Ingen bra fotbollsmatch men Liverpool det klart bästa laget och leder rättvist med 0 - 2. kul och se att Benitez törs spela med 3 anfallare i Crouch Bellamy och Kuyt.
mattias - 74:Liverpool vann rättvist, men innan de gjorde 1-0 hade de väldigt svårt att skapa något riktigt farligt men därefter var det bara slarv från Liverpool som hindrade en riktig förnedring även siffermässigt. Watford var ju helt genomkassa redan från första sekund, det verkade nästan som om de hade gett upp på förhand.
Stabila vinster för United och Chelsea också. Aston Villa hängde inte alls med i början och 2-0 efter 13 minuter kunde ha varit det dubbla. De 3-1 som United vann med borde ha varit mycket större, ribban och en riktigt vass Sörensen i bortakassen räddade Villa undan ett totalras.
Arsenal leder i halvtid borta mot Blackburn, men har spelat med tio man sedan den trettonde minuten då Gilberto Silva fick ett i mina ögon tämligen diskutabelt rött kort. Mål av Kolo Toure i 37:e på nick efter inlägg på frispark av Henry. Frågan är dock om Arsenal kommer att orka hela matchen, det måste kosta enormt med kraft att vara en man mindre i uppemot 80 minuter.
mattias - 74: Silvas röda går att diskutera, men jag kan iofs köpa det. Däremot missar han i mina ögon två solklara röda på Blackburn-spelare, dels det som skulle ha varit en målchansutvisning i första och sedan en ruggigt ful stämpling på Fabregas av Tugay. Det var bara tur att inte Fabregas bröt foten i den situationen.
Men jag vill inte gnälla för mycket på domaren, en annan gång kommer misstagen att gynna Arsenal. Sådant där brukar jämna ut sig i längden.
Dragan 2k: Tottenham-Newcastle var en märklig match. Hur Tottenham kunde bomma alla dessa lägen som det mer än lovligt generösa bortaförsvaret bjöd på är en gåta. Newcastle å sin sida gjorde väl mål på sina tre första riktiga anfall - ja, Martins dunderträff var ju knappt ens ett anfall det heller, det var Martins som fick bollen på offensiv planhalva och inte hade mycket annat att göra än att skjuta. Och det gick ju rätt så bra, får man säga.
Ni verkar bortse från att Newcastle har världens bästa målvakt i sitt lag, vilket gör att man kan hålla undan trots att man i övrigt har ett uselt försvar. Newcastle kommer hursomhelst klättra i tabellen, speciellt när det börjar lätta på skadefronten.
mattias - 74: Vad vill du inte se? Pengar? Första ligasegern för er sedan 1990? Ny arena? Att ägandet av klubben går från en otydlig grupp av aktieägare som inte motsvarar en svensk ideell förening till ett investmentbolag vars strategi för sina investeringar är tillgänglig med en enkel googling?
Konkretisera (som Chris Härenstam brukade säga en gång i tiden), tack!
Alfred Awful: Det kan vara så som i USA när Dubais hamnmyndighet köpte upp NY/NJ Port authority, de blev tvungna att backa från affären eftersom media, och därmed allmänheten, och därför politikerna, inte ville att araberna skulle äga hamnen eftersom de skulle släppa in terrorister och weapons of mass destructions i containrarna. Köper Dubai upp Liverpool FC har vi snart Al Quaida på Anfield, sanna mina ord...
Jag är lite rädd för att Pool skall bli som Chelsea. Handla massa dyra spelare som inte är lämpade för Premier League som tex Schevchenko Ballack m.fl.
Håller med Alonzo när han sa vid ett tillfälle att klubbens heder och trovärdighet försvinner. Jag är beredd och hålla med.
Även de personer jag snackade med i Liverpool säger samma sak!
mattias - 74: Hur försvinner hedern och trovärdigheten genom att aktier byter ägare? Har Liverpool-fans någon verklig makt idag? Hur är det då möjligt att aktierna faktiskt kan säljas?
Är inte Liverpool FC för övrigt i grund och botten endast ett påhitt av Anfields ägare för att tjäna pengar efter att Everton flyttat därifrån på 1890-talet?
Vad det gäller spelare går det ju med lätthet att räkna upp ett tiodubbelt antal spelare som faktiskt funkat i Chelsea de senaste 2-3 åren, samtidigt som man kan han väldigt roligt åt en hel del Liverpool-köp efter 1990
Fansen har ingenting och säja till om alls. trodde du det ?
Visst är det roligt att Liverpool skall få massvis med pengar till klubben och få samma förutsättningar som Chelsea och United men då skall det handlas rätt också.
mattias - 74: "han menar väl att en del av varumärket Liverpool försvinner samt att vissa av Fansen blir besvikna..."
Tänk, det där urklippet tycker jag låter precis som en beskrivning av vad som faktiskt hänt med Liverpool efter Dalglish, förutom att "vissa" nog ska ersättas av "alla". ;-)
Bissett19: det borde ha stått 2-0 vid det här laget, John-Arne Riise hade ju hur mycket tid som helst att bara bredsida in bollen när han var sopren med Cech. Han hade ju till och med hunnit lägga över den på vänsterfoten om han hade velat.
Chelsea ser oerhört stressade och stela ut. Är de verkligen så beroende av John Terry? Är förklaringen verkligen så enkel? Jag är tveksam.
Hoppla, Jermaine Pennant får på sitt livs första välriktade skott och så var det 2-0. Pennant är förresten unik i ett avseende, han var den förste spelare i Premier League att spela en match med fotboja.
mattias - 74: Chelsea verkar vara på tårna i eftermiddag... eller inte. Saxat från Aftobladets Live-service:
67
Drogba vid bollen...
68
...och petar den till Ballack när tysken vänt sig om mot domaren för att diskutera något som uppenbarligen var viktigare än att förvalta det goda läget. Situationen ser mycket pinsam ut.
Ojojoj...nu blir det handväsksvingning i bortalagets omklädningsrum på Emirates. Taskigt drag att bänka Larsson dessutom - Arsenal genom tiderna mot Larsson på bänken: 3-0, Arsenal genom tiderna mot Larsson på plan: 0-3. :-)
Skönt också att Canal + kommentatorspar fick bita i det sursura äpplet efter att ha visat sina sympatier väldigt tydligt i andra halvlek.
scim: "Gnällkungen får gå av planen med alla poängen".
Sa han så fullt allvar? Jag hade redan lättat i ett glädjerus antar jag.
I övrigt så var det en fröjd att se Cesc & co avväpna Ronaldo & Giggs gång efter annan, det hade krävts fler ruscher likt den av Evra för att på allvar luckra upp Arsenal idag, man får tacka för att Alex Ferguson har så stor respekt för Arsene Wenger som tränare att han börjar backa hem och maska febrilt vid 1–0-ledning mot ett lag som låg 15 poäng efter i tabellen.
Men visst var det en gnutta tur med i ekvationen idag också.
scim: visst är Wenger ofta gnällig i överkant, men hur kan man säga "och titta vad Wenger gnäller" när Sir Gnällspik himself sitter på motståndarnas bänk?
Tycker ändå att Arsenal vann rättvist. United ville egentligen aldrig anfalla, kändes det som. Förutom första tio så backade de bara hem och sökte kontringar. Märkligt att ett så bra lag som United inte ska våga anfalla mer än de gjorde. Arsenal gnuggade på och till sist gav det utdelning, tack för det.
Även om jag har lätt till att tycka illa om Sir Alex så spelar han inte ens på samma division vad det gäller gnäll och osportsligt uppträdande som sin franske kollega.
Hmm, att Lyon värvar värdelöse Baros är för mig en gåta, och Carew har jag dålig koll på, men nog känns Villa som ett tråkigt alternativ.
West Ham lånade förresten in ytterligare en anfallare idag, Kepa Blanco från Succelaget Sevilla. Blanco valde mellan City och West Ham, och i valet mellan ett mittenlag med ont om anfallare och ett bottenlag med hur hård konkurrens som helst bland forwardsplatserna valde han det senare. Tuff kille.
mattias - 74: Varför bry sig om Liverpool när det finns roligare saker att göra...som att exempelvis se Manchester United spela match ikväll klockan 21 på Canal Plus Sport 2?
Ingen bra fotbollsmatch men Liverpool det klart bästa laget och leder rättvist med 0 - 2. kul och se att Benitez törs spela med 3 anfallare i Crouch Bellamy och Kuyt.