Fotboll

Grupper · 16882 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
jaha 4-0 till Gunners idag altså dom kanske kan vara med och fajtas om liga guldet lite mer i år kanske. Och Chelsea hade problem med Hull idag men vann som sagt med 2-1 efter sena mål. Nä imrron ska det bli intressant att se Utid och Pool står sej i år.

renen: Det gör det icke. Everton kommer sluta 6:a

65selander: 6-1 hehe hoppas det här visar Everton s fortsatta säsong

mattias - 74: Skaplig målskillnad redan i första matchen 0-4 till Gunners

renen:

Ja det lär väl bli samma visa som de andra åren att det är samma 4 lag som vanligt som kommer på plats 1 - 4 om inte City blandar sig i leken , idag vann dom ju så det var väl skönt för Hughes att få en bra start på miljonbygget.

mattias - 74: Givetvist tidigt men man får nog inte underskatta Arsenal, Wenger är bra att ta fram talanger.
Topp 4 kanske det..

renen:

0 - 3 hoppsan Kerstin !

renen: 2-0 Vermalen

mattias - 74: 1-0 Arsenal och dom har spelet, men visst är han ett avbräck.

renen:

Adebayor är ett rejält avbräck för Gunners, tror att de kan få en tuff säsong.

mattias - 74: Ska bli kul att se om Arsenal hänger med i år, inte alls säkert att spelarförlusterna har så stor inverkan.
NU Everton-Arsenal.

renen:

Snyggt mål var det iaf.

Någon som är förvånad att Chelsea å Drogba avgör på stopptid?
Undra hur många matcher han avgjort i slutet.

Bissett19: Ja han är då en grym avslutare.. Tror Drogba är en spelar som skulle lyckas bra i Barca om de vore så..

Projta:

SuperDrogba;)

Gusten: minst sagt, så jävla sjukt

Projta: Fyfan jag mår illa ...

mattias - 74: Jag har då lirat på Hull till 20 gånger pengarna :)

LL:

Äntligen dags, har du ett premiärtips ? Själv tror jag att Chelsea är den säkraste vinnaren och att Arsenal förlorar :)

Poffa:

* asg * ser att ni är lättroade :)

Poffa: hahaha, så det var en sådan där gör-din-egen-artikel-grej, borde jag kanske ha fattat :-)

sylf: så här översätter Google det hela:

"Den Sport Lisboa e Benfica handlar om att underteckna kontraktet med Steven Gerrard. Källor nära att säga att avtalet är att kort och presentation kan nu göras i nästa omgång kommer att hållas i Stadium of Light

Fläktarna är euforiskt och angelägna om att se Steven Gerrard i tjänst i de större klubbarna i världen."

Känns kanske som det minst trovärdiga man har hört på hela sommaren.

Frisco: "O Sport Lisboa e Benfica está prestes a assinar contrato com Steven Gerrard. Fontes próximas do processo afirmam que o acordo está para breve e a apresentação pode já ser feita no proximo jogo a realizar no Estádio da Luz."

Aha!!

mattias - 74:

Ser inget problem i att City har så pass många anfallare av klass. Snarare är det en fördel eftersom Hughes kan variera mellan 4-4-2, 4-4-1-1. 4-3-3, beroende på match och hur matchbilden ser ut.

Citys utmaning i år kommer vara att få in de nya spelarna i laget så snabbt som möjligt, samt att förbättra sitt bortaspel. Får dom ordning på bortaspelet kommer dom säkert ligga topp 6.

mattias - 74: Fotbollen skiljer sig väl inte så mkt från resten av livet, money matters. Jag tror Hughes kommer varva Adebayor, Santa Cruz och Tevez i ett 4-4-2 alternativt 4-4-1-1. Bellamy kommer få några enstaka inhopp och Robinho kommer som vanligt att spelas till vänster. Inga direkta konstigheter väl?

scim:

Intr upprörd men det är beklagligt att fotbollen ser ut som den gör, dessutom förtår jag inte hur Hughes tänker använda alla anfallare. Gör du?

mattias - 74: Jag tror nog de flesta fotbollsklubbar kan vara involverade i flera transfers samtidigt. Är du upprörd över att City rör om i grytan?

scim:

Jag tror inte på det heller men å andra sidan skulle jag inte bli förvånad om det stämmer. City tror ju de kan värva allt, varför inte koncentrera sig på Lescott nu som det vart tal om.

T T: Marca är i princip Barcelonas klubbtidning och har inget emot att framställa Man City eller vilken annan klubb som helst heller i dålig dager. Spanska tidningar har absolut noll trovärdighet.

scim: Nja, de hänvisade faktiskt till Marca.

mattias - 74: En 15 rader lång artikel utan någon som helst källa. Tro inte allt du läser.

scim:

Skulle inte city värva försvarsspelare ?

mattias - 74: Finns inte en chans att United vinner i år .
Det är liverpool tur i år som alla andra gånger :)

renen:
Ja det är önsketänkade med Spurs men å andra sidan så kör de med Gomes i mål och han är inte bra så jag hoppas i alla fall.

Mark Lawrenson synar Premier Legue

Han tror på United även i år.

mattias - 74: Ja verkligen,måste bara bli tre pinnar mot Spurs annars får jag höra det hela hösten av mina Spurs polare.

renen:

Skönt att ligastarten inte verkar vara i fara

66Hagberg: Spurs på plats 18, är det ett önsketänkande?.
Även om jag skulle gilla att dom åkte ur så blir dom nog som vanligt runt plats 10.

66Hagberg:

Sunderland sist? en vågad och enligt mig helt felaktig gissning :)

renen:
1. Man U
2. Liverpool
3. Arsenal
4. Chealse
5. Everton
6. Aston Villa
7. Man C
8. Bolton
9. Fulham
10. Birmingham
11. Pompey
12. Hull
13. Blackburn
14. Wigan
15. Wolves
16. Hammers
17. Stoke
18. Spurs
19. Burnley
20. Sunderland

Projta:
1. Liverpool lite med hjärtat,men tycker att det ser bra ut den här säsongen.
2. Manch U
3. Chelsea
4. Man City
5. Arsenal
6.Everton
7. Tottenham
8. West Ham
9. Aston Villa
10.Fulham
11. Bolton
12. Wigan
13.Sunderland
14.Birmingham
15.Pompey
16.Blackburn
17.Wolwerhampton
18.Stoke
19.Hull
20.Burnley

Projta:

Tror inte Aqua är lösningen på guldet. Han är ju skadad fram till i mitten av september och man kan inte förvänta att han skall in och dominera direkt. det som talar för är ju att United är svagare i år då man inte ersatt Ronaldo och Tevez fullt ut men Ferguson brukar ju på nåt konstigt sätt få skiten och funka ändå !

mattias - 74: Då kör jag en tippning här oxå då, trots att min PL kunskaper inte är så höga =)

1. Liverpool "aqua är lösningen på guldet "
2. Chelsea
3. Man U
4. Everton
5. Arsenal
6.Man City
7. A.villa
8. Bolton
9. Totenhamn
10.Wigan
11. West ham
12. Fulham
13.Sunderland
14.Hull
15.Pompey
16.Blackburn
17.Wolwes
18.Stoke
19.Birmingham
20.Burnley

Poffa: Kolo Toure är inget större avbräck, Vermaelen verkar av träningsmatcherna att döma vara en spelartyp som passar in bättre i backlinjen. Ett stort problem med paret Gallas/Toure som mittbackar är att båda hellre faller av i stället för att gå upp i rygg vilket lämnar stora ytor för ostörda motståndare att ta emot och vända upp, men Vermaelen är en spelare som kliver upp och pressar i högre utsträckning. Kolo Toure har dessutom alltid levt på sin snabbhet för hans placeringsförmåga har aldrig varit särskilt bra, och den snabbheten verkar han inte riktigt ha kvar längre. De senaste ca 18 månaderna har Toure bara enstaka matcher varit sitt gamla jag och det var rätt många som ville ersätta honom redan förra hösten. Han kan förvisso kanske hitta rätt igen i City, men det återstår att se.

Adebayor då? Nja, inte heller där är jag särskilt ledsen att han har gått. Väldigt få av hans mål kom i lägen där matcherna var oavgjorda eller i underläge. Han svarade tex bara för ett enda kvitteringsmål på hela säsongen (borta mot Villarreal i CL), och av hans tio ligamål gjordes bara tre när matcherna stod lika, att jämföra tex med den så ofta utskällde Bendtner som hade fem tie-breakers på nio ligamål - dessutom med avsevärt färre spelade minuter. Resten av Adebayors mål gjordes när Arsenal redan var i ledning med minst ett mål. Dessutom var han en källa till oro i truppen, vilket även det var ett starkt skäl till att skeppa iväg honom.

Flera av de oavgjorda matcherna förra säsongen kom i ett svep strax efter jul när Fabregas och Walcott var skadade och Arsjavin hade ännu inte hade anslutit. Fabregas var dessutom, innan han blev skadad, helt slutkörd efter att pga landslagsspel på allehanda nivåer i stort sett inte haft någon riktig semester på fem år.

Villa har inte ett på långa vägar likvärdigt lag jämfört med i fjol. De har tappat Barry och Martin Laursen, och framför allt den sistnämnde är ett jätteavbräck. De har en trupp tunn som tidningspapper och det enda nyförvärvet (Stuart Downing) är skadad fram till åtminstone december.

Ska prova mig på en taballtippning om det är Ok

1. Chelsea
2. Liverpool
3. United
4. Villa
5. City
6 Everton
7. Arsenal
8. Tottenham
9. Sunderland
10. Fulham
11. Stoke
12. west Ham
13. Wigan
14. Blackburn
15. Bolton
16. Birmingham
17. Portsmouth
18. Hull
19. Wolves
20. Burnely

Poffa:

Jag ser faktikst också Chelsea som favorit till titeln i år. United känns som vanligt farliga men att ersätta Ronaldo är inte lätt och jag är övertygad om att Ferguson kommer värva en klasspelare till under säsongen. Mitt tips får bli

1. Chelsea

2. Liverpool

3. United

4. Villa

5. City

6 Everton

7. Arsenal

Burnley, Wolves och Hull får svårt att hålla sig kvar. Birmingham har bäst chans av de nya lagen att klara sig. Sedan tror jag Portsmouth kommer bli säsongens flopp! De har tappat Crouch till Tottenham samt Glen Johnsson till Liverpool. Om City hittar en bra försvarare så kommer dom vara med där oppe dom också ! Tyvärr LL jag tror Arsenal får en jobbig säsong jag också !

LL: Jag ska börja med att korrigera mig, jag skrev West Ham men menade Aston Villa. Jag hamnade snett i någon tanke, inser jag.

Sedan till Arsenal. Jag har en känsla av att de kommer "mini-floppa" i år. Man har inte tillfört något förutom Vermaelen, eller vad han heter. Och man har tappat Toure och Adebayor. Arsenal har en förmåga att bara få oavgjort och jag tror att man snålat lite för mycket för att vara säker bland topp fyra.

Dessutom tror jag att Arsjavin kommer få ett tufft år i PL. Det känns som att den vindsnabbe ryssen kommer att få större press på sig, samtidigt som motståndarna kommer spela hårdare mot honom och på så sätt plocka bort honom från matcherna. Och det kommer sätta enormt mycket ansvar på stackars Fabregas. Att begära att unge Walcott ska axla en stor del av det ansvaret är bara för mycket.

Lägger man därtill att Villa och Everton ser ut att få likvärdiga eller bättre lag jämfört med ifjol så tror jag de kan placera sig före Arsenal.

City som du nämner på slutet kommer helt klart bli jobbiga motståndare för alla klubbar i år och jag är inte förvånad om de slutar fyra-sexa redan i år. Och får de fortsätta värva på det sätt de gjort, samt får ihop laget, så är City definitivt med i kampen om PL redan säsongen 10/11.

Poffa: det ska rätt mycket till om Arsenal ska tvingas slåss mot de tre lagen om några platser. Det är lätt att titta på förra säsongen och säga att Villa och Everton utmanade Arsenal, men då ska man komma ihåg att Arsenal spelade utan Fabregas och Walcott nästan halva säsongen plus att Arsjavin inte var med förrän den sista tredjedelen.

City kan iofs kanske bli ett hot mot topp-fyra men jag tror inte att de kommer att bli så enormt bra den här säsongen. Nästa däremot, när de har fått bygga lite till, är en annan femma.

« · 1170403 · »