scim: jo, City skulle få världens största trupp om man skulle tro media. Lite kul det där, om man slår ihop alla som "säkert" vet att den ena spelaren eller den andra ska till den eller den klubben så kan man konstatera att tex Michael Owen får det jobbigt som ska spela i Newcastle, Bolton, Arsenal, Liverpool och Manchester United nästa säsong. Anelka å sin sida ska spela i United, Arsenal, Newcastle, Man City och Bolton, medan Obafemi Martins ska spela kvar i Newcastle samtidigt som han spelar i åtminstone Liverpool (eller var det United?) och Arsenal...
Jo jag sa visst så men torres var ju kanske inte den spelare jag hade räkna med i Liverpool innan rykterna uppstod! Återstår att se om det blir flipp eller flopp! Förmodligen ersätter han bellamy som antagligen skriver på för Blackburn!
Idag kl 4 skall presskonferens hållas om Torres, Han kanske inte är en sådan tokig värvning trots allt med tanke på attt han bara är 23 år tror jag.
Dock är jag skeptisk med tanke på tidigare spanjorer i pool men han är ju en bra spelare.
dessutom har han vunnit skytteligan i ett av Spaniens lite sämre lag 5 år i rad och dessutom ensam på topp så utvecklas kommer han göra, om inte detta året så garanterat nästa.
Jag tror det bara för att han är en av spaniens bästa spelare och kommer man till ett annat land som har ett rykte av sig att vara den bästa ligan i världen så är det ganska så troligt.
Dessutom är han otroligt snabb också vilket passar in ännu bättre i den engelska fotbollen!
mattias - 74: "dessutom har han vunnit skytteligan i ett av Spaniens lite sämre lag 5 år i rad"
Nja, det stämmer väl ändå inte? I år vann van Nistlerooy, och Torres var inte ens på topp-5. Hittar inga siffror för tidigare år, men nog var det väl ändå Eto'o som vann förra året?
wap.hockeysnack.com Klart som korvspad att El Nino kommer lyckas i Liverpool.Men ska bli intressant att följa de två Poolfansen som skriver i denna bok angående Torres filmningar,som klart är paritet med Ronaldos.
har jag skrivit att torres filmar ?? Jag har använt ordet medelhavsmupp men aldrig har jag påstått att han är en filmare, fattar inte vad du sysslar med!
mattias - 74: men att vinna den interna skytteligan i ett lag säger ju inte så mycket. Jag är inte alls övertygad om att Torres blir någon supersucce, och jag ifrågasätter verkligen om han är värd så mycket pengar.
Verkar vara en jävla skillnad på att filma och filma för dig. Speciellt med tanke på vilket lag man spelar i.
"Jo jag hoppas som sagt inte Liverpool handlar in massa medelhavsmuppar till kommande säsong så dom också håller på och apar sig straffområdet."
Efter att Torres blev klar så låter det så här från dig.
"Alla sydeuropeer filmar faktikst inte om du nu trodde det"
Hur ska du ha det?
Tolkar det första som att spelare från medelhavet filmar. Tydligen faller inte Torres in kategorin medelhavsmupp för dig. Har också för mig att det var någon som sa att Italien filmade till sig guldet i VM och att Italien har hållt på så i flera år, och att alla italiernare i princip var filmare.
"Jag tror det bara för att han är en av spaniens bästa spelare och kommer man till ett annat land som har ett rykte av sig att vara den bästa ligan i världen så är det ganska så troligt."
Får inte riktigt ihop detta, för att man var en bra spelare i La Liga så kommer man alltså ganska troligt att lyckas i världens bästa liga enligt dig? Borde det inte varit tvärtom att om man är bra i en sämre liga och byter till en bättre så borde det vara osäkrare hur man lyckas. Att gå så långt som du och säga att han garanterat kommer att klara sig är att ta i. Spelare från ligor i de sydligare länderna brukar ju ha svårare att anpassa sig till tempot och spelet i PL. Kolla på Stjeva t.ex.
Torres är en bra spelare, men jag tror personligen att han passar bättre i Serie A eller La Liga än i PL, men men det återstår att se. Rytter @ Umeå
Jag har aldrig påstått att alla sydeuropeer filmar. Diskussionen startade med att jag drog opp Christiano Ronaldo som den största filmaren i PL nånsin,dock är han en bra spelare när han lägger den sidan till
Sedan började rytter försvara honom och drog opp Gerrard att denna faller lätt.
Alllvarligt?? Visst har han lagt sig men knappast om man jämför Ronaldo som satt i system att filma minst 1 till 2 gånger varje match !
Ronaldo och Drogba m.fl svärtar ner Världens bästa liga med sina filmningar det tror jag du skriver under på ?? Engelska ligan skall vara ren från fusk och filmningar anser jag. Skulle Torres mot förmodan börja lägga sig lätt så är det bara trist. Dock är han inte känd för det under tidigare år i Spanien. Men tyvärr får man acceptera att filmningar finns nu och är en del av fotbollen som en modoit sa! Själv tycker jag det är trist !
Att " vissa "sydeuropeer har i system att filma är ju rätt uppenbart efter vad man ser i Spaninen och Italien! Dock säger jag inte att Engeslmän är världens bästa spelare dom heller.
Medelhavsmuppar var bara ett uttryck och absolut inte menat som om alla spelare från medelhavsländerna filmar.
"Sedan började rytter försvara honom och drog opp Gerrard att denna faller lätt."
För det första har jag väl aldrig försvarat Ronaldo, håller med om att han faller lätt och det har jag sagt vid flera tillfällen. Däremot tycker jag det ibland kan bli lite överdrivet i kritiken mot honom, han har trots allt förbättrat den delen sett över de säsonger han varit i England. Ronaldo är en makalöst rolig spelare att se på, tyvärr är det inte lika kul att se på honom när han lägger sig för lätt.
Anledningen till att jag överhuvudtaget nämde Gerrard var inte för att jämföra han och Ronaldo utan för att Gerrard utsåg sig själv till årets idiot när han i början av säsongen gick ut och berättade hur mycket det störde honom att se alla spelare förstöra ligan genom att filma, och att han inte hade speciellt höga tankar om dessa spelare.
Sedan filmar han två gånger inom ett par veckor i försök att få straff. Först när England mötte Andorra och sedan mot Sheffield U.
Hur vill du nu ha det? Du säger att du vill att fotbollen ska vara fri från filmningar men samtidigt är du beredd att blunda bara för att det just är Gerrard som filmat. Vars går din gräns för att man ska kallas filmare?
För mig så räcker det med att man medvetet försöker skaffa sitt lag fördelar genom att falla för att jag ska bli lite irriterad. Gerrard visade ju med sina filmningar att han inte är ett dugg bättre än övriga sk filmare, han såg möjligheten att fixa en straff för sitt lag och ge laget en fördel och tog den.
Att också påstå att Italien filmade sig till VM-Final och guld är ju bara löjligt? Vilka matcher såg du, och såg du samma matcher som övriga världen eller?
Jag tycker inte att det är ok att Gerrard lägger sig, det har jag aldrig påstått dock förstår jag inte de som kallar han för filmare.
För att bli kallad filmare skall man nog som Ronaldo ha hållt på flera gånger medvetet varje match för att tappa respekten hos motståndare och motståndarfans.
Gerrard är en erkänd ärligt respektabel spelare hos motsåndatrna men återigen så gillar jag inte när någon filmar medvetet.
Italienare är värst när det gäller filmningar tycker jag! De filmade överlägset mest i VM ! Inzaghi, totti, Gillardino. Listan kan göras oändligt lång.
"Gerrard är en erkänd ärligt respektabel spelare hos motsåndatrna men återigen så gillar jag inte när någon filmar medvetet."
Du glömde ordet VAR. Han VAR det fram tills hans agerande förra året. Jag tycker nästan det är värre att låssas vara en person med hög moral och vilja ha Fair Play och sedan bevisa att man inte är bättre än de andra när man ställs inför en situation där man väljer att ge laget fördelar genom att försöka filma till sig en straff.
"Italienare är värst när det gäller filmningar tycker jag! De filmade överlägset mest i VM ! Inzaghi, totti, Gillardino. Listan kan göras oändligt lång."
Du måste ha väldigt förutfattade meningar om de spelarna du nämner. Visst håller med om att Inzaghi Totti och Gillardino faller väldigt lätt ibland när man sett Serie A matcher. Men i VM var det en helt annan sak, Italien var inte värre än nått annat lag, och långt ifrån det värsta laget i VM när det gäller filmningar. Frågar igen, såg du dom överhuvudtaget spela i vm?
Jag har slutat följa Italiens Landslag för att de filmar så in i helvete ( Ursäkta ordvalet )
Jag såg inte alla matcher med dom men de matcher jag såg så var det flera situationer som de filmade och som domaren gick på. Grossos " Dykning " är snygg. Jag tycker inte det borde varit straff!
Man ser tom Henke Larsson ramla lätt i Helsingborg! Vad är fotbollen på väg om 10 år om detta får fortsätta. Jag snackade med en distriktisdomare som anser som jag att filmningar borde rendera i Rött kort så vi får slut på skiten, sedan om det är Gerrard, Ronaldo eller Kalle Kula spelar inte nån roll.
vad tycker du man skall göra för att få bort filmningar från fotbollsplan ??
"Vad tycker du man skall göra för att få bort filmningar från fotbollsplan ??"
Möjligen ha tillgång att kolla match video i efterhand och gå in och stänga av spelare.
För dommaren kan inte göra mer i dagsläget än han gör. Är i princip omöjligt för honom att uppfatta en situation som händer en bra bit bort från honom när det går så snabbt som det gör i topfotbollen.
Men det är de solkara fallen som ska ge avstängning, så fort det är kontakt mellan spelarna så är det genast svårt att avgöra (även med video) hurvida det är en tänkt filmning eller om spelaren är ur balans osv. Om du själv har lirat fotboll så vet du ju hur lite som kan krävas för att ramla ifall du får en smäll i "fel" ögonblick när du är på väg framåt och ur balans t.ex.
För mig skulle solklara fall som t.ex. Gillardinos filmning mot Celtic gärna kunnat gett en eller någon matchs avstängning.
Det borde vara ett sätta att börja på iallfall. Men samtidigt så är det jävligt svårt pga det jag skrev ovan. Kan ju se ut som en spelare faller lätt, men faktum är att han är ur balans när han får smällen så den tog värre än vad det såg ut. Detta kan ju vara svårt att avgöra även med video som hjälp.
"Låter som en bra ide det där med avstänging för riktigt idiotiska som den där gillardino gjorde."
I den kategorin ska såklart Ronaldos mot Boro, när han hoppar över målvakten och ramlar räknas in, tillsammans med Gerrards mot Sheffield U och Andorra.
"Gerrards mot Sheffield kommr jag inte ihåg men Andorramatchen skriver jag under på!"
Duell i sfraffområdet (vid en frispark tror jag det är). Sheffield U backen och Gerrard håller i varandra, Sheffield backen lägger armen runt Gerrard som går ner som om någon slog undan fötterna på honom.
Finns nog att hitta på youtube skulle jag tro ifall du vill se.
"Italienare är värst när det gäller filmningar tycker jag! De filmade överlägset mest i VM ! Inzaghi, totti, Gillardino. Listan kan göras oändligt lång."
Haha, såg du någon av Portugals matcher? Otroligt löjligt påstående.
"Jag tycker och jag tycker. Va fan vet du om han är respekterad eller inte? Du är väl ingen talesman för hela den europeiska spelarkåren! "
Nej det är jag så klart inte. Men nog fan måste du hålla med om han gjorde bort sig själv rejält på det sätt han agerade?
Anta att du går på en föreläsning och lyssnar till någon som snackar om alkohol och dess inverkan på kroppen och hur farligt det är mm. Sedan ser du den personen på krogen två helger i rad rejält bersusad. Skulle du då inte tappa respekten för den personen och tycka att han/hon var en rejäl bluff?
Så har man bokat biljetter till matchen mellan Manchester City och Carlstad United nästa lördag. Ser dock inte framemot bilresan först Övik - Karlstad och sedan från Karlstad till Arjeplog...tur att man har en pålitlig bil...
Undra hur Tevez affären kommer att sluta? Snacka om att PL och West Ham har målat in sig i ett hörn genom att blocka Tevez transfer till United. Konstigt att Mascerano fick lämna för Liverpool i en exakt likadan deal. Dvs först ett långt lån där man betalar en summa per år, 2 år i Tevez fall och 1,5 år i Masceranos fall, därefter en köp option på spelarna för x antal miljoner pund.
Men det är klart, West Ham kan ju inte gå med på att släppa nu Tevez utan att få hela transfersumman, för det är ju i princip att erkänna att man ljugit för PL när man sa att alla kontrakt mellan MSI och West Ham var rivna, och då borde dom ju rimligen riskera nedflyttning. Samtidigt kan ju inte heller PL låta Tevez lämna och MSI få största delen av transfersumman, för det är ju som att erkänna att man får ha tredjepartsavtal i ligan och det enda man riskerar är böter och inte nedflyttning ifall man spelar en tredjepartsägd spelare och fortsätter med det trots att man hävdar att han inte är tredjepartsägd.
Min gissning är att antingen så kommer United köpa Tevez och betala pengar direkt till West Ham, sedan kommer MSI stämma West Ham för kontraktsbrott för att dom sålt och tagit pengarna för en spelare som inte ens varit deras (dom äger ju bara registreringen och inte de ekonomiska rättigheterna). Sedan gör nog West Ham och MSI upp i godo utan att blanda in domstol och MSI får en stor summa pengar av West Ham. Antingen det eller så kommer FIFA gå in och granska det hela och godkänna Uniteds köp och att MSI får transfersumman.
Tror det är ganska säkert att Tevez kommer att spela i United denna säsong, men frågan är om det blir klart i detta transfer fönster eller i Januari fönstret. Har svårt att se hur Tevez ska kunna spela kvar i West Ham efter detta.
Rytter: Det bästa vore om grabben stannade i The real United istället för att pinna iväg till flygolyckan. Enligt min objektiva och opartiska mening...
Jo visst kan han stanna i West Ham, men dom verkade ju inte så intresserade av att betala de £20-30m som han kostar. Dom hade ju han på lån i ett år, betalade ingen avgift utan endast lön till honom och sedan hade dom en köp klausul som dom inte använde. Löjligt av West Ham att nu påstå att han är deras spelare och att dom ska ha rätt till alla transfer pengar och blocka flytten till United om dom inte får det.
Jo jag har sett att han är klar. Är ju en teknisk och kvick spelare. Har inte koll på hur det gick sett till hela förra säsongen, men hela West Ham hade det ju tungt då. Men säsongen innan när dom var nykomlingar tyckte jag han var riktigt bra, tycker att Benitez kommentar sammanfattar det riktigt bra, Benayoun är lik Garcia men skillnaden är väl att Garcia gör fler mål medan Benayoun ligger bakom fler assists.
Visst Riise och Aurelio kanske är lite bättre än Heinze offensivt. Men defensivt där Heinze har sin styrka så är han klasser bättre. Rankar Heinze som en bättre back än dessa om man jämför både offensivt och defensivt.
Är nog ingen risk att du behöver se Heinze i pool tröjan, har svårt att se han är så het på att byta till Liverpool ifall han ska byta klubb. Lär ju gå till Juventus eller Real ifall han lämnar United. Tror inte han lämnar för en annan klubb i England isf.
mattias - 74: Hoppas på guld kan du alltid göra men du blir besviken i slutändan ändå. Men du kan i alla fall känna tröst och tillfredsställelse i att Liverpoolfansen behöver inte resa för långt i England för att fira ett mästeskapsguld.
Rytter: Ur dagens Expressen i fallet Tevez (vad det nu må vara värt under kategorin klockrena spekulationer):
"– Magnusson har den senaste månaden drivit en stenhård kamp mot Manchester Uniteds manager Sir Alex Ferguson om att få behålla Carlos Tevez, lagets argentinske stjärna, och det ser ut som att United kan tvingas ge sig."