Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League

T T:

Visste faktiskt inte det. Då spelar det ju mindre roll. Trodde han hade kontrakt bara över detta året eller nästa. Måste säga att jag skäms över att inte vetat om det..

mattias - 74: Han hade redan kontrakt till 2013 och nu lade man till ett optionsår. Var det så viktigt, tycker du?

mattias - 74: Jo! :)

Bisse, kan inte kolla på klippet här, får kolla sen.

Bissett19:

Terry Butcher " Kapten Blod " är väl också en produkt från Ipswisch ?

Wayne Gresky:

Det här väl en gammal Ipswichikon?
4,25 in i klippet...

Wayne Gresky:

QPR?

mattias - 74: Leeds lånade stora summor i hopp om att CL-framgångar skulle betala för dem. När klubben inte klarade av att kvalificera sig rasade allt som ett korthus. Klubben tvingades sälja alla stjärnor, ramlade ned i näst högsta serien och gick mer eller mindre i konkurs.

Själv saknar jag givetvis mitt eget favoritlag i PL, men nästa säsong kanske...

mattias - 74:Damn boy. Det var då ett färggrannt inlägg.

mattias - 74: Finns många klassiska klubbar man saknar. Nottingham, Southampton, Luton, Leeds, Wednesday, Derby mfl mfl.

Kan man inte kicka ut Chelsea, ManUre, Arsenal och Everton. Då skulle det finnas en chans.........

scim:

Ja Leeds ja. Hur kunde det gå så illa för den klubben ? de spelade väl Champions League så sent som i början av 200 talet ?

mattias - 74:

Ja, men dom kommer tillbaka, det är jag säker på. Kul med lite klassiska lag som Burnley, Wolverhampton och Stoke. När jag ser den här samlingen lag så måste jag faktiskt säga att jag gillar det jag ser, jag saknar väl representation från Sheffield och Leeds.

Et tu Brute:

Taget från Svenska fans !

Premier League 2009-10

Arsenal FC
Aston Villa FC
Birmingham City FC
Blackburn Rovers FC
Bolton Wanderers FC
Burnley FC
Chelsea FC
Everton FC
Fulham FC
Hull City FC
Liverpool FC
Manchester City FC
Manchester United FC
Portsmouth FC
Stoke City FC
Sunderland AFC
Tottenham Hotspur FC
West Ham United FC
Wigan Athletic FC
Wolverhampton Wanderers FC

Man saknar Newcastle i den här skaran faktikst.

mattias - 74:

Förutom Burnley så är Arsenal, Aston Villa, Blackburn, Everton, Liverpool och United de övriga lagen som vunnit på båda sidor av världskriget. Så man får väl antas vara i gott sällskap :-)

mattias - 74: Kul med lite nytt i PL ifjol Hull och nu Burnley.

mattias - 74: När Mike Ashley köpte Newcastle löste han alla skulder, så med tanke på att man har en rik ägare och en stor och stabil supporterskara så har man nog inte så mkt att oroa sig för ekonomiskt. Sedan får man ju en rätt rejäl fallskärm av Premier League de två kommande åren (350milj).

Et tu Brute:

Helt rätt..

De vann ligan 1921 och 1960.

mattias - 74:

Annars är väl Burnley en klassiker i engelsk fotboll. Tillhör väl den exklusiva skara som vunnit mästerskapet både innan och efter ww2.

Bissett19:

Och där gratulerar vi Burnley till Premier League platsen.

mattias - 74:

Och Burnley tar lite orättvist ledningen genom Elliot som smeker in 1-0.

Wayne Gresky:

Matchen mellan Burnley och Sheffield Uinted börjar snart där en plats i Premier Legue står på spel. Vore kul med Burnley, en ny bekantskap för mig måste jag säga. Alltid roligt med nya lag i PL.

LL:

Hur ser ekonomin ut för Newcastle kommande säsong ? Nån som har koll hur deras situation ser ut jämfört med de övriga lagen !

scim: såg siffror någonstans på att 25% av lagen som har åkt ur Premier League har återvänt efter en säsong - medan 40% aldrig har lyckats komma tillbaka.

Wayne Gresky: Nä, lag som just åkt ur brukar i regel ha ett tufft första år i Championship.

Wayne Gresky: Har du inte lärt dig än av Mattias , att alla lag som åker ned går lätt upp igen ;)

mattias - 74: Det är jag inte så säker på. De lär tappa ett antal spelare och bygga upp ett helt nytt spelsystem. Det kan ta tid. Championship är ingen enkel serie.

Poffa:

Jag tycker det är jättetrist att Newcastle åkte ur. Som du säger så är det ett lag som alltid vart med känns det som, de kommer nog tillbaks redan kommande säsong.

Wayne Gresky: Instämmer helt och hållet, klubben var misskött redan under Freddie Shepherds ordförandeskap och sedan Bobby Robson fick kicken som tränare så har det ju gått stadigt utför. I och med att galningen Mike Ashley tog över och gjorde det ena ogenomtänkta tränarbytet efter det andra så var det väl kanske inte så oväntat att man till slut åker ur.

Nu talas det om en stor utrensning där i stort sett hela truppen kommer få gå och det kan nog behövas. Något Newcastle skulle må bra av just nu är att man fick in en sundare ägare, men jag är tveksam att Ashley vill sälja laget till en sån stor förlust som det räknas bli. Jag hoppas dock att man ger Shearer fortsatt förtroende som tränare och ger honom några år att bygga något stort, Newcastle har ekonomin som krävs för en tålamodig satsning.

Wayne Gresky: Dessutom ett totalt obefintligt spel. Synd på en klassisk klubb men när man ser dom spela så förstår man varför.

Poffa: Jag tycker nog att det var rätt åt dem. Sämre skött klubb får man leta efter. De värsta divorna, spelarna med sämst moral och längst straffregister, de har alla förr eller senare hamnat i Newcastle. Till slut gick det inte längre. Kanske kan vara enklare att bygga om från grunden en trappa ned?

Wayne Gresky: Tråkigt, men sant. Newcastle har varit ett lag som "alltid" funnits där. Endast första säsongen i PL var de inte med, men sedan dess har de alltid funnits där.

Tack och hej till Newcastle, M'boro och West Brom.

Och där...är Newcastle ur PL.

Poffa:

Jag gillar också Tevez, som jag sa tidigare är det en personlig favorit. För mig handlar det inte om att välja mellan honom och Berbatov, bägge borde få plats i truppen nästa år. Det vore drömmen.

Bägge spelarna har ju totalt olika spelstilar och spetskompetens, och bägge behövs i olika typer av matcher.

mattias - 74:

Angående Rolaldo har jag ingen aning. Vill han stanna så är det riktigt bra för oss, vill han dra och man får ca 950 Miljoner för honom så sälj och köp in en spelare som vill spela för United, där skulle t.ex. Ribery passa bra in.

Angående Tevez så visst han är bra, men för Uniteds del så har man redan en liknande spelare i Rooney. Dessutom är ju inte Tevez någon riktig målskytt utan mer en hårdjobbare känns det som. Kollar man hans stats så ser man

West Ham: 26 matcher 7 mål
United: 63 matcher 19mål i ligan, 98 matcher 34 mål totalt, visst många har varit ihnopp men han har ändå spelat mer minuter än Berbatov och Rooney totalt i år tror jag.

En annan nackdel med Tevez är ju att han gång på gång sagt att han vill återvända till Boca medan han är på topp, trots att han är ung så har han kanske inte mer än 4år kvar i Europa, så det är troligen en investering man inte kommer få några pengar tillbaka på.

Rytter: Ärligt talat, om jag måste välja mellan Tevéz och Berbatov så väljer jag Argentinaren alla dar i veckan. Ja, för att behålla alltså. Arbetskapaciteten hos Tevéz är ungefär tre gånger så stor som hos Berbatov.

Ska sanningen fram så anser jag Berbatov vara en tråkig värvning.

Rytter:

Jag tycker inte berbatov har kommit upp i den kapacitet som man förväntade sig av honom. Dock är Tevez en drömspelare som jag gärna ser i Liverpool men inte för 600 miljoner, om det nu stämmer.. vad tror du om Ronaldo då? Vissa påstår ju att han skall vara klar för Madrid men så har ju snacket gått i 2 år nu. Spekuleras ju i ersättare redan för honom i Kaka och ribery !

mattias - 74:

Jag förstår inte allt gnäll på Berbatov. Tycker han ändå har gjort en ok första säsong i United. Han bidrar till en helt annan dimension i anfallsspelat som United saknade tidigare med Rooney och Tevez på topp. Hans förmåga att komma ner och möta, hålla i boll offensivt och fördela vidare är kanon.

Detta är något United saknade tidigare, eftersom både Rooney och Tevez är spelare som löper mer i djupled och går direkt på mål.

Sedan kan man ju diskutera ifall summan £30M är rimlig. Men behöver man en viss typ av spelare så får man betala.

Tråkigt om Tevez lämnar eftersom det är lite av en personlig favorit, finns få forwards som kämpar lika hårt som honom både offensivt och defensivt.

Ska vi diskutera summor så tycker jag nog att de £25M som Tevez kostar är ganska mycket för United när man redan har Rooney som är en liknande spelartyp.

Tar en liten länk med:
www.youtube.com/watch?v=cxBYZkKycPQ

Finten och passningen till målet ca 50sek in är så snyggt det kan bli.

LL:

Eftersom jag inte läser ursprungskällan till den här artikeln så tror jag vad jag vill om det men skulle det stämma så är det lite för mycket kan vi väl vara överens om eller :)  Dock har han varit bättre än Berbatov som kostade 400 Miljoner så United kanske borde sälja honom istället ??

scim: vilken stjärna... men det mest intressanta är ändå hur Newcastle kunde tillåta Sam Allardyce att kontraktera Barton för £55.000 i veckan. Snacka om att slänga pengarna i sjön.

scim: nej, jag har missat hans senaste utspel. Men jag kan tänka mig att det är ungefär lika intelligent som hans uppträdande på planen.

LL: Hehe, ja han ska tydligen vara en sympatisk kille? Har du hört om hans senaste rant mot Shearer och Dowie? Killen är fullkomligt galen!

LL:

Känns som om Liverpoolfansen får ångra den här banderollen :)

www.thespoiler.co.uk/index.php/2009/05/19/the-banner-that-liverpool-fans-are-probably-regretting

scim: inte Joey Barton då? Jag har hört att han är en balanserad och trygg kille som jobbar hårt och aldrig ställer till med problem...

mattias - 74: Det ska vara Duff och Bassong då.

scim:

Finns det nån som skulle platsa i City av dom här spelarna ?

Salle: She's with the band... Any band.

Salle:

ja det var ju inte direkt smart, hon är otroligt vacker men hon kanske var dum i huvudet ?

mattias - 74:
För att han gjorde slut med Patsy Kensit.

« · 1162464 · »