Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Poffa: Underbara resultat, tack Ronaldo och TACK Fulham :)

Gusten:

Liverpool skall tacka högre makter, Tottenham tryckte på som F*N på slutet men pool vann efter ett slumpmål av Garcia !

Måste erkänna att oavgjort hade varit mest rättvist men det laget somgör flest mål vinner ju och det gjorde Liverpool!

mattias - 74:

Arsenal står för en riktigt pinsam insats idag, 2 minuter kvar på övertiden och det ser ut som man kommer gå poänglös från en match där hemmalaget spelat större delen av andra halvlek med en utespelare som målvakt.

scim: dock en utespelare som långt ifrån gör sin debut som målvakt. Det är inte första gången han hoppar in i målet, tydligen är det mer regel än undantag att han är uppsatt som reservmålis.

Men av de ca 70 minuter jag såg (sedan började det blåsa så in i helvete så att mottagningen via parabolen försvann, kanske lika bra det iofs) så spelade i alla fall Arsenal inte bra, det är bara att konstatera. Det är tydligt att en svaghet man har är att man inte klarar att spela när det måste köttas. Planen var tämligen sönderregnad och då kan man inte finlira, men Arsenal klarar inte sådana förhållanden särskilt bra. Sedan är ju Lehmann totalt på mellanhand på målet, idiotiskt att rusa ut så där. Bara att bredsida in bollen i mål.

Arsenal borde för övrigt se över hur man tränar. Det är många skador av typen "bristning i låret" och liknande nu. I dag var man nere på femtealternativet (!) i anfallet, Jeremie Aliadiere får i vanliga fall knappt ens komma in på arenan när Arsenal spelar, men i dag spelade han från start.

Jag hade verkligen sett fram emot att få se mitt lag, West Ham, som visades i Kanal 5, men gu vilken besvikelse (ja, jag vet de låg på nedflyttingsplats och Man. City ligger inte så mkt bättre till) men jag hade endå hoppats på en hyffsad match, men icke då...

Ok, vädret var inte de bästa, och de var inge fel på viljan hos det ena laget, men herregud....kan vara en av de sämsta matcher jag sett i PL.....sen att de sämre av de två lagen vann, gör ju inte saken bättre...
Men en person här på HS är väl i alla fall nöjd med slutresultatet ;)

LL:

"dock en utespelare som långt ifrån gör sin debut som målvakt."

En dåres försvar, faktum är ju att Arsenal knappt satte honom på prov. Man lyckades inte skapa en farlig målchans på dryga halvtimmen. Inte för att man skapade så mycket innan dess heller. Nä, Arsenal är blott en skugga av sitt forna lag, även om man fläckvis visar prov på brillians.

Det är väl f.ö. inte första matchen Aliadiere spelar från start, trots att det funnits bättre alternativ på bänken.

DB:

Det lag som skapade och förvaltade matchens bästa målchans vann, allt i sin ordning mao. Andra matchen i rad City faller tillbaka med laget och bildar en ogenomtränglig försvarsmur framför straffområdet. En effektiv taktik mycket lämplig att använda när man blivit tabellmässigt malplacerad.

scim: ja, men jag skrev ju att Arsenal inte spelade bra? Målvaktens vara eller inte var inget försvar för spelet i övrigt, det trodde jag framgick av mitt andra stycke men jag kanske var otydlig där.

Det här var Aliadieres andra match från start den här säsongen (i PL alltså, han har spelat en del i diverse inhemska cuper mot sämre motstånd). Den förra matchen spelade han hemma mot Pompey och var komplett värdelös. Då satt förvisso Adebayor på bänken, men det gjorde han därför att han hade problem med ljumskarna och inte hade klarat en hel match. Men jag säger återigen inte att det här har med otur att göra, det är för många som har skador som är nästan likadana för att det ska vara otur.

LL:

Äh, jag retades bara. Det var just den matchen jag syftade på f.ö. Är Walcott skadad också?

scim:

Gillade den där kalkonlistan de hade över missar och tabbar m.m. Förstår inte hur de kan ha de där argentinarna i West Ham som nummer 1, nog är väl Stjevchenko att betrakta som den största fiaksovärvningen denna säsong ??

mattias - 74:

Nä, jag rankar nog Mascherano/Tevez som ett större fiasko. Sjeva visar åtminstone tendenser och skapar iaf ytor till Drogba. Tevez blir ju bänkad till förmån för en 42-åring.

scim:

Med tanke på prislappen så är väl Scheva ett riktigt praktfiasko iaf ! Ballack har väl inte heller kommit opp i sin normal standard, långt ifrån verkligen !

mattias - 74:

Visserligen, men prislappen har ju ingen verklig grund när det handlar om Chelsea.

scim: "Äh, jag retades bara. Det var just den matchen jag syftade på f.ö."

OK :-)

"Är Walcott skadad också?"

Japp, han har tydligen lite problem med ont i ryggen.

scim:

Svår tipsomgång i em. Tror City vinner men Everton kommer från 3 - 0 mot Newcastle så det kan gå hur som helst men jag har 1x på mitt system!

Säkraste matchen känns som Fulham - Watford Säker 1.

United får nog slita för 3 poäng ikväll, Newcastle borta är ingen lätt uppgift..

Skrällvarning utfärdas för Sheffield United borta mot Middlesbrough!!

mattias - 74: Runagoal nätar x 3 lr? ;)

Db_04:

Han lär nog få fortsätta få skavsår i arslet på bänken!

Dragan 2k:

Verkar som om du får Se Henke i ditt kära United på Sön !!

Se länk!

Sesådärja, med några skadade spelare åter i laget så gick det bättre för Arsenal. Hleb och Henry var tillbaka, och Charlton fick se sig slagna med 4-0, ett resultat som Charlton ska vara glada för. Det hade kunnat vara det dubbla, men flera riktigt svettiga räddningar av Carson i bortaburen höll siffrorna nere (plus att Henry fick ett mål felaktigt bortdömt för offside). Charlton fick en spelare målchansutvisad i samband med 1-0, vilket knappast gjorde det lättare för dem, men en klar seger för Arsenal i vilket fall som helst.

Chelseas tunga period fortsätter (nåja, allt är relativt - de har ju inte förlorat på ett tag men kryss är mer eller mindre som förluster för dem). Bara 0-0 borta mot Aston Villa och Sur-Alex tar sig en extra virrepinne framför brasan och gör en plan för hur han ska lura av Helsingborg Henke Larsson framåt slutet av mars...

LL:

Verkar som om Chelsea har uppenbara problem. Såg iof bara de sista 15 minuterna men de skapade en riktigt bra chans under de 15 minuterna, I Vanliga fall skapar de minst 5 - 6 målchanser på den tiden mot ett överkomligt motstånd när de är i slag men jag gråter inte. Nu får gärna United ta hem Bucklan!

Synd att det är i Cupen och inte i ligan. För Uniteds skull. 

Poffa:

Varför är det synd ?

Mourinho verkar i alla fall kunna se någon slags potential i Magnus!!

mattias - 74: För hade det varit i ligan hade det ökat Uniteds chanser avsevärt. Och potential? En snart 34-årig målvakt som suttit i TV-sstudion och varit kommentator i två år, efter att han slutat, är ingenting som man ska se som en spelare med potential. Det kallas återvinning...

Poffa: sedan är det knappast heller för att Mourinho anser att Hedman är så enormt bra som han eventuellt får stå. Chelsea möter ett lag som de skulle slå även om de skulle spela utan målvakt överhuvudtaget så de lär vila så många som möjligt av de ordinarie spelarna.

LL:

Va?! Hedman är ju världsfenomenaljättebästigast av alla.

Poffa:

Någon som vill köpa en halvhyffsad skadebenägan reservmålvakt som behöver matchvana? Chelsea kanske?

Jag vill förresten minnas att jag förutspådde just det här scenariot innan säsongens start, dvs att Weaver skulle få chansen och ta den.

Jag älskar att säga detta: Vad var det jag sa?

scim: Om jag inte missminner mig fick du visst medhåll från åtminstone en person.

Poffa:

Ja, nu passar det, jävla kappvändare ;)

Verkar som om Beckham får foten från real. Törs man hoppas på att han spelar i pool sen ??

mattias - 74: nej va ska pool me han till?

Db_04:

Han är absolut nte slut än. Han kom till en klubb där han har fått suttit på bänken mestadels till förmån för massa världsstjärnor, han är bara 31 år och minst 45 gånger bättre än Liverpools nuvarande högerspringare
( Pennant )

Dessutom flurerar det en massa rykten i England som placerar honom i klubbar som Newcastle, Man United, arsenal samt Pool + en del andra europeiska klubbar

mattias - 74: Inga fler dyngspelare till Liverpool. Vi har redan ett 20 tal.

sylf: Becks har nog gjort sitt på "Pitchen".

Inte ens Liverpool lär vara intresserade av honom;)

Bissett19: Dom är intresserade av allt som är uselt! Hört att Moses Nsubuga är på gång.

sylf:

Dyngspelare är bara förnamnet, såg matchen igår man kan ju undra hur benitez tänker när han spelar med Paletta och den där förbannade polacken i mål!

Nej nog ror jag Beckham behöver spela i england igen för att få tillbaka självförtroende.

mattias - 74: Så länge McClaren är kvar så kommer inte Beckham bli aktuell.

mattias - 74: Gubbjäveln borde avgå!! Och ta med sig alla lata medelhavsmuppar!

Bissett19: Tror nog mattias menade landet som sådant, inte landslaget.

sylf:

Garcia och pennant skall väck sedan är nog hyppiä inne på sin sista säsong också. Hoppas han hittar en kanonvärvning snart nu ananrs blir det 123 - 0 till Barca i CL !

Bissett19:

Nu menade jag att han skulle spela i engelska Ligan =)

mattias - 74: Aah du menar England,jag trodde du menade landslaget;)

Vi får se var han hamnar,men jag tror inte på nån huggsexa direkt.

mattias - 74: ALLA ska väck, behåll Gerrard,Agger och Kuyt.

sylf:

Crouch behövs med sitt huvudspel sedan är alonso en klassspelare.

Målis då?? Skall vi locka tillbaks Grubbellar :)

mattias - 74: Han är bättre än bärplockaren!

sylf:

Verkar som om Beckham hamnar i Los Angeles. har inte så bra koll på den ligan men han lär inte göra bort sig !!

Verkar som om Ljungberg blir kvar i Arsenal tots allt

mattias - 74:
Vore väl ren dårskap att inte behålla honom.

Tubest:

Få se om Henka kan göra mål idag också. Själv tror jag på United seger idag med. Först ut i dagens matcher är Watford mot Livepool. Tror Watford får sota för Liverpools 2 förluster mot Arsenal. Stackars Watford

mattias - 74: jag blir inte särskilt förvånad om Liverpool tappar poäng i dag. Cupsmällarna har nog tärt en hel del på självförtroendet, och dessutom fick de ju Garcia skadad senast. Tror att det är oerhört viktigt för Liverpool att få det första målet. Tar Watford ledningen tror jag att det blir torsk för Gerrard o co.

LL:

Man skall komma ihåg att Liverpool har 5 av 6 segrar i Pl de senaste matcherna och har spelat taskigt i Cupen. Jag tror på en säker seger.

« · 807762 · »