har inte sett matchen men man hade ju hoppats på 0 - 0 när man kom hem och såg text tv men enn viss Ferdinand ville tydligen annat. Dålig markering vad jag hörde ??
mattias - 74: Det är det som är konstigt, Arsenal hade Ordinare lag på planen, men Bergkamp,Henry,Pires,Reyes,Cambell MF.... Skoj att som ett lag som wigan gickt e Final iaf
Kul att Liverpool tar över våra gamla avdankade spelare, ni kan ju komma och hämta James om några år ;) Nä allvarligt talat så unnar jag verkligen Fowler att få avsluta karriären i klubben i sitt hjärta. Pearce och City visar verkligen prov på medkänsla som ger Fowler chansen att gå till moderklubben på free transfer, vilket man även gjorde tidigare i veckan då man släppte unge lovande Danny Warrender gratis till Blackpool där han haft en lyckosam låneperiod denna säsong. Jag hoppas verkligen att City använder pengarna man frigör genom att bli av med sin tyngsta lönepost till att värva Samaras från Heerenveen, för just nu ser forwardsuppsättningen RIKTIGT tunn ut, med endast tre senior-strikers. Fast sedan ska ju Barton ha en rejäl löneökning nu när han omförhandlar sitt kontrakt också...
Hmm, jag vet inte riktigt, jag tycker det nog är lite hårt faktiskt, alla tre går in rätt hårt i duellen men Rio är definitivt värst. Nu hade Blackburn ett gyllene läge att avgöra, men missade.
Snart är Arsenal fjärde bästa laget i stan, bara två poäng till godo till West Ham efter dagens 2-3-förlust. Intressant omgång hursomhelst, United och Arsenal förlorar samtidigt som Liverpool och Chelsea kryssar. Dessutom krysade Bolton och Tottenham förlorade igår...
scim: det är bara att konstatera att Arsenals storhetstid är över för den här gången. Nu återstår bara att hoppas att spelare som Fabregas och Reyes kan ta de sista stegen till att bli de världsstjärnor som man hoppas på (där börjar jag dock tvivla mer och mer på Reyes medan Fabregas är en av få som har gått framåt i årets Arsenal, det är väl bara han och Robin van Persie som har gjort det) samt att den nya arenan kan göra att det blir pengar över till att köpa en målvakt och en stabil defensiv mittfältare. Egentligen är det helt otroligt att man kom upp i de där 49 raka matcherna utan torsk med Lehmann i mål. Visst gör han sina idioträddningar ibland, men killen kan inte spela bollen med fötterna om det så gällde livet och dessutom gör han gång efter annan tavlor som man inte ens ser målvakter i allsvenskan göra.
Nåväl, det kommer väl bättre tider igen, även om det mycket väl kan dröja ett par år. Och så mycket ska man väl inte klaga då Arsenal trots allt har vunnit en hel del på senare år. Nog känns det som lite lyxproblem att det är ett fiasko att ligga sexa i Premier League. Hade man haft lite mindre oflyt med skador hade det nog sett bättre ut, då hade man nog legat på CL-plats i alla fall.
Idag fick Souness sparken, rätt väntat med tanke på den trupp man har, framförallt offensivt. Med tanke på detta borde en klubb av Newcastles kaliber kunna ligga högre upp än på en 15e plats.
scim: Akta dig. Rätt vare är så är han tränare för City i stället. Souness tränarkarriär kan väl inte ha gjort någon glad, ändå lyckas han hela tiden få nyanställning i någon annan galen klubb.
mattias - 74: Alan Shearer passade påatt göra sitt 201 mål i Newcastles tröja. Killen är ett fenomen och har väl (om jag inte missminner mig) nu gjort 100 PL mål för två olika klubbar (Newcastle och Blackburn).
Nej det gör dom inte för nu är det 3 - 0. Skall tilläggas att Chelsea har bästa tänkbara lag men är riktigt dåliga. 1 eller max 2 avslut på 70 minuter är illa!!
mattias - 74: Jävligt skönt att se att även Chelsea kan förlora, det hör ju inte till vanligheterna. Detta var väll ändast tredje förlusten sedan Morinho tog över?
Vet inte hur många förluster han har som tränare men en sak jag undrar över, varför blir ronaldo utbuad på varenda bortamatch med United så fort han får bollen??
mattias - 74: Ingen aning, han kanske gjort eller sagt något dumt om andra lags fans?? Jävligt skönt att United vann i alla fall. Två av målen gjordes just av Ronaldo.
Dragan 2k: Nej och ja, blir resultatet vad gäller matchen kontra din önskan. Nej, så tillvida att Liverpool avgör matchen i slutminuterna då inhopparen Garcia träffar rätt med ett närskott bakom Lehman i Arsenalmålet, och ja, då det gäller tabellförändringar med Manchester United som rättesnöre. Topp-sex i tabellen som följer:
1 Chelsea 26 21 3 2 52-16 66 2 Man United 26 16 6 4 52-27 54 3 Liverpool 26 15 6 5 32-17 51 4 Tottenham 26 12 9 5 35-22 45 5 Arsenal 26 12 5 9 39-21 41 6 West Ham 26 12 5 9 39-34 41
Tabellen och spänningen tätnar, dock, vilket väl bara är ett gott tecken.
Dragan 2k: Jag glömde det mest självklara. Ja, att säga att Liverpoolsegern väl gläder varje riktig fotbollssupporter (inklusive mig) riktigt ordentligt.
Lehman gjorde en kanonmatch, han var på garcias mål också men den gick in vid stolpen.. För övrigt var nog detta Henrys sämsta match på bra länge! Tror inte han är kvar nästa år. Barca och Real sägs ju vara ute efter honom!!
Dream Team: En fullständig rättvis seger. Missvisande resultat dock. Det borde ha blivit fler mål för Liverpool. Arsenal oerhört blekt. Vad har hänt med det laget egentligen? Allt kan ju inte skyllas på att Viera inte längre spelar i klubben.
Lehman gjorde en kanoninsats precis som Mattias sa.
Dragan 2k: en stor del av att Arsenals spel inte fungerar är att man har haft otroligt många skador under säsongen, och har därför ytterst sällan kunnat spela med samma lag två matcher i rad. Just nu finns nio spelare på skadelistan, tex. Knappast ens Chelsea skulle fixa att vinna ligan under rådande omständigheter.
Personligen anser jag att Ashley Cole saknas betydligt mer än vad Vieira gör. Cesc Fabregas har tagit över Vieiras roll ganska bra trots att han inte alls är lika stor rent fysiskt, och han är dessutom en bättre passningsspelare. Anfallsmässigt saknas Cole på så sätt att Thierry Henry gärna vill agera från vänsterkanten och inåt, men utan Coles offensiva löpningar blir det mycket lättare att isolera Henry där ute, och anfallsspelet blir dessutom mycket mer enahanda när det enda alternativet till att ge Henry möjlighet att vandra in från vänster blir att söka djupledsstickare till honom.
Vad gäller matchen i går var det synd att domaren felaktigt vinkade av Adebayor för offside när han blev frispelad av Fabregas och rundade Dudek, för det hade varit intressant att se hur matchen hade utvecklat sig om Arsenal hade fått ta ledningen trots att spelet gick minst sagt på kryckor. Men men, nu blev det inte så och Liverpool var det klart bättre laget, det är det inget snack om. Det kan jag inte skylla på domaren... :-)
Lumber Jack: Ska man ge liverpool lite kretik, så tycker jag att det va en skit värvning med Morientes. Tänk om dom kunnde behålla Baros.. Tror att Cisse och Baros skulle gå rätt så bra ihop
Iaf den sistnämnde, morientes är ju ganska viktig i CL eftersom han har spelat en ex antal gånger i turneringen! Tror han kommer bli viktig. I Ligan är han därmot inte bra, kanske dags att låta Fowler spela ensam på topp kanske ;)
Med tanke på hur många duktiga mittfältare ni har så är det nog ingen dum idé. Det är väldigt tyst kring Crouch numera f.ö. Tidigare så babblade ju Benitez hela tiden om hur bra Crouch var i alla matcher och hur det skulle lossna för honom så småningom. Och visst, han gjorde några mål i en period, men lite mer ska man väl begära för den summa man betalade?
har inte sett matchen men man hade ju hoppats på 0 - 0 när man kom hem och såg text tv men enn viss Ferdinand ville tydligen annat. Dålig markering vad jag hörde ??