Dream Team: Sen har ni dessutom Rafa "Jag försöker se ut som en maffiaboss" Benitez. Vid 0-2 ser det ut som han berättar för fjärdedomaren att hans dagar är räknade.
mattias - 74: Sådärja, 0-2 i halvtid. Får vi tre baljor till i baken i andra halvlek så är det en omvänd repris på målen du länkade till i morse ;) Orättvist är det inte heller. Liverpool har bollen konstant, men kommer aldrig in på mål. Samtidigt har vi sylvassa kontringar från Villa plus en assisterande mittback hos hemmalaget.
Starkt av Villa att leda med 2-0 i halvtid på Anfield.
Tycker Villa har spelat riktigt smart. Liverpool har mer boll men Villa lyckas med att skärma av Gerrard och Torres så dessa inte kommer med i spelet riktigt, och då är Liverpool inte alls lika farliga längre.
Rytter: Jag tycker faktiskt att Lescott är en rätt överskattad spelare, defensivt har han mycket kvar att lära.
Priset är givetvis en fantasisumma men det spelar ju inte så stor roll med de nuvarande ägarna som till skillnad från andra klubbar trots allt köper för egna pengar.
Frågar du mig så är väl 10 - 12 miljoner lagomt för Lecott. Han är långt ifrån den bästa mittbacken i PL men finns det pengar så köper man väl det som finns på marknaden till vilket pris som helst. Bara att grtulera Everton till en bra affär men City behöver ju en stabil mittback och det har dom ju fått nu i Lescott också.
24 miljoner pund för en mittback är som du säger riktigt högt. Frågan är om det finns nån mittback i PL som är värd dom pengarna, kanske Terry eller Vidic. Everton har gjort en kanonaffär som sagt, få se vad dom köper in för 24 miljoner pund. De kanske värvar Terry :)
Mycket pengar för en mittback. Även fast Lescott är bra så känns det inte som att han är värd £24M. Men pengarna spelar ju ingen roll i Citys fall, dom behöver en försvarare till så då är det bara att slanta upp.
Ni är enormt mycket svagare nu. Ronaldo var viktigare för United än vad Gerrard är för Liverpool eller Lampard är för Chelsea.Liverpool har visat att de kan vinna viktga matcher utan torres och Gerrard. Kanske att Rooney växer och tar mer ansvar men även han kommer sakna christiano. Ronaldo kunde avgöra en match på egen hand, via frispark eller på annat sätt.Ta Aston Villa och Spursmatcherna i fjol som vände eran negatva trend som till slut gav er ligasegern, vem låg bakom de viktigaste avgörande målen? Jo Ronaldo. Valencia är bra, men han är klasser sämre än C Ronaldo och i nuläget har inte United nån som kan göra 20 mål eller mer i dagsläget. Jag är oehört glad övet att slippa Ronaldo i United denna säsong.
Spännande att du efter 2 matcher kan säga att Ronaldo kommer att saknas å det grövsta. Kom tillbaka efter säsongen så kan vi diskutera hur Uniteds säsong har varit utan Ronaldo. Undertiden kan du ju analysera hur Liverpool kommer klara sig utan Alonso istället.
Själv tror jag att United kommer att tappa en viss del framåt men bli bättre i defensiven och spela mer som ett lag istället, har förhoppningen att Rooney, Berbatov, Owen samt våra mittfältare ska bidra med lite mer mål än i fjol för att täcka upp förlusten av Ronaldos mål. Återstår att se hur det kommer att gå.
Nu var det väl knappast så att alla mål han gjorde berodde på filmningar utan mer en majoritet av dom, united saknar Ronaldo nåt det grövsta sedan får unitedfansen säga vad de vill.
Glömde att skriva att denna spelare är så gott som klar också endast läkarundersökningen kvar. Han kommeratt fylla mittbacksluckan när agger och Skretl är skadade.
Jag tror inte du är ensam om att tro att Ronaldo lämnar ett tomrum efter sig, men behöver knappast vara raketforskare för att förstå att en av världens bästa spelare kommer att saknas i vilket lag som helst.
Däremot så anser jag att United har tillräckligt bra trupp för att kunna vara med och utmana om ligan och CL utan Ronaldo.
Finns ju både för och nackdelar med att Ronaldo har lämnat. Visst man tappar en spelare av värdsklass som gör otroligt mycket mål från sin position som ytter.
Problemet är att man har varit tvungen att ändra i sitt sätt att spela, tidigare med Ronaldo spelade man 4-2-3-1 eller 4-4-2 med Ronaldo i en väldigt fri roll på kanten.
Fördelarna är ju att man nu kan använda Berbatov som det var tänkt. Förra säsongen gick ju i princip all boll via Ronaldo och detta var något som Berbatov fick lida av, han är ju som bäst när han får mycket boll och kan fördela den vidare. Det jag har sett av Valencia gillar jag, han har Ronaldos snabbhet och gillar att dribbla och utmana försvararna och han är betydligt bättre defensivt än Ronaldo. Men tyvärr kommer han aldrig göra lika många mål.
Angående Owen tycker jag fortfarande att det är en smart värvning. Med lite flyt hade han satt ett mål mot Birmingham och ett till idag. Han kommer bli nyttig för United denna säsong.
" Det var framåt man inte var tillräckligt kreativa och vassa, och där kan man inte skylla på någon saknades. "
Ronaldo? Tror han lämnar ett större tomrum än vad många tror. Ni har ingen som gör 20 mål från den positionen denna säsong. Alex lär handla innan den sista Januari tycker du inte? Owen då? Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt :)
Jo visst Jensen var grym, fick väl pris som matchens spelare också, försvaret var också bra, men samtidigt så tycker inte United satte riktigt press på dom fören de sista 10 minuterna. Fram tills det gick det för sakta och slarvades för mycket när man hade chansen till att skapa bra lägen.
Visst man saknade Ferdinand och Vidic i mitten, men en match mot Burnley ska inte avgöras beroende på ifall man har sina ordinarie mittbackar med eller inte. Evans och Brown borde definitivt räcka till som mittbackar mot Burnley.
Det var framåt man inte var tillräckligt kreativa och vassa, och där kan man inte skylla på någon saknades.