Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League

sylf:

För att han håller på city eller ?

scim: Noel är kung, Liam är....typ dum i huvet!

mattias - 74: Liam är kung.

scim:

"Saxat från Aftonbladets " Englandskrönika London Calling med Peter Wennman "

Oasis brorsan Liam Gallagher betedde sig som den odåga han är när han såg sitt Manchester City på White Hart Lane i Lördags. Satt på gräddhyllan men började naturligtvis tjafsa och bråka med Spurs fansen på läktaren under honom. När City kvitterade uppträdde han så hånfullt och provocerande att att vakter fick tillkallas för att lugna ner honom. När så Robbie Keane gjorde 2 - 1 för Tottenham fick hemmafansen sista ordet och vände sig mot Liam:

- You`re not singing anymore !!

NuMo:

Så har Unitedfansen försökt vara roliga och dom lyckades lite måste jag lov och säga !

www.tshirtsunited.com/catalogue/tshirts/all/spot-the-difference-tshirt.html

JD: Låter som han blåser för straff och sedan låtsas som det regnar.

Poffa: Jo, nog kommer signalen redan innan målet.

T T: Med tanke på att engelska producenten vevar repris på repris så anser även de att något fel har begåtts.

Poffa: Missade det tyvärr.

T T: Nej, ett bedrövligt ingripande. Men vad säger du om 1-1?

Poffa: Den där Ferdinand såg inte lika säker ut som bror sin.

Nu hände något märkligt. Pompey kvitterar, men jag är helt säker på att jag hör domaren blåsa av innan bollen går i mål. Men det blir mål. Kommentatorn är överens med mig. Var det någon annan HS:are som såg det och hur faan uppfattade ni det?

NuMo:

Förmodligen, spelar mindre roll, man kallar inte Gerrard kärring oavsett :)

mattias - 74: Ursäkten såklart godtagen.

Poffas mustiga språk angående Gerrard är ju en stilla viskning jämfört med det du använder angående Ronaldo. Det kanske har med det att göra?

mattias - 74: Ingen filmning, inte heller nån straff. Kamp om bollen och en faller, helt rätt av domaren.

NuMo:

Vill härmed att ta tillfället i akt att be om ursäkt att jag var en aningens trångsynt i går i diskussionen om Gerrards sk filmning. Har sett reprisen nu och det syns klart och tydligt att det är axel mot axel, kanske var det Poffas val av ord som gjorde att jag gick i taket men när man såg situationen igår så såg det ut som att Olsson satte in en tackling i ryggen. Jag är inte mer än människa och erkänner mitt misstag. Olsson trycker helt enkelt till hårdare. Ca 5,30 in i klippet!

Poffa: Tycker du fortfarande att det är en filmning ? Det tycker inte jag !

Dragan 2k:

Förmodligen Liverpool och Chelsea samt kanske Arsenal som det sett ut de senaste 345 åren :)

I år avgjordes det med 2 omgångar kvar, nästa år avgörs det i sista med Liverpool som vinnare..!

mattias - 74: Du har rätt. Då jävlar ska det bli en fin 19:e titel också. Vem ska stoppa oss?

Dragan 2k:

Grattis då men som jag sa så nästa år då jävlar.

Dragan 2k: Aha, det är så ni proffs gör det. Ja, det varför göra det hela svårare än så?

På tal om deckare, men då i amerikansk klassisk tappning, så rullade 90 minuter Columbo på TV400 för ett par timmar sen. Även om denna är i något nyare upplaga (början av -90-talet om jag inte missminner mig). Serien från tidigt -70-tal står sig alltjämt riktigt bra tycker jag.
Man vet alltid vad man får, även där, skulle nog också du säga, på tal om ligasegrar alltså ;)

Dream Team: Vi Unitedfans är så vana vid det här med vinster och titlar. Vi firar på vårt eget sätt - som att sitta framför en TV och se på en engelsk deckare.

mattias - 74, Poffa, Salle: Vad skönt det hade varit om den här diskussionen hade förts i brev eller bubblor istället. Då hade vi andra kanske sluppit läsa om vem som kan minst om fotboll och hur lättretliga vissa skribenter ev. är.

Varför firas inte segern för United istället av de den berör, undrar man??

Salle:

Jag accepterar andras åsikter han alltid gjort men jag håller med dig i det där du skriver om mig, ibland är man en aning opolerad tyvärr .

mattias - 74: Din åsikt att du alltid skall ha körförsrätt är aningen irriterande emellanåt.

Här är The Guardians lilla tolkning av situationen:

"HALF TIME: West Bromwich Albion 0-1 Liverpool. A bad-temprered end to the half as Olsson and Gerrard go shoulder to shoulder while chasing a long ball in the Albion box. Gerrard - who has been known to go over easily once or twice in his career - sprawls on the turf, but it looks an innocent-enough loss of balance this time."

mattias - 74: Du får skriva så mycket du vill.

Men du kanske borde lära dig att nyansera lite emellanåt och framför allt inte hugga på varenda liten metmask som dinglas framför dig.

Och då du "tycker" rätt mycket även acceptera att andra kan "tycka" nåt helt annat samt att sanningen är nåt "mittemellan". Och detta gäller inte bara när det fotboll.

Salle:

Förlåt då jag skall inte skriva mer i den här boken så alla blir glada och nöjda.

mattias - 74: Jag har inte sett situationen och har således ingen åsikt om varken nån Olsson eller Gerrard i detta fall.

Men min åsikt om dig är stenfast.
Detta efter åtskilliga gånger ha sett dig kliva in i situationer, kanske med helt andra och goda avsikter, där utgången inte varit vacker.

mattias - 74: Jag anser att han kraftigt överdriver situationen. När han dessutom tokrusar och gnäller mot Olsson som en grinig ***** så sjönk han återigen ner ett pinnhål.

Poffa:

Du får ha dina åsikter, det var ust  när du nämnde slängde sig som en kärring som jag tycker du är korkad för det kan du väl hålla med om att han inte gjorde eller hur ?

Salle: Fast uttrycker jag mina åsikter så är jag korkad och kan inget om fotboll. Ja, så länge jag säger emot Mattias, så klart.

Salle:

Jag står för det, vad är felet ? Du kanske tycker Gerrard borde haft varning ?

Poffa: han "uttycker" sina. Som vanligt.

mattias - 74: 
"Dom får tycka vad dom vill"

"jag tycker det är en tackling i ryggen."

Två citat från dina inlägg som säger det mesta.

mattias - 74: Jag uttrycker min åsikt, vad gör du?

Poffa:

Jag har aldrig försvarat Gerrards sk filmningar eller förstärkningar nån gång. Däremot förstår ag inte vad du sysslar med som skriver att han lägger sig som en kärring, det gär han knappast. Jag tycker det är beklagligt att spelare i PL  filmar, speciellt engelsmän.

NuMo:

Du får tycka vad du vill jag anser att det är en tackling i ryggen och att  det skall vara straff .

mattias - 74: Nu är du ute och cyklar, igen. Jag retar mig inte på Gerrard, däremot så är det lite roligt att peta ner honom från pedistalen du ställt honom på.

Salle:

Dom får tycka vad dom vill, Poffa är bara enbart korkad när han kallar den där situationen för en filmning av Gerrard. Jag vet att vissa tycker det är kul att debattera om Gerrard och hans sk filmningar men denna gången är det så långt ifrån en filmning man kan komma. Man trodde Poffa kunde fotboll men uppenbarligne inte.

mattias - 74: Axel mot axel. Jag är Liverpoolfan, som du vet.

Kan du förklra varför Gerrards ben slutar fungera i de där lägena?

mattias - 74: Det är ju dig dom retar sig på. Inte nån abbarns snedsparkare. ;-)

Poffa:

Du kan ju läsa det här så kanske du slipper reta dig på Gerrard :)

Bissett19:

Absolut en sitatuion där domaren hade kunnat blåsa straff . Hockeytackling kanske är en grov term att använda men den tar i ryggen vilket fall som helst. Att sedan Unitedfansen kallar det filmning är väl inte någon skräll. Jag står för att jag tycker det är en tackling i ryggen.

mattias - 74:

"Sen hockeytacklar han Gerrard i ryggen och är inte i närheten av bollen - solklart straff!"
Överdriver du inte lite väl mycket nu?

Som jag ser det var det axel mot axel,men Olsson kunde ha varit lite coolare i situationen.

Poffa:

Jag har bara min åsikt om saken och det är att Olsson absolut inte gick på boll för 5 öre utan satt en tacking i rygge på Stevie.

mattias - 74: Nej, det hade han inte kunnat. Den där texten beskriver inte den sista situationen på ett korrekt sätt.

Poffa:

- Först knockar han Torres då bollen är hemma hos målvakten och kunde fått rött! Sen hockeytacklar han Gerrard i ryggen och är inte i närheten av bollen - solklart straff! Där har han fan tur Olsson att det inte blir straff. Skiter ju totalt i bollen. Ändrar t o m löpriktning och sätter in en tackling snett bakifrån.

Som sagt så hade domaren kunnat blåsa straff.

mattias - 74: Som jag såg det var det axel mot axel.

mattias - 74: Hade han blåst straff hade han begått tjänstefel. Jag hatar inte Gerrard, det är dock härligt att trigga dig. Du är som nitroglycerin.

Poffa:

HAHA kallade du det där för att slänga sig. Domaren hade lika gärna kunnat blåst straff, vad fan är det med dig och ditt Gerrard hat?

Poffa: Sätter man på Reina en rejäl muntasch så blir han ganska lik Grobbelaar. En målvakt som kastade sig åt det håll man betalade honom för.

2-0.

« · 1161216 · »