Poffa: Äh, Assenaaaaaaaal heter det väl? Med långt a på slutet och rejäl Götebarj-dialekt.....
Du är nog lite för ung, men vem minns inte den här mannens klassiska fotbollstips i dåtidens sportsändningar. Hans uttal av de engelska lagens namn var helt underbara.
"Stoke - Licester, grundtips etta, gardera med krysch...."
mattias - 74: Helt klart en stor tragedi, som ändrade hela stadium kulturen i England. Det som orsakade det hela har ju spekuleras länge i allt från den mänskliga faktorn till att polis skapade kaos vid ett ingripande.
mattias - 74: Jag var på Hillsborough för några veckor sedan och det är verkligen en mäktig arena. Med tanke på hur hög säkerheten är idag så är det svårt att begripa hur tragedin kunde ske.
Den 15 april 1989 miste 96 Liverpoolsupportrar livet i en av de största fotbollstragedierna någonsin. Hur kunde det hända och varför har ingen till denna dag ställts till svars för olyckan?
Mina tankar idag går till de 96 supportrar som inte längre finns i livet! YNWA
För er som inte minns eller vet vad som hände postar jag en länk !
Sitter och ser på Villa - Everton, en riktigt rolig match att titta på så här långt. 3 mål, mycket chanser, högt tempo och bra närkamper. 1-2 är ställningen efter 35 minuter och jag skulle bli förvånad om vi inte får se mer mål i den här matchen.
T T: ja, det där var inte många centimeter ifrån kvittering där. Det hade tveklöst varit årets upphämtning om det hade gått hela vägen.
För egen del följde jag Arsenal via en rysk stream, det roligaste förutom att Arsenal vann var att lyssna på vad den ryska kommentatorn sade - och allt var inte totalt obegripligt! Vid ett tillfälle blev Bacary Sagna rejält fälld varpå kommentatorn sade "oj oj oj oj!" - det förstod jag i alla fall :-)
Dream Team: Så skönt att de bara kan gå ut och spela ut i en sån här match! Man är ju alltid rädd för att en tung förlust ska sätt sig i skallarna hos spelarna, men det finns mycket vinnarskalle i årets Liverpool. Kom igen nu Sunderland!!!
LL: Pool spelar tidig match och är inte med på tipset, så där behöver man inte bry sig. Värre är det då med alla dessa Championship-matcher. För att inte tala om allsvenskan. Nä, både Chelsea och Man Utd får bli singelstreck, medan Arsenal får ett X2.
Poffa: helgardera om du har råd. Arsenal har dels i vanlig ordning en bunt spelare skadade och risken finns också att de har en och annan tanke på Champions League. Arsenal ska vinna den här matchen, men så dåliga är inte Wigan att det går att gå in utan att vara fokuserad.
Och det där med tankarna på Champions League kan du även applicera på ManU, och där lägga till en osäkerhet på formen. Chelsea däremot har i praktiken redan slagit ut Liverpool så de två kan fokusera på ligan.
Paddan: Wigan - Arsenal i eftermiddag. Vad ska man tro, vad ska man sätta för tecken på strukktippset? Äääh, det blir väl som vanligt: "Nill - Nill, to the Assenall."
Poffa: hehe, tur att du inte var lite snabbare på att skriva då så att du inte hade hunnit trycka på "Skicka" :-)
En bra helg för min del. Arsenal vann och Villa förlorade. Dessutom var det i går ett underbart vårväder och det blev årets första utomhusöl som uppladdning inför Arsenal-City.
Hade United förlorat i dag tror jag att de hade bommat alla återstående titlar, men nu kommer de att ta åtminstone ligan. Och nu bör även striden om fjärdeplatsen vara i det närmaste avgjord, de sex poäng som skiljer är i praktiken sju eftersom Arsenal också har 17 mål till godo på Villa.
Här kommer den...