Stark upphämtning efter en svag början. Trodde grabbarna hade fått nog av sånt. Men en pinne blev det i alla fall. Trodde helt klart att det var kört vis 4-0.
Glad är jag inte, men bättre med en pinne än ingen. Tycker dock att det var bra gjort av FBK att hämta upp ett 0-4 underläge...synd bara att vi ska få mål i baken i början av många matcher.. Det här med väckarklockor är nog inte en sån dum idé, Men vi kanske måste skaffa väckarklockor för att komma ihåg att ställa väckarklockorna... (jag skrev i rögletråden lite, glömde läsa, sorry)
Första perioden var riktigt uselt sett från FBK-ögon, och Gerdén spelade mkt dåligt. Desto bättre var Wally. Stark upphämtning och kvittering till 4-4 kom efter ett tag in i 3:e. MIF gjorde dock 5-4 och 5-5 var rättvist. I sudden klara FBK sig med nöd o näppe i box play. Sen att det tog 7 straffomg innan det hela avgjordes berodde på dåliga straffar och bra målvaktsspel. Jag tror det var Jantunens straff som tog på insidan av stolpen o ut. Fan att inte den satt, men jaja, 1 pinne efter 4-0-underläge e ganska bra. Tycker dock att FBK var det bättre laget o borde ha vunnit. De ägde ju hela andra o större delen av 3:e.
Svanru: Blev iaf inte kval i år heller som du var säker på innan jul. Blir gött med en ny spännande drabbning inför förmodad fullsatt arena på fredag. Njuter varje match av slutspel och vi leder serien trots allt