Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Frisco: Du är en usel tippare.

NuMo: Det blir 3-2

mattias - 74:

c'mon u spuurs!

Wayne Gresky:

5 matcher återstår av årets PL utom för United och wigan som har 6 matcher kvar att spela.

Liverpool måste vinna och gör det mot ett Hull som faktikst med lite otur kan ramla ur trots sin starka start av säsongen

Everton ser stabila ut och har en del bra resultat med sig b.la 0 - 0 mot United i Fa cupe semin och 0 - 0 mot chelsea i ligan senast. Citys bortaspel är också uselt !

United vinner också, tottenham har inte vunnit på OT på 17 försök under Pl historia.

Poffa:

vad är din spontan åsikt om detta, det har ju snackats en del om det senaste veckan! Personligen skulle jag ta emot honom med öppna armar, det är en klasspelare och han tillför en massa till Liverpools anfallsspel med sitt slit.

Wayne Gresky: Ibland så har man bra timing, dagen efter att jag skrev att Magilton borde avgå fick han kicken. Ny Ipswich-tränare: Roy Keane.

LL:

Ja matchen igår är redan en klassiker.

Bissett19: Jo det var "Pur Spannung" matchen ut. Lill-Tsaren borde Hasse Borg ha köpt ;-)

Grymt underhållande match. Och Webb dömde klockrent. Ser man inte det så har man problem med extrem enögdhet.

Bissett19: Absolut ! Och den dära visan med enkel seger försvan, som så många gånger vi har hört på Leksand forumet =)

Projta:

Nej,jag fattar inte att man efter en sån fantastisk match kan sitta och hitta ett par domslut som varit tveksamma.
Det var fotbollsporr igår;)

Projta:

Ingen skyller på honom på resultatet, det var mest 2 diskussioner vi diskuterade.

Wayne Gresky: Jag såg matchen inte gjorde domaren några fel ! Klart alla domare gör fel i varje match, så liverpool ska knappas skylla på han..
De va helt enkelt inte bra i försvaret

Wayne Gresky:

Han borde ju ändå visat 2 gula för silvestre det är min åsikt. 2 solklara situationer där arsenalspelaren har för avsikt att hindra kuyt och torres solklara målchanser. NU är det som det är , Liverpool förlorade inte pga detta ändå men jag vädrar bara min åsikt.

mattias - 74: Vi snackar inte bortdömda mål och felaktiga straffar utan bedömningssituationer ute på planen. Med tanke på att det var en av de bättre matcher jag sett så måste domaren ha gjort en bra insats, matcher där domaren spelar huvudrollen blir nämligen aldrig bra. Hårt och tufft spel, bra tempo men inte ovårdat och fult. Perfect!

Poffa:

Det behöver du inte, vi anser olika helt enkelt.

mattias - 74: Ja, du har redan hört min åsikt. Jag orkar inte upprepa den igen.

Poffa:

Kuyt förstärker inte det minsta det är 2 situationer som är spelförstörande moment och skall ge gult kort.

Kul för Arsenal att arshavin börjar betala av men det var ju liksom i fel match :)

mattias - 74: Nu har jag kollat på klippet och jag anser inte en enda av de situationerna borde leda till ett kort. I den första sekvensen förstärker Kuyt en hel del och det är därför han inte nes får frispark. Jag kontrar ditt "du hade ropat på kort om det varit en United-spelare" med att säga "Du hade gnällt över filmning om det varit Ronaldo".

Och stängningen är en frispark, inte mer.

Poffa:

Skall först tillägga att webb absolut inte var värdelös igår matchen igenom men han missade en del solklara situationer. Silvestre skulle enligt mig haft 2 gula kort. i den 25 minuten springer han över Kuyt och det skall vara etn varning. i den situationen utan tvivel. i den 42 stänger han torres som är på väg förbi, solklart kort även det. Carragher skulle också haft ett gult kort.

Kollar du på klippet efter ca 3,42 så kommer de incidenter jag skrivit om så kanske du ändrar dig, du och jag drar sällan jämt när det gäller varningar och utvisningssituationer. frågan är om inte du ropat på kort om det varit Unitedspelare ? Förmodligen!

För övrigt en sjukt bra match ! Ligan kommer inte hamna i Liverpool denna säsong heller.

Wayne Gresky:

Ja djiiisus vilken match.Helt makalöst!

mattias - 74: Bevisbördan ligger på den som vill fälla. Jag anser dock att Webb inte gör bort sig på något sätt. Han läser situationerna bra och håller en rätt jämn nivå.

Så, nu ska du redogöra för vilka situationer som han missbedömer så kapitalt att du anser att han var dålig ikväll. Lycka till!

mattias - 74: Ja han var magnifik ikväll, även Torres vilken sniper.

Poffa:

Du först. Jag skall sova !

renen:

Det sägs att enligt undersökningar att man mår sämre när de är såna matcher som denna, och kan redan nu säga att jag kommer dö i förtid, känns surt och bara få 4-4, Riktigt surt, men ingen kan klandra Liverpool för tråkiga och beroende av gerrard för producerar gör vi allt..

För övrigt anser jag att Liverpool bör skriva livstidskontrakt med benayoun.

mattias - 74: Du får gärna utveckla varför du anser Webb varit dålig ikväll.

Wayne Gresky: Skitförsvar, med ett riktigt försvar skulle vi vunnit.
Lite glädjande i alla fall att Arshavins fyra mål inte gav seger.

Wayne Gresky: Jag har inte sett något liknande sen Alla helgons blodiga natt del I.

Poffa:

3 misstag av 3 liverpoolspelare , maschernao, arbeloa och Carragher, gör att arsenal gör 3 mål i den här matchen som redan går till historien som en av de bästa matcherna nånsin i PL. Sett till matchen borde pool vunnit eftersom de var det bättre laget sett genom hela matchen.

Du får gärna utveckla varför du anser Webb har varit bra ikväll. Han missade åt båda håll. NU är ligan körd, God natt..

65selander: Jag känner mig lätt euforisk efter den här underhållningen. Underbar match!

Poffa: Tur man inte satte några pengar. Sicken match

65selander: Vilken tur man inte slösade bort pengarna på det spelet.

T T: JAAAAA! 4-4

Vi vinner med 5-4 sanna mina ord. Självmål av Arshavin i sista sekunden.

T T: Nä, faktiskt dagens andra mål som inte föregås av korpförsvar.

Poffa: Vid 2-1 gav en bortaseger 34ggr insatsen. Hmm

Poffa: Oj, ett korpmål till.

Poffa: Gör man som enskild spelare fyra mål (Ja, tre räcker.) mot Liverpool på Anfield mot Liverpool. Ja, då är man värd segern.

Grattis Arshavin. Du är historisk som fan.

T T: Nåja, åtminstone både Chelsea och Arsenal är väl kända för att spela tajt och med få mål. Chelsea har ju haft en äcklig vana att vinna med 1-0 samtidig som Arsenal har sin alldeles egna sång "Nil - nil to the Arsenal".

NuMo: Värdelöst försvar är det, ja.

När Liverpool mötte Chelsea och spelade 4-4 pratade alla om en fantastisk match, själv tyckte jag det var en rätt medioker match sett till spelet över hela planen. Båda lagen spelade utan försvar och det liknade mer Korpfotboll än Champions League.

Ungefär så känner jag nu också, båda lagen bjuder på mål. Pool har väl bjudit på tre och Arsenal på två. Det är genomgående misstag eller mediokra rensningar som leder fram till målen. Försvararna är så stressade att de i panik försöker sparka bollen åt helvete, men kommer inte längre än 5-10 meter.

NuMo: Ja, man lider verkligen av att se Chelsea, Liverpool och Arsenal. Tacka vet jag United och 0-0, det är fotboll för konnässörer.

65selander: Lill Tsaren skall det vara, jefla iPhone

Poffa: Torres vs lill Tsater
Om LFC ger fan i misstagen så...

Poffa: Men nu står det tre tre.

Hahaha!. Vilken match. Värdelöst försvar.

Jag blir lika förvånad varje gång arshavin gör något bra. Han liksom sniker undan och så slår han till när det behövs. Det var det jag egentligen ville säga.

NuMo: Trippel-arshavin.

Vilket arshavin.

mattias - 74: Skit. Glömde slå tillbaks kanalen och Liverpool har vänt. Vad synd....att jag glömde.

mattias - 74:

"Eller hur. Mascherano tappar bollen och arshavin gör mål. För övrigt är Webb ovanligt dålig missar mycket åt båda håll."

shvin kan du va själv.

Skål!

mattias - 74: Webb har varit bra, det är bara dina röda ögon som har svårt att se det. Det är bara situationen med Kuyt som får dig att tycka så där och Kuyt kanske hade fått frispark om han inte roterat fyrtio-elva varv efter en minimal touch.

Pool kan vända om de slutar göra Fabianski bra.

Poffa:

Eller hur. Mascherano tappar bollen och arshavin gör mål. För övrigt är Webb ovanligt dålig missar mycket åt båda håll.

Pool vänder!

Rättvisa, typ.

« · 1156730 · »