Ja och vad fick han för det ? 70 000 i böter tror jag mig minnas. Ola Andersson jämförde det straffet med att det var lika mcket pengar för honom som för oss att handla en piggelin på kiosken :)
mattias - 74: Filmning är en gissel oavsett vem som utför den. Jag gillar inte när Ronaldo lägger sig ner för att få fördel av en frispark eller straff.
Jag gillar inte heller att se Gerrard göra det.
Men var ligger skillnaden? Båda två är riktigt lätta på benen och lägger sig så fort möjlighet ges.
Varför i helsike delas det inte ut kort till herrarna som håller på med sådant?
Ser man på både Liverpool och Man Utd matcherna märker man numera hur försvararna knappt vågar gå in i närkamper med dessa för de vet vad konsekvensen kan bli.
Misttförstå mig inte. Jag gillar Man Utd som bara den och anser att Ronaldo ger United en extra dimension - här pratar vi om en mittfältare som dunkar in närmare 40 mål på en säsong.
När skall man kalla det en filmning anser du? Är det när man blir touchad och hjälper till som de flesta spelare gör eller är det när man som Ronaldo gör, slänger sig och sedan flinar lite mot domaren och sedan får frispark ? Försvarar absolut inte Gerrard men jag förstår inte varför man jämför honom med Ronaldo som nån gjorde förut.
Värsta filmningen nånsin måste ju vara Gillardinos filmning mot Celtic tror jag det var ? Där ligger tom ronaldo i lä :)
För att förtydliga mig så menar jag att han naturligtvis inte slänger sig som ronaldo brukar göra. Dock tycker jag det är trist. Är lite besviken faktikst så nu vet ni det.
Nu har jag sett situationen och det är helt klart kontakt mellan friedel och Gerrard men absolut ingen straff. Gerrard spelar helt klart över men att kalla de filmning köper jag inte.
Dock ser det ut som om Gerrard släpar högerfoten efter sig och touchar friedel
Domarna verkar inte bry sig om den regeln, Ronaldo mfl har ju satt i system att stanna upp i ansatsen. Något som sätter målvakten i ett stort underläge.
Rytter: Det går ju så ruskigt fort, så det är klart att dom inte har koll på allt. Starkt psyke av Ronaldo att sätta båda straffarna. Evra var outröttlig, som man blivit van att se. Clichy imponerade mest i Gunners.
Jaha, då var det bara att gratulera United till guldet, nu har de till och med råd att förlora mot Chelsea så det här kommer de att ta hem. Men det hade lika gärna kunnat vara Arsenal som vann idag, hade tex Ferdinands rökare mot eget mål gått in till 0-2 tror jag inte att United hade vunnit. En jävligt bra match var det i alla fall.
Men är inte Ronaldos straff regelvidrig? Han stannar ju i ansatsen, och jag vet att åtminstone förr i tiden så fick man inte det.
Två, kanske tre, värvningar i nivå med Sagna och Eduardo till nästa säsong så ska vi kunna hålla hela vägen.
Poffa: Jag tyckte att hela laget såg ut att vara i obalans redan från start. Reina skickade bollar kors och tvärs, flera av spelarna klagade på domarna m.m.
När man läser Wennmans krönika känner jag igen mig. För även jag spontanskrek "Ut med idioten!" när Mascherano kom ångande från andra sidan planen för att klaga på Bennet.
mattias - 74: Som LL skrev, Coles hjärnblödning var i onsdags i Chelseas match mot Spurs.
Cole utför en gräslig tackling på Alan Hutton, se bild, och domaren Mike Riley springer fram för att ge honom ett kort. Färgen han ger är ett gult och bara det borde få Cole att kyssa Rileys fötter. För det borde vara solklart rött.
Istället stället sig Cole och skriker och gestikulerar mot Riley och när Riley tar fram kortet och ska visa Cole det vänder sig Cole demonstrativt om och står med ryggen mot.
Riley säger, upprepade gånger, till Cole att "Show me some respect." men Cole fortsätter med sin demonstration. Först vid fjärde eller femte tillsägelsen vänder sig Cole om och tar emot kortet, men samtidigt skriker han en massa mindre väl valda ord mot Riley.
Cole klarar sig alltså undan med ett gult kort från en tackling som borde gett rött och ett beteende som borde gett rött plus flera matchers avstängning.
mattias - 74: situationen med Cole var mot Tottenham i onsdags, ett solklart rött kort (en tackling fullt i klass med Martin Taylors på Eduardo, men Tottenhamspelaren hade tack och lov inte foten i gräset så han klarade sig ganska bra) som bara blev gult men Cole surade och viftade och gestikulerade mot domaren och vände dessutom demonstrativt ryggen mot honom. Enbart hans agerande i det läget borde ha gett honom rött, och då har vi inte ens nämnt tacklingen med dobbarna före.
Där var förresten både Arsenal och Chelsea disciplinerade i går, det var inte så mycket gnällande. Inte ens världsmästaren i omotiverat gnäll, Eboue, var särskilt grinig.
Håller med dig om Mascherano, han har ingen som helst anledning att kuta dom där 30 metrarna och tjafsa med Bennet. Rafa är inte känd som nån som gnäller mer än nödvändigt men igår så tyckte jag att han ver ute och cyklade även han. Om det är nån som skall snacka med domarna i Pool om domslut m.m så är det väl Gerrard men konstigt nog gjorde han inte det. kanske för att han tyckte att det inte fanns nånting och diskutera?
Dock förstår jag om spelarna är övertända i den här typen av matcher. Sedan undrar jag vad Poffa menade för situation med Ashley Cole när han också tydligen hade snackat oavbrutet med domaren utan nån som helst påföljd ?
Poffa: ingen kan påstå att Arsenal har flyt med offsidebedömningarna just nu, eller något flyt alls för den delen. 1-1 i går var offside på TVÅ spelare men blindstyret på linjen ser ingenting. Arsenal hade bra kontroll på Chelsea som egentligen inte skapade någonting i det läget, men givetvis måste Sagna fastna med dobbarna i gräset och bli skadad så att Arsenal tvingas ställa om i laget - och bara någon minut senare kommer offsidemålet till 1-1 vilket ger Chelsea ny energi. Nu är ligatiteln i praktiken körd, tyvärr.
Men samtidigt som domsluten och mycket annat också har gått emot på slutet så är det stora problemet att Arsenal mer och mer har tappat sitt försvarsspel. Kolo Toure går bort sig ganska rejält på 2-1, och det har varit för många sådana misstag från alla spelare framför allt efter nyår. Kanske behöver man helt enkelt träna mer på de bitarna, en match som den i går tycker jag att Arsenal ska kunna kontra sönder efter att man har gjort 1-0, men det känns som om man inte riktigt är överens i laget om hur man ska agera alla gånger. Det borde tex inte behöva påverka så mycket som det gjorde att tvingas byta ut sin högerback, har man ett väl intränat spel för att försvara en ledning med 1-0 ska det inte bli så stor skillnad. Det gick alldeles för lätt för Chelsea efter att Sagna klev av.
Gårdagens största loser måste ändå vara Javier Mascherano, i hård konkurrens med Rafa Benitez. Rafa snackar en massa skit om att spelarna måste få reagera i "big games" men vad fan - Mascherano hade dels redan fått flera tillsägelser och det gick klart och tydligt att se hur han upprepade gånger vrålade "FUCK OFF" till domaren. Sedan följer han upp det med att kuta säkert 30 meter till domaren för att gnälla, tacka fan för att det blir ett andra gult. Om FA är konsekventa bör han också bli avstängd fler matcher eftersom han inte lämnade banan omedelbart utan snudd på fick släpas ut av lagkamraterna.
Yes box, spelade en lången bara men blir ju 1500 spänn i alla fall om man jag får in denna så :), ser riktigt lovande ut hittils i alla fall. Men har en osäker hockey match klockan 18:00 med som kan gå hur som helst :(.
Jo då vi har många fina spelare i laget, dock så är det synd att det blivit för mycket av det goda om man säger så. Men Drogba är ju en otroligt bra spelare han med dock så lär väll han försvinna snart om man ska tro på alla rykten som florerar just nu.
Jo den tände till där, men allså det är ju bara korkat att dra på sig en sådan utvisning. Även om man är övertänd så ska det ju inte få hända tycker man :).
mattias - 74: Det var ju bara en tidsfråga. I samband med det första gula så beter han sig på samma sätt som Cole gjorde förra veckan. Vänder ryggen till, går därifrån och skriker ord som är helt vansinniga. Redan där borde han fått sitt andra gula.
Som de diskuterade i studion igår, man ska ha förståelse för en första reaktion, men den tredje, fjärde, femte reaktionen kan man mycket väl ta för. Engelska domare är för snälla med det eviga snackandet.
Skillnaden ligger i att Ronaldo filmar oftare och grövre. Gerrard skall också ha en rejäl åthutning för det igår.