Fotboll

16158 inlägg · 40 ämnen

Fotbolls-VM i Qatar 2022

« · 2410293 · » Till forumet


Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Brassarna ? Finns dom nu på världskartan .
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: WM’s Östersund tog ledningen mot Argentina
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2:

Saudierna har vänt på matchen inom loppet av några minuter

Argentina är helt klart skakat
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Har du tänk på att Den Nord Koreanska frisyren är väldigt populär i WM .. haha
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Blev en rejäl skräll, men tror Argentina vinner gruppen till slut. Pausade varje gång Saudi-publik zoomades in. Såg minst 2 kvinnor på hela matchen. Har landet tappat koncepterna helt?

Sedan borde fotboll införa effektiv tid, kan väl inte vara så svårt? Efter att de 8 tilläggsminuterna i andra halvleken gått, vet ingen hur länge matchen fortsätter ändå. Spela 2*40 effektiv tid eller liknande
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Känns på något sätt som att Argentina alltid sviker när de är favoriter, kanske att många överskattar dom?
0-0 mellan Danmark och Tunisien med 3 ´+ tillägg kvar, också en skräll såklart om det står sig.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Tur det inte blev straff. VAR lägger i sej alldeles för mycket. Starkt av domaren att stå emot.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Nu blir det förmatch mellan Mexico - Polen som jag tror för övrigt kommer bli den bästa i Vm hittills.

Huvudmatchen är självklart den mellan Malmö - Leksand klockan 19 ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Jag har en förkärlek till Polen . ..hoppas att dom klarar av denna match med sin världsspelare .
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2:

Ja han och Boniek är ju helgonförklarade i hamlandet.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Du har ju en årgång från -74 också, med flera legender.

Denna är lång, men en tribut till en Superstar i Polens mål. Ronny Hellström-klass där och då

www.youtube.com/watch?v=ZCTIS6GM8m8
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Grymt.

Han var en fröjd att se när han spelade

www.youtube.com/watch?v=yHVnCP9qVYg
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Nu ser vi en match som har allt å lite till .. men inga mål .
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2:

Grym match hittills
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Själv gillar jag Mexico. Dom går alltid vidare(enklaste kvalet), men dom har alltid en hängiven o stor publik, oavsett var VM spelas
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Personligen tycker jag att det handlar om att stå upp för mänskliga rättigheter, det viktigaste vi har.
Vad händer när fler och fler börjar tumma på det?

Och lägger man för första gången någonsin ett VM mitt i vintern för att det är för varmt i landet ifråga, dessutom i ett land som pissar på mänskliga rättigheter. Och på det förstör säsongerna för alla dom största ligorna, med omänskliga spelscheman. Ja då tar jag för givet att FIFA är korrupta.

Då får mitt fotbollsintresse faktiskt ta ett steg tillbaka.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
dempa: Tyskland 7 - Brasilien 1 i Brasilien! Semifinal VM 2014.
Dängornas dänga.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Confusius: Hur var din inställning till de tidigare slutspelen?
Följer du premier league?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: obotlig optimister är dom också !
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Tyskland - Japan 1-2!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Herminator: Vad är det för VM?, Gick ut o grejade lite efter första halvlek(ointressant match typ...), åsså vänder Japan till seger. Kul för världsfotbollen, dock jobbigt för Europa, och speciellt för Tyskland som verkar ha svårt för asiatiska lag
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Herminator: Japan 🇯🇵 otroligt roligt att dom kunde slå dom stereotypa Tyskarna .
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Tittar man på Tysklands startelva så är det ingenting man får stånd av " ursäkta " ;)

Muller Neuer som är till åren, Rudiger och Kimmich är klass, detta är nog en av de sämsta upplagor Tyskland haft i VM

Havertz har inte alls lyckats i Chelsea och ändå startar man honom före sane

Sane Goeretzka och Brandt på Bänken, 3 spelare som går före många i det där laget. Men de kommer såklart gå vidare från gruppen, de kallas ju för den tyskal maskinen och de kommer bli bättre ju längre turneringen lider men guld blir det inte.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Blir ju inte bättre av en ful tröja, har alltid hållit på Tyskland vs omvärlden(England), men efter deras beteende mot Sverige senaste VM så bryr jag mej lika lite om båda lagen
Kommentera


Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Jag håller alltid på England om de inte möter Sverige såklart.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Väldigt många gör så, har inte förstått grejen med det bara.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Jag är uppväxt med Tipsextra, alltid följt Engelska ligan sedan tidigt 80 tal, alltid gillat deras kärlek till fotbollen, började hålla på Liverpool 1983, varit över 3 gånger, befolkningen älskar svenskar de är alltid trevliga bjuder på öl, sociala gästvänliga, och otroligt fotbollskunniga.

Pratade med en gubbe sist jag var över 2017 som sa, jag hoppas verkligen vi vinner vm innan jag dör, nu vet jag inte om han lever eftersom det var 5 år sedan men dom älskar sin fotboll och han var Notts County supporter som fö är den äldsta klubben i England.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Ungefär samma historia, fast 10 år tidigare, gillar och gillade engelsk fotboll, när den är engelsk, Var ett underbart inslag i nån kanal inför en FA-cup match där man gjorde reportage om FC United of Manchester. Handlar om allt det goda med engelsk fotboll, men det dog tyvärr ut till stor del när köphysterin började, men se det reportaget.

Att jag däremot inte håller på landslaget England beror bl.a. på att de är så dryga(Home of football mm), men de är mest snack. Sedan håller jag väl på skottarna i Braveheart bl.a.

Men framför allt håller jag på QPR. Allt behöver inte gälla Champions League mm.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Men alla gillade väl Wolverhampton trodde jag för jag gjorde det ..Hibbit hette nog han☺️
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Haha, var det han som saknade fler tänder än en hockeyspelare, Kenny eller Terry, Y-namn var det minsann
Kommentera



Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Var tvungen att kolla lite.

Kenny spelade i Wolves, ser dock ut att ha haft fina tänder.

Fanns även en Terry Hibbit , men spelade ej i Wolves. Får forska vidare efter han som såg skräckinjagande ut. Dock skönt att inte alla håller th big five, eller hur många dom är. Björn Hellberg håller på Sunderland, hedersvärt
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

De gör inte spelare som Jones och Keane längre. Det var bättre förr. ;)

www.youtube.com/watch?v=sxNJRT-Djc0
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Deras målvakt var jäklig bra Phil Parkes !
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Haha, var och såg en match mellan Wimbledon o Derby nån gång på 90-talet , innan dom såldes ut. Oerhört rufflig arena, men de 2 stora sakerna i souvenirshopen var förknippade med denna match. att slå ut United i FA-cupen och saker med Vinnie Jones var bästsäljarna i shopen :)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Charlie George dä ni ! en av de bästa i ligan någonsin från Arsenal .
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: är det bara jag som inte kan redigera eller gilla något på denna sidan?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Om jag minns rätt var Arsenal tråklaget nummer(ihop med Manchester City) förr. Men Charlie George var ju annorlunda. United hade ju en drös av underhållare tidigt 70tal. Gordon Hill, George Best med flera
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

Finns en rolig historia om Jones när han spelade i Wimbledon, de skulle möta Newcastle och 2 timmar innan match satt han och en lagkamrat och käkade och tog en pint på en krog i Newcastle, då kommer en av gästerna fram och frågar om Vinnie är bänkad, nej svarar Vinnie jag laddar upp, jag hinner nog med en eller ett par till innan avspark

Humor
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Ja, och med spelare som Gerry Francis o Stan Bowles nådde dom nästan fram till en titel, en ynka poäng efter....
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2: Nä, just den här sidan var helt urballad för mig igår. Nu funkar det du beskriver för mig.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
puffe2:

När får vi se QPR i PL igen?

Loftus Road, en klassisk arena
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Vilka oligarker/länder söker klubb?

Meningen ovan är också det som gör premier league så tråkig och plastig. Det är inte föreningar längre, mer NFTer.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
mattias - 74: Man sitter å tittar fotboll nu på morgonen ..man skäms för vilka skådespelare det finns inom fotbollen och dom vill kalla sig stjärnor .. en tutch 😊och dom grinar , vrider sig , och är som barn som tappat glassen .. fy
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Clay.2: Portugal idag... Till och med domaren tecknade åt dem att resa sig upp. Pinsamt!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Pinaceae: Ändå blev det en feldömd straff…
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Hahl Bundy 2.0: Tänker på Ronaldo? ;-)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Wales - Iran 0 -2

Nu inväntar vi Qatar - Senegal, tror det blir en enkel seger för Senegal med 3 - 0
Kommentera

« · 2410293 · »