Fotboll

Grupper · 16889 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
scim:

Gerrard utvisad efter 18 minuter efter 2 gula kort. Bara ett fel. det första skulle alonzo haft. Domaskandal.. Kommer bli omdiskuterat. Både korten är solklara men det första gick dock till fel spelare....

Skall rätta mig själv. Första kortet är för att han sparkar bort bollen efter avblåsning..

Tufft utan spelmotorn nu i 70 minuter samt nästa match

mattias - 74: Nope. Han sparkade bort bollen vid sitt första kort.

65selander:

såg det nu i efterhand. Helt rätt av domaren. KLantigt av Gerrard!!

Ett av de snyggare självmål jag sett.

JD:

Han lär ju bli ännu mer populär nu på Anfield den gode neville :)

JD: hehe det var vacker =)

men vafan var det för hjärnsläpp Gerard fick?

Fredberg: såg inte första kvarten,kan nån berätta varför Gerard o Beattie spelar/spelade i nummer 08??

Bissett19: Liverpool kulturhuvudstad i Europa 2008.

Han verkar vara flitig med korten den där svartklädde figuren.

Swordster: Det röda på Van der Meyde var i det hårdaste laget tycker jag...

scim: Absolut. Jag håller med. Visst. Armbågen var kanske lite högt uppe men nog är det en situation som allt som oftast bara rynkas åt i de lite hårdare fotbollsserierna i Storbrittanien.

Förresten är Van der Meyde den spelare som spelade i Ajax som hade problem med Zlatan och såg surast ut i världen när Zlatan gjorde sitt drömmål för några år sedan?

Dragan 2k:

Han heter Van der Vart om jag inte missminner mig. 

Bissett19: Jag undrar också varför 08? Fulaste jag sett på länge...

A_x_e_l: Som Swordster skrev så är Liverpool europas kulturstad 2008

Stående ovationer för Sheringham på Old Trafford när han byttes in med 10 minuter kvar.. GÅSHUD var ordet!!

mattias - 74: Undrar om det blir samma ovationer om han kvitterar på stopptid....:-)

LL: Usch då.Låter ju allt annat än skönt.Kan inte påstå att man är avundsjuk på honom.

OK, de flesta av oss som skriver här håller på något lag i Premier League. Jag på Arsenal, scim på Man City och jesperjonsson på ManUtd - osv. Men vilket fotbollslag håller på dig? Gör testet på länken så får du veta!

uk.tickle.com/test/footie/start.html

Själv är jag supportad av Arsenal! :-)

LL: Du hann före mig. Själv supportas jag av Millwall !!

Jag som i själva verket håller på eleganterna från Sheperd's Bush, QPR.

JD: Men Milwall är inte så illa ändå. Tänk om det hade varit Chel$ea...

LL: Snälla, jag äter... ;-)

LL:

Jag fick också Arsenal.. Hua Mig :)

JD:

Millwall? Har inte dem Englands mest fruktade Fans ??

mattias - 74: Mer seriösa svarsförsök: Liverpool, lite mindre seriösa svar: Accrington Stanley.

Paddan:

Nu får du förklara vad du menar. Fattar inte :) hehe

Tydligen är jag supportad av Leeds...

Frella:

Det är tydligen jag också.

mattias - 74: Ja, alltså när jag försökte vara mer sanningsenlig i mina svar så ville Liverpool supporta mig, men när jag ljög så dammråttorna flydde så var det bara Accrington Stanley som ville supporta mig.

Hmm, Accrington Stanley it is...

Paddan: Ett gammalt klassiskt gäng. Huserar inte de långt nere i systemet numera ?

Ett gäng QPR-supportrar har f.ö ett publag vid namn Accrington Stanley Bowles. =)

Stanley Bowles för den som till äventyrs inte vet det är en gammal QPR-legend.

JD: Om jag förstått saken rätt så spelar de i Nationwide Conference League, vad det nu kan tänkas vara i seriesystemet

Paddan: Jag tror att det är den högsta serien utanför proffsligan. Seriesegraren (och ev tvåan) går väl upp i League 2.

JD:

Precis som ni säger är det högsta serien utanför ligasystemet, i folkmun kallat The Conference och motsvarar väl ungefär Div 5 här hemma i Sverige. Skillnaden är att Englands femtedivision är nationell, mycket imponerande! Divisionen under utgörs av en nordlig och en sydlig Conference. Accrington Stanley toppar f.ö. Conference och kommer nästa år spela i League 2!

scim:

Jag blev f.ö. Millwall jag med, det måste jag väl säga att jag är relativt nöjd med, trots läktarbråken som uppstod senast dom mötte City.

För alla fotbollsälskare så kan jag varmt rekomendera ett hett derby som börjar nu på Canal plus,nämligen titeln om bäst i Birmingham,matchen mellan Aston Villa o Birmingham.

Blir nog en tuff match som vanligt då poängen för båda lagen är livsviktiga i kampen om överlevnad i Premier Leauge.I Aston Villa är fortfarande Olof Mellberg skadad.

Bissett19: Tycker det ha varit en riktigt bra maych hittills ! Bland av dom bättre matcherna jag sett i år.

Projta: Jo det blev iaf bättre fart på Birmingham när Forsell bytte av Dunn då denne blev skadad.Hoppas på lika bra fart i andra nu....

Projta: Sjukt jäkla mål Olof Mellbergs ersättare Gary Cahill gör för Aston Villa,2-1 till Villa.En cykel/karatespark i bortre krysset,är nog det snyggaste mål jag sett i år!!

Sjukt snyggt!!!

Bissett19:

Nåja, riktigt snyggt var det, men jag har lätt sett 20 mål i årets Premier League som varit snyggare. Rättvis seger till Villa hursomhelst, men Baros skulle blivit utvisad efter sin bedrövliga filmning.

scim: "Nåja, riktigt snyggt var det, men jag har lätt sett 20 mål i årets Premier League som varit snyggare."

Nu överdrev du lite va??nu har jag kanske inte sett alla mål i PL i år men det här måste absolut hamna på topp 5.Men en bra match var det  jämfört med matchen efter Blackburn-Liverpool som var en sömning historia...

Bissett19: Jo visst var det ett grymt mål allt.. håller med dig där topp 5 lätt alltså.. kanske Mellberg får börja på bänken nu mera ;)

Bissett19:

Situationen som helhet är på tok för rörig för att det där målet ska få plats på min topp-5 lista.

scim: Då tycker jag du på rak arm kan nämna tre mål som är snyggare.

Jag tycker ju knappast att kriteriet ska vara hur situationen är,utan det måste ju bedömmas för hur målgöraren prestation är, o i det här fallet så gör ju Cahill en otrolig prestation,som ska bedömmas därefter.....

Bissett19:

Jag bedömmer alltid situationen som helhet, och det drar naturligtvis ner på betyget om målet föregås av 30 sekunder hönsgård där bollen studsar till höger och vänster.
Jaja, tre mål som var snyggare, för enkelhetens skull väljer jag tre Citymål:

1. Joey Barton, City - Charlton. Får ett pass felvänd 25m från målet, vänder sig om och skjuter ett stenhårt skott, stolpe-in.
2. Kiki Musampa, City - West Ham. Croft slår ett inlägg från hörnflaggan, inlägget ser ut att landa på tok för långt utanför straffområdet men då dyker en framrusande Musampa fram och drämmer till bollen på helvolley, rakt upp i krysset.
3. Danny Mills, City - Everton. Mills tar emot bollen, driver den framåt några meter och avlossar från 30m en riktig kanon som går spikrakt in i krysset.

scim: Jo det var ju föga överraskande att du skulle välja tre Citymål:-)

Men jag kan garantera dej när säsongen avslutas o Skysports kör sina topplistor på snyggaste mål så kommer Cahills mål idag finnas på toppfem.

mattias - 74: 2 intressant matcher idag i Premier League.

Först mötet snart på Whit hart lan mellan Totenhamn- Man U
Spurs kämmpar för 4e platsen, och United för sin 2a plats..
Hoppsa att spurt vinner denna match. dom är värde 4e platsen tycker jag.
Start: 13:45 C-plussport

Den andra matchen är Derbyt mellan Sunderland-Newcastle.
Sunderland har redan åkt ur och Newcastle har en Uefa plats att spela om..
Sen är alltid derbyn i england roligt att se på. kommer nog smälla en del kan jag lova..
Start 16:00 på C-pluss

Projta: är det nåt jag vet så är det att det hetaste derbyt är Liverpool-Everton

i love mif:

Hetaste derbyt i England måste väl ända vara Tottenham - Arsenal !!

mattias - 74: Matchen Spurs-United har väl egentligen dominerats av Spurs trots att United leder med 2-0 efter första halvlek.Spurs har missat massor med chanser o den största målsumparn av alla är Dawson som har haft tre kanonlägen att göra mål.Medans Rooney har haft två lägen o gjort två mål,det andra efter ett taffligt försvarspel av Spurs ytterback Lee.

Annars är det ju en bra match med högt tempo o för en gångsskull bra passningspel,ska bli intressant o se om Spurs är starka nog att komma tillbaka i matchen,eller om man viker ner sej nu.

« · 697127 · »