Fotboll

Grupper · 16887 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Rytter:

Se där vilket långt inlägg du fick till :)

Nog tycker jag att en del unitedfans är enögda om vi tar matchen mot Chelsea som exempel vilket hela diskussionen började med om Rooneys armbåge.

Ta bara Berbatovs filmning mot Liverpool i fa cupen, mot Liverpool årets mest solklara filmning, den straffen anser alltså dom är helt rätt! Medans Chelseas straff i tisdags är helt fel, en straff som är helt solklar då smalling sätter ut benet och fäller spelaren, det kallar då dom filmning, men man anser berbas filmning vara solklar straff! Logik någon? Sylf? :)

Och hur många gånger har inte united fått billiga straffar, frisparkar samt en jävla massa extratid medans andra lag inte får ett skit. Och fergie, han kan skrika på domare och så vidare utan åtgärd, medans andra blir straffade. En del Unitedfans är så blinda att de är pinsamt. Skall tilläggas att andra lag sluppit undan billigt också absolut men jag hävdar fortfarande att United är i särklass vad det gäller att få domslut med sig.

mattias - 74:

"Då måste du väl hålla med om att United genom åren stått lite i särklass gällande att få domslut med sig? Ferguson håller FA och domarkåren i ett järngrepp. Det känner alla till. Så, med det i åtanke, bör väl Unitedfansen vara de sista att klaga när domarna för en gångs skull inte står på deras sida?"

Nej jag håller inte med om att United får någon särbehandling av FA. Men jag förstår att detta är något som Liverpools fans gärna vill tro för att förklara varför United har varit så mycket bättre än Liverpool de senaste 20 åren.

Hittade några exempel från en artikel på svenskafans, du kan gärna får förklara hur du menar när du säger att alla känner till att Fergusson håller FA i ett järngrep och att dom särbehandlas utifrån dessa exempel nedan.

Kolla t.ex vilka armbågnings situationer som friats i år, är det särbehandling att Rooney då slipper straff? Är det inte mer särbehandling att Gerrard som varit inblandade i två sådana situationer slipper straff?

Helt sjukt är ju t.ex Ferdinands avstängning i 8 månader, när en annan spelare som missat ett drogtest endast fick £2.000 i böter.

Fan vad United blir särbehandlade.

Punkt 1.
2 augusti 2010: Patrick Vieira får rött kort i en försäsongsmatch med Manchester City. “If a player gets a red card in a friendly he gets a ban for his next friendly, not for competitive matches", sade en talesman för FA.
Ingen bestraffning.

3 augusti 2003: Steven Gerrard och Neil Mellor blir utvisade när Liverpool spelar en försäsongsmatch i Amsterdam Tournament.
Ingen bestraffning.

4 augusti 2006: Wayne Rooney och Paul Scholes blir utvisade när Manchester United spelar en försäsongsmatch i Amsterdam Tournament. “At a Disciplinary Commission hearing, Wayne Rooney and Paul Scholes had claims for wrongful dismissal rejected and will therefore both serve three-match suspensions", ett beslut av FA.
Tre matcher lång avstängning för duon, i ligan (!).¨

Punkt 2.
2002: Manchester Citys Christian Negouai missar ett drogtest.
Får £2,000 i böter.

2003: Manchester Uniteds Rio Ferdinand missar ett drogtest.
Blir avstängd i åtta månader(!) och får £2,000 i böter.

Punkt 3.
22 september 2009: Javier Mascherano gör sig skyldig till en så kallad "forearm swing" mot Jermaine Beckford (Leeds). Ingen bestraffning.

26 januari 2010: Rio Ferdinand gör sig skyldig till en så kallad "forearm swing" mot Craig Fagan (Hull).
Får en fyra matcher lång avstängning (3 + 1 för överklagan).

Slutsats: Liknande händelser är mer eller minder vardag i Premier League, och det är inte svårt att hitta fler ovannämnda incidenter. Det som är överraskande är varför just Rio Ferdinand fick en tre matcher lång avstängning? Oklart än idag.

Punkt 4.
15 mars 2010: Steven Gerrard armbågar Michael Brown.
Inget straff.

24 mars 2010: Florent Malouda armbågar Portsmouth försvararen Ricardo Rocha till ett tillstånd som kräver medicinal vård och läkarbesök på grund av ansiktsskada.
Inget straff.

25 september 2010: Steven Gerrard armbågar Danny Welbeck i huvudet i matchen mellan Liverpool och Sunderland.
Inget straff.

26 mars 2010: Wayne Rooney armbågar James McCarthy i huvudet.
Inget straff.

Rytter:

som sagt den där säger jag inte nånting om det är solkar utvisning och avstängning på Gerrard. när vi nu ändå är inne ämnet vad lag eller enskilda spelare kommit undan med så måste du väl hålla med om att United genom åren stått lite i särklass gällande att få domslut med sig? Ferguson håller FA och domarkåren i ett järngrepp. Det känner alla till. Så, med det i åtanke, bör väl Unitedfansen vara de sista att klaga när domarna för en gångs skull inte står på deras sida? Syftar på matchen i Tisdags. Detta är ett klipp jag hittade mot Arsenal för några år sedan. Man kan undra om Riley är dum på riktigt när man ser situationen med ex Ferdinands fällning av Ljungberg och Nevills kapning bakifrån.

Hur som helst kommer det bli en spännande avslutning på PL och P Söndag hoppas jag att vi gör det ännu svårare för er att ta hem ligan. :)

www.youtube.com/watch?v=EUgP96XjEpY&feature=player_embedded#at=183

mattias - 74:

Det var framförallt som svar till Sylf's påstående "...men Rödnäsans lag bedöms annorlunda än alla andra, därför spelar han" som jag skrev denna jämförelse.

Jag hade inte sagt något om det blivit avstängning för den armbågen, men samtidigt är inte Rooney den första (eller den sista) som kommer att komma undan avstängning för något som av många anses som tydlig avstängning.

Du kan ju roa dig med att kolla youtube och se vad Gerrard har kommit undan med genom åren. Här har du ett smakprov t.ex:

www.youtube.com/watch?v=gFhmUbHbW2o

Rytter:

Gerrard fick iaf rött kort, minns den situationen och han hade också kunnat blivit avstängd med all rätt. Men nu var det rooneys senaste tilltag vi diskuterade, 3 domare på planen och ingen ser armbågen? Märkligt tycker du inte? den var ju så tydlig.

sylf:

"Självklart skulle han ha stängts av, men Rödnäsans lag bedöms annorlunda än alla andra, därför spelar han."

Du menar som på samma sätt som utvisningen av Rooney vid en tränings turnering (tror det var Amsterdam Tournament) hanterades?

Rooney fick ett rött kort i denna träningsturnering som var sista matchen innan ligan startade och blev avstängd i tre matcher i PL. Det lustiga är att nått år innan var Liverpool med i samma turnering och Gerrard åkte på rött kort, dock så slapp han undan avstängning från PL.

Så hur var det där med att olika lag behandlas olika?

mattias - 74:

Jo jag har sett den, och jag skulle inte ha sagt något om han hade blivit avstängd.

Men nu blev han inte det så då ser jag inte några problem med att han spelade.

sylf: Lite kul att läsa att sir alex rasande på domaren efter straffen, haha men då kanske gubbfan borde titta sig i spegeln länge länge å rannsaka sig själv för det finns heeeeelt utan konkurans inget lag i PL som fått så många billiga straffar igenom åren som Udt.

mattias - 74: Självklart skulle han ha stängts av, men Rödnäsans lag bedöms annorlunda än alla andra, därför spelar han.

Rytter:

att dom tyckte han borde blivit avstängd för armbågen i förra matchen. Såg du den?

mattias - 74:

Och vad var argumentet till att Rooney inte skulle ha spelat igår?

sylf:

Kommer bli jämt i toppen efter Chelseas seger. Tveksam straff? Ja men samtidigt får united smaka på sin egen medicin. Vinner pool på Söndag och Arsenal vinner sina matcher är united helt plötslig 2:a... Önsketänkande :)

Snackade med en del United supportrar igår som menade på att det var fel att Rooney spelade igår så det finns även objektiva Manchester fans :)

renen: Söng är Isländska. Det är väl nån Isländsk sjöman som kom till London hamn och lärde hamnarbetarna att sönga.  

Lumber Jack: hur gör man när man sönger?

mattias - 74: Som det söngs på Upton Park i eftermiddag:

You may have to walk alone...

Martin Skrtel, vilket stolpskott...

Johnny Bravo: Du glömmer Gordon Stewart. Han räddade skott som ingen annan.

mattias - 74: Nånting som bara Benny Guldfot (i Buster) kunde göra med dom rätta skorna på sig.

No more ever again for Rooney.

Johnny Bravo:

Ja inte lär han göra om det där hur många chanser han än får. Helvete vilket cykelspark :)

mattias - 74: Ren bonnröta.

sylf:

Ja herrejävlar vilken strut.

sylf: Bara att bocka och buga för såna klassmål. Dom är inte vanliga. Wow!!!

Bissett19: Årets mål, hur lätt som helst!

Bissett19: Åh herregud, vilken balja.

LL:

Men vilket jävla mål Rooney gör,det är ju helt sjukt snyggt...

mattias - 74: när de kvitterade var det tryck, men annars var jag inte särskilt imponerad. Dessutom sjöng de mest om hur mycket de hatar cockneys och nästan inget om sitt eget lag. Dock var väl det här ingen bra match som värdemätare på stämningen med tanke på att det stod 0-2 efter tre minuter och 0-3 efter tio. Efter 0-3 gick flera tusen hem, och samma sak efter 0-4. Skulle tro att de ångrar sig ganska rejält.

LL:

Hur var stämningen annars? Niklas Holmgren lär ha sagt att av alla arenor han besökt så är St James Park den som han anser sig vara bäst.

scim: "Såg highlightsen och har inga problem med att påstå att det helt och hållet var Dowds förtjänst. Fy fan så jävla usel den domaren är."

Själv var jag på plats på St James Park och kunde inte ens se vem det var som dömde eftersom jag inte hade någon stjärnkikare med mig. Satan i h-vete så långt ifrån planen bortasektionen är på den arenan. Men man har en grym utsikt över staden, man ser över taket på både den ena långsidan och den motsatta kortsidan.

mattias - 74: Ja visst var det en skön och jäkligt viktig trea. Suarez sparar vi till senare, vart lite orolig då Paulssen byttes in, men jag tror inte han rörde bollen något.

sylf:

Otroligt skönt seger och absolut inte oförtjänt . Trist att inte Suarez fick chansen i en sådan här match. hade varit kul och se hur han står sig mot dom lite bättre lagen. Nu har vi helt plötsligt en rejäl chans på Europaspel. Vem trodde det före jul?

Redigerad kommentar

Liverpool är trevliga. Det tycker nog HELA Manchester.

Hence: Slut 0-1...........

Meireles!!!! Suck it Chelski!

Bissett19: Mikel var ett ganska bra bet också. :)

sylf:

Ja vi får se.
Torres,Drogba och Anelka,det är tre skapliga hot Chelsea har där.

Bissett19: Skrtel är en värdelös markeringsspelare, jag tror han får det första!!!

mattias - 74:

Och Torres finns med i startelvan för Chelsea,hur länge dröjer det innan Carragher får sitt första gula kort?

Frisco:

Jag menade att det kommer bli tufft i eftermiddag på gränsen till blodigt. Brukar bli tuffa´matcher mellan Chelsea - Liverpool. Att det är söndag vet ju alla så det var inget politiskt motiv bakom...

scim: Nästan sämre än Webb!

scim: Målglatt idag!

mattias - 74: Såg highlightsen och har inga problem med att påstå att det helt och hållet var Dowds förtjänst. Fy fan så jävla usel den domaren är.

mattias - 74:

Förvisso men dom skall inte tappa 0 - 4 ändå. Riktig sjuk match att kolla på.

mattias - 74: En utvisning och två straffar mot sig. Min gissning är att han kommer visa sitt missnöje med domaren.

sylf:

Undrar om Wenger är nöjd med Arsenals insats i eftermiddag.

Bissett19: Tydligen är det så att om bollen ändå gått i mål, vilket den hade gjort i det här fallet, så står sig målskytten........

Bissett19:

Bra fråga, igår stod han som målskytt iaf.

mattias - 74:

Fick han verkligen målet?
I min bok var det ett självmål av Stokebacken..

renen:

Suarez var verkligen på spelhumör igår. inte det snyggaste målet han gjort men viktigt för självförtroendet, jag tror på vinst mot Chelsea nu av bara farten. Torres skall tydligen inte vara med

« · 1355881 · »