Nej jag vet inte vart dommaren fick de extra 40 sekunderna ifrån. Var det någon situation där någon spelare låg skadad under tilläggstiden så han la till mer? Jag kan inte komma ihåg faktiskt.
Sedan angående straffen som Saha fick med sig så var den ju billig. Men faktum är ju att dommaren missade att Evra skulle ha haft en straff med sig tidigare i matchen, och som alla vet så brukar det ju vara så att ifall man har haft en straffsituation tidigare där dommaren friat så brukar det ju krävas lite för att dommaren ska blåsa straff nästa gång det uppkommer en straffsituation.
Dommaren gjorde fel som gav Mikel rött och Saha straff, men sett till hela matchen så var det rätt att Chelsea fick en straff emot sig och en utvisning. Dåligt av dommaren att inte ta dom besluten i "rätt" situationer dock.
mattias - 74: Om det står två minuter på skylten så är det minst två minuter som gäller. Hade domaren 2 minuter och 40 sekunders stopptid på sin klocka så är det helt rätt att skylten visar två minuter.
I alla fall som det läggs till 2 eller 3 eller 4 minuter så brukar domarna hålla det exakt. Fattar inte vart dean hittade dom där 40 sekunderna någonstans ärligt talat. hade det varit en skada eller dyl had ejag förstått det men nu var det ju ingenting som gjorde att han la till ytterligare extra 40 sekunder.
Rytter:
Det fanns en mycket bra anledning att förlänga första halvlek ytterligare en minut: Det stod ju 0-0 på Old Trafford. Tumregeln är att domare låter spelet pågå tills United gjort mål. Såkallad "Alex Ferguson" tid.
Fan vad mycket stålar Mike Dean måste ha fått för att göra bort sig så jävla mycket som han gjorde i går??
Ps. Skall tilläggas att jag inte tror på det men man börjar ju starkt misstänka det.
mattias - 74: "I alla fall som det läggs till 2 eller 3 eller 4 minuter så brukar domarna hålla det exakt."
Skitsnack. Endera kan du jäkligt lite om fotboll eller så väljer du att vrida och vända på sanningen så att den passar din teori. Du får själv välja vilket av dessa två alternativ som är rätt.
"Fan vad mycket stålar Mike Dean måste ha fått för att göra bort sig så jävla mycket som han gjorde i går??"
Jo han måste ha blivit riktigt rik, SAF köpte 3 st domslut av honom och Grant köpte två. Snålt av Grant att inte hosta upp lite mer stålar för då hade det ju blivit oavgjort istället för förlust eller hur?
Poffa: "Skitsnack. Endera kan du jäkligt lite om fotboll eller så väljer du att vrida och vända på sanningen så att den passar din teori. Du får själv välja vilket av dessa två alternativ som är rätt."
Jag tror att en kombination av de bägge alternativen är det rätta =)
mattias - 74: "Som vanligt blundar du för saningen. United vann pga domaren igår. Ingen utvisning och ingen straff!
Dock borde cole blivit utvisad vilket vi är helt eniga om."
Cole skulle blivit utvisad och Evra skulle ha haft straff med sig. Mikel skulle inte ha blivit utvisad och Saha skulle inte haft straff med sig. Totalt sett så jämnade dommarens felbeslut ut sig sett till hela matchen.
Synd bara att han inte tog besluten i "rätt" situationer. Du kan ju aldrig ha sett matchen om du tycker att United enbart vann pga dommaren igår.
Jag tycker att jag kan en hel del om fotboll. Förklara för mig varför domaren lägger till extra 40 sekunder om det inte varit nån förseelse under stopptiden!
Rytter: jag tycker att Mikels röda är klockrent. Han hoppar in med båda sulorna före mot vristerna på Evra, hade inte Evra sett vad som var på gång och hunnit parera så hade det lika gärna kunnat vara hans sista minuter på en fotbollsplan den här säsongen.
Vad gäller tilläggstiden så har Poffa rätt, det är MINST två minuter kvar om fjärdedomaren visar just det. Det kan vara 2.00, och det kan vara 2.59 eller 4.32 eller vad fanken som helst. Däremot är det en annan femma att jag inte för mitt liv kan förstå varför man inte kan införa ett domartecken som visar att tiden stoppas så att man helt enkelt stoppar klockan då och när det är 45.00 så är halvleken slut.
mattias - 74: han kan ha haft tex 2.15 kvar på sin klocka, och om jag inte minns helt fel så stod en Chelsea-spelare och käftade med domaren på övertid i samband med en United-frispark vilket domaren har all rätt att lägga till tid för.
Varför står det inte 2,40 som tilläggstid då så att de andra vet hur mycket det är kvar. Det är ju bara Domaren som vet hur mycket han har kvar om inte vi andra få se tiden i Tv rutan .
mattias - 74: Det jag inte förstår är varför man inte helt enkelt kan dra ner tiden till 2x30 minuter eller något och köra effektiv tid. Då försvinner allt maskande och annat.
När ronaldo verkligen blir fälld så blåser vi inte frispark. När han filmar får han frispark samt när United spelar hemma så förändras speltiden till 2 x 48 minter :)
Ang. Birros medverkan så måste jag tillägga min glädje över hans medverkan.
Jag förstår visserligen inte hans fascination för italiensk fotboll men han är verkligen en sann fotbollsälskare som kan sporten utan- och innantill. Dessutom kan han formulera sig på ett sätt som få kan matcha. Att ta in honom i panelen är nog det bästa Canal+ gjort sedan man började sända Premier League.
Jag gillade även upplägget i övrigt även om Nora Strandberg (?) gjorde ett väldigt nervöst intryck, men jag tror nog hon kan växa in i rollen så småningom.
Sluta ändra i meningar utan att läsa hela meningen ditt pucko.
"Ang. Birros medverkan så måste jag tillägga min glädje." alternativt "Ang. Birro så måste jag tillägga min glädje över hans medverkan.", ska det givetvis stå.
Så Mr Fotbollsexpert. Hur skall man göra tycker du då för att veta hur mycket domaren lägger till. Tycker du inte spelarna borde veta om det återstår 2,30 eller 2,40 om det endast aviserats 2 minuters stopptid?
Birro håller som sagt mycket hög klass och tanken med hela konceptet är också bra. Jag har dock svårt för Nora, men hon kanske kommer slappna av lite med mer rutin. Nu känns allting så stressat och nervöst. Jag hade gärna sett en mer rutinerad person i hennes roll.
JO men om han blåser 40 sekunder efter att tiden gått ut då? Står det 2 min och inga incidenter inträffats under dessa 2 minuter så borde han blåsa av eller hur ?? Blir rätt konstigt om alla domare blåser eter 2,40 i fortsättningen.
Poffa: "Det enklaste är väl att spela tills domaren blåser" Gäller väl i alla sporter vad jag vet. Sedan så är det domarnsklocka som gäller och inte någon tv-klocka
mattias - 74: Vet inte om jag är rätt ute men det ligger väl i sakens natur sas att det inte går att exakt bestämma hur mkt tid som ska läggas till. Det tidstillägg som aviseras på tavlan vid full tid gäller väl kompensation för det tidsbortfall som domaren bedömt förekommit under ordinarie tid. När sedan tilläggstiden ska verkställas så måste man väl ha en möjlighet att lägga till ytterligare tid för ev avbrott under denna tilläggstid. Och det går ju inte att på förhand gissa sig till hur mkt ev tillägg det kommer att bli under dessa minuter. Därför går det alltså inte att efter ordinarie 90 minuter exakt fastställa hur mkt extratid som ska tilläggas och det borde väl vara anledningen till att man bestämt att tillägget ska vara MINST x antal minuter och inte ett exakt bestämt antal diton.
mattias - 74: Men har du svårt att fatta? Om domaren har 2.40 på sin klocka så ska 2 minuter upp på tavlan. Det som står på tavlan är alltså ingen exakt tid som man ska lita på, utan minsta antalet minuter som det är kvar att spela.
Ja, jag blev förvånad att man inte hade en bildskärm på City of Manchester Stadium...att man inte ens skulle ha en matchklocka på St James's Park fanns inte på kartan.
scim: City of Manchester Stadium är väl relativt nybyggd? Däremot vet jag inte när St James;s är byggd. Tänker på det här med matchklockor och bildskärmar..
När läggs det till extra tid förutom vid skador? Igårdagens match var det inga avbrott. Lik förbanant lade domaren till 40 sekunder. på 40 sekunder hinner lagen med en varsin målchans.
det vet väl inte jag varför det inte finns nån klocka på St Jame`S Park? det var den dummaste fråga jag fått nånsin men så kom den ju från dig också
Han la till 2 minuter och 40 sekunder, inte 40 sekunder. Var förresten inte utvisningen av Mikkel ett avbrott, ett av många?
Du verkar ju tycka att spelarna hela tiden ska få veta exakt hur mkt tid det är kvar. Men vad spelar en exakt tidsangivelse för roll när man inte har en klocka att utgå ifrån? Du kanske inte vet att man inte får ha armbandsur på sig under match.
Nej jag vet inte vart dommaren fick de extra 40 sekunderna ifrån. Var det någon situation där någon spelare låg skadad under tilläggstiden så han la till mer? Jag kan inte komma ihåg faktiskt.
Sedan angående straffen som Saha fick med sig så var den ju billig. Men faktum är ju att dommaren missade att Evra skulle ha haft en straff med sig tidigare i matchen, och som alla vet så brukar det ju vara så att ifall man har haft en straffsituation tidigare där dommaren friat så brukar det ju krävas lite för att dommaren ska blåsa straff nästa gång det uppkommer en straffsituation.
Dommaren gjorde fel som gav Mikel rött och Saha straff, men sett till hela matchen så var det rätt att Chelsea fick en straff emot sig och en utvisning. Dåligt av dommaren att inte ta dom besluten i "rätt" situationer dock.