Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Champions League

Sv: Champions League
mattias - 74: Ikväll blir det vinst för pool tror på 2-1 Kuyten sista målskytt =)

LL:

Nej det ska egentligen inte spela någon roll United borde ha tillräckligt med utvilade spelare för att vinna hemma mot Porto.

Det enda jag kan tycka är att det är konstigt att man lägger en CL omgång veckan efter spelarna varit iväg och spelat med landslaget.

Oftast består ju de lag som spelar i CL av ganska många landslagsmän, och dessa kan ha spelat 2 tuffa matcher Lördag och Onsdag med landslaget, att sedan ha ligamatch helgen efter och sedan CL match Tisdag/Onsdag är lite konstigt. Bästa vore ju ifall ligan gjorde ett uppehåll eller att alla CL matcherna flyttades en vecka framåt.

De stora matcherna, tänker då på landskamper, ligan och CL borde synkas bättre, om sedan något lag är kvar i en mindre cup t.ex. ligacupen, FA eller andra nationella cuper behöver man inte ta hänsyn till när man lägger spelschemat.

LL:

Ronaldo är iaf inte i toppform, det syns klart och tydligt att han har en formsvacka.

Rytter: som jag förstod det var valet tidiga lördagsmatchen eller sena söndagsmatchen, men jag kanske missförstod det hela? Och helt själva kunde de förstås inte välja heller, Aston Villa var givetvis också med och bestämde.

Oavsett vilket så var det väl ganska många spelare som spelade i går som inte spelade i söndags, och det var dessutom hemmamatch båda gångerna så de behövde inte resa någonstans så tiden mellan matcherna tror jag var av ganska marginell betydelse.

LL:

Var inte valet United hade mellan att spela tidig match på Söndag eller sen match på Söndag? Det var iaf så jag trodde att det var, inte att dom själva kunde besluta ifall matchen skulle gå på Lördag eller Söndag.

mattias - 74: United valde själva att spela i söndags. De hade kunnat spela 12.45 på lördagen (engelsk tid) men ville inte det eftersom det hade varit landslagsuppehåll.

Hence:

Jag ser det "nästan" som en omöjlighet för United att gå vidare. Sista Portomålet blir nog avgörande till deras fördel. Hade inte dom kvitterat hade det räckt med 0 - 0 nere i Portugal. Nu måste United göra mål. Men jag gråter inte :)

Dessutom förstår jag inte varför United spelade igår och inte i kväll med tanke på att de hade match i ligan så sent som i söndags ?

förbannade United!!!!

Hence: Ja det vore inte helt fel :)

mattias - 74: Mycket bra gjort av Porto att få 2-2 borta. Nu ser jag det inte som en omöjlighet att de kan slå ut United. :)

Hence:

Ganska hafsig match, många individuella misstag från båda lagen. Detta kan gå hur som helst tror jag nu :)

Hoppsan, 0-1 Porto efter 4 minuter

LL: Såg det fel av mig! då blire Porto kross.. 3-0 till man u

Projta: United spelar hemma ikväll.

mattias-74: X är inte alls otänkbart, men jag anser att Arsenal ska vinna den här matchen. Villarreal är inte särskilt bra i försvarsspelet, det ska Arsenal kunna utnyttja.

mattias - 74: Jag tror då att Porto kan he United en match ikväll, tror på 1-1 . sedan går united vidare när det skall spela hemma på New Trafford

Ikväll är det så återigen dags för Champions League

Personligen har jag en förhoppning om att United skall förlora men det finns inte på världskartan. endast grov underskattning kan snuva United på segern ikväll..

Villareal - Arsenal luktar x..

mattias - 74: Hillsborough? Dit ska jag idag och bevittna mötet mellan Wednesday och Swansea...coolt så det räcker och blir över!

Kakelmannen:

Liverpool slipper spela på Hillsborough dagen !

Tror att United-Villareal och Liverpool-Barca möts i semifinal och att vi får en engelsk final mellan United-Pool

Projta:

Jag går hellre den tuffaste vägen än att mesa sig till final :)

Unitedfansen har verkligen dragit en vinstlott men skrällar har hänt förut !

mattias - 74: Hehe så sant ! =)

Villareal - Arsenal : Hoppas på Villareal, dock tror jag Arsenal går vidare tyvär

United - Porto : Ingen slår Man U, så de är redan i final eftersom segraen här möter Villareal /Arsenal.

Liverpool - Chelsea: Tärningen är kastad. gissa den som kan =)

Bayern Munchen - Barcelona : Barcá barcá vinner men det blir nog tufft mot tyskarna

Projta:

Ja men vem är förvånad :)

mattias - 74: United till Final direkt flyt lottning för deras del

T T:

Villareal - Arsenal

United - Porto

Liverpool - Chelsea

Bayern Munchen - Barcelona

Kvartsfinallottning fredag 12.00

Projta:

Alla kan möta alla FROM kvarten.

mattias - 74: Alltså blir det följande:

LFC-ManU
CFC-Porto
Barca-Villareal
AFC-Munchen

mattias - 74: Hur är reglerna !! för Engelska lag möta varandra nu i Kvarten ?

sylf:

Drömlottningen är.

Liverpool - Porto
Man.Utd - Barcelona
Chelsea - Arsenal
B Munchen - Villareal

scim: Har för mig att det såg lika ut förra säsongen, inget snack om vilken liga som är bäst.

sylf:

Vem som var bäst i åttondelsfinalen råder det ingen tvekan om oavsett vad bisset tycker om denna man !

scim: bara att instämma.

Projta: det spelades en match för två veckor sedan också, den skulle Arsenal ha vunnit med minst två mål mer än man gjorde. Men rent principiellt är det alltid rätt lag som går vidare när det är Arsenal som gör det.

Och inget att hämta i en kvartsfinal? Det ska du inte vara så säker på. Förhoppningsvis är Fabregas tillbaka då, det kommer i så fall att göra en enorm skillnad på Arsenals offensiv.

För de som fortfarande inbillar sig att världens starkaste liga är någon annan än Premier League så låter jag den avslutade Champions League-omgången tala sitt väldigt tydliga språk:

England: 4 lag vidare
Spanien: 2 lag vidare
Tyskland: 1 lag vidare
Portugal: 1 lag vidare

Nuff said!

LL: rätt lag? undrar om du såg samma match som jag.
Arsenal har då inget att hämta i en kvartsfinal iallalfall

Puh, vilken rysare i Rom - men rätt lag vann!

Och som väntat inga italienska lag kvar i turneringen, även om det var på håret i Rom.

sylf: lite då kanske =) rättvist att Inter får domaren emot sig !
Är Zlatan med ?

Projta: Åsså 2-0, 14 meter offside!

sylf: så härligt 1-0 man u

renen: Exakt! Hur skulle ManUre annars kunna vinna ligan år efter år? Finns ju en anledning till varför man värvade bäbisRånaldo.

mattias - 74: En tveksamt dömt straff är ochså en straff :)

LL:

Dom fick en feldömd straff igår men frågan är om dom få fler, vad grunnar du det på ?

mattias - 74: alla lag kan möta alla andra lag från kvartsfinal och framåt. Det är bara i åttondelen som det finns regler som säger att lag från samma land eller som spelade i samma grupp inte kan mötas. Det finns ingen seedning eller någonting, så det är helt fri lottning. Det enda man säkert vet är att Liverpool kommer att få minst en tveksam straff med sig på Anfield...

renen:

Själv tycker jag det vore kanon att få slå ut united i kvartsfinal !

mattias - 74: Tja, håller på Barca i Spanien, men varför inte.

renen:

Ja barcelona skulle sitta fint.

mattias - 74: Ja just det ingen seedning här inte, finns ju några man vill slippa, manch u Bayern chelski typ.

renen:

Det kan väl bli alla tror jag ! Lottas inte kvartsfinalerna ??

Frågan är om det kan bli Athletico då pool hade dom i gruppspelet !

mattias - 74: Spelar ingen roll, Liverpool har bevisat gång på gång att dom kan slå ut vilka som helst. Men på papperet känns väl nån av de du nämner lättast. Största hindren är väl de Engelska lagen.

mattias - 74: Kan det bli Bayern M?

« · 1151235 · »