scim: Fast är väl fler än han som bytt klubb till Newcastle för att sen aldrig återhämta sig. Kanske nåt som genomsyrar klubben. Men skulle nog vilja hävda att Souness nog förstörde alla spelare som var i klubben under hans tid.
Jag skulle vilja hävda att han var en stor talang tills han lämnade Ipswich. Han värvades f.ö. till Newcastle av dåvarande tränaren Bobby Robson, och han fortsatte sedan att underprestera under både Souness och Roeder.
I sina bästa stunder är han en riktigt bra mittback, kanske en av ligans bästa. Dessvärre är det ljusår mellan dessa stunder och det är betydligt oftare han bjuder på några av sina patenterade matchavgörande misstag, misslyckade hemåtpass är hans specialité.
Ja, herregud. 3-1 efter 28 minuter och det är jävligt fina mål. Ashtons reducering är klart vackrast, men Tevez skott till 3-0 och Hargreaves inlägg på 2-0 håller extremt hög klass.
Och Mattias-74:s älskling är nu uppe på 40 mål den här säsongen. Inte illa av en spelare som bara slänger sig hela tiden.
Vilken pers kvällens match var, var nästan övertygad att Barca skulle kvittera i slutet på frisparken från höger.
Mycket bättre match denna vecka än förra mellan två riktigt jämna lag, förra veckan var Barca det bättre laget och idag tyckte jag United var strået vassare. Som Glenn sa "Det är nästan omöjligt att skillja dessa två lag åt över 2 matcher så jämt är det, det är inte orättvist att United vinner men inte heller helt rättvist"
Håller med som någon skrev tidigare, Park och Tevez grymt bra, även Evra var riktigt bra samt att Brown gjorde det bra som mittback istället för Vidic.
Dock tycker jag det är lite hårt att såga Nani och ens jämföra och nämna honom i samma andetag som Kleberson. Visst han gjorde ingen höjdarmatch men det är trots allt Barca man möter. Nani har stått för en riktigt bra debut säsong, han var riktigt bra i början men har sedan tappat något, men det är normalt för en ung spelare första säsongen i PL.
Vi har dock både i Nani och Andersson två riktigt lovande spelare som kommer betyda mycket i framtiden, och jag är inte förvånad ifall dessa två tillhör de bättre spelarna i ligan om någon/några säsonger.
Rytter: Lillebror i medaljer möjligen. I fråga om popularitet i stan är det United som är lillebror, med tanke på att c:a 75 procent har sina sympatier hos City.
"Ja, man var ju verkligen i lysande form inför senaste mötet. De matcher City har överraskat och slagit United har oftast varit när förutsättningarna varit de sämsta. Läs på."
Uniteds form i början av säsongen när City vann var ju inte speciellt bra, sedan saknades om jag minns rätt Ronaldo och Rooney vid första mötet och Rooney vid andra. Vi ställde upp med en otränad Tevez på topp. Visst United med det lag vi hade då ska ändå kunna vinna över City.
Visst svider derbyförlusterna men det är trots allt ligan och CL samt matcherna mot Arsenal, Liverpool och Chelsea som är det viktiga, inte att spöa lillebror. ;-)
"Lite, men United och City har möts när City har varit i formtopp."
Ja, man var ju verkligen i lysande form inför senaste mötet. De matcher City har överraskat och slagit United har oftast varit när förutsättningarna varit de sämsta. Läs på.
Jaja, nu hoppas jag att Svennis får ett massivt stöd i de återstående matcherna, samtidigt som den massiva kritiken mot Thaksin fortsätter. Förhoppningsvis försvinner även han från klubben under sommaren (även om jag inte tror det).
Såg ett reportage nu på Sporten klockan 1755 och enligt en Reporter på Manchester Evening News som hade snackat med Svennis så hade han sagt att han hade haft möte med Shinawatra och att det inte skulle bli något mer möte vilket innebär att han får gå. Fansen i Manchester är dock minst sagt besvikna på Thailändaren och hans metoder.
Jahapp, det tätar ihop sig i toppen. United och Chelsea nu på samma poäng, och jag är inte så säker på att United tar det här längre. De fick Vidic och Rooney skadade, och jag är tveksam till att någon av dem spelar nästa ligamatch. Vidic knockades av ett knä och lär ha fått en rejäl hjärnskakning, och Rooney hade rejält ont i ljumskarna och kunde knappt röra sig efter att han hade gjort mål. United har kvar att möta West Ham hemma och Wigan borta men West Ham har varit ett bogey team för United på senare tid. Förra säsongen förlorade de båda möten och de förlorade på Upton Park tidigare den här säsongen. United är fortfarande favoriter, men jag är inte alls lika säker längre på att de tar hem det hela.
Rytter: Jag tvivlar också på att införa rött kort för filmning, känns som felmarginalen är alldeles för stor.
Hleb blev ju kapad solklart här i en ligamatch för någon vecka sen, precis på linjen till straffområdet. Fick gult kort för filmning, skulle absolut minst ha haft frispark med sig iaf.
Rött kort tycker jag absolut inte, eftersom det kommer leda till tveksamma situationer där spelare blir utvisad.
Däremot tycker jag att dom ska ha rätt att se video och granska i efterhand för att dela ut en matchs avstängning. Dock är det bara de mest uppenbara fallen som ska ska leda till avstängning, så fort det är kontakt, som i Gerrard fallet igår så ska man nog akta sig för att stänga av. Däremot kan gärna en varning utfärdas och ifall det upprepas kan det leda till avstängning i en match.
Sant, man får ta dig med en nypa salt :-) Rött kort är väl ingen dum idé, men det kommer säkert sluta med att någon blir helt felaktigt utvisad. Det är ju inte heller optimalt.
Ja det är tragiskt att filmningarna förekommer. Själv ser jag gärna att man hittar på nånting snart för att bli av med skiten. Rött kort kanske men det kanske inte är rätt väg. vad vet jag jag håller ju på Liverpool :-)
mattias - 74: Jag tycker inte att filmandet hör hemma i någon idrott. Men nu har det gått så långt, att det händer i alla lag, i alla serier. Själv spelar jag div 5 fotboll, i denna korpserie ramlar folk också väldigt enkelt. Men här ser det så komiskt ut, för att vi inte är lika duktig på att ramla :-)
Det är nog bara att vänja sig vid det helt enkelt. Om inte kraftag görs, jag menar 70 000:- är ju ingenting.