändå för bilden.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006

eltifoso:

Högerklicka på länken i filarkivet, välj spara som... och kolla på den sedan. Då fungerar det. Annars får man med vissa versioner av Adobe upp "Filen börjar inte med %PDF".

Kommentera


Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Frisco: Nä får ge upp, datorn bara hänger sig när jag ska kolla. Men menar du att de spelat i grönt?
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
eltifoso: Det är en länk till en PDF-fil. Den ligger i mitt filarkiv här på HS.

Jag menade inte Färjestad när det gällde klubbmärket.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Frisco: Är det bara för mig som inte länken funkar?

Håller helt med om att klubbmärken inte bör röras. Men nog har väl FBK varit hyfsta duktiga på den fronten om man jämför med många av våra ES-kollegor. Endel har ju knappt klubbmärket på dräkten vissa säsonger.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Sibbe: En makalös röra med regnbågens färger som jag ser det. Tycker det är fruktansvärt tråkigt när klubbar inte alls bryr sig i klubben egentliga färger och klubbmärken. En klubbfärg ska inte röras och inte ett klubbmärke heller. Färjestads färghistoria är så makalös så att den måste vara pinsam för alla inblandade.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Frisco:

Tack för det!

Väldigt intressant, FBK:s 89-lag visar ju onekligen upp gröna dräkter med inslag av vitt och gult...
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Sibbe: Bildbevis har jag väldigt lite av. Endast dessa alster har jag kunnat hitta. Men visst ser man på pdf-dokumentet att det finns fler färger än Lila och gult.

www.hockeysnack.com/medlem/Frisco/filarkiv.php?showfile=kameleont.pdf
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
eltifoso:

Jag har mailat Jörgen Kalitzki i frågan. Får se vad han svarar.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Bengt: Ok, men både 80 och smguldåret 1981 var det Löfberg Lila som var sponsor och även dräktfärg, sen var det så ända till den fasansfullt fula röda perioden. Det är ruggit fult med röda dräkter överlag tycker jag. Undantaget är CCCP's dresser.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
eltifoso:

Jag relaterar bara till klubbemblemet och även till min halsduk från början av 80-talet som är av samma färger som klubbemblemet. :)
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Bengt: Mig veterligen har de aldrig spelat i grönt och vitt. Det närmsta man kommer är bortaställen under Sparbankstiden i mitten av 80-talet. De äldsta tröjorna jag sett som inte är Lilagult (som förövrigt var med redan på 60-talet), är i en mörk blåaktig färg. Men om du Bengt hittar någta grönvita dresser så är jag mer än nyfiken på att se dom.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Sibbe:

Mig veterligen så är FBK:s orginalfärger grönt/vitt/gult. Rött och vitt användes under 80-talet när Sparbanken sponsrade.

För min del så finge de gärna återgå till orginalfärgerna. Det vore riktigt coolt.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Frisco:

där ser man, då kanske jag hade rätt trots allt....något bildbevis, eller det var på den svartvita tiden? ;)
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Danne_l: Ja, nu har man ju provat lila, varför inte prova rosa också? ;D
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Paddan:

Med tanke på den nya, mjuka och mer öppna stilen vissa av spelarna i Färjestad använt sig av den senaste tiden borde det kanske vara röda tröjor med små rosa hjärtan på?
Gulligt.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Sibbe: Färjestad har haft grönvitt också.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Blev nyligen korrekt tillrättavisad av eltifoso. Blandade ihop färgerna lite. Det var i rött/vitt som FBK spelade en gång i tiden...

Personligen hoppas jag att dom fortsätter i lilagult...
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Paddan:

hehe, det hade varit nåt va ;)

Nä tror det i så fall skulle bli gamla hederliga grön/vitt då...
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Sibbe: Vad blir det då för färger? Mörkrost och kaffefiltervitt?
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Sibbe: pappas kompis va i karlstad i lördags och hade hört nått vet inte om de va från nån han kände elr nån annan..
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Bjeee_3:

Hört lite insider-rykten om det men jag måste säga att jag betvivlar det...

Var har du hört det ifrån?
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Ambroo: Nån mer som hört att vårt lag ska bytta färger till nästa säsong?
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Bengt: Tack för den infon!
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Ambroo:

FBK och Söderström är överens, men han har inte kritat på än. Se länk.
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Svanru: Ja se det svänger snabbt i branschen :)
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Sibbe: Finns det att läsa nånstans där det står svart på vitt att Crippe har skrivit två år?
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Kolla länken om ni vill se guldfirandet på torget med intervjuer mm....

Det är reportaget från Kanal 12 i Karlstad....
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
mok: Nä inte självgoda utan ödmjuka :-)
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
RQT: NIX, det blir ett vinter-OS nästa år också, punkt slut!
Kommentera

Sv: Grattis till SM-Guldet 2006
Fysisk hockey: Den ironin var inte lätt att se när det kommer från en självgod FBKare :)
Kommentera

714066 · »