Fotboll

16154 inlägg · 40 ämnen

Euro 2016

1769558 · » Till forumet


Sv: Euro 2016
Test
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk: Grattis Portugal, välförtjänta vinnare som blev bättre och bättre under turneringen. Relativt tråkig turnering annars och bästa minnet är Islands vinst mot England, Sveriges insatser man bara glömma.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Mina pengar återigen på Frankrike, de ser ut att rida på en våg av framgång.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Tyskland och Frankrike är stenklara favoriter, Portugal har kapacitet att gneta till sig förlängningar så vem vet. Wales är min favorit men räcker nog inte till mot Tyskland/Frankrike. Jag tippar Frankrike idag.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Tkr det finns fördelar med varje semifinallag som ev slutsvinnare....
Wales..... Överflödigt att kommentera, kul m skrällar
Por.... CR får vinna nåt med landslaget
Tyskland..... Vilken maskin nog det bästa laget
Frankrike..... Trevligt för hemmabandet att få vinna.

Tror på Tyskland
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Det har ju mest skrivits om EMs största skräll genom tiderna och där måste man ju hålla med. Strunt samma, Island är nere på jorden igen och allt är som vanligt.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Det finns väl andra i paritet om vi nu pratar fotboll. Exv VM 2002 dugga de tätt om jag inte minns fel. När Island klämde Holland kanske var en större skräll osv. De skall alltid ta till överord, skräll räcker för mig:)
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk: jo det stämmer att det är största skrällen nånsin. Dock så bräcker dom ju det ikväll om dom lyckas slå Fransoserna. Om dom mot förmodan då skulle vinna mot Snigelätarna så väntar ju Bratwurstarna i Semi, då tar det nog tvärstopp. Föresten är det bronsmatch nu när man utökat till fler lag och åttondelsfinaler m.m?
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Fast de har väl rätt eller?
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Skräll är alltid kul:) lite tråkigt för kvällstidningarna dock då de redan bestämt att segern mot Eng. Är största skrällen någonsin:)
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Ryker Island ikväll eller kan det bli tidernas skräll?
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Idel klassmål.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Vilka mål de gör:).... Final mellan Wales - Island...
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk: Nu spelar väl ett lags inställning inför en match en viss roll för resultatet. Till Wales "försvar" var förmodligen inte alla batterier påslagna i mötet med Sverige.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tänka sig att vi piskade Wales ganska lätt i genrepet inför EM, vem hade trott detta då?
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Polen hade bästa spelet men det räckte inte denna gång. ovisst med Portugal Belgien nu.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov:
Läste att Portugal inte gjort det... Min kommentar avsåg Polens prestation.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Det var ju trist:( vinner man inte någon av åttondel el kvart under ordinarie så är man inte värda semi..
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Polen spelar grymt bra, snabba omställningar, vågspel, fantastiskt fint. Jag tror nog de kan nå final...
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Det hoppas jag:) Portugal känna inte lika starka som tidigare faktiskt. Men det blir ändå jämt
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Ryker Portugal ikväll tro? Jag tycker att likt Sverige hämnas något av att ha en stor stjärna och kan motståndarna ta bort Ronaldo så är mycket vunnet.
Jag tror på stora möjligheter till förlängning här.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Hade det inte varit för Tyskland så tror jag det mkt väl kunnat gå hela vägen. Tyskarna känns lite för kompletta, dessutom tror jag det mentala bränslet kommer vara slut i en semi.

När Grekland vann så var tyskarna inne i en svacka, visserligen gick de till final i VM 2002 men hade en ganska lätt väg dit.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Sputnik: Grekland var sämst rankade i mästerskapet de vann faktiskt.
Island är riktigt bra, stora starka spelare som tar hand om inlägg och hörnor men de är även förvånansvärt tekniska och otroligt väl organiserade. Hela vägen tveksamt men inte omöjligt.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk: Kan Island göra en Grekland som gick hela vägen och slog Portugal i finalen tro? (Ok kanske lite halvtaskig jämförelse med tanke på förutsättningarna länderna emellan.) Dock så hade ju Grekland inte då varit någon nation att räkna med inom fotbollen. De hade väl aldrig vunnit något stort mästerskap innan och lär väl aldrig göra det igen.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
De har tom gjort frankrike oroliga
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Ja herregud Island, först slår de Holland två gånger i kvalet och Turkiet en gång och nu Österrike och England samt kryss mot Portugal och Ungern. Man häpnar. Vad trisst att Lagerbäck inte fick vara kvar vid det svenska rodret, vi borde haft honom kvar tills han gått i pension.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Peja:
Men Island har;)
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Visst, men detta Belgien har ju aldrig visat att de är ett storlag. Jag tycker att deras lag känns obalanserat och alldeles för "individuellt"... Men det blev bättre sedan Nainggolan kom in...
Kommentera

Sv: Euro 2016
Peja:
Det är nästan standard att det ett "storlag" hackar lite i början för att sedan komma igång rejält. Tror det blir lite psykologiskt, man har tagit sig igenom det tunga, kan slappna av och spela ut.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Skrubben:
Glöm inte Polen;)
Kommentera

Sv: Euro 2016
Peja: Vilket annat lag tror du tar sig till final då? Slutspelsträdet har ju blivit enormt ojämnt, så det verkar bli att antingen Wales, Belgien eller Portugal når final. Då skulle jag sätta mina pengar på belgarna.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Ja med tanke på hur slutspelsträdet ser ut. Tyskland.... Vilken maskin. Kollade när jag var på gymmet.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk: Jag tvivlar på att Belgien når dit. De har otroligt många bra spelare men spelar inte som ett lag. Inget bra lagbygge...
Kommentera

Sv: Euro 2016
Sputnik: Tyskland - Belgien känns som en rimlig final
Kommentera

Sv: Euro 2016
Sputnik:
Alla farliga är på samma sida... It Fra Spa Tys... De öppnar faktiskt upp för Bel/Por... Det räcker med två bra matcher för dem... Italien måste exv klämma Spa/Tys/Fra för final...
Kommentera

Sv: Euro 2016
Sputnik: Portugal vidare alltså. Tror inte de kommer hålla hela vägen dock. Rätt seg match för övrigt där inget lag ville ta tag i det på något sätt.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Sputnik: Efter ha sett lite matcher i gruppspelet, vilka håller ni som favoriter till guldet? Spanien såg ju ganska giftiga ut. Dock så klädde Kroatien av dem ganska kraftigt. Håller sig toppspelarna Modric och rakitic sig hela så vågar jag nog sticka fram hakan och tippa kroaterna som vinnare av hela skiten. :)
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Polen leder med 1-0 om du inte visste. Jag ser tyvärr inte matchen, så jag kan inte ge en utförlig beskrivning av spelet. :)
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Så att det stod 1-0 nu, så de har iaf gjort nåt bra:)
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Hur ser matchen ut? Ligger Polackerna på.
Kommentera


Sv: Euro 2016
Tarasov:
Kan tyvärr inte kolla Pol-Sch ni får gärna slänga in några rapporter om "spelet"
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Tänkte precis skriva: ses vi till OS. Där finns även handboll, som är en riktigt trevlig tv sport
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: OS nästa, snart i en tv nära dig.

Spelschema Grupp B:

5/8 kl 00:00: Sverige - Colombia

5/8 kl 03:00: Nigeria - Japan

8/8 kl 00:00: Sverige - Nigeria

8/8 kl 03:00: Japan - Colombia

11/8 kl 01:00: Japan - Sverige

11/8 kl 01:00: Colombia - Nigeria
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Inte som 94 då våda var i semi:)
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Vilken grej om han avgjort.... Fan.

Reflektion annars är att Lagen från Sveriges EM-kvalgrupp tog en pinne var (Österrike, Ryssland och Sverige), endast Ukraina var sämre med noll poäng.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Carl Lejonkräk:
Ja extra tråkigt blir det med tanke på att Slatte gjorde det...
Kommentera

Sv: Euro 2016
Sputnik: Trisst men det blir spännande att se ett nytt svenskt landslag framöver.
Som det är nu så blir det nästan löjligt, motståndarna kör med mer eller mindre tre man på Zlatan och trots det så mäktar resten av laget inte med att åstadkomma någonting av värde. Seb och Källström är helt slut och dem kan vi klara oss utan.
Nu vill jag se att vi bygger ett lag med guldmedaljörerna från U21 som bas och gör samma resa som Belgien framöver. De var rankade 66 i världen 2009 och vann nåt guld på juniorsidan vad jag kan minnas. Surt att vi fick ett korrekt? Mål bortdömt men sånt är livet.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Tarasov: Man får se det på den ljusa sidan, vi fick ju i allafall ett skott på mål denna match...Dock pinsamt dåligt av domarn att döma bort målet för sverige och det skulle varit Zlatan som fått det där läget som Berg hade i starten av matchen. Då hade det varit mål. Berg verkar ha förmågan att leta upp målchanser men ha svårt att trycka dit dom när det gäller. Han hade ett par liknande missade chanser i kvalet med.
Kommentera

Sv: Euro 2016
Sputnik:
Tyvärr men man gör ändå två bra matcher, värdigt avslut(haha)...
Kommentera

1769558 · »