« Föregående · 1045323 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: EM
Huge: Tyvärr så har ju Rosenberg varit värdelösa samtliga landskamper jag sett honom i, oavsett hur uselt motstånd vi mött. Jag har oerhört svårt att se vad han tillför laget.
Att sätta in honom idag var liga förutsättningslös som att man på våren byter från vinterdäck till sommardäck med punktering på i tron om att man får bättre väghållning då.
Att sätta in honom idag var liga förutsättningslös som att man på våren byter från vinterdäck till sommardäck med punktering på i tron om att man får bättre väghållning då.
Sv: EM
65selander: Enligt mig så handlar det om snarlika situationer rent principiellt: 2 försvarare som uppträder passivt och inte försöker satsa mot bollen.
Klart spanjoren tycker att det är en ångvält som kommer, men ångvälten går ju först på bollen eller som sämst så tar Elmander boll och spelare samtidigt.
Vore skillnad ifall Elmander klart gått på kropp och struntat i bollen.
Tror även att spanjorens passivitet har inverkat på beslutet från domarens sida.
Klart spanjoren tycker att det är en ångvält som kommer, men ångvälten går ju först på bollen eller som sämst så tar Elmander boll och spelare samtidigt.
Vore skillnad ifall Elmander klart gått på kropp och struntat i bollen.
Tror även att spanjorens passivitet har inverkat på beslutet från domarens sida.
Sv: EM
JimmyH: Som du säger: otacksam uppgift för Rosenberg. Undrar om det inte varit bättre att flytta upp Elmander på topp som targetspelare istf Zlatan? Han (Elmander) sprang ju Spanien sönder och samman i kvalet på Råsunda och borde ha gett spanjorerna mer bekymmer än en för dagen misslyckad Rosenberg.
Sv: EM
mattias - 74: Det vi lärde oss av det här var vilken otrolig skillnad det är på Zlatan Ibrahimovic och Markus Rosenberg.
Det exakta bytet avgjorde det här. Det är väl typiskt att vår enda världsspelare ska ha ont. Utan Zlatan så kunde vi inte få fast en enda boll på offensiv planhalva.
Markus Rosenberg hade visserligen en svår sits men han var verkligen usel. En fjäderviktare i en tungviktsmatch.
Det exakta bytet avgjorde det här. Det är väl typiskt att vår enda världsspelare ska ha ont. Utan Zlatan så kunde vi inte få fast en enda boll på offensiv planhalva.
Markus Rosenberg hade visserligen en svår sits men han var verkligen usel. En fjäderviktare i en tungviktsmatch.
Sv: EM
65selander: Ja, då är det väl du som är Sancho Panza då?
Don Quixotes vapendragare.
Eller så är du Rosinante.
Åsnan han rider på....
Du hade svårt att begripa min principiella jämförelse mellan Hanssons satsning mot bollen och Elmanders dito. I båda fallen var motståndaren passiv och försökte inte gå på boll.
Därmed inte sagt att domaren gjorde en korrekt bedömning, vilket jag också klargjorde.
Att jag sen tycker att han bedömde läget korrekt innebär väl inte att din åsikt är den korrekta bara för att andra håller med dig?
Don Quixotes vapendragare.
Eller så är du Rosinante.
Åsnan han rider på....
Du hade svårt att begripa min principiella jämförelse mellan Hanssons satsning mot bollen och Elmanders dito. I båda fallen var motståndaren passiv och försökte inte gå på boll.
Därmed inte sagt att domaren gjorde en korrekt bedömning, vilket jag också klargjorde.
Att jag sen tycker att han bedömde läget korrekt innebär väl inte att din åsikt är den korrekta bara för att andra håller med dig?
Sv: EM
Modoante: Tråkigt att inte Lagerbäck försökte ändra på vår anfallskollaps. Kongo lyckades ju få upp bollen oftare på sina 7 minuter än alla andra sista 45. Förstår inte varför Lagerbäck har sån rädsla för att göra ändringar när spelet är dåligt, allt för att spara till ett byte sista minutrarna.
Aragones brände av sina i 57e minuten och fick resultat, se och lär LarsRoland.
Sen har väl Rosenberg gjort sitt i detta märsterskap nu va?
Aragones brände av sina i 57e minuten och fick resultat, se och lär LarsRoland.
Sen har väl Rosenberg gjort sitt i detta märsterskap nu va?
Sv: EM
65selander: Greken gör ingen ansats att gå mot bollen liksom spanjoren nu inte heller gjorde nån större ansträngning för att satsa mot bollen.
Därav likheterna. Hur svårt var det att fatta?
Vi förlorar tyvärr matchen när Zlatan byts ut. Vårt psykologiska övetag genom hans blotta närvaro på plan försvann och dom repade nytt mod.
Att det sen avgörs lite snöpligt i slutminuten är självfallet djävligt bittert men samtidigt en snygg prestation av Villa i komb med bollstirrande från Hanssons sida.
Därav likheterna. Hur svårt var det att fatta?
Vi förlorar tyvärr matchen när Zlatan byts ut. Vårt psykologiska övetag genom hans blotta närvaro på plan försvann och dom repade nytt mod.
Att det sen avgörs lite snöpligt i slutminuten är självfallet djävligt bittert men samtidigt en snygg prestation av Villa i komb med bollstirrande från Hanssons sida.
Sv: EM
Bissett19: Känns nästan som en liten kopia av Hanssons tryckare vid 2-0 mot Grekland: deras kille gör inget riktigt försök att satsa mot bollen och får sig en liten tryckare.
Men man har ju å andra sidan sett betydligt mildare sammanstötningar som renderat i en straffspark.
Spanien ska vara glada för 1-1 efter sitt turbetonade ledningsmål.
Men man har ju å andra sidan sett betydligt mildare sammanstötningar som renderat i en straffspark.
Spanien ska vara glada för 1-1 efter sitt turbetonade ledningsmål.
« Föregående · 1045323 · Nästa »
Men Rosenberg gör ingen bra andra halvlek som sagt. Det man minns mest är väl att han ramlar allt för enkelt i varje närkamp. Han både filmar och väger för lätt alltså. Inte minst i slutet då Spanien avgör. Det var väl sjätte gången eller något han sökte frispark där.
Sedan borde Spanien haft minst en straff. Hands eller Elmanders allt för hårda hockey-tackling. Välj vad ni vill.
Rättvis seger för Spanien trots allt. Men fruktansvärt tung förlust. En pinne hade varit fantastiskt bra.
Mycket tråkigt att Zlatan har problem med knät. Han måste så klart kunna medverka i ca 90 min i fortsättningen om detta ska bli någon succé.
Intressant med Spanien är att man ville vinna matchen till varje pris. Det syntes om inte annat på bytena. Varken Villa eller Torres byttes ut, utan istället kom Fabregas in som gjorde att Spanien fick en ännu bättre offensiv uppställning. Vi orkade inte hela vägen men det hade lika gärna kunnat blivit oavgjort.