Fotboll

Grupper · 16882 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Rytter: Man bör dock ta i beaktning att United saknade sitt ordinarie mittlås. Visst var United dåliga idag men ett oavgjort resultat hade nog speglat matchen bättre.

Ang. tråden så kändes det lite meningslöst att skapa en tråd för Joan Kamper Trophy, eftersom 50% av lagen spelar i PL så känns det ok att låna just den tråden...

Nu bytte Barca in lite tunga pjäser, nu känns det som det blir åka av!

scim:

"Och City kör över Barca ;) *host host*"

Och sedan när spelar Barca i PL, byt tråd ;-)

Burnley - Man Utd 1-0

Sämsta United matchen jag sett på väldigt väldigt länge. Helt rättvist resultat, Burnley närmare 2-0 än vad United var 1-1 (räknar bort straffen).

United gjorde det väldigt lätt för Burnley genom att försöka spela stillastående nästan hela matchen, var bara de sista minuterna när man skruvade upp tempot man började hota. Kvaliten på passningar i United var bedrövlig att se. Tur att 90 minuters lidande är över, för detta var det sämsta jag sett på länge. Hade dom tänkt att fortsätta spela så här så är det bara att glöma ligan.

Kul dock att se Burnleys krigande lag, kan nog vara fler lag som tappar poäng på Turf Moor. Känndes stabila defensivt genom hela matchen och sedan riktigt farliga när dom kontrade.

Och City kör över Barca ;) *host host*

Härligt att Burnley satte dit Utid på plats iallfall.

Och Birmingham kan tacka David James. En vansinnesrusning där han försöker att boxa men fäller spelaren i stället. Straff och 1-0 på övertid.

Tackar för den Burnley, tackar. :)

scim: Tyvärr slog Blake en dussinfrispark, toppläge för 2-0 där.

hoppas Burnlely kan hålla emot mot Utid. Skulle vara roligt om Burnely kunde sno några poäng av Utid. Och Pool verkar då ha hittat spelet iallfall.

LL: Jag missade situationen men tyckte att kommentatorn säga att det var Robbie Blake som orsakade straffen.

scim: hoppsan, Carrick missar straff. Men den där Burnley-backen som drog ner Evra får nog ta och träna på tacklingar, det där var det korpnivå på.

Hur nöjda är Spursfansen med Canal+ en sån här kväll?

mattias - 74: Smakstart på Anfield... ;)

T T: Ja, Robbie Blake är ingen dussinlirare. Slog just på teven när Burnleys anfall startade och det tog ett tag innan jag lyckades lista ut vilket virrförsvar det var de spelade mot ;)

Wow, vilken pyts av Burnley. En volley i krysset efter ett långt anfall.

renen:

SkyBet

First Premier Manager to Leave 2009/2010:
Rafa Benitez 3/1

Ryktas att han redan lämnat, en del bettingsajter har stängt sitt spel på att Benitez säger upp sig / får sparken, Får inte vara sant.

ante08:

Stoke var ett av lagen som Liverpool spelade oavgjort mot i fjol på Anfield b.la. hade Liverpool vunnit sina hemmamatcher mot west Ham, Fulham, Stoke, Hull och Blackburn så hade de vunnit ligan med flera poäng. det är 15 poäng som endast blev 5. det har man inte råd med om man skall vinna Premier Legue, Burnley lär få häcken full ikväll också mot United.

mattias - 74: ja det är väl bara att hoppas att Pool kan bjuda upp till lite bättre spel ikväl då än vad man bevisade i Premiären matchen. Men ett lag som Stoke ska man bara slå hemma 7 dagar i veckan lättare sagt än gjort men.

renen:

Snackas om på diverse forum att Liverpol värvat Sotirios Kyrgiakos, AEK Athen, för cirka 18 miljoner kronor med tenke på deras skadeproblem i backlinjen. Jag vet dessvärre ingenting om honom men det är tydligen en hård och tuff herre.

renen:

Chelsea ser tyvärr ruskigt bra ut, frågan är om nåt lag kan hota dom. Jag vet att det bara gått 2 omgångar men jag sticker ut hakan och säger att de avgör ligan tidigare än förra säsongen då united vann.

renen: Fel av mig 3-1 blev det.

ante08: Wigan som imponerade mot Villa, ja du ser.

renen: och Wolves verkar gå mot första segern leder med 1-0 just nu.

renen 2-1 jaja

ante08: Inget att fundera över, dom vinner med 2-1.

renen: och där gör Chelsea 1-1 inte helt oväntat ändå.

renen: ja Drogba ska väl rädda dom och gör två snabba mål i slutet av matchen. Skulle inte bli förvånad om det blev så.

ante08: Heja Sunderland:) men i vanlig ordning så avgör Chelsea på stopptid.

och Chelsea ligger under mot Sunderland efter första halevlek lite överraskande ändå.

renen: Jag skulle påstå att det krävs skärpning om vi ska hänga kvar!!

renen:

Ja nu hoppas jag verkligen att det blir rejäl skärpning. Jag tycker spurs spelade riktigt riktigt bra.

mattias - 74: Ja nog krävs det skärpning om vi ska va med och slåss om titeln,.

Frella:

Katatrofal 1:a halvlek av Liverpool. Benayoun borde spelat från start, det som han tillförde när han kom in var mer än vad nån i hela lagetådstakom på hela 1:a halvlek. Ingen ide att skylla på domaren heller, kan man inte avgöra själv så skall man inte hoppas på att nån annan skall göra det heller, dowd var helt o, straffen är soklar den 2:a kan man diskutera men absolut ingen solklar straff när voronin blev knuffad. Jag hoppas verkligen det blir urladdning mot Stoke på Onsdag.

undrar om inte Poool skulle haft en straff för nån minut sen. Men man förlorar som sagt inte matchen på grund av det man är helt enkelt för dåliga idag.

Poffa: Nog förväntar man sig mer än detta av Pool iaf även om Spurs brukar spela fin fotboll hemma. Har Pool haft en tendens till målchans i matchen? Hoppas Spurs fortsätter kliva på i andra så man inte låter Pool få initiativet i matchen.

F ö är det lätt att förstå att Poolfansen älskar Carragher men karln är ju speldum på riktigt. Han ser att Skrtl är på väg mot boll och dessutom rättvänd. Ändå går han in i full karriär i situationen felvänd.

ante08: såg inte första ca tio minuterna så jag vet inte hur det såg ut i början, men helvete så dåligt Liverpool spelade de 35 minuter jag såg. Det är gata rakt fram i mitten i varje anfall för Spurs, och Pool ska vara glada att det bara är 1-0 och inte 3-0.

Bissett19: Härligt skott, men Keane får ta på sig dumstruten och skärpa sig. Man får inte missa båda de heta chanserna han får. Nicken ska bara in.

ante08: Pool ser inte direkt ut som nå topplag.
har knappt sätt Retard eller Babyloon :)

Bissett19: Pool måste helt enkelt rycka upp sej i andra halek. För på det här sättet kan dom då inte fortsätta att spela på iallfall.

källan:

Vilken mörsare av Ek-otto;)

Bissett19: Spuuuuurs!!! Liverpool still no Title?

ante08:

Du tänkte kanske på matchbilden?;)

Keane har haft två jättelägen,men Reina har gjort bra räddningar.Annars rätt jämn första halvlek även fast Spurs nu har tagit över initiativet ju längre halvleken gått.
8 min kvar av första.

nån som ser Pool matchen och kan berätta hur match bilden ser ut.

renen:

Fullt rättvist med 1 - 0 till United i halvtid men långt ifrån det spelet united brukar visa opp på OT. Fabio var en intressant spelare. Kan nog bli riktigt bra.

mattias - 74: ja då är det Manch U - Birmingham som förätt till Liverpool.

renen:

Minst sagt, Evertons försvarsspel liknade stundtals jag vet inte vad. I eftermiddag hoppas jag att Liverpool, kan vinna mot spurs. tuff bortamatch men fullt realistiskt med seger för dom röda.

renen: okey dom kanske kan överraska lite och göra en bättre Säsong i år än förra säsongen iallfall. När dom inte alls fick spelet att stämma.

renen: Det unga Arsenal imponerade.

ante08: Arsenal fick utdelning på sina chanser i första och försvaraspelet var katastrofalt i Everton.

Poffa: sorry 1-6 ska det vara. Var Everton så dåliga som Resultatet visade eller var det Arsenal som var bra.

ante08: 4-0? I vilken värld då?

« · 1171324 · »