Bissett19: det borde ha stått 2-0 vid det här laget, John-Arne Riise hade ju hur mycket tid som helst att bara bredsida in bollen när han var sopren med Cech. Han hade ju till och med hunnit lägga över den på vänsterfoten om han hade velat.
Chelsea ser oerhört stressade och stela ut. Är de verkligen så beroende av John Terry? Är förklaringen verkligen så enkel? Jag är tveksam.
Hoppla, Jermaine Pennant får på sitt livs första välriktade skott och så var det 2-0. Pennant är förresten unik i ett avseende, han var den förste spelare i Premier League att spela en match med fotboja.
mattias - 74: Chelsea verkar vara på tårna i eftermiddag... eller inte. Saxat från Aftobladets Live-service:
67
Drogba vid bollen...
68
...och petar den till Ballack när tysken vänt sig om mot domaren för att diskutera något som uppenbarligen var viktigare än att förvalta det goda läget. Situationen ser mycket pinsam ut.
Ojojoj...nu blir det handväsksvingning i bortalagets omklädningsrum på Emirates. Taskigt drag att bänka Larsson dessutom - Arsenal genom tiderna mot Larsson på bänken: 3-0, Arsenal genom tiderna mot Larsson på plan: 0-3. :-)
Skönt också att Canal + kommentatorspar fick bita i det sursura äpplet efter att ha visat sina sympatier väldigt tydligt i andra halvlek.
scim: "Gnällkungen får gå av planen med alla poängen".
Sa han så fullt allvar? Jag hade redan lättat i ett glädjerus antar jag.
I övrigt så var det en fröjd att se Cesc & co avväpna Ronaldo & Giggs gång efter annan, det hade krävts fler ruscher likt den av Evra för att på allvar luckra upp Arsenal idag, man får tacka för att Alex Ferguson har så stor respekt för Arsene Wenger som tränare att han börjar backa hem och maska febrilt vid 1–0-ledning mot ett lag som låg 15 poäng efter i tabellen.
Men visst var det en gnutta tur med i ekvationen idag också.
scim: visst är Wenger ofta gnällig i överkant, men hur kan man säga "och titta vad Wenger gnäller" när Sir Gnällspik himself sitter på motståndarnas bänk?
Tycker ändå att Arsenal vann rättvist. United ville egentligen aldrig anfalla, kändes det som. Förutom första tio så backade de bara hem och sökte kontringar. Märkligt att ett så bra lag som United inte ska våga anfalla mer än de gjorde. Arsenal gnuggade på och till sist gav det utdelning, tack för det.
Även om jag har lätt till att tycka illa om Sir Alex så spelar han inte ens på samma division vad det gäller gnäll och osportsligt uppträdande som sin franske kollega.
Hmm, att Lyon värvar värdelöse Baros är för mig en gåta, och Carew har jag dålig koll på, men nog känns Villa som ett tråkigt alternativ.
West Ham lånade förresten in ytterligare en anfallare idag, Kepa Blanco från Succelaget Sevilla. Blanco valde mellan City och West Ham, och i valet mellan ett mittenlag med ont om anfallare och ett bottenlag med hur hård konkurrens som helst bland forwardsplatserna valde han det senare. Tuff kille.
mattias - 74: Varför bry sig om Liverpool när det finns roligare saker att göra...som att exempelvis se Manchester United spela match ikväll klockan 21 på Canal Plus Sport 2?
Sopa eller inte. Har det undgått dig att han är Svensk Landslagsmålis ?? Inte lätt och blio bra om man får sitta på bänken men Weaver är bättre det säger jag ingenting om!
mattias - 74: Han är då inte förstemålis i landslaget längre, det kan man inte vara om man är så dålig som han är. Och, man kan vara en sopa även om man är landslagsmålvakt.
Man kan ju inte bli bättre heller om man sitter på bänken i ett mediokert lag i England heller ?? Shaban är knappast en första målis, jag håller Isak som bättre trots att han intwe får spela speciellet mycket!
mattias - 74: 1-0 till Man U efter första perioden. Ronaldo målskytt på straff.
Kan bli än flera mål nu när Tottenham måste flytta fram sina positioner än mer. Annars tycker jag Tottenham spelar ett perfekt spel mot Manchester United och har fått stopp på allt som Giggs, Ronaldo, Rooney och Larsson försökt med framåt.