Fotboll

Grupper · 16858 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Poffa: Sir Alex behöver nog inte oroa sig så mycket för att Liverpool ska kunna hinna ikapp. Den möjligheten är borta för länge sen. Nu har vi som stöttar laget t.o.m tvingats se Everton gå förbi.

Björn W: Bananerna är bruna ;)

Berka: Som att Zabaleta blev utvisad för att vi har en stolle som tyckte att han hade rätt att göra av med två minuter och sin egen plats på planen när vi försöker göra ett seriöst försök om att utmana om en ligaseger.

Inte heller är det rättvist att vi inte har någon ersättare för honom.

Poffa: Han hittar nog något att gnälla på den gamle gubben

Chelsea förlorar mot Wolves, säsongens skräll. Pool och Hot Spurs ligger under, City och Arsenal kryssar.

Sir Alex sover nog gott i natt.

City kommer undan med 0-0 borta mot Arsenal och mäktade inte med ett enda avslut på mål.

Fotboll är inte alltid rättvist.

Wayne Gresky:

Nu är det ju inte så att City har tio anfallare att välja mellan till match, 3st är ju utlånade

Caicedo, Bellamy och Guidetti är väl alla ute på lån.

Sedan skulle jag inte heller räkna in Nimely som en ordinarie då han mest har spelat med reserverna. Scim kanske kan svara om han gjort någon match i ligan.

Så då återstår det att välja mellan:

Tevez, Balotelli, Adebayor, Jo, Santa Cruz och Dzeko

Inte så överdrivet mycket eftersom Santa Cruz verkar vara till salu samt att Adebayor ryktas bort och då har man "endast" 4 st bra anfallare att välja mellan.

Vill man ha chans på att ligga i toppen av ligan samt gå långt i alla cup spel gäller det att ha en bred trupp för att klara skador och formsvackor.

Det som däremot är skillnaden mellan City och vissa andra klubbar är att dom kan köpa innan dom säljer.

mattias - 74: Något mellanting mellan Citys 10 och Liverpools 1 borde väl vara det bästa?

Redigerad kommentar

mattias - 74: UEFAs nya regler, om du tänker på de om Financial Fair Play ändrar inget väsentligt om man har en sugardaddy som är villig att förstöra pengar med hjälp av ett fotbollslag.

Den enda förändringen en sådan sugar daddy behöver göra är att se till att bidraget får formen av ett sponsringsbelopp, som går in i resultaträkningen innan årsbokslutet görs.

sylf:

Jag hatar City, inte som klubb, utan det dom gör nu, dvs leker Chelsea a 2003. Att det inte står rätt till i klubben visas ju gång på gång där folk slåss på träningarna osv, och med så många inköpta spelare så kommer det bli mera bråk, då alla vill spela. Ska bli kul att se hur de kommer klara sig med UEFAS nya regler. För Chelsea är ju sötebrödsdagarna slut och de får inte köpa spelare då inga pengar finns. Samma sak kommer hända city då shejken tröttnat och city inte vunnit något, de får 1-2 säsonger i rampljuset, sedan kommer det gå neråt. Chelsea, Liverpool, United m.fl håller ju på att sanera sina finanser och arbetar efter de nya reglerna, men inte city som handlar hej vilt...

Scim: Tycker du själv att det är nödvändigt med 10 ( ! ) forwards under kontrakt i City?

scim: Vänta bara till vinden vänder igen, då blåser det fort.

Rytter: Nej, jag skulle avsky om Liverpool agerade som City. Det ligger inte i klubbens strategi att hålla på så, och kommer förhoppningsvis aldrig att göra. Värva, visst. Värva dyrt, absolut. Men med hjärna!

scim: Är det inte så att det är bättre att leva på gamla meriter än att inte ha några alls att leva på?

ps. jag är inte poolfan =)

sylf: Jag förstår att du är bitter över att förändringarnas vindar har blåst omkull Liverpool, men så är det när man lever på gamla meriter.

sylf:

Antingen det eller så kör man Liverpools strategi att endast ha en bra forward i truppen som ofta är skadad.

Än så länge måste jag ju säga att Citys strategi fungerar bättre.

Låter som du är lite lätt avundsjuk.

mattias - 74: Klart det är interna stridigheter, så blir det när man värvar för värvandets skull och helt utan tanke. City verkar köpa för att ingen annan ska köpa och sätter dem på bänken. Också en strategi att köpa sig framgång!

sylf:

Nu har dom ( 10 ! ) forwards totalt har jag fått ihop det till med dom som är utlånade. Bra värvningstrategi?

utlånade Caicedo tror jag han heter, Bellamy och Guidetti, har jag glömt nån?

Anfallare som är kvar i klubben: Tevez, Balotelli, Adebayor, Jo, Santa Cruz och Nimely denna fick jag gräva djupt efter att veta vem det var :)

Nya: Dzeko.

Ang Tranfers så snackas det om att Pool är nära att värva Suarez. Hodgson får tydligen fortsätta enligt det senaste

Apropå city så är det lite interna stridigheter i klubben nu.

Se länk.

mattias - 74: Tur dom har en sugardaddy som dopar klubben ekonomiskt!

Dzeko skall vara klar för City om man skall tro det här.

"
Manchester City manager Roberto Mancini has confirmed the club have agreed a fee with Wolfsburg to sign Edin Dzeko
31 minutes ago via TweetDeck"

Bara att säga Grattis till en bra värvning då om det stämmer.

Frisco: Den här var dubbelt så bra!

Redigerad kommentar

Frisco: Men fan så härligt, fast jag hade nog hellre blickat ut över Emirates ;)

Se fotboll i england är grymt, enda nackdelen är att det regnar var å varannan dag men de får man ta när man får se toppfotboll =)

Frisco: Strömvallen i Gävle?

Dagens utsikt var väl helt ok?

sylf: Jag har alrig varit en fan av att sparka tränare och sällan ger det önskad effekt. Dock kan det bli en väckarklocka för laget om man byter tränare, fast i pools fall är jag rädd att materialet är lite för blekt, fixstjärnor som torres /gerrard levererar inte.

Men visst har tränaren en stor sak att säga till om i spelarköp och han skulle naturligtvis kunna försöka stärka truppen, men rätta mig om jag har fel, har inte pool haft ekonomiska problem för inte så längesedan?

sylf: Fast det där var en snygg bollkontakt av Fernando!

Berka: Och vem har bidragit till att spelarmaterialet ser ut som det gör?

renen: Jag hoppas det står sig, det verkar vara den enda lösningen för att få bort gubben!

Berka: I och för sig men som detta ser ut så måste något göras å det lättaste är ju att sparka tränaren, sen kan även Torres säljas av maken till dålig bollkontakt har jag inte sett på den här nivån.

renen: Risken finns, men vad ska en ny tränare vara bra för?, spelarmaterialet är inte bättre!

Ska vi tro att den käre Roy gör sin sista match som tränare för Pool idag?
0-1 mot Bolton efter en halvlek.

Poffa: Hehe den var faktiskt bra ;)

Äh gunners har ju en hel del medaljer i sitt, timrå har väl inte ens ett skåp?!

Berka: Att heja på Gunners är som att heja på Timrå. Prisskåpet är tomt.

Poffa: Nej nu poffa har du slagit skallen ;) udt vad är de? ,ska ju vara gunners :P

Skönt att se att det löste sig till slut. WBA fick sin straff, men vad hjälpte det. Dessutom fick United inte straff när de borde haft det. Undra om det trycker igen truten på alla gnällspikar ett tag framöver? Knappast troligt...

Glory, glory Man Utd.

mattias - 74: Inte ser jag matchen, men jag håller på westB :)

Poffa:

:-)

Poffa: Jag ser inte matchen men jag håller med mattias-74.

mattias - 74: Ingen straff, gult kort för filmning. Neville är solklart på bollen, dessutom är han inte ens i straffområdet.

Solklar straff till WBA men domaren blundar. Neville borde dessutom haft rött kort.

T T:

vad tror du? :)

renen:

HAHA va fan säger karln, nu har han missat chansen till ett värdigt avsked. IDIOT

scim:

Gerrard kommer inte lämna Torrres kan mycket väl lämna och jag antar att du syftar på konchesky som den tredje spelaren. Det är det sämsta skit jag skådat på en fotbollsplan.

renen: Varken Fulham, Liverpool eller Hodgson själv kan vara nöjd med att han gick till Liverpool. Såg inte matchen, men läser att Gerrard och Torres var riktigt dåliga...kan någon av dessa tre nämna herrar lämna inom en snar framtid?

Vilka soper man håller på. Liverpool och Modo fy fan..

mattias - 74: Dzeko har ju mer eller mindre krävt att bli såld till City så han kan ni nog räkna bort. Det verkar f.ö. närma sig kontrakt

www.skysports.com/story/0,19528,11679_6620170,00.html

mattias - 74: Torres till City kommer aldrig att hända!

LL:

I Liverpool ryktas det om en jävla massa spelare som haft kontakt med klubben på ett eller annat sätt. B.la Suarez Dzeko och Lloriente och Ashley Young . Kommer nån av ovannämnde blir jag riktigt nöjd. Dock vet vi inte hur mycket pengar klubben har och spendera men jag antar att för att få dessa spelare så är det nog en försäljning av Torres som måste göras. City vill ju ha honom som många andra spelare och det snackades om drygt 500 miljoner svenska kronor. Det är ett överpris med tanke på vilken form han är i. vad tror scim om att city skall värva Torres?

mattias - 74: det har redan värvats en japan, men han räknas inte riktigt eftersom han i första hand är värvad som en framtidsspelare då han bara är 18 bast. I övrigt tror jag inte det händer något då truppen är full, möjligen kan Almunia (som har varit "skadad" ända sedan hans fullständiga katastrofmatch mot West Brom hemma i september) bli såld och då öppnas en plats i truppen men räkna inte med några stora värvningar.

LL:

Tror du att det händer nånting i Gunners innan sista Januari eller är man nöjd med truppen man har att förfoga över?

« · 1328965 · »