scim:
Självklart är det inte något undantag men det var ju klubbvalet som rörde opp de flesta av Liverpoolfansen däribland mig. Du borde väl också känna till att det är känsligt att gå mellan dessa klubbar.
Hahl Bundy:
För att citera stenmark !
" De e svårt och förklara för en som int begrip " :)
Varför skall jag och många andra liverpoolsupportrar ha förståelse för det Owen gjort?
Hahl Bundy:
Då får du tycka det, jag vet massvis med Liverpoolsupportrar som delar min åsikt. Jag respekterar alla andras åsikter men jagförstår inte varför alla hoppar på mig jämt det är nånting. Jag tycker som jag gör, är det fel att tycka olikt andra ? För mig är Owen värd luft. Det står jag för.
Hahl Bundy:
SUCK ! Varför håller den inte. Jag är knappast ensam om att ha den åsikten. Sedan om Poffa och du inte delar min åsikt det ger jag blanka fan i.
Hahl Bundy:
Känns som om jag har förklarat det där en gång förut och det får räcka. finns längre ner.
scim:
Han sa ju vid vid ett tillfälle nånting i stil med att " Jag förstår och respekterar fansens rivalitet " Sedan om det blev avgörande vet jag inte. Förmodligen erbjöd City mer dollars men hur som helst så är det stort av honom att inte göra unitedfansen sura om han gått till Liverpool för det finns garanterat unitedfans som skulle ha svårt med ed sådan kontroversiell övergång även om den Owen gjort är mycket värre.
Poffa:
Det är väl ändå mer acceptabelt att gå mellan united / city än Liverpool / united. Jag önskar också honom lycka till. Han skall fortfarande ha en stor eloge för att han valde bort Liverpool med hänsyn till supportrarnas rivalitet.
mattias - 74: Tevez från Man Utd till Man City, som det verkar.
Undra om man ska göra som Liverpool-fansen och gnälla sig rödögda över hur hemskt det är att han går mellan två rivaliserande lag? Nä, jag önskar honom lycka till i karriären, i stället. Förhoppningsvis gör han inga matchavgörande mål mot Untied.
Verkar som om John Terry kommer närmare Manchester City.
Enligt sunday mirror så är det inte lönen på nästan 3 miljoner i veckan som skall locka över Terry utan att han inte längre trivs i Chelsea.
Jojo vi säger så !
scim:
Aftonbladet måste ha nyhetstorka. "United bjuder 380 miljoner för Zlatan"
Prislappen som Inter satt på Zlatan är bevisligen för hög. Real ansåg att han var för dyr.
sylf:
"Om" rafa säljer Alonso, vilket inte är troligt då han höjt priset på honom så skall Cambiasso vara aktuell som ersättare. Han är väl ungefär i samma klass dock en sämre passningsspelare då Cambiasso är mer en större bolltransportör.
mattias - 74: Nä, det är just det. Ni tar det hela på allt för stort allvar. Har du tagit på dig Selanders Brynäströja? Det har jag, det gör mig inte till mindre Modoit för det.
Poffa:
Tror mitt argument är ganska så vanligt bland vissa supportrar.
Jag tycker det säger sig självt att vi som svenska Liverpoolsupportrar aldrig nånsin skulle ta på oss en unitedtröja. Owen är en kille som är upväxt och född i Liverpool där rivaliteten och inlevelsen är 1000 gånger större än i Sverige.Fostrad av klubben,Cup- titlar, minnen , lagkamrater, vänner, familj och han lyckas ändå dra på sig en United tröja och säga " Jag behövde inte tänka en sekund jag sa JA på direkten " Det är hjärndött anser jag !
Owen kommer också antagligen få begränsat med speltid då rooney och berbatov finns i United och Sir Alex planerar säkert att skaffa minst en toppspelare till då dom har jättemycket pengar kvar att spendera så skall han sitta på bänken eller? Kalla mig vad du vill men när jag såg Owen i United tröjan så mådde jag illa.
Du som är en stor fan av europeisk fotboll borde veta att det som Owen gjort är en dödssynd inom fotbollen. 80 000 människor i Madrid kanske också skall komma in i verkligheten när de slänger grishuvuden på FIGO. Jag förstår dom till 100 %.
Vad tycker Sylf m.fl som är Liverpoolsupportrar ?
mattias - 74: Ditt resonemang är så otroligt trångsynt och tramsigt att man häpnar. Som vanligt babblar du om hur hemskt det är när spelare byter mellan rivaliserande klubbar. Boo-frekkin'-hoo.
Om en konkurrent till det företag du jobbade på för 10 år sedan erbjuder dig ett jobb, kommer du då tacka nej med argumentet "jag sviker min tidigare arbetsgivare"? Knappast, du.
Kom in i verkligheten, är du snäll.
LL:
Nej Rafa var och är totalt ointresserad sedan han valde Newcastle över Liverpool och som jag skrev tidigare så halverar han sin lön mot förut.
Rytter:
För mig är det helt klart oviktigt om Rafa ville ha honom nu eller inte, har man burit kaptensbindeln till och från samt växt upp i klubben så går man inte till Utd. Det är nog en självklarhet t o m för flera utländska spelare som varit i klubben en längre tid, jag har iaf väldigt svårt att se personer som Hyypiä, Kuyt, Torres eller nån bära Utds tröja en dag. Owen spelar för sig själv, vilket han gjort tydligt flera ggr, allra tydligast nu, . Är så besviken på honom, tevez nobbade Liverpool pga fansen vilket är stort. Det finns vissa saker du inte gör inom fotbollen exempelvis att gå mellan United - Liverpool, Barcelona - Real, Tottenham - Arsenal m.m Fråga Sol Campbell och Figo. Förstår fansen till 100 % att de är frusterande och förbannade då man sviker genom att gå till ärkerivalen.
Scim: För vissa är det mer än fotboll.
Rytter:
Frågan är hur en del Unitedfans ställer sig till det faktum att Owen lirat över 200 matcher för Liverpool och gjort 118 mål för samma klubb?
Jag kan säga att jag är äcklad av att han kan göra som han gjort. Lite som om Scholes hade gått motsatt väg. vad tycker du ?
scim:
Förstår ärligt talat inte varför Liverpool budade på honom. Att han väljer United är ju inte för pengarna då han halverar sin lön mot det han hade i fjol i Newcastle.
City hade bjudit £ 30 för Terry, känns väl som ett skambud ?
Portello:
Mycker möjligt men det jag menade var att man går inte till united om man en gång representerat Liverpool, United verkar inte kunna hitta den stora spelararen som de vill ha. De ersätter ronaldo med valencia och Tevez med Owen, frågan är om inte United köpt grisen i säcken ( Owen ) Skadebenägen. Satte ärligt talat kaffet i halsen när jag såg honom i unitedtröjan, Äckligt. ! vad tror du om Terry i man City ? känns som om det också är en ganska " kontroversiell " övergång om den blir av!
Det är väl alldeles självklart att Michael Owens övergång till Manchester United kan uppröra Liverpool-supporters utan att det ska behöva överraska folk.
1. Han var en stor ikon i Liverpool under flera år. Han kom från den egna organisationen och var klubbens ansikte utåt under en lång tid. Han är inte bortglömd bara för att det var fem år sedan han senast spelade i klubben.
2. Manchester United är ett jobbare klubbval än något annat eftersom Manchester United genom alla tider varit den största konkurrenten till Liverpool. Både sportsligt och sentimentalt. Det är den värsta klubb en Liverpool-supporter kan tänka sig se en favoritspelare hos.
Har man en någorlunda koll på engelsk fotboll så har man väl också koll på dessa två fakta. Eller?
Sedan så är det lite konstigt att man måste ha en förklaring som håller för att det ska vara tillåtet att inte gilla övergången. Som att det borde finnas ett dolt regelverk över vilka ingredienser som måste finnas för att man ska få tycka något.
Varför ens lägga energi på att bestrida det? En person som uppenbarligen står i ett par andra skor och ser saken ur ett annat perspektiv dessutom men som kanske inte har de retoriska kunskaperna att förmedla det.
Och, då slår "ironikerna" till...