Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Otto:

City - Newcastle kl 1345. känns ovisst eftersom båda lagen är riktigt dåliga men Skatorna är ett bättre lag så jag lägger mina slantar på dom =)

Eller hur SCIM ?

Boråsindian: Eller förmodligen på läktarn.

Otto: Isåfall blir det en comeback på bänken.

Hoppas verkligen att han får ett kontrakt!! Skulle va kul att se honom göra comeback

mattias - 74: Inte dåligt betalt för en 3:e målis.

Bissett19:

Om man skall tro Ab vilket man inte skall ha Hedman få 1 Mille i månaden för att sitta på bänken!

Nästan så en annan skulle kunna blanda sportdryck för dom pengarna =)

Dream Team:

Tja, man bör väl respektera Englands bästa lag.

mattias - 74: Hedman har väl antagligen en agent som har skickat runt diverse dvd:er till Premier League-klubbarna.

scim: Det innebär att du alltså hade nån slags respekt för dem innan detta. Hur kan det komma sig?

scim:

hehe man kan ju undra varför just Chelsea valde hedman av alla lediga målisar runt om i världen ?? förvånande verkligen! Hur känder de till att han var tillgänglig !!

Projta:

Och där försvann plötsligt all min respekt för Chelsea.

Bissett19: Tänkte precis föreslå Cheslea innan de dök upp.
Chelsea är de ända laget som har problem me målvakterna.
Dom vill mest ha en målvakt av rutin, fast jag undrar
om inte den målvkaten som dom har nu är bättre än Hedman!

rbn: Vi var tydligen alla ute o cyklade,klubben det gällde är tydligen Chelsea.Saxat från Chelseas hemsida:

Thursday, Nov 09, 2006

Hedman on trial

Magnus Hedman, the former Coventry and Celtic goalkeeper, is on trial at Chelsea until the end of the week.

The experienced 33 year-old Swedish international is being looked at as a possible third-choice keeper in light of Petr Cech’s long-term absence through injury.

Bissett19: Tänkte precis skriva det.
Stod iaf på text-tv igår att Fulham var intresserade av Hedman, men jag orkade inte läsa mer :|

mattias - 74: Jag tror på Fulham.

scim: menar du att Shay är så bra att han är Given i startelvan?

(det där var en ordvits på Paddan-nivå...)

scim:

Då kan man ju undra vilken klubb det kan vara! City kanske :)

mattias - 74:

Newcastles tredjemålvakt Tim Krul opererades igår för en skada han nyligen drog på sig och blir borta 4-6 veckor. Shay Given är tillbaka när som helst efter sin skada och Steve Harper har varit riktigt bra bortsett från långskottet han släppte in mot Liverpool. Att värva Hedman (och resten av säsongen dessutom) känns inte direkt logiskt från Newcastles sida.

Magnus Hedman tränar med hemlig PL Klubb!

Mitt tips är Newcastle vad tror ni ??

Bissett19:

Peter Cech borta upp emot ett år !!

Se länk!

mattias - 74: Det gick tydligen jäkligt illa för Peter Chech,han har ådragit sej en fraktur på skallen som han oprerat idag.

"– Operationen var lyckad, men det är för tidigt att uttala sig om hans tillstånd, säger Chelsea i ett uttalande."

Se länk.

Gusten:

Händelserik match mellan Reading och Chelsea. Målvakten Peter Chech knockad och förd till sjukhus efter bara 2 minuter. Matchen innehöll 2 röda kort samt att Chelseas reservkeeper knockades i slutminuterna och det såg ännu allvarligare ut. John Terry fick ställa sig i mål i de sista minuterna! Tungt avbräck för Chelsea som möter Barcelona på Onsdag!

Matche slutade 1 - 0 till Chelsea efter ett självmål!

Dagens meny!!

13:45 Wigan - Man United Tips 1 - 1

15:55 Arsenal - Watford Tips 3 - 0

16:00 Liverpool - Blackburn Tips 4 - 0

18:10 Reading - Chelsea Tips 1- 2

Poffa: Du missade den enda relevanta artikeln i dagens ab.

(Ronaldo är en fjolla)

Oj, oj, oj. Sällan har Wennman skrivit så bra om en sådan outstanding spelare.

scim: Tyvärr är det ju många som tror att Isaksson på något sätt skulle vara en stormålvakt, framför allt om man läser media. Tröttsamt...

Måste skriva en rad efter dagens mirakulösa City-poäng mot hittills obesegrade Everton. City gör tydligen en fullt godkänd match men Everton tar rättvist ledningen genom succéförvärvet AJ stax innan halvtidspaus. I andra tvingas City byta sin 4-5-1 uppställning och slänga upp två forwards vilket förvandlar matchen från medioker till underhållande med chanser åt båda håll. Everton ser dock ut att dra längsta strået fram tills att en lång krossboll når Samaras, som nickskarvar till en i straffområdet ståendes Micah Ricards. Citys lilla underbarn gör inge misstag och dundrar in kvitteringen på volley, i 94e matchminuten!

Det kan även sägas att Weaver återigen gör en fantastisk match i Citytröjan och till de som inbillade sig att Isaksson på nått sätt skulle vara given förstemålvakt i City säger jag bara: Glöm det. Weaver är så otroligt mycket bättre än vad Isaksson någonsin kommer bli.

Forza Nicky!

NuMo:

Ja, minst 1,5 av alternativen.

scim: Att man dementerar, eller att man inte har haft för avsikt att värva honom?

Lumber Jack:

Newcastle dementerar dock att man haft som avsikt att värva Hedman, föga förvånande.

Bissett19: Svenne Berka

Lumber Jack: Vem får chansen nu då??

Ravelli?Lasse Eriksson?Fedel?Janne Möller?Ronnie?Sven Gunnar Larsson?RioKalle?Zamora Nyholm?........

scim: Nu var det tydligen Newcastle enlig Hedman själv.

Bissett19:

Hur bra är ha nu ? Han kanske maskerar formen =)

scim:
EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA!!

"Om jag tar något beslut i dag går jag ut med det i "Fotbollsmåndag", säger han.
"Fotbollsmåndag" sända i TV4 klockan 22.35 i kväll."

Spänningen är oliiiiiiidlig.Hela Världen står stilla o väntar på att klockan skall slå 22.35,Cnn,Cbs,Sky sports o Nackasändarn sänder live utanför TV4 huset:)

Hedman platsar ju fan inte i BK Brallans Korpgäng ens......

JD:

Att det skulle vara Newcastle är väl bara spekulationer som grundas på att Shay Given är borta i c:a 6 veckor? De nuvarande ersättarna Harper och Krul måste ju anses som 10ggr bättre än en Hedman i toppform, om han nu någonsin haft en sådan.

JD:

Eller så är bara Hedman lite ledsen för att han inte funnits med på en enda löpsedel sista veckan...

Vissa är desperata vet du ;-)

JD: Eller så är det nån som driver med Magnus.

Hedman säger sig ha fått ett erbjudande från Newcastle. Nån måste driva med oss.

Första Premier League-vinsten för Arsenal på Emirates Stadium är nu ett faktum. 3-0 till sist. Kan ha varit en väldigt viktig seger trots i ärlighetens namn rätt klent motstånd. Får se om man orkar sitta uppe och se eftersändningen i natt på Canal+. Fast den börjar 00.30 i natt så det vete fan.

Men stryktipset gick som vanligt. Åtta rätt på mitt 64-raders. Satte spikarna på Chel$ea, Arsenal, ManCity, Villa och Palace. Jag satte alltså fem av sju spikar, men bommade tre av sex halvgarderingar... Vilken sopa man är.

65selander:

Toppen!!

65selander: Fan vad snyggt.Det var väl nåt sånt där mål Beckham gjorde sitt premiärår.

65selander:

Läste det i tidningen, men om någon hittar en länk till målet så posta den gärna här :)

wap.hockeysnack.com
Alonso gjorde han årets mål när han skjöt från mera än halva plan? Pool vann mot Newcastle och matchen började sändas efter derbyt igår

Alfred Awful:

City håller traditionerna vid liv genom att återigen åka ur tidigt ur ligacupen, nu mot giganterna Chesterfield. Även Fulham och Boro passade på att få lite extra ledighet mot mindre kvalificerat motstånd (Wycombe & Notts County).

(SVORDOM)

Gusten: Visa mig vägen till närmaste fontän.

www.goalhanger.com/products/detail/?id=382&back=%2Fproducts%2Findex.jsp%3Fid%3D5%26offset%3D28

Ett problem bara: bilderna på en uppgiven Alex Ferguson uppmanar inte alls samma känsla av tillfredsställelse som för fem-sex år sedan. Snarare lite medömkan.

Nåja, matchbilden i sig överträffade då i alla fall mina vildaste förväntningar, det såg riktigt bra ut och visar hur bra det kan se ut när Arsenal kan få lite djup i spelet, slipper att förlägga spelet på den sista tredjedelen av plan och vågar skjuta.

Känns dock ändå som att man har större chans att gå långt i cuptävlingar med motstånd av hög kvalitet, än att på fullt allvar kunna hota i ligan. Det kommer att bli fler 1-1-matcher mot mittenlag.

Bissett19: Starkt av Lehman att inte svälja tuggummit av den där pärlan :)

mattias - 74: "Dålig straff av Arsenal också!"

Det är ju bara förnamnet,den var helt urusel.Jag ville helst att Rosicky skulle gå fram o dunka upp den i taket.

Gusten:

hehe ja det är verkligen prestige!! Dålig straff av Arsenal också!

« · 784170 · »