Fotboll

Grupper · 16883 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
LL: Chelsea är mina favoriter också. ManU och Pool slåss om andra och tredje plats. Bakom dem slåss Arsenal, West Ham, Everton och City om platsena fyra till sju. Och Hot Spurs är väl som vanligt åtta-nia när serien väl är över.

mattias - 74: Liverpool har absolut chansen att vinna, fast i dagsläget måste Chelsea ses som favoriter för de är det enda laget som har fått behålla samma trupp som förra säsongen och till och med utökat den en aning. Xabi Alonsos flytt är ett enormt avbräck för Liverpool. Aquilani är inget säkert kort som frälsare, han må vara en bra spelare men verkar vara väldans bräcklig. På de tre senaste säsongerna har han bara spelat totalt 73 matcher, vilket innebär att han under de säsongerna har spelat i marginellt mer än hälften av Romas matcher och en spelare som spelar så lite är inget man bygger ett lag omkring. Mot Chelsea talar dock att de har en stomme som börjar vara rätt ordentligt till åren och ingen vet hur Ancellotti klarar sig i England. Det är inte säkert att de idéer som fungerar i Italien fungerar i Premier League - eller fungerar och fungerar förresten, Milan har inte precis gjort dundersuccé i ligan på senare år och det är ingen hemlighet att Champions League är det som Abramovitj verkligen vill vinna. Och där har ju Ancellotti lyckats bättre.

Sedan ska inte heller ManU räknas bort. Visst har de tappat tungt i Ronaldo, men trots tre raka ligavinster tror jag att de kan vinna många billiga poäng på underskattning. Men det krävs också att spelare som Anderson och Nani utvecklas och lyfter sig för att de ska ha en chans.

Jag påstår också att även Arsenal har en viss chans. Fabregas skadefri och utvilad (det var han inte förra säsongen), Arsjavin med från start och Eduardo förhoppningsvis fri från skadorna som följde på benbrottet för ett och ett halvt år sedan. Har man lite tur med att slippa skador och får en bra start så kanske det kan gå vägen. Men öppningsprogrammet ser ruggigt tufft ut - de fyra första ligamatcherna är Everton borta, Portsmouth hemma, ManU borta och sedan ManC borta. Lägg därtill att vi möter Celtic borta och hemma runt matchen mot Portsmouth...

mattias - 74: Dags att prioritera ligan nu.
Börjar bli pinsamt länge sedan nu.

sylf:

Det börjar så sakteliga dra ihop sig. Hoppas att Sportbladets läsare får rätt :)

Rytter:

Det gick snabbt att hitta en ersättare för Xabi i alla fall. Oerhört intressant och se vad han kan tillföra !

Rytter:

Benitez hade yrkat på £40M men £30M är helt ok. Aquillani väntas ersätta eller denna kille från Standard Liege. Se länk!

mattias - 74:

Nog tycker jag att £30M för Alonso är en helt rimlig summa, inte för dyrt och inte för billigt för en spelare av hans kaliber.

renen:

370 Miljoner enligt engelska medier, låter en aning i underkant.

Liverpool-Newcastle från -96 på ESPN Classic nu, Barnes, Fowwler mfl..
Kul att se.

mattias - 74: Ja vad ska dom göra med alla egon?
Men Alonso har väl sagt själv att han vill lämna så det är väl ingen större förlust.

Alonso klar för RM. Undrar om real vil lägga bud på min morsa snart ?

renen:

Alonso nära RM. kanske är lika bra då han själv bett om att få lämna. Liverpool vill ha 40 Miljoner Euro. Det kan man få Silva och Aquillani för. en spelare som inte vill spela i en klubb är det lika bra att sälja.

scim: ja, jag kan ju inte ens med bästa vilja i världen påstå att jag var ensam om att gissa det :-)

LL: Haha, inga direkt höga odds på den gissningen.

LL: "Fast om Terry lämnar Chelsea (vilket jag är långt ifrån säker på att han gör, att han inte har avfärdat City kan lika gärna vara ett sätt att tvinga fram ett nytt kontrakt - han har ganska mycket mindre betalt än tex Lampard och Ballack och det påstås att han inte är särskilt nöjd med det)"
Nu har Terry till sist gått ut och sagt att han aldrig övervägde att gå till City. Gissa vad som också har hänt? Helt rätt gissat - han har fått ett nytt kontrakt med högre lön...

Projta: En omvänd klassresa.

mattias - 74: Hittade inte på Italenska Sidan, men här äre från
Svenska Fans, de enda jag hitta på

Projta:

har du länk till det !

mattias - 74: Den frågan kan nog jag svara på !
Enligt C.D Sport så har "Aqua" skrivigt på för Roma till 2013..

Så jag vet inte vart ryktet kommer ifrån egentligen :S

Nån som har koll på Aquillani i Roma?

Förväntas skriva på för Liverpool inom några dagar.

Frella:

Jag fick också Souness.

One word to describe you as a Premiership manager: INEPT Maybe you could be a pundit, just ask David Pleat for advice.

Poffa: Bara lägga tränarkarriären på hyllan efter detta år: Graeme Souness: 63% Tactics, 72% Man Management, 65% Media Handling, and 75% Professionalism!

scim: Chris Coleman
You scored 90% Tactics, 64% Man Management, 60% Media Handling, and 74% Professionalism!

JD: Alan Curbishley
You scored 65% Tactics, 84% Man Management, 63% Media Handling, and 98% Professionalism!

Where do I sign? ;)

Vilken tränare är du ?
Jag är tydligen Kevin Keegan. Kanske lika bra att man aldrig gick den där tränarkursen ändå.

mattias - 74: Han ryktas hamna i Hull.

scim:

Benjani lär väl se sig om efter en ny klubb nu eller tror du inte?

Adebayor är nu helt klar för City, forwardsbesättningen känns tämligen spikad nu.

www.skysports.com/video/clips/0,23791,15855_5440332,00.html

scim: jo, skulle ni lyckas få loss Terry ser det bra ut för er del, men det kan nog ta ett tag att spela ihop laget så det är nog främst till säsongen efter den stundande det verkligen kan bli bra i så fall. Fast om Terry lämnar Chelsea (vilket jag är långt ifrån säker på att han gör, att han inte har avfärdat City kan lika gärna vara ett sätt att tvinga fram ett nytt kontrakt - han har ganska mycket mindre betalt än tex Lampard och Ballack och det påstås att han inte är särskilt nöjd med det) så kan det sätta Chelsea i rejäl gungning och kanske är det de som får kliva av topp-fyra i så fall.

scim:

frågan är om Chelsea släpper honom ? Jag tror inte det.

LL: Konkurrensen bland anfallarna är rätt hård i City nu så oavsett om Adebayor lyckas eller inte så har vi det väl förspänt på anfallssidan. Får vi in en mittback och en ytterback nu så ser det rätt bra ut inför kommande säsong, JT skulle jag definitivt inte tacka nej till...

mattias - 74: Greedybayor behöver inte ersättas. Är det någonstans Arsenal är väl rustade är det i anfallet. Robin van Persie, Walcott, Arsjavin, Bendtner, Eduardo och Carlos Vela är alla anfallare (jo, Walcott är också anfallare egentligen, och Wenger har antytt att han från och med nu kommer att spela mer som anfallare). Ska det läggas pengar någonstans är det på en defensiv mittfältare. Mycket pekar på att Arsenal kommer att spela 4-3-3, och det blir i så fall med största sannolikhet Walcott-van Persie-Arsjavin i anfallslinjen.

Adebayor hade en gyllene säsong 2007/2008. Utöver den säsongen har han aldrig varit särskilt produktiv. Det kan bli succé i City, men det kan lika gärna bli en totalflopp. Och det kommer garanterat att bli en jävla massa offsideavblåsningar.

mattias - 74: Skulle gärna se Bellamy i Pool tröjan igen, eller varför inte Newcastle

scim:

Anfall är väl bästa försvar !

mattias - 74: För i helvete Hughes, vi behöver BACKAR!!

Hahl Bundy:

Nu har City alltså Tevez, Santa Cruz, Adebayor Robinho och Bellamy  i anfallet. . Känns väl som åtminstone nån för mycket eller ?

mattias - 74: Ingen aning. Wenger vet vad han gör. Tror jag.

Hahl Bundy:

Undrar  vad Wenger ersätter med. Måste ju in nån lika bra om kanske inte bättre om de skall vara med och utmana de 2 stora :)

scim: Jag har läst den, och jag ser ingen motsättning i detta. Jag förstår dessutom MOs klubbyte. Men jag förstår absolut och försvarar pool anhängarnas besvikelse också. Jag ser ingen motsättning i detta, för de är på olika platser i systemet.
Supportrarna ska försvara sin klubb, i vått och torrt, och gärna hata sina rivaler 24/7. Och då är det svårt att se sin gamla hjälte gå till dem.

MO(i detta fall) Är på ett annat ställe i systemet, han har bara sig själv att försvara. Han var ju naturligtvis medveten om hur detta skulle framstå, och att hans gloria skulle gå upp i rök i liverpool. Men ändå tog han detta beslut.

Och så ska det vara, rollerna i systemet är uppfyllda. Jag kritiserar inte någon av parterna, jag förstår dem båda.

spud: Allt är inte svart eller vitt. Om du vill bekanta dig med den diskussion du deltar i rekommenderar jag Waynes inlägg från 2009-07-07 16:15.

scim: Ja om man vill slippa alla hardcore supportrar utan istället vill ha supportrar som applåderar när de ser ett fint inlägg oavsett lag så.

Själv tror jag att den dagen lagens supportrar slutar bry sig försvinner derars existens berättigande. Och idrotten blir helt utan själ.

spud: Idrotten borde väl snarare gagna sig utav att man slutar bry sig om skvaller och metahändelser och istället koncentrerar sig på idrotten.

mattias - 74: Det värsta som kan hända idrotten är att folk slutar bry sig, därför anser jag det helt naturligt att en pool supporter känner sig ledsen när deras gamla underbarn går till värsta fienden. Det spelar ingen roll att det inte var ifrån pool han gick dit.

scim:

Jag tycker inte den är korrekt men vad vet jag, jag är ju enbart en som håller på Liverpool :)

mattias - 74: Jag syftade inte på dig, utan på objektivitetens riddare i skinande rustning, som nu helt plötsligt tydligen bytt sida ;)

Förklara och förklara, du försöker väl snarare rättfärdiga din åsikt som jag och några andra helt enkelt avfärdar. Att sitta och bli upprörd över helt korrekta spelarövergångar ser jag som slöseri på energi som kan användas till annat.

scim:

Jag blir inte upprörd jag  bara förstår inte varför jag skall förklara när jag redan en gång skrivit vad jag tycker.

JimmyH: Vem är det som är överraskad? Jag trodde f.ö. att vitsen med ett diskussionsforum var att bolla åsikter med varandra, jag ser ingen anledning till att någon ska bli upprörd över det.

JimmyH: Om du räknar mig till "ironikerna" så har du definitivt missuppfattat mina inlägg i dag.

mattias - 74: Nä du behöver inte ha förståelse för det. Själv säger jag bara att jag inte kan hetsa upp mig för det pga jag tycker det är en spelare på dekis som får en andra chans.

Hade det varit en Figo så hade jag absolut hållit med dig, men jag kan inte stå vid din sida jämt :)

« · 1169356 · »